
Komunikacja w zespole projektowym – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne
W zespołach zarządzających, projektowych i zadaniowych właściwa komunikacja jest kluczowym czynnikiem sukcesu. Efektywne narzędzia i metody projektowe są warunkiem koniecznym, ale niewystarczającym. Warto zainwestować czas w lepsze poznanie swoich współpracowników, aby zbudować relacje sprzyjające wspólnemu osiąganiu celów biznesowych.
Przed szkoleniem wszyscy uczestnicy szkolenia zostaną zaproszeni do wykonania analizy indywidualnej zgodnie z metodą Insights Discovery™ i otrzymają jej wyniki w postaci indywidualnego profilu Insights Discovery™.
Komunikacja w zespole projektowym – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne

W zespołach zarządzających, projektowych i zadaniowych właściwa komunikacja jest kluczowym czynnikiem sukcesu. Efektywne narzędzia i metody projektowe są warunkiem koniecznym, ale niewystarczającym. Warto zainwestować czas w lepsze poznanie swoich współpracowników, aby zbudować relacje sprzyjające wspólnemu osiąganiu celów biznesowych.
Przed szkoleniem wszyscy uczestnicy szkolenia zostaną zaproszeni do wykonania analizy indywidualnej zgodnie z metodą Insights Discovery™ i otrzymają jej wyniki w postaci indywidualnego profilu Insights Discovery™.
Cele i Korzyści
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
- Zasadach komunikacji sprzyjającej współpracy.
- Sposobach budowania dobrych relacji.
- Własnych preferencjach osobowościowych i ich wpływu na styl komunikacji i współpracy.
- Sposobach wzmocnienia synergii i efektywności zespołu.
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- Weryfikacji i usprawnienia organizacji pracy zespołu.
- Monitorowania i kontroli projektu we współpracy z członkami zespołu.
- Diagnozowania poziomu współpracy w zespole i jej potencjału.
- Budowania i utrzymywania dobrych relacji z interesariuszami i członkami zespołu.
- Rozpoznawania typów osobowości współpracowników oraz dostosowywania pod nie stylu komunikacji.
Uczestnicy pogłębią kompetencje związane z:
- Szefowie oraz menedżerowie zespołów.
- Osoby pracujące w zespołach projektowych.
- Osoby zainteresowane powyższą tematyką i zainteresowane rozwojem osobistym.
Program Szkolenia
Komunikacja i współpraca w zespole projektowym
- Program, formę szkolenia oraz agendę godzinową dopasowujemy do potrzeb szkoleniowych Klienta.
Dzień I
Rozpoczęcie szkolenia, omówienie celów oraz potrzeb uczestników.
Komunikacja i współpraca w zespole projektowym. Wprowadzenie.
- Definicja Zespołu.
- Warunki dobrej współpracy w kontekście misji i celów projektu.
- Informacja zwrotna w Zespole – ćwiczenie.
- Jak postrzegasz Twój Zespół – metafory.
Moduł I. Analiza interesariuszy.
- Definicja interesariusza wewnętrznego i zewnętrznego.
- Pozyskiwanie informacji o celach i oczekiwaniach interesariuszy.
- Mapowanie interesariuszy.
- Wywieranie wpływu.
Moduł II. Organizacja pracy zespołu projektowego.
- Macierz zadań i odpowiedzialności w strukturze hierarchicznej i w projektach kaskadowych.
- Listy zadań i role w projektach zwinnych.
- Metody monitorowania i kontroli projektu.
Moduł III. Analiza indywidualna członka zespołu wg Metody Insights Discovery™.
- Percepcja – różne postrzeganie ludzi i otoczenia biznesowego.
- Preferencje – subiektywne podejście do zadań i ludzi.
- 4 energie kolorystyczne – mocne i słabe strony.
- Koło Insights Discovery™ – łatwy i zrozumiały podział na typy osobowościowe.
- 8 typów – różne podejścia do realizacji zadań.
Moduł IV. Profile Indywidualne Insights Discovery™.
- Interpretacja zapisów i wykresów.
- Sesja pytań i odpowiedzi dot. profili.
Podsumowanie pierwszego dnia szkolenia.
Dzień II
Moduł V. Mapa Zespołu w modelu Insights Discovery™.
- Analiza mapy Zespołu projektowego.
- Rozpoznawanie stylów poznawczych w kontaktach ze współpracownikami.
- Obszary funkcjonowania Zespołu, które wymagają więcej uwagi.
- Akomodacja zachowań ze szczególnym uwzględnieniem typu antagonistycznego.
Moduł VI. Budowanie lepszej komunikacji.
- Udzielanie informacji zwrotnej wg Insights Discovery (metoda 4P).
- Informacja zwrotne od zespołu – obszar mocnych i słabych stron.
- Zasady komunikacji z różnymi osobowościami Insights Discovery.
- Kluczowe wartości, które wnoszą do Zespołu wszyscy jego Członkowie.
- Tworzenie praktycznych planów komunikacji wg metody „Kontynuuj, Start, Stop”.
Moduł VII. Kultura organizacyjna zespołu.
- Efektywność zespołu wg Insights Discovery: Proces, Koncentracja, Synchronizacja, Klimat.
- Fundamenty pracy zespołowej wg Patrick’a Lencioni’ego: Zaufanie, Twórczy konflikt, Zaangażowanie, Odpowiedzialność, Dbałość o wyniki.
- Dyskusja kierowana na temat współpracy w Zespole projektowym i kultury organizacyjnej.
Podsumowanie, wypracowanie Osobistego Planu Działania.
Czas trwania: 2 dni
Eksperci
METODY SZKOLENIA
Activity Based Learning
Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)
Ćwiczenia
Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.
Feedback
Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.
Pełna Aktywizacja
Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.
Dyskusja
Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.
Opinie o Szkoleniu
„Dla mnie najciekawsze była nauka radzenia sobie, reagowania na konkretne sytuacje w pracy i w życiu prywatnym. Pan Trener miał dużą wiedzę, bardzo dobrą umiejętność komunikowania się, a do tego przekazywał wiedzę w sposób jasny. Pyszny poczęstunek!”
„Różnorodne treści, formy, testy; praca w grupie; Trener był osobą bardzo otwartą i nie stawiającą granic.”
“Bardzo dobre przygotowanie trenera pod względem merytorycznym. Praktyczne ćwiczenia, atmosfera, dobra energia oraz realizowany program i przygotowanie trenera.”
„Forma szkolenia była bardzo kreatywna, angażująca do współpracy i koncentracji. Widać, że Pan Trener ma bardzo duże doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, bo znakomicie panował nad tym, co dzieje się w grupie, dbał o nasz komfort, nawet przewidział naszą ospałość po obiedzie i zastosował odpowiednio energetyzujące ćwiczenia.”
„Wszystkie treści były interesujące i każdy z tematów będzie przydatny w życiu zawodowym i osobistym.”
„Sympatyczna atmosfera; współpraca; jasne zadania; sympatyczny prowadzący.”
Przydatne treści szkolenia: „Dużo zadań praktycznych; zaangażowanie; praca w grupie; praktyczne podejście oparte na doświadczeniu trenera.”
Klienci
Wybrani Klienci, dla których trener zrealizował szkolenia i coachingi z zakresu rozwoju kompetencji menedżerskich: Agora, Air Products, Ambra, Ammono, ARCUS, AVNET (Tech Data), Bank Serwis, C+N, CDN Partner, CERI, Coca Cola Services, Controlling Systems, Datacom Software (Astrafox), Deloitte, DSR, FM Bank (obecnie NEST Bank), Handelsbanken, Havi, Honda, I&B Consulting (MS POS Poland), Infor.PL, INTERIA.PL, Internet Media Services, IT.Integro., JADE (ATOS, Bull Group), JAMAR, JCommerce, JiP Software, KOMPLUS, LST-NET, METRO Group Asset Management, Nokia, ORLEN Laboratorium, OTIS, Passus, Philips, Reckitt Benckiser, Response, Sage, Saint-Gobain, SONY, Start People (obecnie Randstad), TOPSIL, Valeo, Wrigley, PSA Finance Polska Sp. z o.o., Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu.
Informacje organizacyjne
Jak tworzymy szkolenia dla firm ?

Analiza potrzeb szkoleniowych

Weryfikacja celów szkolenia

Zaprojektowa-
nie programu szkolenia


Ustalenia logiczno – administracyjne


Realizacja szkolenia
5 powodów, dla których warto wybrać to szkolenie:
1. Wnikliwie zbadamy Twoje potrzeby szkoleniowe, a następnie dopasujemy do nich odpowiedniego Trenera oraz propozycję programu szkolenia.
2. Przydzielimy Ci opiekuna, który zapewni stałą opiekę merytoryczną i organizacyjną nad projektem.
3. Uczestnicy Twojego projektu otrzymają niezbędny pakiet materiałów szkoleniowych w atrakcyjnej formie.
4. W trakcie projektu gwarantujemy stosowanie przez Trenera różnorodnych metod i narzędzi szkoleniowych.
5. Twój projekt zakończymy szczegółowym raportem poszkoleniowym, wraz z ewaluacją i rekomendacjami na przyszłość.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami:
ul. Widok 18/2, 00-023 Warszawa
(22) 224 21 95
603 906 655
biuro@humanskills.pl
Mogą Ci się również spodobać
Zastanawiasz się, czy to szkolenie jest dla Ciebie? Skorzystaj z doświadczenia naszych ekspertów w bezpłatnej konsultacji:
(22) 224 21 95
Zadzwoń do nas
biuro@humanskills.pl
Napisz do nas