Nowoczesne przywództwo – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne
Co sprawia, że pojawiają się skuteczni liderzy, którzy potrafią pociągnąć innych do efektywnych i innowacyjnych przedsięwzięć? Okazuje się, że przywództwo to nie tylko zestaw kompetencji, ale przede wszystkim zdolność do działania w sytuacjach nietypowych: dostrzeganie ledwo uchwytnych szans oraz determinacja w ich wykorzystaniu.
Nowoczesne przywództwo – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne
Co sprawia, że pojawiają się skuteczni liderzy, którzy potrafią pociągnąć innych do efektywnych i innowacyjnych przedsięwzięć? Okazuje się, że przywództwo to nie tylko zestaw kompetencji, ale przede wszystkim zdolność do działania w sytuacjach nietypowych: dostrzeganie ledwo uchwytnych szans oraz determinacja w ich wykorzystaniu.
Cele i Korzyści
Cele szkolenia:
- Zrozumieć istotę kluczowych obszarów przywództwa
- Dostrzegać szanse konstruktywnych zmian w swoim otoczeniu i skutecznie planować ich wdrożenie
z uwzględnieniem potrzeb transformacji postaw - Kształtować własny styl przywództwa w oparciu o mocne strony
- Zniwelować bariery w pracy rozproszonej
- Dobrać adekwatne metody/narzędzia zarządzania i komunikacji
- Udoskonalić kompetencje do przewodzenia rozproszonymi zespołami poprzez budowanie zaufania
i partnerstwa - Rozwijać własną wiarygodność
Zajęcia mają charakter interaktywny, bogate w praktyczne ćwiczenia, rozwiązywanie studiów przypadków oraz dyskusje osadzone w realiach pracy uczestników.
Program Szkolenia
Nowoczesne przywództwo
Przywództwo urzeczywistnia się w działaniu. Każdy z nas z pewnością był świadkiem sytuacji, gdy ktoś z najbliższego otoczenia wziął na siebie odpowiedzialność (i ryzyko) podjęcia ambitnego wyzwania. Wyzwanie może wynikać z potrzeby rozwiązania problemu lub uznania konieczności wdrożenia zmiany.
Przed kierownikami sprzedaży stoją również wyzwania związane z rozproszeniem zespołu i trudnością w bieżącej ocenie stylu pracy podwładnych. Wymaga to zarówno systematycznego planowania i wdrożenia adekwatnych metod komunikacji jak i bardziej partnerskiego podejścia do zespołu.
- Program, formę szkolenia oraz agendę godzinową dopasowujemy do potrzeb szkoleniowych Klienta.
Moduł I. Wprowadzenie – Definicja i obszary przywództwa.
- Kompetencje przywódcze vs akty przywództwa
- Obszar osobisty
- Obszar społeczny
- Obszar strategiczny
Moduł II. Przywództwo osobiste.
- Jak mierzyć osobisty potencjał (ciekawość, wgląd, zaangażowanie, determinacja)
- Wartości i postawy
- Preferencje osobiste
- Mocne strony jako punkt wyjścia do budowania wiary w siebie i własnego stylu przywództwa
- Radzenie sobie z stresem
Moduł III. Budowanie przywództwa społecznego – akomodacja stylu komunikacji.
- Rozpoznanie typów osobowości
- Style komunikacji podczas współpracy
- Z różnymi typami osobowości
- Uzyskiwanie synergii w zespole – model efektywności zespołowej
- Działania na rzecz rozwoju ludzi
Moduł IV. Budowanie mostów pomiędzy różnymi kulturami i pokoleniami.
- Różnice kulturowe – bariera, którą należy zarządzać?
- Charakterystyka kultur pokoleniowych na obecnym rynku pracy
- Samoocena świadomości pracy wewnątrz różno-kulturowych grup
- Wykorzystanie różnorodności pokoleniowej
- w budowaniu skuteczności zespołowej
- Studium przypadku
Moduł V. Budowanie zaufania na odległość.
- Korzyści i czynniki ryzyka w pracy zespołów rozproszonych
- Dobre praktyki dla budowania zaufania
- Jak zmniejszenie izolacji buduje zaufanie?
- Świętowanie sukcesu mimo odległości
Moduł VI. Efektywna komunikacja w rozproszonym zespole.
- Proces zdalnej komunikacji
- Dobór adekwatnych narzędzi komunikacji (zasady użycia telefonu, telekonferencje, korespondencja email, zebrania wirtualne i bezpośrednie)
- Słuchanie i zadawanie pytań
- Delegowanie pracy i rozliczanie z rezultatów
- Coaching mentorski w terenie
- Przekazywanie opinii (informacji zwrotnej)
- Przyjmowanie opinii (informacji zwrotnej)
- Trudne sytuacje
- Ćwiczenia – symulacje
Moduł VII. Przywództwo strategiczne.
- Koncentracja na wynikach, wizja-cel
- Misja firmy, zespołu i osobista
- Analiza strategiczna
- Kreatywne inicjatywy rozwojowe
- Priorytety, determinacja, konsekwencja
Moduł VIII. Zmiana i transformacja.
- Źródła zmian
- Działanie przywódcy jako wynik dostrzegania potrzeby zmian (uważność)
- Etapy wdrażania zmian
- Źródła i rodzaje autorytetu
- Transformacja jako ludzki wymiar zmian
Moduł IX. Budowanie przywództwa w zespole – podsumowanie.
- Moderowanie spotkań zespołowych.
- Model 7 kluczowych ról przywódcy oraz samoocena powiązanych z nimi kompetencji (na podstawie: Distance Manager Effectiveness Assessment wg. K. Fisher, M. Fisher):
- Lider (leader)
- Katalizator rezultatów (results catalyst)
- Moderator (facilitator)
- Przełamywacz przeszkód (barrier breaker)
- Strateg biznesowy (business strategist)
- Coach
- Wzór do naśladowania (living example)
Podsumowanie szkolenia, Osobiste Plany Działania
Czas szkolenia: 2 dni
Eksperci
METODY SZKOLENIA
Activity Based Learning
Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)
Ćwiczenia
Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.
Feedback
Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.
Pełna Aktywizacja
Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.
Dyskusja
Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.
Opinie o Szkoleniu
Dobrze przygotowany trener, duża dawka wiedzy oraz przyjazna atmosfera. Szkolenie pozwoliło mi na poznanie swojego stylu działania i inne postrzeganie swojego zespołu.
Klienci
Szkolenie z powyższego tematu firma Human Skills miała przyjemność prowadzić m.in. dla Uczestników z takich firm i instytucji jak: Vestas Polska Sp. z o.o., Kancelaria Sejmu, Kapsch Telematic Services Sp. z o.o., Grupa Lux Med., OLX Polska, Kontekst Sp. Z o.o., Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Stadler Sp.zo.o., Orsted Polska Sp. z o.o., Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, Ministerstwo Środowiska, Metso Poland Sp. z o.o., Roche Diabetes Care Polska Sp. z o.o.; Ambasada Brytyjska.
Informacje organizacyjne
Jak tworzymy szkolenia dla firm ?
Analiza potrzeb szkoleniowych
Weryfikacja celów szkolenia
Zaprojektowa-
nie programu szkolenia
Ustalenia logiczno – administracyjne
Realizacja szkolenia
5 powodów, dla których warto wybrać to szkolenie:
1. Wnikliwie zbadamy Twoje potrzeby szkoleniowe, a następnie dopasujemy do nich odpowiedniego Trenera oraz propozycję programu szkolenia.
2. Przydzielimy Ci opiekuna, który zapewni stałą opiekę merytoryczną i organizacyjną nad projektem.
3. Uczestnicy Twojego projektu otrzymają niezbędny pakiet materiałów szkoleniowych w atrakcyjnej formie.
4. W trakcie projektu gwarantujemy stosowanie przez Trenera różnorodnych metod i narzędzi szkoleniowych.
5. Twój projekt zakończymy szczegółowym raportem poszkoleniowym, wraz z ewaluacją i rekomendacjami na przyszłość.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami:
ul. Widok 18/2, 00-023 Warszawa
(22) 224 21 95
603 906 655
biuro@humanskills.pl
Mogą Ci się również spodobać
Zastanawiasz się, czy to szkolenie jest dla Ciebie? Skorzystaj z doświadczenia naszych ekspertów w bezpłatnej konsultacji:
(22) 224 21 95
Zadzwoń do nas
biuro@humanskills.pl
Napisz do nas