
Komunikacja interpersonalna z modelem DISC – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne
Komunikacja znacząco wpływa na wiele obszarów naszego codziennego życia –relacje międzyludzkie, motywację i satysfakcję pracowników, atmosferę pracy, sukcesy firmy i zadowolenie klientów. To umiejętność komunikacji zapewnia skuteczność życiowych dążeń, dlatego warto ją rozwijać, usprawniając porozumiewanie się z innymi. Uczestnik szkolenia pozna swój typ styl działania, przećwiczy techniki doboru słów odpowiednio pod preferencje odbiorcy komunikatu, zrozumie jak dopasować mowę ciała i ton głosu do przekazywanych treści, a także otrzyma wiele cennych wskazówek by komunikacja stała się fundamentem sukcesu.
Komunikacja interpersonalna z modelem DISC – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne

Komunikacja znacząco wpływa na wiele obszarów naszego codziennego życia –relacje międzyludzkie, motywację i satysfakcję pracowników, atmosferę pracy, sukcesy firmy i zadowolenie klientów. To umiejętność komunikacji zapewnia skuteczność życiowych dążeń, dlatego warto ją rozwijać, usprawniając porozumiewanie się z innymi. Uczestnik szkolenia pozna swój typ styl działania, przećwiczy techniki doboru słów odpowiednio pod preferencje odbiorcy komunikatu, zrozumie jak dopasować mowę ciała i ton głosu do przekazywanych treści, a także otrzyma wiele cennych wskazówek by komunikacja stała się fundamentem sukcesu.
Cele i Korzyści
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
- Typologii wg. DISC.
- Własnym stylu komunikacji, stylu działania i postrzegania zadań.
- Różnicach w typologiach (w tym w typologii Extended DISC).
- Różnicach w zakresie komunikowania, stylu pracy, stylu raportowania, delegowania, motywowania, stylu zarządzania określonych stylów.
- Metodach zwiększających efektywność w kontaktach interpersonalnych z różnymi stylami.
- Zasadach doboru komunikacji niewerbalnej i werbalnej oraz otoczenia dostosowanej do naszego rozmówcy.
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- Rozpoznawania klientów, pracowników, podwładnych, przełożonych itp. zgodnie z metodologią T. Hartmana.
- Rozpoznawania różnic w sposobie komunikowania miedzy poszczególnymi stylami działaia.
- Stosowania narzędzi oraz rozwiązań w zakresie zwiększenia jakości oraz efektywności komunikacji interpersonalnej.
- Umiejętność komunikowania swoich potrzeb, oczekiwań oraz poleceń.
- Umiejętność mówienia, w taki sposób, aby być usłyszanym.
- Umiejętność radzenia sobie z trudnymi rozmówcami podczas spotkań firmowych, spotkań z klientami, współpracy zespołowej.
Uczestnicy pogłębią kompetencje związane z:
- Komunikacją oraz budowaniem relacji.
- Autoprezentacją.
- Wywieraniem wpływu.
- Współpracą zespołową.
- Przywództwem.
- Tworzeniem potencjału kadrowego.
- Efektywnością osobistą.
- Efektywnym wykorzystanie zasobów.
- Motywowaniem i delegowaniem.
Program Szkolenia
Komunikacja interpersonalna i budowanie relacji zawodowych w oparciu o typologię stylów działania E. Hartmana oraz Extended DISC
- Program, formę szkolenia oraz agendę godzinową dopasowujemy do potrzeb szkoleniowych Klienta.
Rozpoczęcie, ustalenie kontaktu, omówienie celów szkolenia z zakresu stylów działania oraz potrzeb uczestników.
Moduł I. Komunikacja interpersonalna a kolory – wprowadzenie
- Psychologia w praktyce – wprowadzenie do tematyki osobowości. Wykład, dyskusja z grupą.
- Test zachowań zgodnie z koncepcją T. Hartmana. Test z podziałem na odpowiedzi dla świata prywatnego i zawodowego uczestników.
- Wstępne omówienie wyników na forum na życzenie uczestników.
- Mapa uczestników – zastosowanie w praktyce. Sporządzanie mapy kolorystycznej i omówienie możliwości wykorzystania takiej koncepcji w praktyce.
- Różnice i podobieństwa w stylach działania. Filmy szkoleniowe, analiza przypadków, dyskusja nad przykładami uczestników, omówienie ich z grupą.
Moduł II. Różnice w komunikacji
- Osobowość naturalna a osobowość adoptowana – wpływ otoczenia na kształtowania się zachowań i preferencji człowieka. Wykład, dyskusja z grupą, omówienie przykładów.
- Ryzyka i błędy w postrzeganiu otoczenia czyli jak być uważnym na błędne szufladkowanie. Wykład, praca na przykładach, ćwiczenia indywidualne oraz ćwiczenia w grupie/na forum.
- Postawy określonych stylów a komunikacja w praktyce. Kto ma tendencje do bycia ekstrawertykiem a kto introwertykiem? Kto jest zorientowany na działanie a kto na relacje? Film szkoleniowy, omówienie z grupą i osobiste refleksje.
- System wartości określonych kolorów. Ćwiczenie indywidualne oraz grupowe.
Moduł III. Wywieranie wpływu w komunikacji
- Kody dostępu do określonych kolorów, czyli właściwy dobór komunikacji niewerbalnej i werbalnej, Wykład, prezentacja przykładów, praca indywidualna i omówienie na forum.
- Gra w kolory. Uczestnicy zostaną podzieleni na grupy. Ich zadaniem będzie przekonać określoną grupę kolorystyczną do narzuconego zadania. Ćwiczenie w podgrupach, wystąpienie na forum. Na życzenie wystąpienia mogą być nagrywane w celu późniejszej analizy (za zgodą całej grupy).
Moduł IV. Plan wdrożenia usprawnień w komunikacji
- Omówienie gry.
- Omówienie wniosków z pierwszego dnia szkolenia.
- Spisanie osobistego planu wdrożenia.
- Zadanie do wykonania między dniami szkoleniowymi.
Dzień II
Moduł V. Weryfikacja otoczenia czyli jak się z kim komunikować
- Rozpoczęcie szkolenia.
- Omówienie zadania domowego i wniosków z pierwszego dnia zajęć.
- Zabawa w publiczne kolory. Definiowanie kolorów osobowości wybranych osób. Ćwiczenie w grupach, ćwiczenie na forum wraz z omówieniem.
Moduł VI. Zrządzanie potencjałem
- Kolory w stresie. Jak zarządzać stresem i emocjami określonych kolorów? Omówienie przykładów.
- Jasne i ciemne strony określonych kolorów. Różnice w umiejętnościach i kompetencjach. Narzędzie przydatne do określania własnego potencjału zawodowego oraz osobistego, rekrutacji dopasowanych do stanowiska kandydatów oraz efektywnego zarządzania zespołem. Ćwiczenie indywidualne kompetencyjne oraz grupowe.
- Zastosowanie kolorów w praktyce, czyli jak motywować, jak delegować, jak rozwijać, jak korygować osoby o określonej kolorystyce. Ćwiczenie grupowe z omówieniem.
Moduł VIII. Strategia działania w komunikacji i współpracy
- Właściwe określanie stylu działania. Definiowanie w praktyce wybranej przez uczestnika osoby z jego otoczenia np. klient, podwładny, szef, bliska osoba. Ćwiczenie indywidualne, ćwiczenie w podgrupach lub na forum, omówienie wybranego przykładu.
- Zasady budowania wizerunku, efektywności zawodowej przez określone kolory.
- Jak mówić by inni nas słuchali?
- Jak mówić by być przekonującym?
- Jak być postrzeganym zgodnie z tym jak chcemy a nie jak wydaje się innym, że powinnyśmy?
- Jak przygotować się na spotkanie, wystąpienie czy też rozmowę telefoniczną?
- Jak zmienić nadaną nam etykietkę?
Moduł IV. Radzenie sobie w trudnych sytuacjach
- Bank trudnych sytuacji. Praca na przykładach.
- Kiedy trzeba i jak można rozdzielić punkt widzenia zawodowy od prywatnego?
- Jak wzbudzać szacunek u określonych kolorów?
- Jak zadbać o to, by inna osoba szanowała nasz punkt widzenia?
- Jak zachować zdrowy dystans w rozmowie?
- Jak nie zostać zagadanym przez rozmówcę?
- Jak opanować stres podczas trudnych rozmów?
- Jak radzić sobie z silnymi emocjami w komunikacji?
- Jak radzić sobie z oporem naszych rozmówców?
- Jak radzić sobie z potrzebą harmonii u zielonych w trakcie zmian?
- Jak otworzyć zamkniętego na nas rozmówcę?
Podsumowanie, sporządzenie planu działania i wdrożenia pozyskanej wiedzy. Omówienie na forum. Ewaluacja i rozdanie dyplomów.
Czas trwania: 2 dni