Komunikacja bez przemocy NCV – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne

Komunikacja NVC (Nonviolent communication) to inaczej  Porozumienie bez Przemocy

Ten model podejścia do budowania relacji powstał w latach 60. Jego twórca Marshall B. Rosenberg zweryfikował, że podejście negujące i wskazujące braki nie jest tak skuteczne w komunikacji jak to, które wzmacnia i zachęca do działania a dzięki temu również do korekty tego, co wymaga zaopiekowania.

Ten model komunikacji zachęca do wiary w dialog, działaniu opartym na zaufaniu. To model komunikacji w którym konflikt jest postrzegany jako okazja do zbliżenia oraz lepszego porozumienia.

Komunikacja bez przemocy NCV – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne

Komunikacja NVC (Nonviolent communication) to inaczej  Porozumienie bez Przemocy

Ten model podejścia do budowania relacji powstał w latach 60. Jego twórca Marshall B. Rosenberg zweryfikował, że podejście negujące i wskazujące braki nie jest tak skuteczne w komunikacji jak to, które wzmacnia i zachęca do działania a dzięki temu również do korekty tego, co wymaga zaopiekowania.

Ten model komunikacji zachęca do wiary w dialog, działaniu opartym na zaufaniu. To model komunikacji w którym konflikt jest postrzegany jako okazja do zbliżenia oraz lepszego porozumienia.

Cele i Korzyści

Dzięki udziałowi w szkoleniu dowiesz się:

  • Jak budować dobre relacje międzyludzkie, oparte na szacunku oraz zrozumieniu.
  • Jak zamiast poszukiwania winy, kozła ofiarnego, skupiać się na budowaniu porozumienia bez przemocy.
  • Jak być uważnym na słowa i czyny.
  • Jak budować komunikację motywującą, opartą na zrozumieniu oraz szacunku.
  • Jak być szczerym, nie raniąc tej drugiej osoby.
  • Jak unikać komunikacji opartej na brakach, wskazującej niedoskonałość drugiej osoby.
  • Jak odejść od etykietyzowania?
  • Jak dążyć do wspólnych rozwiązań?
  • Jak się komunikować z intencją porozumienia.

Program Szkolenia

  • Program, formę szkolenia oraz agendę godzinową dopasowujemy do potrzeb szkoleniowych Klienta.

Dzień I – Żyrafy wychodzą z szafy

I. Komunikacja NVC
✓Historia. Pojęcia i metafory. Założenia. 4 kroki komunikacji NVC.

II. Obserwacja w komunikacji NVC
✓ Czym jest i czym nie jest obserwacja.
✓ Wyrażanie obserwacji.
✓ Praktyka obserwacji.

III. Emocja w komunikacji NVC
✓ Emocje faktyczne i emocje rzekome.
✓ Lista potrzeb emocji.
✓ Czym faktycznie jest emocja – rozpoznawanie emocji w ciele.
✓ Skala emocji i intuicja.
✓ Mówienie o własnych emocjach.

IV. Potrzeba w komunikacji NVC
✓ Potrzeba to źródło emocji.
✓ Lista potrzeb Rosenberga.
✓ Czy wiesz, ile potrzeb jednocześnie zaspokaja Ci fryzjer?
✓ Praktyka rozumienia potrzeb.

V. Strategia w komunikacji NVC
✓ Co musi się stać, aby twoje potrzeby były zaspokojone?
✓ Analiza.

Dzień II – Rozmawiasz

I. Źródła konfliktu a komunikacja NCV.
✓ Hierarchia potrzeb w zwykłej rozmowie.
✓ NIE.
✓ Moje jest mojsze.
✓ Praktyka rozmowy w konflikcie.
✓ Socjotechniki w komunikacji.

II. Komunikat nadawany w NVC.
✓ Słowa zakazane.
✓ Odpowiednie dać rzeczy słowo.
✓ Komunikacja nieeskalująca emocji.

III. Komunikat przyjmowany w NVC.
✓ Teatr mentalny.
✓ System przekonań.
✓ Co ja słyszę, gdy ty mówisz.
✓ Czy ja słyszę, gdy ty mówisz.
✓ Warsztat słuchania.

IV. Praktyka czuli jak komunikować się bez przemocy.
✓ Ćwiczenia w parach i trójkach i na forum.
✓ Każdy ma możliwość wziąć udział w praktyce na forum i każdy ma prawo jej odmówić.
✓ Wszyscy uczestnicy wezmą udział w praktykach kameralnych.

V. Podsumowanie

Program autorstwa trenerki Kamili Jakubowskiej.

Eksperci

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Opinie o Szkoleniu

„Program był bardzo intensywny i mieliśmy na jego realizację zbyt mało czasu. Bardzo bym chciała mieć możliwość skorzystania w przyszłości ze szkolenia z komunikacji międzynarodowej/międzykulturowej – tę tematykę prowadząca nieco nakreśliła i sądzę, że jest to nie tylko ciekawy temat, ale też szczególnie przydatny w naszej organizacji. Dr Asia Frączek w angażujący i bardzo interesujący sposób poprowadziła szkolenie, jest świetna :D”

„Bardzo ciekawe spotkanie, poprowadzone w miłej atmosferze. Informacje przedstawione przez Panią Kamilę były jasne, rzeczowe, trafiały w samo sedno. Bardzo dobrze wykorzystany czas. Dziękuję :-)”

„Jest to dla mnie inspiracja do lektury o zagadnieniach, których dotychczas nie zgłębiałam.”

„Bardzo interesujące spotkanie. Podobało mi się, że w przystępny sposób przeszliśmy od emocji do potrzeb. Ciekawa technika na zapobieganie eskalacji konfliktów. Dobrze się spina z większością modeli feedbackowych. To był merytoryczny i przyjemny czas. :)”

„Joanna prowadziła szkolenie w sposób angażujący i ciekawy. Chętnie poleciłbym je innym. Szkolenie pozwala spojrzeć na komunikacje z nieco innej perspektywy. Jedyna sugestia to rozszerzenie części praktyczniej – analizy komunikatów, gdyż wydaje mi się, że w ten sposób można by się nauczyć najwięcej. Idealnie by było gdyby przed szkoleniem, każdy mógł przygotować kilka komunikatów do analizy.”

„Tematyka ciekawa oraz istotna na moim stanowisku. Zdecydowanie wolałbym szkolenie bardziej ukierunkowane na warsztat, rozłożone na 3-4 dni, niż kompensację wiedzy w 8 godzinach.”

„Dla mnie to szkolenie było takim porządkującym wiedzę z różnych źródeł z którymi miałam do czynienia przez lata. Za najbardziej użyteczną cześć uważam tą o tym jak dawać efektywny feedback.”

Klienci

Na webinarium uczestniczyli Klienci takich firm jak: Polpharma, Gedeon Richter Polska Sp. z o.o., Plus, Orange, Swarovski, Lidl, British American Tobacco Polska, BMW, Arriva, LUX MED, PZ Cormay S.A., Hartmann, Nordea Bank, EKOENERGETYKA POLSKA S.A., Somfy, PSA Finance Polska, Kaczmarski Group, Arrow ECS, General Electric, Ciech S.A, Essilor Polonia, Wojdak, Sumi Agro, Agrifirm, BCD Travel, GTC Empark, Rise360, SSAB POLAND, Gazeta.pl, I.M.C. Engineering Poland, CEZ Trade Polska, VOSS Fluid Polska, Zignago Vetro, Trimetis services, Merixstudio, Cyclad, Best Practice, Roland Polska, Mondi Group, Very Human Services, Linde Material Handling, IntraworQ, WARGO, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku, Wojewódzki Urząd Pracy, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, Polskie Koleje Państwowe, Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Instytut Fizyki Jądrowej PAN, Biblioteka Publiczna w Pucku im. Zaślubin Polski z Morzem, Workday Inc.

Informacje organizacyjne

Jak tworzymy szkolenia dla firm ?

Analiza potrzeb szkoleniowych

Weryfikacja celów szkolenia

Zaprojektowa-
nie programu szkolenia

Ustalenia logiczno – administracyjne

Realizacja szkolenia

5 powodów, dla których warto wybrać to szkolenie:

1. Wnikliwie zbadamy Twoje potrzeby szkoleniowe, a następnie dopasujemy do nich odpowiedniego Trenera oraz propozycję programu szkolenia.

2. Przydzielimy Ci opiekuna, który zapewni stałą opiekę merytoryczną i organizacyjną nad projektem.

3. Uczestnicy Twojego projektu otrzymają niezbędny pakiet materiałów szkoleniowych w atrakcyjnej formie.

4. W trakcie projektu gwarantujemy stosowanie przez Trenera różnorodnych metod i narzędzi szkoleniowych.

5. Twój projekt zakończymy szczegółowym raportem poszkoleniowym, wraz z ewaluacją i rekomendacjami na przyszłość.

gwarancja jakości human skills
Human Skills

Dopasujemy program do Twoich potrzeb:

Masz pytania? Skontaktuj się z nami:

ul. Widok 18/2, 00-023 Warszawa

(22) 224 21 95

603 906 655

biuro@humanskills.pl

Mogą Ci się również spodobać

Chcesz uzyskać atrakcyjne ceny dla pracowników swojej firmy?

Zastanawiasz się, czy to szkolenie jest dla Ciebie? Skorzystaj z doświadczenia naszych ekspertów w bezpłatnej konsultacji:

(22) 224 21 95

Zadzwoń do nas

biuro@humanskills.pl

Napisz do nas