Komunikacja NVC- porozumienie bez przemocy – szkolenie zamknięte

Komunikacja NVC (Nonviolent communication) to inaczej  Porozumienie bez Przemocy

Ten model podejścia do budowania relacji powstał w latach 60. Jego twórca Marshall B. Rosenberg zweryfikował, że podejście negujące i wskazujące braki nie jest tak skuteczne w komunikacji jak to, które wzmacnia i zachęca do działania a dzięki temu również do korekty tego, co wymaga zaopiekowania.

Ten model komunikacji zachęca do wiary w dialog, działaniu opartym na zaufaniu. To model komunikacji w którym konflikt jest postrzegany jako okazja do zbliżenia oraz lepszego porozumienia.

Cele i Korzyści

Dzięki udziałowi w szkoleniu dowiesz się:

  • Jak budować dobre relacje międzyludzkie, oparte na szacunku oraz zrozumieniu.
  • Jak zamiast poszukiwania winy, kozła ofiarnego, skupiać się na budowaniu porozumienia bez przemocy.
  • Jak być uważnym na słowa i czyny.
  • Jak budować komunikację motywującą, opartą na zrozumieniu oraz szacunku.
  • Jak być szczerym, nie raniąc tej drugiej osoby.
  • Jak unikać komunikacji opartej na brakach, wskazującej niedoskonałość drugiej osoby.
  • Jak odejść od etykietyzowania?
  • Jak dążyć do wspólnych rozwiązań?
  • Jak się komunikować z intencją porozumienia.

Program Szkolenia

Dzień I – Żyrafy wychodzą z szafy

I. Komunikacja NVC
✓Historia. Pojęcia i metafory. Założenia. 4 kroki komunikacji NVC.

II. Obserwacja w komunikacji NVC
✓ Czym jest i czym nie jest obserwacja.
✓ Wyrażanie obserwacji.
✓ Praktyka obserwacji.

III. Emocja w komunikacji NVC
✓ Emocje faktyczne i emocje rzekome.
✓ Lista potrzeb emocji.
✓ Czym faktycznie jest emocja – rozpoznawanie emocji w ciele.
✓ Skala emocji i intuicja.
✓ Mówienie o własnych emocjach.

IV. Potrzeba w komunikacji NVC
✓ Potrzeba to źródło emocji.
✓ Lista potrzeb Rosenberga.
✓ Czy wiesz, ile potrzeb jednocześnie zaspokaja Ci fryzjer?
✓ Praktyka rozumienia potrzeb.

V. Strategia w komunikacji NVC
✓ Co musi się stać, aby twoje potrzeby były zaspokojone?
✓ Analiza.

Dzień II – Rozmawiasz

I. Źródła konfliktu a komunikacja NCV.
✓ Hierarchia potrzeb w zwykłej rozmowie.
✓ NIE.
✓ Moje jest mojsze.
✓ Praktyka rozmowy w konflikcie.
✓ Socjotechniki w komunikacji.

II. Komunikat nadawany w NVC.
✓ Słowa zakazane.
✓ Odpowiednie dać rzeczy słowo.
✓ Komunikacja nieeskalująca emocji.

III. Komunikat przyjmowany w NVC.
✓ Teatr mentalny.
✓ System przekonań.
✓ Co ja słyszę, gdy ty mówisz.
✓ Czy ja słyszę, gdy ty mówisz.
✓ Warsztat słuchania.

IV. Praktyka czuli jak komunikować się bez przemocy.
✓ Ćwiczenia w parach i trójkach i na forum.
✓ Każdy ma możliwość wziąć udział w praktyce na forum i każdy ma prawo jej odmówić.
✓ Wszyscy uczestnicy wezmą udział w praktykach kameralnych.

V. Podsumowanie

Eksperci

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Opinie o Szkoleniu

Bardzo ciekawe spotkanie, poprowadzone w miłej atmosferze. Informacje przedstawione przez Panią Kamilę były jasne, rzeczowe, trafiały w samo sedno. Bardzo dobrze wykorzystany czas. Dziękuję 🙂

Jest to dla mnie inspiracja do lektury o zagadnieniach, których dotychczas nie zgłębiałam.

Bardzo interesujące spotkanie. Podobało mi się, że w przystępny sposób przeszliśmy od emocji do potrzeb. Ciekawa technika na zapobieganie eskalacji konfliktów. Dobrze się spina z większością modeli feedbackowych. To był merytoryczny i przyjemny czas. 🙂

Klienci

Informacje organizacyjne

Jak tworzymy szkolenia dla firm ?

Analiza potrzeb szkoleniowych

Weryfikacja celów szkolenia

Zaprojektowa-
nie programu szkolenia

Ustalenia logiczno – administracyjne

Realizacja szkolenia

5 powodów, dla których warto wybrać to szkolenie:

1. Wnikliwie zbadamy Twoje potrzeby szkoleniowe, a następnie dopasujemy do nich odpowiedniego Trenera oraz propozycję programu szkolenia.

2. Przydzielimy Ci opiekuna, który zapewni stałą opiekę merytoryczną i organizacyjną nad projektem.

3. Uczestnicy Twojego projektu otrzymają niezbędny pakiet materiałów szkoleniowych w atrakcyjnej formie.

4. W trakcie projektu gwarantujemy stosowanie przez Trenera różnorodnych metod i narzędzi szkoleniowych.

5. Twój projekt zakończymy szczegółowym raportem poszkoleniowym, wraz z ewaluacją i rekomendacjami na przyszłość.

gwarancja jakości human skills

Dopasujemy program do Twoich potrzeb:

Masz pytania? Skontaktuj się z nami:

ul. Widok 18/2, 00-023 Warszawa

(22) 224 21 95

603 906 655

biuro@humanskills.pl

Mogą Ci się również spodobać

Chcesz uzyskać atrakcyjne ceny dla pracowników swojej firmy?

Zastanawiasz się, czy to szkolenie jest dla Ciebie? Skorzystaj z doświadczenia naszych ekspertów w bezpłatnej konsultacji:

(22) 224 21 95

Zadzwoń do nas

biuro@humanskills.pl

Napisz do nas