skuteczne wystąpienia dla menedżerów

Skuteczne wystąpienia dla menedżerów – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne

Skuteczne wystąpienia dla menedżerów – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne

skuteczne wystąpienia dla menedżerów

Cele i Korzyści

CELE:

  • Doskonalenie sztuki prowadzenia efektywnych prezentacji przed Zarządem oraz współpracownikami.
  • Zwiększenie swobody i pewności siebie podczas wystąpień publicznych.
  • Przygotowywanie i prowadzenie prezentacji, które przyciągają uwagę i przekonują słuchaczy do rekomendowanych przez nas rozwiązań.

KORZYŚCI:

  • Uczestnicy po szkoleniu będą potrafili przygotować i zaprezentować spójny oraz zrozumiały przekaz przed Zarządem oraz współpracownikami.
  • Dopasowują treść oraz formę przekazu do preferencji odbiorców.
  • Mają pełną świadomość celu swojego wystąpienia.
  • Prowadzą prezentację swobodnie i z dużą pewnością.
  • Świadomie zarządzają procesami zachodzącymi w grupie odbiorców przekazu.
  • Swobodnie i przekonująco prezentują swoje opinie podczas dyskusji.

UCZESTNICY POZNAJĄ:

  • Zasady projektowania prezentacji według aktualnie obowiązujących trendów i tak, aby osiągnąć zamierzony cel.
  • Struktury wypowiedzi, które pomagają płynnie przedstawić informacje i dane liczbowe.
  • Techniki na dobry START, które pomagają prezenterowi zmniejszyć poziom odczuwanego stresu oraz przykuć uwagę słuchaczy od pierwszej chwili wystąpienia.
  • Skuteczne reguły perswazji.
  • Tropy i figury retoryczne, które nadają wypowiedzi oryginalną formę oraz zwiększają jej emocjonalny ekspresji.

SZKOLENIE WZMACNIA UMIEJĘTNOŚCI Z ZAKRESU:

  • Komunikacji werbalnej i pozawerbalnej.
  • Storytellingu danych.
  • Reguł perswazji i zasad retoryki.
  • Zarządzania stresem.

SZKOLENIA WZMACNIA KOMPETENCJE:

  • Tworzenia zrozumiałych, przejrzystych i perswazyjnych prezentacji.
  • Swobodnego prowadzenia prezentacji na forum bez objawów stresu.
  • Reagowania w sytuacjach nieprzewidzianych.
  • Adekwatnego reagowania na trudne pytania.
  • Konstruowania przekazu, który motywuje i zbliża odbiorców do przyjęcia prezentowanych rozwiązań/opinii.

METODA SZKOLENIOWA:

Warsztaty prowadzone są metodą active learning by experience. Trener przekazuje wiedzę w formie krótkich bloków tematycznych oraz spersonalizowanej informacji zwrotnej. Uczestnicy na zmianę prezentują własne prezentacje na forum (po 2-3 każda z osób). Po każdym ćwiczeniu trener uzupełnia informacje lub podkreśla to, na co warto zwrócić uwagę podczas kolejnych ćwiczeń. Dzięki temu każdy uczestnik rozwija te elementy, który są dla niego kluczowe.

Program Szkolenia

MODUŁ I. KOMUNIKACJA WERBALNA

  1. Jak formułować treść wystąpienia, aby osiągnąć cel prezentacji?
  • Określenie celu, struktury i zawartości prezentacji.
  • Cztery kryteria przystępności tekstu mówionego.
  • Jak rozpocząć wystąpienie, aby przykuć uwagę słuchaczy?
  • Jak poukładać merytoryczną część wystąpienia, aby utrzymać uwagę słuchaczy?
  • Jak zakończyć wystąpienie, aby pozostawić dobre wrażenie?
  1. Jak wzbogacić przekaz, aby uniknąć monotonii i utrzymać uwagę odbiorców?
  • Jak zarządzać strukturą prezentacji, aby podsycać ciekawość uczestników?
  • Jak nawiązywać interakcję z uczestnikami?
  • Jak dostosować styl, formę i treść prezentacji do jej celu oraz grupy odbiorców?
  • Praktyki, które niszczą efekt prezentacji.
  • Jak robią to inni, czyli przykłady wystąpień, które warto naśladować.
  1. Jak formułować treść wystąpienia, aby przekonać uczestników do prezentowanych treści?
  • Cztery zasady perswazji: zasada identyfikacji, wyobraźni, aktualności i korzyści.
  • Struktura silnego argumentu – Model Piramidy Argumentów.
  • Storytelling – kiedy i jak konstruować oraz opowiadać historie, które przekonują innych do rekomendowanych przez nas rozwiązań?

MODUŁ II. KOMUNIKACJA POZWERBALNA

  1. Perswazja pozawerbalna prezentera
  • Jak mową ciała wzmocnić przekaz i zbudować wizerunek eksperta?
  • Jak poruszać się po sali i utrzymywać kontakt z audytorium?
  • Pauza, frazowanie, intonacja – siła werbalnego przekazu.
  • Jakich gestów unikać, aby zwiększyć pewność siebie?
  1. Jak tworzyć slajdy, które będą atrakcyjne i czytelne dla odbiorców?
  • Jak porusza się ludzkie oko?
  • Główne problemy i błędy w prezentacjach. Przykłady dobrych i złych prezentacji.
  • Jak tworzyć nowoczesne slajdy, które pobudzają ciekawość i są miłe dla oka?
  • Jak świadomie kierować uwagę słuchaczy na te wątki, które są dla nas szczególnie istotne?
  1. Opracowywanie skutecznych wykresów oraz tabel
  • Od czego zacząć i czym się kierować tworząc wykresy i tabele?
  • Jak dobrać wykres odpowiedni do treści?
  • Elementy, które zaśmiecają diagramy i utrudniają zrozumienie.
  • Co podkreślić lub usunąć w cień przy użyciu kolorów, grubości linii oraz rozmiarów?
  • Jak opowiadać historie, których bazą są wykresy?

MODUŁ III. Trudne sytuacje podczas prezentacji

  1. Jak reagować w przypadku, gdy:
  • zawiedzie technika,
  • padną trudne pytania,
  • na sali pojawią się trudne emocje lub nastanie sztuczna atmosfera,
  • wydarza się coś zaskakującego.
  1. Jak radzić sobie z tremą/stresem podczas prezentacji?
  • Główne generatory stresu.
  • Jaki wpływ na nasze samopoczucie mają nasze przekonania?
  • Jak samodzielnie pracować z przekonaniami, aby zmienić nastawienie i obniżyć poziom stresu?

MODUŁ I. KOMUNIKACJA WERBALNA

  1. Jak formułować treść wystąpienia, aby osiągnąć cel prezentacji?
  • Określenie celu, struktury i zawartości prezentacji.
  • Cztery kryteria przystępności tekstu mówionego.
  • Jak rozpocząć wystąpienie, aby przykuć uwagę słuchaczy?
  • Jak poukładać merytoryczną część wystąpienia, aby utrzymać uwagę słuchaczy?
  • Jak zakończyć wystąpienie, aby pozostawić dobre wrażenie?
  1. Jak wzbogacić przekaz, aby uniknąć monotonii i utrzymać uwagę odbiorców?
  • Jak zarządzać strukturą prezentacji, aby podsycać ciekawość uczestników?
  • Jak nawiązywać interakcję z uczestnikami?
  • Jak dostosować styl, formę i treść prezentacji do jej celu oraz grupy odbiorców?
  • Praktyki, które niszczą efekt prezentacji.
  • Jak robią to inni, czyli przykłady wystąpień, które warto naśladować.
  1. Jak formułować treść wystąpienia, aby przekonać uczestników do prezentowanych treści?
  • Cztery zasady perswazji: zasada identyfikacji, wyobraźni, aktualności i korzyści.
  • Struktura silnego argumentu – Model Piramidy Argumentów.
  • Storytelling – kiedy i jak konstruować oraz opowiadać historie, które przekonują innych do rekomendowanych przez nas rozwiązań?

MODUŁ II. KOMUNIKACJA POZWERBALNA

  1. Perswazja pozawerbalna prezentera
  • Jak mową ciała wzmocnić przekaz i zbudować wizerunek eksperta?
  • Jak poruszać się po sali i utrzymywać kontakt z audytorium?
  • Pauza, frazowanie, intonacja – siła werbalnego przekazu.
  • Jakich gestów unikać, aby zwiększyć pewność siebie?
  1. Jak tworzyć slajdy, które będą atrakcyjne i czytelne dla odbiorców?
  • Jak porusza się ludzkie oko?
  • Główne problemy i błędy w prezentacjach. Przykłady dobrych i złych prezentacji.
  • Jak tworzyć nowoczesne slajdy, które pobudzają ciekawość i są miłe dla oka?
  • Jak świadomie kierować uwagę słuchaczy na te wątki, które są dla nas szczególnie istotne?
  1. Opracowywanie skutecznych wykresów oraz tabel
  • Od czego zacząć i czym się kierować tworząc wykresy i tabele?
  • Jak dobrać wykres odpowiedni do treści?
  • Elementy, które zaśmiecają diagramy i utrudniają zrozumienie.
  • Co podkreślić lub usunąć w cień przy użyciu kolorów, grubości linii oraz rozmiarów?
  • Jak opowiadać historie, których bazą są wykresy?

MODUŁ III. Trudne sytuacje podczas prezentacji

  1. Jak reagować w przypadku, gdy:
  • zawiedzie technika,
  • padną trudne pytania,
  • na sali pojawią się trudne emocje lub nastanie sztuczna atmosfera,
  • wydarza się coś zaskakującego.
  1. Jak radzić sobie z tremą/stresem podczas prezentacji?
  • Główne generatory stresu.
  • Jaki wpływ na nasze samopoczucie mają nasze przekonania?
  • Jak samodzielnie pracować z przekonaniami, aby zmienić nastawienie i obniżyć poziom stresu?

Eksperci

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Opinie o Szkoleniu

Klienci

Informacje organizacyjne

Jak tworzymy szkolenia dla firm ?

Analiza potrzeb szkoleniowych

Weryfikacja celów szkolenia

Zaprojektowa-
nie programu szkolenia

Ustalenia logiczno – administracyjne

Realizacja szkolenia

5 powodów, dla których warto wybrać to szkolenie:

1. Wnikliwie zbadamy Twoje potrzeby szkoleniowe, a następnie dopasujemy do nich odpowiedniego Trenera oraz propozycję programu szkolenia.

2. Przydzielimy Ci opiekuna, który zapewni stałą opiekę merytoryczną i organizacyjną nad projektem.

3. Uczestnicy Twojego projektu otrzymają niezbędny pakiet materiałów szkoleniowych w atrakcyjnej formie.

4. W trakcie projektu gwarantujemy stosowanie przez Trenera różnorodnych metod i narzędzi szkoleniowych.

5. Twój projekt zakończymy szczegółowym raportem poszkoleniowym, wraz z ewaluacją i rekomendacjami na przyszłość.

gwarancja jakości human skills
Human Skills

Dopasujemy program do Twoich potrzeb:

Masz pytania? Skontaktuj się z nami:

ul. Widok 18/2, 00-023 Warszawa

(22) 224 21 95

603 906 655

biuro@humanskills.pl

Mogą Ci się również spodobać

Chcesz uzyskać atrakcyjne ceny dla pracowników swojej firmy?

Zastanawiasz się, czy to szkolenie jest dla Ciebie? Skorzystaj z doświadczenia naszych ekspertów w bezpłatnej konsultacji:

(22) 224 21 95

Zadzwoń do nas

biuro@humanskills.pl

Napisz do nas