KOMUNIKACJA I WSPÓŁPRACA W ZESPOLE PROJEKTOWYM

Jak zadbać o dobrą komunikację i współpracę podczas tworzenia projektu?
komunikacja w zespole

Wprowadzenie

W zespołach zarządzających, projektowych i zadaniowych właściwa komunikacja jest kluczowym czynnikiem sukcesu. Efektywne narzędzia i metody projektowe są warunkiem koniecznym, ale niewystarczającym. Warto zainwestować czas w lepsze poznanie swoich współpracowników, aby zbudować relacje sprzyjające wspólnemu osiąganiu celów biznesowych.

Przed szkoleniem wszyscy uczestnicy szkolenia zostaną zaproszeni do wykonania analizy indywidualnej zgodnie z metodą Insights Discovery™ i otrzymają jej wyniki w postaci indywidualnego profilu Insights Discovery™.

Korzyści dla uczestników:

UCZESTNICY NABĘDĄ WIEDZĘ O:

  • Zasadach komunikacji sprzyjającej współpracy.
  • Sposobach budowania dobrych relacji.
  • Własnych preferencjach osobowościowych i ich wpływu na styl komunikacji i współpracy.
  • Sposobach wzmocnienia synergii i efektywności zespołu.

UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:

  • Weryfikacji i usprawnienia organizacji pracy zespołu.
  • Monitorowania i kontroli projektu we współpracy z członkami zespołu.
  • Diagnozowania poziomu współpracy w zespole i jej potencjału.
  • Budowania i utrzymywania dobrych relacji z interesariuszami i członkami zespołu.
  • Rozpoznawania typów osobowości współpracowników oraz dostosowywania pod nie stylu komunikacji.

UCZESTNICY POGŁĘBIĄ KOMPETENCJE ZWIĄZANE Z:

  • Szefowie oraz menedżerowie zespołów.
  • Osoby pracujące w zespołach projektowych.
  • Osoby zainteresowane powyższą tematyką i zainteresowane rozwojem osobistym.

Program szkolenia 

DZIEŃ I

Rozpoczęcie szkolenia, omówienie celów oraz potrzeb uczestników.

KOMUNIKACJA I WSPÓŁPRACA W ZESPOLE PROJEKTOWYM. Wprowadzenie.

  • Definicja Zespołu.
  • Warunki dobrej współpracy w kontekście misji i celów projektu.
  • Informacja zwrotna w Zespole – ćwiczenie.
  • Jak postrzegasz Twój Zespół – metafory.

MODUŁ I. Analiza interesariuszy.

  • Definicja interesariusza wewnętrznego i zewnętrznego.
  • Pozyskiwanie informacji o celach i oczekiwaniach interesariuszy.
  • Mapowanie interesariuszy.
  • Wywieranie wpływu.

MODUŁ II. Organizacja pracy zespołu projektowego.

  • Macierz zadań i odpowiedzialności w strukturze hierarchicznej i w projektach kaskadowych.
  • Listy zadań i role w projektach zwinnych.
  • Metody monitorowania i kontroli projektu.

MODUŁ III.  Analiza indywidualna członka zespołu wg Metody Insights Discovery™.

  • Percepcja – różne postrzeganie ludzi i otoczenia biznesowego.
  • Preferencje – subiektywne podejście do zadań i ludzi.
  • 4 energie kolorystyczne – mocne i słabe strony.
  • Koło Insights Discovery™ – łatwy i zrozumiały podział na typy osobowościowe.
  • 8 typów – różne podejścia do realizacji zadań.

Moduł IV. Profile Indywidualne Insights Discovery™.

  • Interpretacja zapisów i wykresów.
  • Sesja pytań i odpowiedzi dot. profili.

Podsumowanie pierwszego dnia szkolenia.

DZIEŃ II

MODUŁ V. Mapa Zespołu w modelu Insights Discovery™.

  • Analiza mapy Zespołu projektowego.
  • Rozpoznawanie stylów poznawczych w kontaktach ze współpracownikami.
  • Obszary funkcjonowania Zespołu, które wymagają więcej uwagi.
  • Akomodacja zachowań ze szczególnym uwzględnieniem typu antagonistycznego.

MODUŁ VI. Budowanie lepszej komunikacji.

  • Udzielanie informacji zwrotnej wg Insights Discovery (metoda 4P).
  • Informacja zwrotne od zespołu – obszar mocnych i słabych stron.
  • Zasady komunikacji z różnymi osobowościami Insights Discovery.
  • Kluczowe wartości, które wnoszą do Zespołu wszyscy jego Członkowie.
  • Tworzenie praktycznych planów komunikacji wg metody „Kontynuuj, Start, Stop”.

MODUŁ VII.. Kultura organizacyjna  zespołu.

  • Efektywność zespołu wg Insights Discovery: Proces, Koncentracja, Synchronizacja, Klimat.
  • Fundamenty pracy zespołowej wg Patrick’a Lencioni’ego: Zaufanie, Twórczy konflikt, Zaangażowanie, Odpowiedzialność, Dbałość o wyniki.
  • Dyskusja kierowana na temat współpracy w Zespole projektowym i kultury organizacyjnej.

Podsumowanie, wypracowanie Osobistego Planu Działania.

Czas trwania: 2 dni

TRENERZY

KLIENCI

Wybrani Klienci, dla których trener zrealizował szkolenia i coachingi z zakresu rozwoju kompetencji menedżerskich: Agora, Air Products, Ambra, Ammono, ARCUS, AVNET (Tech Data), Bank Serwis, C+N, CDN Partner, CERI, Coca Cola Services, Controlling Systems, Datacom Software (Astrafox), Deloitte, DSR, FM Bank (obecnie NEST Bank), Handelsbanken, Havi, Honda, I&B Consulting (MS POS Poland), Infor.PL, INTERIA.PL, Internet Media Services, IT.Integro., JADE (ATOS, Bull Group), JAMAR, JCommerce, JiP Software, KOMPLUS, LST-NET, METRO Group Asset Management, Nokia, ORLEN Laboratorium, OTIS, Passus, Philips, Reckitt Benckiser, Response, Sage, Saint-Gobain, SONY, Start People (obecnie Randstad), TOPSIL, Valeo, Wrigley i inni.


Zainteresowało Cię to szkolenie – Skontaktuj się z nami

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Skontaktuj się z naszym działem szkoleń zamkniętych

KOMUNIKACJA I WSPÓŁPRACA W ZESPOLE PROJEKTOWYM