NOWOCZESNE PRZYWÓDZTWO

zarządzanie pokoleniami, różnice międzykulturowe, zespoły rozproszone, zarzadzanie w zmianie

Wprowadzenie

Co sprawia, że pojawiają się skuteczni liderzy, którzy potrafią pociągnąć innych do efektywnych i  innowacyjnych przedsięwzięć? Okazuje się, że przywództwo to nie tylko zestaw kompetencji, ale przede wszystkim zdolność do działania w sytuacjach nietypowych: dostrzeganie ledwo uchwytnych szans oraz determinacja w ich wykorzystaniu.

Przywództwo urzeczywistnia się w działaniu. Każdy z nas z pewnością był świadkiem sytuacji, gdy ktoś z najbliższego otoczenia wziął na siebie odpowiedzialność (i ryzyko) podjęcia ambitnego wyzwania. Wyzwanie może wynikać
z potrzeby rozwiązania problemu lub uznania konieczności wdrożenia zmiany.

Przed kierownikami sprzedaży stoją również wyzwania związane z rozproszeniem zespołu i trudnością w bieżącej ocenie stylu  pracy podwładnych. Wymaga to zarówno systematycznego planowania i wdrożenia adekwatnych metod komunikacji jak i bardziej partnerskiego podejścia do zespołu.

Cele Szkolenia

  • Zrozumieć istotę kluczowych obszarów przywództwa
  • Dostrzegać szanse konstruktywnych zmian w swoim otoczeniu i skutecznie planować ich wdrożenie
    z uwzględnieniem potrzeb transformacji postaw
  • Kształtować własny styl przywództwa w oparciu o mocne strony
  • Zniwelować bariery w pracy rozproszonej
  • Dobrać adekwatne metody/narzędzia zarządzania i komunikacji
  • Udoskonalić kompetencje do przewodzenia rozproszonymi  zespołami poprzez budowanie zaufania
    i partnerstwa
  • Rozwijać własną wiarygodność

Zajęcia mają charakter interaktywny, bogate w praktyczne ćwiczenia, rozwiązywanie studiów przypadków oraz dyskusje osadzone w realiach pracy uczestników.

Program szkolenia 

Modul I Wprowadzenie – Definicja i obszary przywództwa

  • Kompetencje przywódcze vs akty przywództwa
  • Obszar osobisty
  • Obszar społeczny
  • Obszar strategiczny

Moduł II Przywództwo osobiste

  • Jak mierzyć osobisty potencjał (ciekawość, wgląd, zaangażowanie, determinacja)
  • Wartości i postawy
  • Preferencje osobiste
  • Mocne strony jako punkt wyjścia do budowania wiary w siebie i własnego stylu przywództwa
  • Radzenie sobie z stresem

Moduł III Budowanie przywództwa społecznego – akomodacja stylu komunikacji

  • Rozpoznanie typów osobowości
  • Style komunikacji podczas współpracy
  • Z różnymi typami osobowości
  • Uzyskiwanie synergii w zespole – model efektywności zespołowej
  • Działania na rzecz rozwoju ludzi

Moduł IV Budowanie mostów pomiędzy różnymi kulturami i pokoleniami

  • Różnice kulturowe – bariera, którą należy zarządzać?
  • Charakterystyka kultur pokoleniowych na obecnym rynku pracy
  • Samoocena świadomości pracy wewnątrz różno-kulturowych grup
  • Wykorzystanie różnorodności pokoleniowej
  • w budowaniu skuteczności zespołowej
  • Studium przypadku

Moduł V Budowanie zaufania na odległość

  • Korzyści i czynniki ryzyka w pracy zespołów rozproszonych
  • Dobre praktyki dla budowania zaufania
  • Jak zmniejszenie izolacji buduje zaufanie?
  • Świętowanie sukcesu mimo odległości

Moduł VI Efektywna komunikacja w rozproszonym  zespole

  • Proces zdalnej komunikacji
  • Dobór adekwatnych narzędzi komunikacji (zasady użycia telefonu, telekonferencje, korespondencja email, zebrania wirtualne i bezpośrednie)
  • Słuchanie i zadawanie pytań
  • Delegowanie pracy i rozliczanie z rezultatów
  • Coaching mentorski w terenie
  • Przekazywanie opinii (informacji zwrotnej)
  • Przyjmowanie opinii (informacji zwrotnej)
  • Trudne sytuacje
  • Ćwiczenia – symulacje

Moduł VII Przywództwo strategiczne

  • Koncentracja na wynikach, wizja-cel
  • Misja firmy, zespołu i osobista
  • Analiza strategiczna
  • Kreatywne inicjatywy rozwojowe
  • Priorytety, determinacja, konsekwencja

Moduł VIII Zmiana i transformacja

  • Źródła zmian
  • Działanie przywódcy jako wynik dostrzegania potrzeby zmian (uważność)
  • Etapy wdrażania zmian
  • Źródła i rodzaje autorytetu
  • Transformacja jako ludzki wymiar zmian

Moduł IX Budowanie przywództwa w zespole – podsumowanie

  • Moderowanie spotkań zespołowych
  • Model 7 kluczowych ról przywódcy oraz samoocena powiązanych z nimi kompetencji (na podstawie: Distance Manager Effectiveness Assessment wg. K. Fisher, M. Fisher):
    • Lider (leader)
    • Katalizator rezultatów (results catalyst)
    • Moderator (facilitator)
    • Przełamywacz przeszkód (barrier breaker)
    • Strateg biznesowy  (business strategist)
    • Coach
    • Wzór do naśladowania (living example)

Podsumowanie szkolenia, Osobiste Plany Działania

Czas szkolenia: 2 dni

TRENERZY

KLIENCI

Szkolenia z zakresu zarządzani zespołem firma Human Skills miała przyjemność prowadzić m.in. dla Uczestników z takich firm i instytucji jak: Vestas Polska Sp. z o.o., Kancelaria Sejmu, Kapsch Telematic Services Sp. z o.o., Grupa Lux Med., OLX Polska, Kontekst Sp. Z o.o., Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Stadler Sp.zo.o., Orsted Polska Sp. z o.o., Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, Ministerstwo Środowiska, Metso Poland Sp. z o.o., Roche Diabetes Care Polska Sp. z o.o.; Ambasada Brytyjska.

Zainteresowało Cię to szkolenie – Skontaktuj się z nami

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Skontaktuj się z naszym działem szkoleń zamkniętych

NOWOCZESNE PRZYWÓDZTWO