Insights Discovery – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne
System Insights Discovery™ powstał w oparciu o psychologię Carla Gustava Junga. Jest to metoda diagnozująca i opisująca indywidualny styl funkcjonowania oraz jego konsekwencje dla interakcji w relacjach wewnątrz organizacji oraz z partnerami biznesowymi. Program może być wykorzystany do zarządzania strategicznego, budowania zespołu, strategii komunikacyjno-interpersonalnych oraz rozwoju indywidualnego. Jest to przystępna, intuicyjna i wysoce efektywna metoda, której kompleksowość odzwierciedla i umożliwia zrozumienie szerokiego spektrum zachowań ludzkich w sytuacjach zawodowych.
Insights DiscoveryTM pozwala na udoskonalenie funkcjonowania zarówno samej organizacji, jak i poszczególnych jej zespołów i członków.
Insights Discovery – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne
System Insights Discovery™ powstał w oparciu o psychologię Carla Gustava Junga. Jest to metoda diagnozująca i opisująca indywidualny styl funkcjonowania oraz jego konsekwencje dla interakcji w relacjach wewnątrz organizacji oraz z partnerami biznesowymi. Program może być wykorzystany do zarządzania strategicznego, budowania zespołu, strategii komunikacyjno-interpersonalnych oraz rozwoju indywidualnego. Jest to przystępna, intuicyjna i wysoce efektywna metoda, której kompleksowość odzwierciedla i umożliwia zrozumienie szerokiego spektrum zachowań ludzkich w sytuacjach zawodowych.
Insights DiscoveryTM pozwala na udoskonalenie funkcjonowania zarówno samej organizacji, jak i poszczególnych jej zespołów i członków.
Cele i Korzyści
CELE SZKOLENIA:
- W czasie szkolenia uczestnicy poznają podstawowe założenia różnorodności osobowościowych zgodnie z modelem Insights Discovery, poznają swój styl DISC oraz będą mieli okazję przećwiczyć pod okiem trenera techniki doboru słów odpowiednio pod preferencje odbiorcy komunikatu.
- Dowiedzą się również, jak dopasować mowę ciała i ton głosu do przekazywanych treści.
- Otrzymają wiele cennych wskazówek, by komunikacja stała się fundamentem sukcesu.
- Integralną częścią szkolenia będzie sesja radzenia sobie (w tym ze stresem) w trudnych sytuacjach komunikacyjnych.
Program Szkolenia
Indywidualne raporty Insights DiscoveryTM zawierają między innymi:
- opis indywidualnego stylu funkcjonowania w środowisku zawodowym (w tym stylu sprzedaży i zarządzania relacjami), mocnych i ewentualnych słabych stron,
- wartości wnoszone do organizacji,
- wskazówki do komunikowania się (bariery, kontakty z osobowościami antagonistycznymi),
- wskazówki dotyczące dalszego rozwoju,
- preferowany styl zarządzania i metody motywacji.
Insights DiscoveryTM przekłada język psychologii na język kolorów, symbolizujących określony zespół cech osobowości. Choć każdy z nas posiada pewną kombinację energii kolorystycznych, zwykle jeden kolor jest kolorem dominującym i to właśnie on determinuje komunikację oraz procesy decyzyjne. Punktem wyjścia dla analiz jest jednostka oraz jej preferencje; połączone dane indywidualne dają ogólny obraz silnych i słabych stron zespołu, umożliwiając zbudowanie jedynej w swoim rodzaju strategii rozwoju organizacji.
Przykładowy program szkolenia, który zostanie dopasowany do potrzeb Klienta oraz Uczestników.
DZIEŃ I
Moduł I. Komunikacja interpersonalna a model DISC – wprowadzenie
- Psychologia w praktyce – wprowadzenie do tematyki osobowości. Wykład, dyskusja z grupą.
- Wstępne omówienie wyników raportów Insight Discovery na forum na życzenie uczestników.
- Mapa uczestników Insight Discovery – zastosowanie w praktyce. Sporządzanie mapy kolorystycznej i omówienie możliwości wykorzystania takiej koncepcji w praktyce.
- Różnice i podobieństwa w stylach działania. Filmy szkoleniowe, analiza przypadków, dyskusja nad przykładami uczestników, omówienie ich z grupą.
Moduł II. Różnice w komunikacji
- Osobowość naturalna a osobowość adoptowana – wpływ otoczenia na kształtowania się zachowań i preferencji człowieka. Wykład, dyskusja z grupą, omówienie przykładów.
- Ryzyka i błędy w postrzeganiu otoczenia czyli jak być uważnym na błędne szufladkowanie. Wykład, praca na przykładach, ćwiczenia indywidualne oraz ćwiczenia w grupie/na forum.
Moduł III. Wywieranie wpływu w komunikacji
- Kody dostępu do określonych kolorów, czyli właściwy dobór komunikacji niewerbalnej i werbalnej, Wykład, prezentacja przykładów, praca indywidualna i omówienie na forum.
- Gra w kolory. Uczestnicy zostaną podzieleni na grupy. Ich zadaniem będzie przekonać określoną grupę kolorystyczną do narzuconego zadania. Ćwiczenie w podgrupach, wystąpienie na forum. Na życzenie wystąpienia mogą być nagrywane w celu późniejszej analizy (za zgodą całej grupy).
Moduł IV. Plan wdrożenia usprawnień w komunikacji
- Omówienie gry.
- Omówienie wniosków z pierwszego dnia szkolenia.
- Spisanie osobistego planu wdrożenia.
DZIEŃ II
Moduł V. Weryfikacja otoczenia czyli jak się z kim komunikować
- Rozpoczęcie szkolenia.
- Omówienie wniosków z pierwszego dnia zajęć.
- Zabawa w publiczne kolory. Definiowanie kolorów osobowości wybranych osób. Ćwiczenie w grupach, ćwiczenie na forum wraz z omówieniem.
Moduł VI. Zrządzanie potencjałem
- Model DISC w stresie. Jak zarządzać stresem i emocjami określonych kolorów? Omówienie przykładów.
- Zastosowanie kolorów w praktyce, czyli jak motywować, jak delegować, jak rozwijać, jak korygować osoby o określonej kolorystyce. Ćwiczenie grupowe z omówieniem.
Moduł VIII. Strategia działania w komunikacji i współpracy
- Właściwe określanie stylu działania. Definiowanie w praktyce wybranej przez uczestnika osoby z jego otoczenia np. klient, podwładny, szef, bliska osoba. Ćwiczenie indywidualne, ćwiczenie w podgrupach lub na forum, omówienie wybranego przykładu.
- Zasady budowania wizerunku, efektywności zawodowej przez określone kolory.
- Jak mówić by inni nas słuchali?
- Jak mówić by być przekonującym?
- Jak być postrzeganym zgodnie z tym jak chcemy a nie jak wydaje się innym, że powinnyśmy?
- Jak przygotować się na spotkanie, wystąpienie czy też rozmowę telefoniczną?
Podsumowanie szkolenia, sporządzenie planu działania i wdrożenia pozyskanej wiedzy. Omówienie na forum. Ewaluacja i rozdanie dyplomów.
Eksperci
METODY SZKOLENIA
Activity Based Learning
Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)
Ćwiczenia
Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.
Feedback
Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.
Pełna Aktywizacja
Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.
Dyskusja
Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.
Opinie o Szkoleniu
Szkolenie było niezwykle przydatne. Zwróciło moją uwagę na to jak komunikować się z innymi, zwracając uwagę na różnorodność w stylach zachowania.
Dzięki temu szkoleniu wiem, że można dobrze komunikować się z każdym, wystarczy odpowiednio dostosować styl rozmowy do rozmówcy. Szkolenie zwróciło mi uwagę na to, że każdy jest inny. Z pewnością pomoże mi to w komunikowaniu się w moim zespole.
Bardzo dobrze przeprowadzone szkolenie. Pełne ciekawych i przydatnych informacji. Zauważyłem u siebie obszary do poprawy. Chciałbym powtórzyć to szkolenie w przyszłości.
Klienci
Z tego tematu mieliśmy przyjemność szkolić m. in. takie firmy jak: Zakłady Tłuszczowe Kruszwica S.A., Burda Media Polska Sp. z o.o., HigoSense Sp. z o.o., Polskie Zakłady Lotnicze.
Informacje organizacyjne
Jak tworzymy szkolenia dla firm ?
Analiza potrzeb szkoleniowych
Weryfikacja celów szkolenia
Zaprojektowa-
nie programu szkolenia
Ustalenia logiczno – administracyjne
Realizacja szkolenia
5 powodów, dla których warto wybrać to szkolenie:
1. Wnikliwie zbadamy Twoje potrzeby szkoleniowe, a następnie dopasujemy do nich odpowiedniego Trenera oraz propozycję programu szkolenia.
2. Przydzielimy Ci opiekuna, który zapewni stałą opiekę merytoryczną i organizacyjną nad projektem.
3. Uczestnicy Twojego projektu otrzymają niezbędny pakiet materiałów szkoleniowych w atrakcyjnej formie.
4. W trakcie projektu gwarantujemy stosowanie przez Trenera różnorodnych metod i narzędzi szkoleniowych.
5. Twój projekt zakończymy szczegółowym raportem poszkoleniowym, wraz z ewaluacją i rekomendacjami na przyszłość.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami:
ul. Widok 18/2, 00-023 Warszawa
(22) 224 21 95
603 906 655
biuro@humanskills.pl
Mogą Ci się również spodobać
Zastanawiasz się, czy to szkolenie jest dla Ciebie? Skorzystaj z doświadczenia naszych ekspertów w bezpłatnej konsultacji:
(22) 224 21 95
Zadzwoń do nas
biuro@humanskills.pl
Napisz do nas