Wprowadzenie
Często przypisujemy motywacji zbyt duże zasługi. Wydaje nam się , że jak tylko będziemy znali odpowiednie magiczne techniki, wtedy zawsze będzie chciało nam się chcieć. Nic bardziej mylnego. Motywacja to przede wszystkim znajomość siebie i zespołu, oraz adekwatne korzystanie z narzędzi. Trzeba też wiedzieć, kiedy motywacja zupełnie nie zadziała, wtedy warto sięgnąć do umiejętności budowania nawyków. To szkolenie porządkuje wiedzę na temat motywacji obalając mity. Pokazuje nowe koncepcje i narzędzia, dzięki którym każdy menedżer będzie wiedział jak działać, by pracownicy otrzymywali pozytywne wzmocnienia.
Korzyści dla uczestników:
UCZESTNICY NABĘDĄ WIEDZĘ O:
- Koncepcjach klasycznych i nowoczesnych odnoszących się do tematu motywacji
- 12 pytaniach które potrafią sprawić by najlepsi pracownicy pracowali dla nas
- Kotwicach motywacyjnych
- Tym jak budować komunikaty motywujące i jak unikać komunikatów demotywujących
- Modelach informacji zwrotnej
- Tym jak dyscyplinować pracowników
UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:
- Rozpoznawania potrzeb motywacyjnych pracowników
- Stosowania narzędzi motywacyjnych adekwatnych do potrzeb pracowników
- Budowania nawyków
- Analizy 12 pytań Gallupa i ich zastosowania
- Tworzenia motywujących komunikatów
UCZESTNICY POGŁĘBIĄ KOMPETENCJE ZWIĄZANE Z:
- Diagnozą swojego zespołu i doboru odpowiednich narzędzi motywowania do osoby
- Udzielaniem motywującej i rozwojowej informacji zwrotnej
- Dobieraniem sankcji w sytuacji dyscyplinowania
- Prowadzeniem rozmów dyscyplinujących
Program szkolenia
Omówienie kontraktu, celów szkolenia i potrzeb uczestników.
Moduł I Klasyczne vs nowoczesne podejście do motywacji i motywowania
- Analiza sytuacji motywujących i demotywujących
- Klasyczne koncepcje motywacji
- Motywacja 3.0. wg Pinka
- Co robić gdy motywacja nie działa – czyli kiedy budować nawyki
- 7 nawyków skutecznego działania S.R. Covey
- 12 pytań Gallupa – czyli jak skupiać wokół siebie najlepszych pracowników
Moduł II Indywidualny klucz do motywacji
- Kotwice motywacyjne Scheina
- Diagnoza swoich kotwic
- Jak diagnozować swój zespół?
- Bank działań́ motywacyjnych (co akcentować́ podczas rozmów z poszczególnymi osobami)
- Lista zwrotów korzystnych i zakazanych
Moduł III Komunikacja motywująca
- Znaki rozpoznania warunkowe/ bezwarunkowe, pozytywne/negatywne
- Siła komunikatów (motywujące i demotywujące)
- Informacja zwrotna – zasady
- Model informacji zwrotnej
- Pochwała
- Feedforward
Moduł IV Stawianie granic z feedbackiem
- Czy kara może być skuteczna? Sens kary.
- Istota sankcji jak je stosować – bank sankcji
- Cykl rozmów dyscyplinujących
- Dyscyplinowanie w realności zawodowej uczestników
Podsumowanie szkolenia wraz omówieniem najważniejszych kwestii.
Czas szkolenia: 1 dzień
TRENERZY
Zainteresowało Cię to szkolenie – Skontaktuj się z nami