MOTYWOWANIE I WSPIERANIE ZESPOŁU W ZMIANIE

Wprowadzenie

Często przypisujemy motywacji zbyt duże zasługi. Wydaje nam się , że jak tylko będziemy znali odpowiednie magiczne techniki, wtedy zawsze będzie chciało nam się chcieć. Nic bardziej mylnego. Motywacja to przede wszystkim znajomość siebie i zespołu, oraz adekwatne korzystanie z narzędzi. Trzeba też wiedzieć, kiedy motywacja zupełnie nie zadziała, wtedy warto sięgnąć do umiejętności budowania nawyków. To szkolenie porządkuje wiedzę na temat motywacji obalając mity. Pokazuje nowe koncepcje i narzędzia, dzięki którym każdy menedżer będzie wiedział jak  działać, by pracownicy otrzymywali pozytywne wzmocnienia. Druga część szkolenia to wsparcie menedżera w procesie zmiany i przeprowadzenie zespołu przez zmianę.

Program szkolenia 

Rozpoczęcie szkolenia, ustalenie kontraktu, omówienie celów szkolenia i potrzeb uczestników.

Moduł I Klasyczne vs nowoczesne podejście do motywacji i motywowania

  • Analiza sytuacji motywujących i demotywujących.
  • Klasyczne koncepcje motywacji.
  • Motywacja 3.0. wg Pinka.
  • Co robić gdy motywacja nie działa – czyli kiedy budować nawyki.
  • 7 nawyków skutecznego działania S.R. Covey.
  • 12 pytań Gallupa – czyli jak skupiać wokół siebie najlepszych pracowników.

Moduł II Indywidualny klucz do motywacji

  • Kotwice motywacyjne Scheina.
  • Diagnoza swoich kotwic.
  • Jak diagnozować swój zespół?
  • Bank działań́ motywacyjnych (co akcentować́ podczas rozmów z poszczególnymi osobami).
  • Lista zwrotów korzystnych i zakazanych.

Moduł III Komunikacja motywująca

  • Znaki rozpoznania warunkowe/bezwarunkowe, pozytywne/negatywne.
  • Siła komunikatów (motywujące i demotywujące).
  • Pochwała i docenienie pracownika.

Moduł IV Stawianie granic z feedbackiem

  • Czy kara może być skuteczna? Sens kary.
  • Istota sankcji jak je stosować – bank sankcji.
  • Cykl rozmów dyscyplinujących.
  • Dyscyplinowanie  w realności zawodowej uczestników.

Modul V Jak motywować osoby reprezentujące różne style zachowań DISC

  • Docenianie– ścieżka uznania  według dwóch wymiarów DISC (myślenie, uczucia).
  • Mapa motywacji czterech stylów DISC – fragmenty filmowe.

Moduł VI Jak wprowadzić zmianę by zaangażować zespół

  • Wprowadzenie do tematyki zmiany poprzez doświadczenie.
  • Czym jest zmiana i co w nas powoduje?
  • Zaplanowanie procesu wdrażania zmiany – case study.
  • Rozmrożenie – zmiana – zamrożenie.

Moduł VII Przed zmianą – rozmrożenie

  • Zadania menedżera  w procesie zmian.
  • Wystąpienie do zespołu – cel zmiany.
  • Model Komfort – Ryzyko – Panika.
  • Jak poradzić sobie z pierwszymi oznakami oporu.

Moduł VIII Zmiana

  • Co się dzieje z efektywnością w zmianie – film z przymrużeniem oka.
  • Wzór na zmianę – czyli kiedy zmiana się uda.
  • Expose w zmianie – struktura, ćwiczenie i analiza.

Moduł IX Wdrażanie i podtrzymywanie efektów zmiany

  • Postawy w zmianie – mapa zaangażowania – case study.
  • Co się może zdarzyć po wystąpieniu szefa – diagnoza postaw w zespole.
  • Praca z postawami – jak pracować z poszczególnymi postawami w zmianie.
  • Trening rozmów indywidualnych.
  • Jak wzmacniać efekty zmiany?

Podsumowanie szkolenia 

Czas szkolenia: 2 dni

TRENERZY

Zainteresowało Cię to szkolenie – Skontaktuj się z nami

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Skontaktuj się z naszym działem szkoleń zamkniętych

MOTYWOWANIE I WSPIERANIE ZESPOŁU W ZMIANIE