Konstruktywna komunikacja oparta na empatii– szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne
Komunikacja NVC (Nonviolent communication) to inaczej Porozumienie bez Przemocy
Ten model podejścia do budowania relacji powstał w latach 60. Jego twórca Marshall B. Rosenberg zweryfikował, że podejście negujące i wskazujące braki nie jest tak skuteczne w komunikacji jak to, które wzmacnia i zachęca do działania a dzięki temu również do korekty tego, co wymaga zaopiekowania.
Ten model komunikacji zachęca do wiary w dialog, działaniu opartym na zaufaniu. To model komunikacji w którym konflikt jest postrzegany jako okazja do zbliżenia oraz lepszego porozumienia.
Konstruktywna komunikacja oparta na empatii– szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne
Komunikacja NVC (Nonviolent communication) to inaczej Porozumienie bez Przemocy
Ten model podejścia do budowania relacji powstał w latach 60. Jego twórca Marshall B. Rosenberg zweryfikował, że podejście negujące i wskazujące braki nie jest tak skuteczne w komunikacji jak to, które wzmacnia i zachęca do działania a dzięki temu również do korekty tego, co wymaga zaopiekowania.
Ten model komunikacji zachęca do wiary w dialog, działaniu opartym na zaufaniu. To model komunikacji w którym konflikt jest postrzegany jako okazja do zbliżenia oraz lepszego porozumienia.
Cele i Korzyści
W trakcie szkolenia:
- Poznasz i doświadczysz modelu i kluczowych rozróżnień NVC.
- Dowiesz się, co sprzyja, a co nie sprzyja budowaniu porozumiewania.
- Będziesz mieć okazję do praktyki modelu NVC na aktualnie ważnych dla Ciebie przykładach.
Jakie kompetencje rozwiniesz?
- Konstruktywnego słuchania.
- Odczytywania sedna przekazu.
- Formułowania i odczytywania potrzeb.
- Przywracania sprawczości w niepewnych i niejasnych sytuacjach.
- Konstruktywnego wyrażania siebie i mówienia tego, co dla Ciebie ważne.
- Rozróżniania w komunikacji: faktów od ocen, uczuć od uczuć rzekomych (myśli), potrzeb od strategii oraz próśb od żądań.
- Formułowania skutecznej prośby.
- Inteligencji emocjonalnej.
Program Szkolenia
Metoda pracy: warsztatowo-coachingowa (80% praktyki, 20% merytoryki) – w zależności od specyfiki grupy, stosuję elementy coachingu grupowego lub zespołowego.
Program: oparty na frameworku NVC (nonviolent communication Marshalla B. Rosenberga)
Program ramowy realizowany stacjonarnie – 1 dzień, w godzinach: 9:00 – 16:00
9:00 – 10:30 – Moduł I Konstruktywna komunikacja oparta na empatii
- Kontrakt.
- Ćwiczenia na rozgrzewkę.
- Charakterystyka empatii w modelu NVC.
- Po co empatia w biznesie?
10:30 – 10:45 – przerwa na kawę
10:45 – 12:15 – Moduł II Konstruktywna komunikacja oparta na empatii
- Co buduje, a co niszczy porozumienie?
- Model NVC.
- Kluczowe rozróżnienia w NVC (fakty vs ocen i interpretacje, uczucia vs myśli, potrzeby vs strategie, prośby vs żądania).
- Ćwiczenia i praktyki integrujące wiedzę.
12:15 – 13:15 – przerwa na lunch
13:15 – 14:45 – Moduł III Konstruktywna komunikacja oparta na empatii
- Jak skutecznie wspierać siebie w trudnych sytuacjach w pracy – autoempatia.
- Sztuka porozumienia – empatia.
- Ćwiczenia i praktyki integrujące wiedzę.
14:45 – 15:00 – przerwa na kawę
15:00 – 16:00 – Moduł IV Konstruktywna komunikacja oparta na empatii
- Jak znaleźć złoty środek pomiędzy empatią i stawianiem granic?
- pytania i refleksje.
Autorski program przygotowany i realizowany przez Dominikę Derewicz – akredytowana Business & Life Coach odporności psychicznej (MTQPlus) i przywództwa (ILM72), psycholożka z 15 letnim doświadczeniem w biznesie.
Metoda pracy: warsztatowo-coachingowa (80% praktyki, 20% merytoryki) – w zależności od specyfiki grupy, stosuję elementy coachingu grupowego lub zespołowego.
Program: oparty na frameworku NVC (nonviolent communication Marshalla B. Rosenberga)
Program ramowy realizowany stacjonarnie – 1 dzień, w godzinach: 9:00 – 16:00
9:00 – 10:30 – Moduł I Konstruktywna komunikacja oparta na empatii
- Kontrakt.
- Ćwiczenia na rozgrzewkę.
- Charakterystyka empatii w modelu NVC.
- Po co empatia w biznesie?
10:30 – 10:45 – przerwa na kawę
10:45 – 12:15 – Moduł II Konstruktywna komunikacja oparta na empatii
- Co buduje, a co niszczy porozumienie?
- Model NVC.
- Kluczowe rozróżnienia w NVC (fakty vs ocen i interpretacje, uczucia vs myśli, potrzeby vs strategie, prośby vs żądania).
- Ćwiczenia i praktyki integrujące wiedzę.
12:15 – 13:15 – przerwa na lunch
13:15 – 14:45 – Moduł III Konstruktywna komunikacja oparta na empatii
- Jak skutecznie wspierać siebie w trudnych sytuacjach w pracy – autoempatia.
- Sztuka porozumienia – empatia.
- Ćwiczenia i praktyki integrujące wiedzę.
14:45 – 15:00 – przerwa na kawę
15:00 – 16:00 – Moduł IV Konstruktywna komunikacja oparta na empatii
- Jak znaleźć złoty środek pomiędzy empatią i stawianiem granic?
- pytania i refleksje.
Autorski program przygotowany i realizowany przez Dominikę Derewicz – akredytowana Business & Life Coach odporności psychicznej (MTQPlus) i przywództwa (ILM72), psycholożka z 15 letnim doświadczeniem w biznesie.
Eksperci
METODY SZKOLENIA
Activity Based Learning
Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)
Ćwiczenia
Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.
Feedback
Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.
Pełna Aktywizacja
Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.
Dyskusja
Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.
Opinie o Szkoleniu
„Program był bardzo intensywny i mieliśmy na jego realizację zbyt mało czasu. Bardzo bym chciała mieć możliwość skorzystania w przyszłości ze szkolenia z komunikacji międzynarodowej/międzykulturowej – tę tematykę prowadząca nieco nakreśliła i sądzę, że jest to nie tylko ciekawy temat, ale też szczególnie przydatny w naszej organizacji. Dr Asia Frączek w angażujący i bardzo interesujący sposób poprowadziła szkolenie, jest świetna :D”
„Bardzo ciekawe spotkanie, poprowadzone w miłej atmosferze. Informacje przedstawione przez Panią Kamilę były jasne, rzeczowe, trafiały w samo sedno. Bardzo dobrze wykorzystany czas. Dziękuję :-)”
„Różnorodne treści, formy, testy; praca w grupie; Trener był osobą bardzo otwartą i nie stawiającą granic.”
„Jest to dla mnie inspiracja do lektury o zagadnieniach, których dotychczas nie zgłębiałam.”
„Bardzo interesujące spotkanie. Podobało mi się, że w przystępny sposób przeszliśmy od emocji do potrzeb. Ciekawa technika na zapobieganie eskalacji konfliktów. Dobrze się spina z większością modeli feedbackowych. To był merytoryczny i przyjemny czas. :)”
„Wszystkie treści były interesujące i każdy z tematów będzie przydatny w życiu zawodowym i osobistym.”
„Joanna prowadziła szkolenie w sposób angażujący i ciekawy. Chętnie poleciłbym je innym. Szkolenie pozwala spojrzeć na komunikacje z nieco innej perspektywy. Jedyna sugestia to rozszerzenie części praktyczniej – analizy komunikatów, gdyż wydaje mi się, że w ten sposób można by się nauczyć najwięcej. Idealnie by było gdyby przed szkoleniem, każdy mógł przygotować kilka komunikatów do analizy.”
„Tematyka ciekawa oraz istotna na moim stanowisku. Zdecydowanie wolałbym szkolenie bardziej ukierunkowane na warsztat, rozłożone na 3-4 dni, niż kompensację wiedzy w 8 godzinach.”
„Dla mnie to szkolenie było takim porządkującym wiedzę z różnych źródeł z którymi miałam do czynienia przez lata. Za najbardziej użyteczną cześć uważam tą o tym jak dawać efektywny feedback.”
„Zrozumienie i komunikowanie własnych emocji będzie bardzo pomocne w rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych.”
„Przydatne treści: zrozumienie, że drogą do lepszej komunikacji jest rozpoczęcie od współczucia dla siebie.”
Klienci
Na webinarium uczestniczyli Klienci takich firm jak: Polpharma, Gedeon Richter Polska Sp. z o.o., Plus, Orange, Swarovski, Lidl, British American Tobacco Polska, BMW, Arriva, LUX MED, PZ Cormay S.A., Hartmann, Nordea Bank, EKOENERGETYKA POLSKA S.A., Somfy, PSA Finance Polska, Kaczmarski Group, Arrow ECS, General Electric, Ciech S.A, Essilor Polonia, Wojdak, Sumi Agro, Agrifirm, BCD Travel, GTC Empark, Rise360, SSAB POLAND, Gazeta.pl, I.M.C. Engineering Poland, CEZ Trade Polska, VOSS Fluid Polska, Zignago Vetro, Trimetis services, Merixstudio, Cyclad, Best Practice, Roland Polska, Mondi Group, Very Human Services, Linde Material Handling, IntraworQ, WARGO, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku, Wojewódzki Urząd Pracy, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, Polskie Koleje Państwowe, Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Instytut Fizyki Jądrowej PAN, Biblioteka Publiczna w Pucku im. Zaślubin Polski z Morzem, PSA Finance Polska Sp. z o.o., Workday Inc.
Informacje organizacyjne
Jak tworzymy szkolenia dla firm ?
Analiza potrzeb szkoleniowych
Weryfikacja celów szkolenia
Zaprojektowa-
nie programu szkolenia
Ustalenia logiczno – administracyjne
Realizacja szkolenia
5 powodów, dla których warto wybrać to szkolenie:
1. Wnikliwie zbadamy Twoje potrzeby szkoleniowe, a następnie dopasujemy do nich odpowiedniego Trenera oraz propozycję programu szkolenia.
2. Przydzielimy Ci opiekuna, który zapewni stałą opiekę merytoryczną i organizacyjną nad projektem.
3. Uczestnicy Twojego projektu otrzymają niezbędny pakiet materiałów szkoleniowych w atrakcyjnej formie.
4. W trakcie projektu gwarantujemy stosowanie przez Trenera różnorodnych metod i narzędzi szkoleniowych.
5. Twój projekt zakończymy szczegółowym raportem poszkoleniowym, wraz z ewaluacją i rekomendacjami na przyszłość.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami:
ul. Widok 18/2, 00-023 Warszawa
(22) 224 21 95
603 906 655
biuro@humanskills.pl
Mogą Ci się również spodobać
Zastanawiasz się, czy to szkolenie jest dla Ciebie? Skorzystaj z doświadczenia naszych ekspertów w bezpłatnej konsultacji:
(22) 224 21 95
Zadzwoń do nas
biuro@humanskills.pl
Napisz do nas