Skuteczne delegowanie i efektywne monitorowanie zadań w zespole – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne
Delegowanie zadań = delegowanie odpowiedzialności. Ta umiejętność jest kluczowa w pracy każdego menedżera. Menedżerowie/liderzy, a także specjaliści (którzy bywają w roli lidera), potrzebują wsparcia przy organizacji zadań i realizacji celów. Potrzebują jasnych wskazówek w jaki sposób określać priorytety zadań, jak planować z odpowiednim buforem czasowym, jak podczas delegowania zadań, a później monitorowania zadbać o realizację zadań, tak by osiągnąć zamierzone cele. Delegowanie zadań to zaangażowanie po obu stronach, bez tego trudno oczekiwać rezultatów.
Skuteczne delegowanie i efektywne monitorowanie zadań w zespole – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne
Delegowanie zadań = delegowanie odpowiedzialności. Ta umiejętność jest kluczowa w pracy każdego menedżera. Menedżerowie/liderzy, a także specjaliści (którzy bywają w roli lidera), potrzebują wsparcia przy organizacji zadań i realizacji celów. Potrzebują jasnych wskazówek w jaki sposób określać priorytety zadań, jak planować z odpowiednim buforem czasowym, jak podczas delegowania zadań, a później monitorowania zadbać o realizację zadań, tak by osiągnąć zamierzone cele. Delegowanie zadań to zaangażowanie po obu stronach, bez tego trudno oczekiwać rezultatów.
Cele i Korzyści
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
- Sposobach określania priorytetów.
- Narzędziach potrzebnych do planowania i określania celów.
- Cyklu rozmów realizujących zadania.
- Sposobach prowadzenia rozmów z pracownikami.
- Informacji zwrotnej dopasowanej do pracownika i zadania.
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- Tworzenia list zadań i określaniu priorytetów.
- Doboru sposobu komunikacji podczas rozmów z pracownikami.
- Prowadzenia rozmów: delegującej, monitorującej i odbierającej zadanie na bazie scenariuszy.
Uczestnicy pogłębią kompetencje związane z:
- Wykorzystania zasobów w swoim zespole.
- Planowania i organizowania zadań.
- Komunikacji interpersonalnej z pracownikami.
- Zorientowanie na cele firmy/zespołu/jednostki.
- Prowadzenia rozmów z pracownikami.
Program Szkolenia
Program, formę szkolenia oraz agendę godzinową dopasowujemy do potrzeb szkoleniowych Klienta.
Rozpoczęcie szkolenia, ustalenie celów i potrzeb uczestników.
Moduł I. Wyzwania przed delegowaniem
- Rola osoby delegującej zadanie.
- Pułapki delegowania (delegowanie niekompetencji, delegowanie nudnych zadań, obciążanie zadaniami, nadmierna kontrola, brak monitorowania).
- Czas i delegowanie – trzy podejścia do organizacji czasu pracy.
- Rola, zadania, odpowiedzialność – ćwiczenie „moja rola”.
- Określanie priorytetów – które zadania delegować, które wykonać osobiście i co z pozostałymi?
- Tworzenie list zadań.
- Określanie pilności i ważności wg. Eisenhowera.
- Planowanie z buforem czasowym.
Moduł II. Komunikacja zarządcza
- Czym jest różnica między zlecaniem, a delegowaniem zadań?
- Dwa rodzaje odpowiedzialności podczas realizacji zadań.
- Jak delegować złożone zadania – określanie celów SMART.
- Przygotowanie do rozmowy delegującej/zlecającej.
- Narzędzia wsparcia: określanie priorytetów i celów, scenariusz rozmów.
- Tworzenie kultury feedbackowej w organizacji.
Moduł III. Delegowanie zadań
- Jak określić cel, oraz rezultat rozmowy – założenia rozmowy.
- Scenariusz rozmowy – narzędzie wspierające.
- Rola menedżera i pracownika podczas delegowania.
- Najlepsze praktyki podczas delegowania – checklista.
Moduł IV. Monitorowanie zadań
- Dlaczego delegowanie nie przynosi oczekiwanych efektów? – o konieczności monitorowania.
- Różnica między kontrolą a monitorowaniem.
- Analiza sytuacji i interwencje menedżerskie – co może się wydarzyć podczas rozmów monitorujących.
- Scenariusze rozmów monitorujących.
- Bank pytań wspierających rozmowy.
Moduł V. Odbiór zadań
- Co się stanie jeśli nie odbierzesz zadania?
- Rozmowa podsumowująca – narzędzie wspierające.
- Informacja zwrotna podsumowująca/rozwojowa.
- Informacja zwrotna, jako efektywne narzędzie komunikacji dwustronnej.
Moduł VI. Zakończenie szkolenia
- Podsumowanie szkolenia.
- Omówienie zadania wdrożeniowego.
Warsztaty w małych zespołach oparte będą na następujących metodykach:
- Prezentacja sprawdzonych modeli, narzędzi zarządczych i rozwojowych.
- Dialog i dyskusja grupowa, oraz analiza osobistych doświadczeń i zachowań w celu ich poprawy (action learning).
- Kwestionariusze i testy – stymulowanie autorefleksji.
- Ćwiczenie zachowań – mini scenki i symulacje połączone ze stop klatkami i feedbackiem rozwojowym.
- Gry (wersja offline i online).
- Analiza materiału wideo (filmy).
- Analiza typologiczna – typologia zachowań.
Program, formę szkolenia oraz agendę godzinową dopasowujemy do potrzeb szkoleniowych Klienta.
Rozpoczęcie szkolenia, ustalenie celów i potrzeb uczestników.
Moduł I. Wyzwania przed delegowaniem
- Rola osoby delegującej zadanie.
- Pułapki delegowania (delegowanie niekompetencji, delegowanie nudnych zadań, obciążanie zadaniami, nadmierna kontrola, brak monitorowania).
- Czas i delegowanie – trzy podejścia do organizacji czasu pracy.
- Rola, zadania, odpowiedzialność – ćwiczenie „moja rola”.
- Określanie priorytetów – które zadania delegować, które wykonać osobiście i co z pozostałymi?
- Tworzenie list zadań.
- Określanie pilności i ważności wg. Eisenhowera.
- Planowanie z buforem czasowym.
Moduł II. Komunikacja zarządcza
- Czym jest różnica między zlecaniem, a delegowaniem zadań?
- Dwa rodzaje odpowiedzialności podczas realizacji zadań.
- Jak delegować złożone zadania – określanie celów SMART.
- Przygotowanie do rozmowy delegującej/zlecającej.
- Narzędzia wsparcia: określanie priorytetów i celów, scenariusz rozmów.
- Tworzenie kultury feedbackowej w organizacji.
Moduł III. Delegowanie zadań
- Jak określić cel, oraz rezultat rozmowy – założenia rozmowy.
- Scenariusz rozmowy – narzędzie wspierające.
- Rola menedżera i pracownika podczas delegowania.
- Najlepsze praktyki podczas delegowania – checklista.
Moduł IV. Monitorowanie zadań
- Dlaczego delegowanie nie przynosi oczekiwanych efektów? – o konieczności monitorowania.
- Różnica między kontrolą a monitorowaniem.
- Analiza sytuacji i interwencje menedżerskie – co może się wydarzyć podczas rozmów monitorujących.
- Scenariusze rozmów monitorujących.
- Bank pytań wspierających rozmowy.
Moduł V. Odbiór zadań
- Co się stanie jeśli nie odbierzesz zadania?
- Rozmowa podsumowująca – narzędzie wspierające.
- Informacja zwrotna podsumowująca/rozwojowa.
- Informacja zwrotna, jako efektywne narzędzie komunikacji dwustronnej.
Moduł VI. Zakończenie szkolenia
- Podsumowanie szkolenia.
- Omówienie zadania wdrożeniowego.
Warsztaty w małych zespołach oparte będą na następujących metodykach:
- Prezentacja sprawdzonych modeli, narzędzi zarządczych i rozwojowych.
- Dialog i dyskusja grupowa, oraz analiza osobistych doświadczeń i zachowań w celu ich poprawy (action learning).
- Kwestionariusze i testy – stymulowanie autorefleksji.
- Ćwiczenie zachowań – mini scenki i symulacje połączone ze stop klatkami i feedbackiem rozwojowym.
- Gry (wersja offline i online).
- Analiza materiału wideo (filmy).
- Analiza typologiczna – typologia zachowań.
Eksperci
METODY SZKOLENIA
Activity Based Learning
Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)
Ćwiczenia
Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.
Feedback
Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.
Pełna Aktywizacja
Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.
Dyskusja
Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.
Opinie o Szkoleniu
Prowadząca wykazała się bardzo dobrym przygotowaniem merytorycznym, autorytetem w obszarze poruszanych zagadnień oraz wysokim poziomem interakcji.
Szkolenie zostało przygotowane w zrealizowane w sposób profesjonalny, w bardzo miłej atmosferze. Uczestnicy bardzo pozytywnie wypowiedzieli się na temat wiedzy i umiejętności Iwony Firmanty.
„Jesteśmy w pełni usatysfakcjonowani, szkolenie w pełni spełniło nasze oczekiwania. Rekomendujemy korzystanie z sesji szkoleniowych realizowanych przez firmę Human Skills.”Sławomir Suchy, Service Manager
Vestas Poland Sp. z.o.o.
„Dzięki szkoleniu uczestnicy rozwinęli swoje kompetencje menedżerskie w zakresie rozmów planujących, monitorujących. Uczestnicy bardzo cenili sobie program szkolenia przygotowany pod potrzeby, uzupełniony o ich przykłady i ćwiczenia z ich codziennej rzeczywistości biznesowej. Marta jest trenerką, która szybko zbudowała relacje z uczestnikami szkolenia. Co najważniejsze szkolenie było zaprojektowane i poprowadzone w sposób maksymalizujący szanse przełożenia trenowanych umiejętności na codzienną pracę uczestników”.
„Bardzo dobre szkolenie, powinno trwać kilka dni – oceniam na najwyższą notę”.
„Polecam to szkolenie, jego zakres i treść przekazywanych informacji, a Marta tak ciekawie je prowadziła, że już czekam na kolejne”.
„Nawet nie wiem, kiedy czas szkolenia się skończył :)”
„Merytoryka i dynamika szkolenia zasługują na duży plus.”
„Przykłady z życia wzięte.”
Klienci
Szkolenie: Skuteczne delegowanie i efektywne monitorowanie zadań w zespole, realizowaliśmy dla pracowników firm i instytucji m.in.: Nordcloud, PZU, PKO BP, JMD, Skanska, Vimana, Yves Rocher, Santander, Urząd Gminy Jabłonna, BRE Bank, Eiffage, Zdrojowa Hotels Central Pomerania sp. z o.o, Carpol Sp. z.o.o.
Informacje organizacyjne
Jak tworzymy szkolenia dla firm ?
Analiza potrzeb szkoleniowych
Weryfikacja celów szkolenia
Zaprojektowa-
nie programu szkolenia
Ustalenia logiczno – administracyjne
Realizacja szkolenia
5 powodów, dla których warto wybrać to szkolenie:
1. Wnikliwie zbadamy Twoje potrzeby szkoleniowe, a następnie dopasujemy do nich odpowiedniego Trenera oraz propozycję programu szkolenia.
2. Przydzielimy Ci opiekuna, który zapewni stałą opiekę merytoryczną i organizacyjną nad projektem.
3. Uczestnicy Twojego projektu otrzymają niezbędny pakiet materiałów szkoleniowych w atrakcyjnej formie.
4. W trakcie projektu gwarantujemy stosowanie przez Trenera różnorodnych metod i narzędzi szkoleniowych.
5. Twój projekt zakończymy szczegółowym raportem poszkoleniowym, wraz z ewaluacją i rekomendacjami na przyszłość.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami:
ul. Widok 18/2, 00-023 Warszawa
(22) 224 21 95
603 906 655
biuro@humanskills.pl
Mogą Ci się również spodobać
Zastanawiasz się, czy to szkolenie jest dla Ciebie? Skorzystaj z doświadczenia naszych ekspertów w bezpłatnej konsultacji:
(22) 224 21 95
Zadzwoń do nas
biuro@humanskills.pl
Napisz do nas