Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
AGNIESZKA JARZĘBOWSKA
AGNIESZKA NADSTAWNA
AGNIESZKA OLEJNIK
AGNIESZKA SCHMIDT
ANDRZEJ MIKA
ANETA DREKSLER
ANNA GUCWA
BEATA WIERNICKA-BEŁZ
DANIEL BINDA
DOMINIKA MACIEJAK
DOROTA SZCZEŚNIAK-KOSIOREK
EDYTA MADEJ
ELŻBIETA UŁASIEWICZ
EWA GLAJZER
EWA HARTMAN
EWA STRZYŻEWSKA
IWONA FIRMANTY
IWONA GOLONKO
IWONA KUNACH
JOANNA FRĄCZEK-BRODA
JOANNA ZIĘTARA
KAMILA JAKUBOWSKA
KATARZYNA BĄKOWICZ
KATARZYNA BŁAŻEJEWSKA – STUHR
KATARZYNA LEWANDOWSKA
KOMPETENCJE INTERPERSONALNE
MACIEJ ŚCIBOR
MAGDALENA HONORY
MAŁGORZATA KARCZEWSKA
MAŁGORZATA SYPNIEWSKA
MARCIN WŁADYSŁAW SOBOTA
MAREK JURKIEWICZ
MAREK NAUMIUK
MARTA ORZEŁ
MIROSŁAWA TKACZUK
MONIKA FIRMANTY NAUWELARES
MONIKA KANTOWICZ-GDAŃSKA
MONIKA KLIBER
PIOTR WIŚNIEWSKI
REGINA MAY
RENATA WRONA
SPRZEDAŻ / NEGOCJACJE / OBSŁUGA KLIENTA
SZKOLENIA DLA MENEDŻERÓW
SZKOLENIA HUMAN RESOURCES/ DZIAŁ HR
SZKOLENIA PRAWNE
SZKOLENIA STANOWISKOWE
TATIANA MINDEWICZ-PUACZ
TOMASZ BIERNACKI
TOMASZ KOLASIŃSKI
TOMASZ ZEGARSKI
Trenerzy
Uncategorized
URSZULA FIRMANTY
WOJCIECH ZEZULA
WYSTĄPIENIA PUBLICZNE, KREOWANIE WIZERUNKU
WYSTĄPIENIA PUBLICZNE/ KREOWANIE WIZERUNKU
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
ROLA MENEDŻERA W MOTYWOWANIU PRACOWNIKÓW

Asertywny menedżer

„Asertywność to stanowczość, która nie rani”.  Asertywna komunikacja, to nie tylko słowa, sposób mówienia, ale także to co robisz. Komunikowanie swoich potrzeb, oczekiwań, opinii  jest podstawą w byciu asertywnym. Jednocześnie w związku z tym, ludzie wokół Ciebie mogą być niezadowoleni, źli, rozczarowani. Jak sobie z tym radzić? Zarówno Ty masz prawo wyrażać swoje zdanie, jak i oni mają prawo wyrazić swoje. To właśnie siła asertywności. A kiedy pojawią się konflikty wynikające z odmowy, różnicy zdań, odmiennych interesów, czy  innych wartości –  asertywnym działaniem będzie diagnozowanie źródeł i wygaszanie konfliktów.

Cele i Korzyści

Uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • Tym czym jest, a czym nie jest asertywność.
  • Postawach w komunikacji i konsekwencjach ich stosowania.
  • Narzędziach i metodach stawiania granic, asertywnej odmowy i warunkowania.
  • Przyczynach, źródłach, przebiegu konfliktu.
  • Sposobach rozwiązywania konfliktu.

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • Rozpoznawania postaw.
  • Świadomego mówienia „tak” i „nie”.
  • Komunikacji z osobami agresywnymi, uległymi, manipulacyjnymi i asertywnymi.
  • Rozpoznawania swojego stylu reagowania na konflikt.
  • Wygaszania konfliktów i dążenia do współpracy.

Uczestnicy pogłębią kompetencje związane z:

  • Osobistą skutecznością w obszarze asertywnej komunikacji.
  • Przygotowaniem się do rozwiązywania sytuacji konfliktowej w realności biznesowej.
  • Budowaniem relacji opartych na efektywnych metodach asertywnej komunikacji.

Adresaci szkolenia:

  • Menedżerowie/liderzy, którzy chcą wiedzieć w jaki sposób rozmawiać z pracownikami i jak reagować na opinie, odmowy i trudne sytuacje konfliktowe.
  • Osoby zarządzające, dla których istotnym elementem budowania relacji jest rozumienie ludzi i umiejętne reagowanie na sytuacje konfliktowe.
  • Liderzy, którzy chcą rozwijać kompetencje związane z asertywną komunikacją.

Program Szkolenia

Asertywny menedżer

  • Program, formę szkolenia oraz agendę godzinową dopasowujemy do potrzeb szkoleniowych Klienta.

Moduł I. Asertywność – fakty i mity.

  • Czy asertywność jest modna? – po co nam asertywność? – diagnoza.
  • Co przekonania i pewność siebie mają wspólnego z asertywnością? – ćwiczenie: Czy jestem   asertywna/y?
  • Kiedy mówimy o asertywności? Fakty i mity – ćwiczenie i analiza.
  • Dlaczego samo „nie” nie wystarczy w  byciu asertywnym?

Moduł II. Budowanie współpracy w kontaktach biznesowych – mapa postaw.

  • Gra z dylematem – walka czy współpraca?
  • Postawy i strategie dążące do realizacji celu i budujące współpracę – mini wykład.
  • Jak budować swoją siłę – ćwiczenie indywidualne.

Moduł III. Asertywność jako forma komunikacji – trening asertywności.

  • Techniki asertywnej komunikacji: narzędziownik.
  • Stawianie granic  – kiedy postawić granice i jak to zrobić?
  • Zgoda i odmowa – kiedy mówić „tak”, kiedy „nie”.
  • Warunkowość sytuacyjna – sytuacje wyjątkowe.
  • Jak radzić sobie z oceną  i krytyką?

Moduł IV. Strategie wychodzenia z sytuacji konfliktowej.

  • Przyczyny powstawania konfliktów – przykłady filmowe.
  • Style reagowania w konflikcie – kwestionariusz Killmana.
  • Postawy w konflikcie.
  • Ścieżki wychodzenia z sytuacji konfliktowych.
  • Jak radzić sobie z zaczepkami konfliktowymi.

Podsumowanie szkolenia z zakresu Asertywnej  komunikacji oraz sporządzenie osobistej check – listy.

Eksperci

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Opinie o Szkoleniu

Klienci

Informacje organizacyjne

Jak tworzymy szkolenia dla firm ?

Analiza potrzeb szkoleniowych

Weryfikacja celów szkolenia

Zaprojektowanie programu szkolenia

Ustalenia logiczno – administracyjne

Realizacja szkolenia

5 powodów, dla których warto wybrać to szkolenie:

1. Wnikliwie zbadamy Twoje potrzeby szkoleniowe, a następnie dopasujemy do nich odpowiedniego Trenera oraz propozycję programu szkolenia.

2. Przydzielimy Ci opiekuna, który zapewni stałą opiekę merytoryczną i organizacyjną nad projektem.

3. Uczestnicy Twojego projektu otrzymają niezbędny pakiet materiałów szkoleniowych w atrakcyjnej formie.

4. W trakcie projektu gwarantujemy stosowanie przez Trenera różnorodnych metod i narzędzi szkoleniowych.

5. Twój projekt zakończymy szczegółowym raportem poszkoleniowym, wraz z ewaluacją i rekomendacjami na przyszłość.

gwarancja jakości human skills

Szkolenie - Asertywny menedżer

ul. Widok 18/2, 00-023 Warszawa

(22) 224 21 95

603 906 655

biuro@humanskills.pl

Mogą Ci się również spodobać

Chcesz uzyskać atrakcyjne ceny dla pracowników swojej firmy?

Zastanawiasz się, czy to szkolenie jest dla Ciebie? Skorzystaj z doświadczenia naszych ekspertów w bezpłatnej konsultacji:

(22) 224 21 95

Zadzwoń do nas

biuro@humanskills.pl

Napisz do nas

Skorzystaj z wiedzy i doświadczenia naszych ekspertów w bezpłatnej konsultacji:

ZADZWOŃ:

+48 (22) 224 21 95

+48 (22) 224 21 96

603 906 655

LUB WYPEŁNIJ FORMULARZ:

X