Nowoczesne przywództwo
Przywództwo urzeczywistnia się w działaniu. Każdy z nas z pewnością był świadkiem sytuacji, gdy ktoś z najbliższego otoczenia wziął na siebie odpowiedzialność (i ryzyko) podjęcia ambitnego wyzwania. Wyzwanie może wynikać z potrzeby rozwiązania problemu lub uznania konieczności wdrożenia zmiany.
Przed kierownikami sprzedaży stoją również wyzwania związane z rozproszeniem zespołu i trudnością w bieżącej ocenie stylu pracy podwładnych. Wymaga to zarówno systematycznego planowania i wdrożenia adekwatnych metod komunikacji jak i bardziej partnerskiego podejścia do zespołu.
- Program, formę szkolenia oraz agendę godzinową dopasowujemy do potrzeb szkoleniowych Klienta.
Moduł I. Wprowadzenie – Definicja i obszary przywództwa.
- Kompetencje przywódcze vs akty przywództwa
- Obszar osobisty
- Obszar społeczny
- Obszar strategiczny
Moduł II. Przywództwo osobiste.
- Jak mierzyć osobisty potencjał (ciekawość, wgląd, zaangażowanie, determinacja)
- Wartości i postawy
- Preferencje osobiste
- Mocne strony jako punkt wyjścia do budowania wiary w siebie i własnego stylu przywództwa
- Radzenie sobie z stresem
Moduł III. Budowanie przywództwa społecznego – akomodacja stylu komunikacji.
- Rozpoznanie typów osobowości
- Style komunikacji podczas współpracy
- Z różnymi typami osobowości
- Uzyskiwanie synergii w zespole – model efektywności zespołowej
- Działania na rzecz rozwoju ludzi
Moduł IV. Budowanie mostów pomiędzy różnymi kulturami i pokoleniami.
- Różnice kulturowe – bariera, którą należy zarządzać?
- Charakterystyka kultur pokoleniowych na obecnym rynku pracy
- Samoocena świadomości pracy wewnątrz różno-kulturowych grup
- Wykorzystanie różnorodności pokoleniowej
- w budowaniu skuteczności zespołowej
- Studium przypadku
Moduł V. Budowanie zaufania na odległość.
- Korzyści i czynniki ryzyka w pracy zespołów rozproszonych
- Dobre praktyki dla budowania zaufania
- Jak zmniejszenie izolacji buduje zaufanie?
- Świętowanie sukcesu mimo odległości
Moduł VI. Efektywna komunikacja w rozproszonym zespole.
- Proces zdalnej komunikacji
- Dobór adekwatnych narzędzi komunikacji (zasady użycia telefonu, telekonferencje, korespondencja email, zebrania wirtualne i bezpośrednie)
- Słuchanie i zadawanie pytań
- Delegowanie pracy i rozliczanie z rezultatów
- Coaching mentorski w terenie
- Przekazywanie opinii (informacji zwrotnej)
- Przyjmowanie opinii (informacji zwrotnej)
- Trudne sytuacje
- Ćwiczenia – symulacje
Moduł VII. Przywództwo strategiczne.
- Koncentracja na wynikach, wizja-cel
- Misja firmy, zespołu i osobista
- Analiza strategiczna
- Kreatywne inicjatywy rozwojowe
- Priorytety, determinacja, konsekwencja
Moduł VIII. Zmiana i transformacja.
- Źródła zmian
- Działanie przywódcy jako wynik dostrzegania potrzeby zmian (uważność)
- Etapy wdrażania zmian
- Źródła i rodzaje autorytetu
- Transformacja jako ludzki wymiar zmian
Moduł IX. Budowanie przywództwa w zespole – podsumowanie.
- Moderowanie spotkań zespołowych.
- Model 7 kluczowych ról przywódcy oraz samoocena powiązanych z nimi kompetencji (na podstawie: Distance Manager Effectiveness Assessment wg. K. Fisher, M. Fisher):
- Katalizator rezultatów (results catalyst)
- Przełamywacz przeszkód (barrier breaker)
- Strateg biznesowy (business strategist)
- Wzór do naśladowania (living example)
Podsumowanie szkolenia, Osobiste Plany Działania
Czas szkolenia: 2 dni