angażowanie i motywacja pracowników

Budowanie zaangażowania w zespołach – Szkolenie zamknięte

Nowoczesne technologie, takie jak automatyzacja procesów, digitalizacja i wydajne narzędzia zdalnej komunikacji, wkraczają we wszystkie obszary biznesu.

Ciągle jednak najważniejszym czynnikiem sukcesu są ludzie: ich kreatywność i zaangażowanie.

Szczególną rolę odgrywa umiejętność współpracy w zespole i motywowania jego członków do realizacji wspólnych celów.

Cele i Korzyści

Cele szkolenia:

  • Zdiagnozować poziom rzeczywistej współpracy w zespole i jej możliwy potencjał.
  • Zbudować lepsze relacje z interesariuszami i członkami zespołu.
  • Zweryfikować i usprawnić organizację pracy zespołu.
  • Zapewnić właściwe monitorowanie i kontrolę działań  we współpracy z członkami zespołu.
  • Rozpoznawać typy osobowości współpracowników dopasować style komunikacji.
  • Promować identyfikację członków zespołu z celami organizacji.
  • Wzmocnić synergię i efektywność zespołu.

Program Szkolenia

Program szkolenia oraz zawartość merytoryczna zostanie dopasowana finalnie do potrzeb Klienta.

Rozpoczęcie szkolenia, ustalenie kontraktu, omówienie celów szkolenia i potrzeb uczestników.

Moduł I. Budowanie zaangażowanych zespołów – wprowadzenie.

  • Definicja zespołu.
  • Warunki dobrej współpracy w kontekście misji i celów organizacji.
  • Informacja zwrotna w zespole – ćwiczenie.
  • Jak postrzegasz twój zespół – metafory.

Moduł II. Budowanie zaangażowanych zespołów – atrybuty członka zespołu.

  • Kompetencje, kwalifikacje i wiedza.
  • Doświadczenie zawodowe.
  • Preferencje osobowościowe.
  • Potencjał i automotywacja.

Moduł IV. Budowanie zaangażowanych zespołów – warunki dobrej współpracy w zespole.

  • Zgodność celów (indywidualnych, zespołowych i organizacyjnych).
  • Wzajemna wiedza o sobie (w kontekście indywidualnych atrybutów członków zespołu).
  • Postawy i wspólne wartości.
  • Współdziałanie (w realnych sytuacjach w pracy).

Moduł V. Budowanie zaangażowanych zespołów – organizacja pracy zespołu.

  • Atrakcyjność celów zespołu w kontekście celów indywidualnych.
  • Macierz zadań i odpowiedzialności w strukturze hierarchicznej.
  • Listy zadań i role w projektach zwinnych.
  • Metody monitorowania i kontroli wyników.

Moduł VI. Budowanie zaangażowanych zespołów – efektywność indywidualna członka zespołu.

  • Percepcja –  różne postrzeganie ludzi i otoczenia biznesowego.
  • Preferencje – subiektywne podejście do zadań i ludzi.
  • Identyfikacja mocnych i słabych stron.
  • Różne podejścia do realizacji zadań.

Moduł VII. Budowanie zaangażowanych zespołów – mapa zespołu.

  • Wymiar kompetencji.
  • Wymiar motywacji i zaangażowania.
  • Wymiar typu osobowości.
  • Różnice kulturowe.
  • Rozpoznawanie stylów poznawczych w kontaktach ze współpracownikami.
  • Obszary funkcjonowania zespołu, które wymagają więcej uwagi.
  • Akomodacja zachowań wobec członków zespołu.

Moduł VIII. Budowanie zaangażowanych zespołów – analiza interesariuszy.

  • Definicja interesariusza wewnętrznego i zewnętrznego.
  • Pozyskiwanie informacji o celach i oczekiwaniach interesariuszy.
  • Mapowanie interesariuszy.
  • Wywieranie wpływu.

Moduł IX. Budowanie zaangażowanych zespołów – budowanie lepszej komunikacji.

  • Udzielanie informacji zwrotnej (metoda 4P).
  • Informacja zwrotne od zespołu  – obszar mocnych i słabych stron.
  • Zasady komunikacji z różnymi osobowościami.
  • Kluczowe wartości, które wnoszą do zespołu wszyscy jego członkowie.
  • Tworzenie praktycznych planów komunikacji wg metody „Kontynuuj, Start, Stop”.

Moduł X. Budowanie zaangażowanych zespołów – kultura organizacyjna  zespołu.

  • Model efektywności zespołu: proces, koncentracja, synchronizacja, klimat.
  • Fundamenty pracy zespołowej wg Patrick’a Lencioni’ego: zaufanie, twórczy konflikt, zaangażowanie, odpowiedzialność, dbałość o wyniki.
  • Dyskusja kierowana na temat współpracy w zespołach i kultury organizacyjnej.

Eksperci

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Opinie o Szkoleniu

Klienci

Szkolenia z zakresu zarządzani zespołem firma Human Skills miała przyjemność prowadzić m.in. dla Uczestników z takich firm i instytucji jak: Vestas Polska Sp. z o.o., Kancelaria Sejmu, Kapsch Telematic Services Sp. z o.o., Grupa Lux Med., OLX Polska, Kontekst Sp. Z o.o., Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Stadler Sp.zo.o., Orsted Polska Sp. z o.o., Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, Ministerstwo Środowiska, Metso Poland Sp. z o.o., Roche Diabetes Care Polska Sp. z o.o.; Ambasada Brytyjska.

Informacje organizacyjne

Jak tworzymy szkolenia dla firm ?

Analiza potrzeb szkoleniowych

Weryfikacja celów szkolenia

Zaprojektowa-
nie programu szkolenia

Ustalenia logiczno – administracyjne

Realizacja szkolenia

5 powodów, dla których warto wybrać to szkolenie:

1. Wnikliwie zbadamy Twoje potrzeby szkoleniowe, a następnie dopasujemy do nich odpowiedniego Trenera oraz propozycję programu szkolenia.

2. Przydzielimy Ci opiekuna, który zapewni stałą opiekę merytoryczną i organizacyjną nad projektem.

3. Uczestnicy Twojego projektu otrzymają niezbędny pakiet materiałów szkoleniowych w atrakcyjnej formie.

4. W trakcie projektu gwarantujemy stosowanie przez Trenera różnorodnych metod i narzędzi szkoleniowych.

5. Twój projekt zakończymy szczegółowym raportem poszkoleniowym, wraz z ewaluacją i rekomendacjami na przyszłość.

gwarancja jakości human skills

Dopasujemy program do Twoich potrzeb:

Masz pytania? Skontaktuj się z nami:

ul. Widok 18/2, 00-023 Warszawa

(22) 224 21 95

603 906 655

biuro@humanskills.pl

Mogą Ci się również spodobać

Chcesz uzyskać atrakcyjne ceny dla pracowników swojej firmy?

Zastanawiasz się, czy to szkolenie jest dla Ciebie? Skorzystaj z doświadczenia naszych ekspertów w bezpłatnej konsultacji:

(22) 224 21 95

Zadzwoń do nas

biuro@humanskills.pl

Napisz do nas