angażowanie i motywacja pracowników

Budowanie zaangażowania w zespołach – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne

Nowoczesne technologie, takie jak automatyzacja procesów, digitalizacja i wydajne narzędzia zdalnej komunikacji, wkraczają we wszystkie obszary biznesu.

Ciągle jednak najważniejszym czynnikiem sukcesu są ludzie: ich kreatywność i zaangażowanie.

Szczególną rolę odgrywa umiejętność współpracy w zespole i motywowania jego członków do realizacji wspólnych celów.

Budowanie zaangażowania w zespołach – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne

angażowanie i motywacja pracowników

Nowoczesne technologie, takie jak automatyzacja procesów, digitalizacja i wydajne narzędzia zdalnej komunikacji, wkraczają we wszystkie obszary biznesu.

Ciągle jednak najważniejszym czynnikiem sukcesu są ludzie: ich kreatywność i zaangażowanie.

Szczególną rolę odgrywa umiejętność współpracy w zespole i motywowania jego członków do realizacji wspólnych celów.

Cele i Korzyści

Cele szkolenia:

  • Zdiagnozować poziom rzeczywistej współpracy w zespole i jej możliwy potencjał.
  • Zbudować lepsze relacje z interesariuszami i członkami zespołu.
  • Zweryfikować i usprawnić organizację pracy zespołu.
  • Zapewnić właściwe monitorowanie i kontrolę działań  we współpracy z członkami zespołu.
  • Rozpoznawać typy osobowości współpracowników dopasować style komunikacji.
  • Promować identyfikację członków zespołu z celami organizacji.
  • Wzmocnić synergię i efektywność zespołu.

Program Szkolenia

Program szkolenia oraz zawartość merytoryczna zostanie dopasowana finalnie do potrzeb Klienta.

Rozpoczęcie szkolenia, ustalenie kontraktu, omówienie celów szkolenia i potrzeb uczestników.

Moduł I. Budowanie zaangażowanych zespołów – wprowadzenie.

  • Definicja zespołu.
  • Warunki dobrej współpracy w kontekście misji i celów organizacji.
  • Informacja zwrotna w zespole – ćwiczenie.
  • Jak postrzegasz twój zespół – metafory.

Moduł II. Budowanie zaangażowanych zespołów – atrybuty członka zespołu.

  • Kompetencje, kwalifikacje i wiedza.
  • Doświadczenie zawodowe.
  • Preferencje osobowościowe.
  • Potencjał i automotywacja.

Moduł IV. Budowanie zaangażowanych zespołów – warunki dobrej współpracy w zespole.

  • Zgodność celów (indywidualnych, zespołowych i organizacyjnych).
  • Wzajemna wiedza o sobie (w kontekście indywidualnych atrybutów członków zespołu).
  • Postawy i wspólne wartości.
  • Współdziałanie (w realnych sytuacjach w pracy).

Moduł V. Budowanie zaangażowanych zespołów – organizacja pracy zespołu.

  • Atrakcyjność celów zespołu w kontekście celów indywidualnych.
  • Macierz zadań i odpowiedzialności w strukturze hierarchicznej.
  • Listy zadań i role w projektach zwinnych.
  • Metody monitorowania i kontroli wyników.

Moduł VI. Budowanie zaangażowanych zespołów – efektywność indywidualna członka zespołu.

  • Percepcja –  różne postrzeganie ludzi i otoczenia biznesowego.
  • Preferencje – subiektywne podejście do zadań i ludzi.
  • Identyfikacja mocnych i słabych stron.
  • Różne podejścia do realizacji zadań.

Moduł VII. Budowanie zaangażowanych zespołów – mapa zespołu.

  • Wymiar kompetencji.
  • Wymiar motywacji i zaangażowania.
  • Wymiar typu osobowości.
  • Różnice kulturowe.
  • Rozpoznawanie stylów poznawczych w kontaktach ze współpracownikami.
  • Obszary funkcjonowania zespołu, które wymagają więcej uwagi.
  • Akomodacja zachowań wobec członków zespołu.

Moduł VIII. Budowanie zaangażowanych zespołów – analiza interesariuszy.

  • Definicja interesariusza wewnętrznego i zewnętrznego.
  • Pozyskiwanie informacji o celach i oczekiwaniach interesariuszy.
  • Mapowanie interesariuszy.
  • Wywieranie wpływu.

Moduł IX. Budowanie zaangażowanych zespołów – budowanie lepszej komunikacji.

  • Udzielanie informacji zwrotnej (metoda 4P).
  • Informacja zwrotne od zespołu  – obszar mocnych i słabych stron.
  • Zasady komunikacji z różnymi osobowościami.
  • Kluczowe wartości, które wnoszą do zespołu wszyscy jego członkowie.
  • Tworzenie praktycznych planów komunikacji wg metody „Kontynuuj, Start, Stop”.

Moduł X. Budowanie zaangażowanych zespołów – kultura organizacyjna  zespołu.

  • Model efektywności zespołu: proces, koncentracja, synchronizacja, klimat.
  • Fundamenty pracy zespołowej wg Patrick’a Lencioni’ego: zaufanie, twórczy konflikt, zaangażowanie, odpowiedzialność, dbałość o wyniki.
  • Dyskusja kierowana na temat współpracy w zespołach i kultury organizacyjnej.

Eksperci

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.