Skuteczne delegowanie i efektywne monitorowanie zadań w zespole – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne

Delegowanie zadań = delegowanie odpowiedzialności.  Ta umiejętność jest kluczowa w pracy każdego menedżera. Menedżerowie/liderzy, a także specjaliści (którzy bywają w roli lidera), potrzebują wsparcia przy organizacji zadań i realizacji celów. Potrzebują jasnych wskazówek w jaki sposób określać priorytety zadań, jak planować z odpowiednim buforem czasowym, jak podczas delegowania zadań, a później monitorowania zadbać o realizację zadań, tak by osiągnąć zamierzone cele. Delegowanie zadań to zaangażowanie po obu stronach, bez tego trudno oczekiwać  rezultatów.

Skuteczne delegowanie i efektywne monitorowanie zadań w zespole – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne

Delegowanie zadań = delegowanie odpowiedzialności.  Ta umiejętność jest kluczowa w pracy każdego menedżera. Menedżerowie/liderzy, a także specjaliści (którzy bywają w roli lidera), potrzebują wsparcia przy organizacji zadań i realizacji celów. Potrzebują jasnych wskazówek w jaki sposób określać priorytety zadań, jak planować z odpowiednim buforem czasowym, jak podczas delegowania zadań, a później monitorowania zadbać o realizację zadań, tak by osiągnąć zamierzone cele. Delegowanie zadań to zaangażowanie po obu stronach, bez tego trudno oczekiwać  rezultatów.

Cele i Korzyści

Uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • Sposobach określania priorytetów.
  • Narzędziach potrzebnych do planowania i określania celów.
  • Cyklu rozmów realizujących zadania.
  • Sposobach prowadzenia rozmów z pracownikami.
  • Informacji zwrotnej dopasowanej do pracownika i zadania.

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • Tworzenia list zadań i określaniu priorytetów.
  • Doboru sposobu komunikacji podczas rozmów z pracownikami.
  • Prowadzenia rozmów: delegującej, monitorującej i odbierającej zadanie na bazie scenariuszy.

Uczestnicy pogłębią kompetencje związane z:

  • Wykorzystania zasobów w swoim zespole.
  • Planowania i organizowania zadań.
  • Komunikacji interpersonalnej z pracownikami.
  • Zorientowanie na cele firmy/zespołu/jednostki.
  • Prowadzenia rozmów z pracownikami.

Program Szkolenia

Program, formę szkolenia oraz agendę godzinową dopasowujemy do potrzeb szkoleniowych Klienta.

Rozpoczęcie szkolenia, ustalenie celów i potrzeb uczestników.

Moduł I. Wyzwania przed delegowaniem

  • Rola osoby delegującej zadanie.
  • Pułapki delegowania (delegowanie niekompetencji, delegowanie nudnych zadań, obciążanie zadaniami, nadmierna kontrola, brak monitorowania).
  • Czas i delegowanie – trzy podejścia do organizacji czasu pracy.
  • Rola, zadania, odpowiedzialność – ćwiczenie „moja rola”.
  • Określanie priorytetów – które zadania delegować, które wykonać osobiście i co z pozostałymi?
  1. Tworzenie list zadań.
  2. Określanie pilności i ważności wg. Eisenhowera.
  3. Planowanie z buforem czasowym.

Moduł II. Komunikacja zarządcza

  • Czym jest różnica między zlecaniem, a delegowaniem zadań?
  • Dwa rodzaje odpowiedzialności podczas realizacji zadań.
  • Jak delegować złożone zadania – określanie celów SMART.
  • Przygotowanie do rozmowy delegującej/zlecającej.
  • Narzędzia wsparcia: określanie priorytetów i celów, scenariusz rozmów.
  • Tworzenie kultury feedbackowej w organizacji.

Moduł III. Delegowanie zadań

  • Jak określić cel, oraz rezultat rozmowy – założenia rozmowy.
  • Scenariusz rozmowy – narzędzie wspierające.
  • Rola menedżera i pracownika podczas delegowania.
  • Najlepsze praktyki podczas delegowania – checklista.

Moduł IV. Monitorowanie zadań

  • Dlaczego delegowanie nie przynosi oczekiwanych efektów? – o konieczności monitorowania.
  • Różnica między kontrolą a monitorowaniem.
  • Analiza sytuacji i interwencje menedżerskie – co może się wydarzyć podczas rozmów monitorujących.
  • Scenariusze rozmów monitorujących.
  • Bank pytań wspierających rozmowy.

Moduł V. Odbiór zadań

  • Co się stanie jeśli nie odbierzesz zadania?
  • Rozmowa podsumowująca – narzędzie wspierające.
  • Informacja zwrotna podsumowująca/rozwojowa.
  • Informacja zwrotna, jako efektywne narzędzie komunikacji dwustronnej.

Moduł VI. Zakończenie szkolenia

  • Podsumowanie szkolenia.
  • Omówienie zadania wdrożeniowego.

Warsztaty w małych zespołach oparte będą na następujących metodykach:

  • Prezentacja sprawdzonych modeli, narzędzi zarządczych i rozwojowych.
  • Dialog i dyskusja grupowa, oraz analiza osobistych doświadczeń i zachowań w celu ich poprawy (action learning).
  • Kwestionariusze i testy – stymulowanie autorefleksji.
  • Ćwiczenie zachowań – mini scenki i symulacje połączone ze stop klatkami i feedbackiem rozwojowym.
  • Gry (wersja offline i online).
  • Analiza materiału wideo (filmy).
  • Analiza typologiczna – typologia zachowań.

Eksperci

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Opinie o Szkoleniu