komunikacja interpersonalna

Komunikacja interpersonalna w pracy – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne

Komunikacja interpersonalna jest jednym z najważniejszych procesów  w życiu każdego człowieka. Decyduje również o sukcesach w każdej firmie. Komunikacja znacząco wpływa na wiele obszarów naszego codziennego życia – relacje międzyludzkie, motywację i satysfakcję pracowników, atmosferę oraz zadowolenie klientów w życiu zawodowym. To umiejętność komunikacji interpersonalnej zapewnia skuteczność życiowych dążeń, dlatego warto zainwestować w ich rozwój, usprawniając porozumiewanie się z drugim człowiekiem.

Uczestnik szkolenia pozna zasady efektywnej komunikacji interpersonalnej, przećwiczy techniki doboru słów odpowiednio pod preferencje odbiorcy komunikatu, zrozumie jak dopasować mowę ciała i ton głosu do przekazywanych treści, a także otrzyma wiele cennych wskazówek by komunikacja interpersonalna stała się fundamentem sukcesu.

Komunikacja interpersonalna w pracy – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne

komunikacja interpersonalna

Komunikacja interpersonalna jest jednym z najważniejszych procesów  w życiu każdego człowieka. Decyduje również o sukcesach w każdej firmie. Komunikacja znacząco wpływa na wiele obszarów naszego codziennego życia – relacje międzyludzkie, motywację i satysfakcję pracowników, atmosferę oraz zadowolenie klientów w życiu zawodowym. To umiejętność komunikacji interpersonalnej zapewnia skuteczność życiowych dążeń, dlatego warto zainwestować w ich rozwój, usprawniając porozumiewanie się z drugim człowiekiem.

Uczestnik szkolenia pozna zasady efektywnej komunikacji interpersonalnej, przećwiczy techniki doboru słów odpowiednio pod preferencje odbiorcy komunikatu, zrozumie jak dopasować mowę ciała i ton głosu do przekazywanych treści, a także otrzyma wiele cennych wskazówek by komunikacja interpersonalna stała się fundamentem sukcesu.

Cele i Korzyści

Uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • Zwiększenie umiejętności komunikacji w firmie.
  • Poznanie technik zadawania efektywnych pytań w komunikacji interpersonalnej.
  • Świadome posługiwanie się mową ciała jako komunikacji niewerbalnej.
  • Poszerzenie wiedzy w zakresie technik i metod komunikacji.
  • Formułowanie i dobieranie właściwego rodzaju przekazu komunikatów do naszego odbiorcy.
  • Świadomą budowę dobrych relacji ze współpracownikami i przełożonymi.
  • Zmniejszenie ilości błędów i pomyłek w komunikacji.
  • Poznanie metod ułatwiających komunikację w trudnych sytuacjach.

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • Mówienia tak, aby zostać usłyszanym.
  • Komunikacji w trudnych warunkach otoczenia oraz z trudnymi rozmówcami.
  • Dostosowania się w komunikacji werbalnej i niewerbalnej do swojego rozmówcy  w celu budowanej lepszej relacji.
  • Wyrażania swoich potrzeb, oczekiwań oraz poleceń tak aby zostać zrozumianym i usłyszanym.

Uczestnicy pogłębią kompetencje związane z:

  • Komunikacji ustnej oraz pisemnej.
  • Osobistej skuteczności.
  • Efektywnością zawodową.
  • Budowaniem relacji w życiu zawodowym i prywatnym.

Program Szkolenia

Komunikacja interpersonalna w pracy

  • Program, formę szkolenia oraz agendę godzinową dopasowujemy do potrzeb szkoleniowych Klienta.

Rozpoczęcie, omówienie celów szkolenia z zakresu komunikacji interpersonalnej oraz potrzeb uczestników.

Moduł I. Komunikacja interpersonalna w pracy jako źródło sukcesów w budowaniu relacji.

  • Czy można się nie komunikować?
  • Znaczenie komunikowania się w budowaniu relacji.
  • Znaczenie komunikowania się w zarządzaniu ludźmi.
  • Efektywna komunikacja a „bariery” komunikacyjne.

Moduł II. Autoprezentacja jako komunikat.

  • Wiarygodność zawodowa – budowanie wizerunku profesjonalisty.
  • Rola wizerunku w życiu zawodowym.
  • Elementy tworzenia własnego pozytywnego wizerunku – budowanie zawodowego autorytetu.

Moduł III. Siła komunikacji werbalnej.

  • Anatomia wypowiedzi.
  • Mówienie.
  • Zadawanie dobrych pytań.
  • Odróżnianie faktów od interpretacji w rozmowie.
  • Zniekształcenia w komunikacji werbalnej.
  • Wykorzystanie języka wpływu i perswazji.

Moduł IV. Aktywne słuchanie.

  • Znaczenie słuchania.
  • Rodzaje pytań możliwych do zastosowania – pytania coachingowe.
  • Słuchać i słyszeć.
  • Pytania jako metoda zbierania informacji oraz radzenia sobie z trudnymi sytuacjami.
  • Technika parafrazy.

Moduł V. Rola asertywnej komunikacji w kontaktach interpersonalnych

  • Czym jest asertywność.
  • Asertywne wyrażanie oczekiwań – komunikat JA.
  • Pojęcie transakcji i stanów „ego” – jako źródła nieporozumień i odkrywanie metod radzenia sobie z nimi.

Moduł VI. Komunikacja interpersonalna w pra – rola informacji zwrotnej w komunikacji interpersonalnej.

  • Co to jest informacja zwrotna.
  • Jak udzielać motywującej informacji zwrotnej.
  • Krytykowanie z szacunkiem, czy to możliwe?
  • Pochwały – jak to działa na innych.

Moduł VII. Komunikacja niewerbalna.

  • Elementy komunikacji niewerbalnej.
  • Ton głosu postawa ciała i gesty, mimika.
  • Kontakt wzrokowy, uścisk dłoni.
  • Przestrzeń osobistej komunikacji.
  • Spójność komunikatu werbalnego i niewerbalnego.

Podsumowanie i zakończenie szkolenia z zakresu komunikacji.

Czas trwania: 1 dzień

Eksperci

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Opinie o Szkoleniu

„Program był bardzo intensywny i mieliśmy na jego realizację zbyt mało czasu. Bardzo bym chciała mieć możliwość skorzystania w przyszłości ze szkolenia z komunikacji międzynarodowej/międzykulturowej – tę tematykę prowadząca nieco nakreśliła i sądzę, że jest to nie tylko ciekawy temat, ale też szczególnie przydatny w naszej organizacji. Dr Asia Frączek w angażujący i bardzo interesujący sposób poprowadziła szkolenie, jest świetna :D”

„Bardzo ciekawie przedstawiona analiza transakcyjna Berna i dobre przygotowanie trenera pod względem merytorycznym. Praktyczne ćwiczenia, atmosfera, dobra energia oraz realizowany program i przygotowanie trenerki.”

Warto rozwijać swoje umiejętności miękkie, a to szkolenie było prowadzone w odpowiedni sposób. Myślę, że nie ma potrzeby szukania innej firmy do realizacji szkoleń, bo Human Skills zrealizowało to szkolenie bardzo dobrze. 🙂 „

Wiele treści było bardzo przydatnych, jak np. komunikacja niewerbalna, schemat pokoleniowy, komunikacja typu „Ja”, typy osobowości, asertywność”

„Joanna prowadziła szkolenie w sposób angażujący i ciekawy. Chętnie poleciłbym je innym. Szkolenie pozwala spojrzeć na komunikacje z nieco innej perspektywy. Jedyna sugestia to rozszerzenie części praktyczniej – analizy komunikatów, gdyż wydaje mi się, że w ten sposób można by się nauczyć najwięcej. Idealnie by było gdyby przed szkoleniem, każdy mógł przygotować kilka komunikatów do analizy.”

„Tematyka ciekawa oraz istotna na moim stanowisku. Zdecydowanie wolałbym szkolenie bardziej ukierunkowane na warsztat, rozłożone na 3-4 dni, niż kompensację wiedzy w 8 godzinach.”

„Dla mnie to szkolenie było takim porządkującym wiedzę z różnych źródeł z którymi miałam do czynienia przez lata. Za najbardziej użyteczną cześć uważam tą o tym jak dawać efektywny feedback.”

Klienci

Powyższe szkolenie z zakresu komunikacji interpersonalnej w pracy firma Human Skills  miała przyjemność prowadzić m.in. dla Uczestników z takich firm jak: ProDevelopment Sp. z.o.o., Euler Hermes Collections Sp. z.o.o., Gedeon Richter Marketing Polska Sp. z.o.o., APERTUM, Iron Mountain Polska Sp. z.o.o., Lafarge Kruszywa i Beton Sp. z.o.o., Wirthwein Polska Sp. z.o.o. oraz Grenkeleasing Sp. z.o.o., PZ HTL S.A., Melitta Poland Sp. z o.o, British-American Tobacco Polska S.A., Workday Inc.

Informacje organizacyjne

Jak tworzymy szkolenia dla firm ?

Analiza potrzeb szkoleniowych

Weryfikacja celów szkolenia

Zaprojektowa-
nie programu szkolenia

Ustalenia logiczno – administracyjne

Realizacja szkolenia

5 powodów, dla których warto wybrać to szkolenie:

1. Wnikliwie zbadamy Twoje potrzeby szkoleniowe, a następnie dopasujemy do nich odpowiedniego Trenera oraz propozycję programu szkolenia.

2. Przydzielimy Ci opiekuna, który zapewni stałą opiekę merytoryczną i organizacyjną nad projektem.

3. Uczestnicy Twojego projektu otrzymają niezbędny pakiet materiałów szkoleniowych w atrakcyjnej formie.

4. W trakcie projektu gwarantujemy stosowanie przez Trenera różnorodnych metod i narzędzi szkoleniowych.

5. Twój projekt zakończymy szczegółowym raportem poszkoleniowym, wraz z ewaluacją i rekomendacjami na przyszłość.

gwarancja jakości human skills
Human Skills

Dopasujemy program do Twoich potrzeb:

Masz pytania? Skontaktuj się z nami:

ul. Widok 18/2, 00-023 Warszawa

(22) 224 21 95

603 906 655

biuro@humanskills.pl

Mogą Ci się również spodobać

Chcesz uzyskać atrakcyjne ceny dla pracowników swojej firmy?

Zastanawiasz się, czy to szkolenie jest dla Ciebie? Skorzystaj z doświadczenia naszych ekspertów w bezpłatnej konsultacji:

(22) 224 21 95

Zadzwoń do nas

biuro@humanskills.pl

Napisz do nas