zarządzanie projektami

Zarządzanie współpracą z interesariuszami – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarnie

Celem zarządzania relacjami z interesariuszami jest wpływanie na ich postawy, decyzje i działania w celu osiągnięcia obopólnych korzyści.

Interesariusze muszą czerpać korzyści z relacji, w przeciwnym razie mogą nie być wystarczająco zmotywowani do współpracy. Wymagane jest umiejętne podejście, aby w jak największym stopniu zrównoważyć interesy wszystkich zaangażowanych stron. Dokładne planowanie pozwoli osiągnąć pożądaną równowagę.

Czas trwania: 2 dni.

Grupa docelowa: Wszystkie osoby, których sukcesy zależą od ścisłej współpracy z interesariuszami ich projektów i inicjatyw.

Zarządzanie współpracą z interesariuszami – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarnie

zarządzanie projektami

Celem zarządzania relacjami z interesariuszami jest wpływanie na ich postawy, decyzje i działania w celu osiągnięcia obopólnych korzyści.

Interesariusze muszą czerpać korzyści z relacji, w przeciwnym razie mogą nie być wystarczająco zmotywowani do współpracy. Wymagane jest umiejętne podejście, aby w jak największym stopniu zrównoważyć interesy wszystkich zaangażowanych stron. Dokładne planowanie pozwoli osiągnąć pożądaną równowagę.

Czas trwania: 2 dni.

Grupa docelowa: Wszystkie osoby, których sukcesy zależą od ścisłej współpracy z interesariuszami ich projektów i inicjatyw.

Cele i Korzyści

Korzyści z angażowania interesariuszy w całym cyklu życia projektu są następujące:

  • Możesz wykorzystać punkty widzenia głównych interesariuszy, aby pomóc w kształtowaniu projektów na wczesnym etapie. Zwiększa to prawdopodobieństwo ich wsparcia, a ich wkład może również poprawić jakość projektu.
  • Uzyskanie wsparcia ze strony ważnych interesariuszy może pomóc przekonać kierownictwo wyższego szczebla do przydzielenia Ci większej ilości zasobów. Zwiększa to prawdopodobieństwo powodzenia projektów.
  • Komunikując się z interesariuszami wcześnie i często, możesz upewnić się, że wiedzą oni, co robisz i w pełni rozumieją korzyści płynące z Twojego projektu. Oznacza to, że w razie potrzeby mogą oni aktywnie Cię wspierać.
  • Możesz przewidzieć, jaka będzie reakcja interesariuszy na Twój projekt, a następnie wbudować w swój plan działania, które zdobędą ich poparcie.

Po ukończeniu szkolenia jego uczestnicy będą potrafili:

  • Identyfikować i mapować interesariuszy.
  • Zrozumieć potrzeby i oczekiwania interesariuszy, a także ich zastrzeżenia i źródła oporu.
  • Opracować plan zaangażowania i zarządzania oczekiwaniami interesariuszy.
  • Stworzyć plan komunikacji z interesariuszami.
  • Sprostać globalnym wyzwaniom komunikacyjnym w interakcjach z interesariuszami.
  • Skuteczne wykorzystywać umiejętności aktywnego słuchania i zadawania pytań.
  • Budować relacje z interesariuszami oparte na wzajemnym zaufaniu.
  • Wywierać wpływ na interesariuszy i uzyskiwać ich wsparcie.
  • Negocjować z interesariuszami w celu znalezienia wspólnej płaszczyzny porozumienia.
  • Radzić sobie z trudnymi interakcjami z interesariuszami, w tym z konfliktami.
  • Dostosowywać się do różnych typów osobowości interesariuszy.

Program Szkolenia

Wprowadzenie

  • Czym jest zarządzanie relacjami z interesariuszami?
  • Najlepsze praktyki angażowania interesariuszy.
  • Etapy angażowania interesariuszy.
  1. Identyfikacja interesariuszy.
  2. Mapowanie interesariuszy.
  3. Zrozumienie potrzeb i oczekiwań interesariuszy, a także ich zastrzeżeń i źródeł oporu.
  4. Opracowanie planu zaangażowania i zarządzania oczekiwaniami interesariuszy.
  5. Opracowanie planu komunikacji z interesariuszami.
  6. Realizacja planu.
  7. Monitorowanie i kontrolowanie planu.

Identyfikacja interesariuszy

  • Ćwiczenie: identyfikacja interesariuszy.

Mapowanie interesariuszy

  • Siatka wpływu i zainteresowania.
  • Strategia zaangażowania oparta na wpływach i zainteresowaniu.
  • Ćwiczenie: mapowanie interesariuszy w oparciu o wpływy i zainteresowanie.
  • Ocena bieżącego zaangażowania interesariuszy (blokerzy, krytycy, neutralni, zwolennicy, adwokaci).
  • Ćwiczenie: mapowanie interesariuszy na podstawie obecnego zaangażowania.
  • Określanie pożądanego zaangażowania interesariuszy.
  • Ćwiczenie: mapowanie interesariuszy w oparciu o pożądane zaangażowanie.

Zrozumienie potrzeb i oczekiwań interesariuszy, a także ich zastrzeżeń i źródeł oporu

  • Racjonalne i emocjonalne potrzeby i oczekiwania.
  • Typowe źródła oporu interesariuszy.
  • 4 etapy zmian.
  • Zrozumienie interesariuszy – taktyka.
  • Ćwiczenie: wykorzystanie aktualnej wiedzy do zrozumienia interesariuszy.
  • Umiejętność zadawania pytań.
  • Pytania otwarte i ich rodzaje.
  • Zalety pytań otwartych w rozmowach z interesariuszami.
  • Pytania zamknięte i kiedy ich używać.
  • Bariery w skutecznym zadawaniu pytań.
  • Ćwiczenie: formułowanie pytań do interesariuszy.

Przygotowanie planu zarządzania oczekiwaniami i zaangażowaniem interesariuszy

  • Czym jest plan zarządzania oczekiwaniami i zaangażowaniem interesariuszy?
  • Co jest niezbędne, aby zapewnić zaangażowanie i zaangażowanie interesariuszy?
  • Ćwiczenie: opracowanie planu zaangażowania i zarządzania oczekiwaniami interesariuszy.

Opracowanie planu komunikacji z interesariuszami

  • Czym jest plan komunikacji z interesariuszami?
  • Dlaczego jest ważny?
  • Zawartość planu komunikacji z interesariuszami.
  • Ćwiczenie: opracowanie planu komunikacji z interesariuszami.

Globalne wyzwania komunikacyjne w interakcjach z interesariuszami

  • Odległość fizyczna.
  • Bariery językowe i semantyczne.
  • Bariery psychologiczne.
  • Różnice kulturowe.
  • Strategie pokonywania barier komunikacyjnych.

Umiejętności aktywnego słuchania

  • Czym jest aktywne słuchanie?
  • Dlaczego aktywne słuchanie jest ważne?
  • 4 poziomy słuchania.
  • Pułapki aktywnego słuchania.
  • Kluczowe techniki aktywnego słuchania.
  • Ćwiczenie: praktyka aktywnego słuchania.

Budowanie relacji z interesariuszami

  • Technika odzwierciedlania / odbicia lustrzanego.
  • Dostosowanie się do stylu komunikacji interesariuszy.

Wywieranie wpływu na interesariuszy

  • Czynniki wpływające na decyzje interesariuszy.
  • 6 zasad perswazji według R. Cialdiniego.
  1. Wzajemność.
  2. Niedobór / niedostępność.
  3. Autorytet.
  4. Spójność.
  5. Lubienie.
  6. Dowód społeczny.
  • Ćwiczenie: zastosowanie 6 zasad w interakcjach z interesariuszami.

Negocjacje z interesariuszami

  • Zmienne negocjacyjne.
  • Ćwiczenie: definiowanie listy zmiennych i ich wartości (początkowe stanowisko, cel i maksymalne ustępstwo).
  • Macierz ustępstw: koszt ustępstw w porównaniu z ich wartością dla interesariusza.
  • Ćwiczenie: mapowanie zmiennych negocjacyjnych w oparciu o koszt i wartość.

Radzenie sobie z trudnymi interakcjami z interesariuszami

  • Jak kontrolować emocje w gorącej wymianie zdań: przyjmowanie perspektywy tarasowej.
  • Model WZO do radzenia sobie z wymagającymi lub zdenerwowanymi interesariuszami.
  • Ćwiczenie: Radzenie sobie z obiekcjami za pomocą modelu WZO.
  • Zarządzanie konfliktem: Kwestionariusz samooceny Thomasa-Kilmanna: 5 stylów rozwiązywania konfliktów.
  • Analiza wyników testu i kluczowe wnioski.

Dostosowanie się do różnych typów osobowości interesariuszy

  • Teoria typów osobowości Carla G. Junga.
  • Model 4 kolorowych energii Insights Discovery, oparty na teorii Junga.
  • Zrozumienie swojej mieszanki energetycznej.
  • Ćwiczenia: Jak zidentyfikować dominujące typy osobowości interesariuszy?
  • Ćwiczenia: Jak nawiązać lepszy kontakt z interesariuszami, wykorzystując tę wiedzę?
  • Kontrolowanie poziomu stresu i reagowanie na stres interesariuszy: przyczyny stresu, objawy stresu i zalecane działania w celu zmniejszenia stresu dla wszystkich czterech energii kolorystycznych.

Podsumowanie szkolenia i osobiste plany działania START-STOP-KONTYNUACJA

Wprowadzenie

  • Czym jest zarządzanie relacjami z interesariuszami?
  • Najlepsze praktyki angażowania interesariuszy.
  • Etapy angażowania interesariuszy.
  1. Identyfikacja interesariuszy.
  2. Mapowanie interesariuszy.
  3. Zrozumienie potrzeb i oczekiwań interesariuszy, a także ich zastrzeżeń i źródeł oporu.
  4. Opracowanie planu zaangażowania i zarządzania oczekiwaniami interesariuszy.
  5. Opracowanie planu komunikacji z interesariuszami.
  6. Realizacja planu.
  7. Monitorowanie i kontrolowanie planu.

Identyfikacja interesariuszy

  • Ćwiczenie: identyfikacja interesariuszy.

Mapowanie interesariuszy

  • Siatka wpływu i zainteresowania.
  • Strategia zaangażowania oparta na wpływach i zainteresowaniu.
  • Ćwiczenie: mapowanie interesariuszy w oparciu o wpływy i zainteresowanie.
  • Ocena bieżącego zaangażowania interesariuszy (blokerzy, krytycy, neutralni, zwolennicy, adwokaci).
  • Ćwiczenie: mapowanie interesariuszy na podstawie obecnego zaangażowania.
  • Określanie pożądanego zaangażowania interesariuszy.
  • Ćwiczenie: mapowanie interesariuszy w oparciu o pożądane zaangażowanie.

Zrozumienie potrzeb i oczekiwań interesariuszy, a także ich zastrzeżeń i źródeł oporu

  • Racjonalne i emocjonalne potrzeby i oczekiwania.
  • Typowe źródła oporu interesariuszy.
  • 4 etapy zmian.
  • Zrozumienie interesariuszy – taktyka.
  • Ćwiczenie: wykorzystanie aktualnej wiedzy do zrozumienia interesariuszy.
  • Umiejętność zadawania pytań.
  • Pytania otwarte i ich rodzaje.
  • Zalety pytań otwartych w rozmowach z interesariuszami.
  • Pytania zamknięte i kiedy ich używać.
  • Bariery w skutecznym zadawaniu pytań.
  • Ćwiczenie: formułowanie pytań do interesariuszy.

Przygotowanie planu zarządzania oczekiwaniami i zaangażowaniem interesariuszy

  • Czym jest plan zarządzania oczekiwaniami i zaangażowaniem interesariuszy?
  • Co jest niezbędne, aby zapewnić zaangażowanie i zaangażowanie interesariuszy?
  • Ćwiczenie: opracowanie planu zaangażowania i zarządzania oczekiwaniami interesariuszy.

Opracowanie planu komunikacji z interesariuszami

  • Czym jest plan komunikacji z interesariuszami?
  • Dlaczego jest ważny?
  • Zawartość planu komunikacji z interesariuszami.
  • Ćwiczenie: opracowanie planu komunikacji z interesariuszami.

Globalne wyzwania komunikacyjne w interakcjach z interesariuszami

  • Odległość fizyczna.
  • Bariery językowe i semantyczne.
  • Bariery psychologiczne.
  • Różnice kulturowe.
  • Strategie pokonywania barier komunikacyjnych.

Umiejętności aktywnego słuchania

  • Czym jest aktywne słuchanie?
  • Dlaczego aktywne słuchanie jest ważne?
  • 4 poziomy słuchania.
  • Pułapki aktywnego słuchania.
  • Kluczowe techniki aktywnego słuchania.
  • Ćwiczenie: praktyka aktywnego słuchania.

Budowanie relacji z interesariuszami

  • Technika odzwierciedlania / odbicia lustrzanego.
  • Dostosowanie się do stylu komunikacji interesariuszy.

Wywieranie wpływu na interesariuszy

  • Czynniki wpływające na decyzje interesariuszy.
  • 6 zasad perswazji według R. Cialdiniego.
  1. Wzajemność.
  2. Niedobór / niedostępność.
  3. Autorytet.
  4. Spójność.
  5. Lubienie.
  6. Dowód społeczny.
  • Ćwiczenie: zastosowanie 6 zasad w interakcjach z interesariuszami.

Negocjacje z interesariuszami

  • Zmienne negocjacyjne.
  • Ćwiczenie: definiowanie listy zmiennych i ich wartości (początkowe stanowisko, cel i maksymalne ustępstwo).
  • Macierz ustępstw: koszt ustępstw w porównaniu z ich wartością dla interesariusza.
  • Ćwiczenie: mapowanie zmiennych negocjacyjnych w oparciu o koszt i wartość.

Radzenie sobie z trudnymi interakcjami z interesariuszami

  • Jak kontrolować emocje w gorącej wymianie zdań: przyjmowanie perspektywy tarasowej.
  • Model WZO do radzenia sobie z wymagającymi lub zdenerwowanymi interesariuszami.
  • Ćwiczenie: Radzenie sobie z obiekcjami za pomocą modelu WZO.
  • Zarządzanie konfliktem: Kwestionariusz samooceny Thomasa-Kilmanna: 5 stylów rozwiązywania konfliktów.
  • Analiza wyników testu i kluczowe wnioski.

Dostosowanie się do różnych typów osobowości interesariuszy

  • Teoria typów osobowości Carla G. Junga.
  • Model 4 kolorowych energii Insights Discovery, oparty na teorii Junga.
  • Zrozumienie swojej mieszanki energetycznej.
  • Ćwiczenia: Jak zidentyfikować dominujące typy osobowości interesariuszy?
  • Ćwiczenia: Jak nawiązać lepszy kontakt z interesariuszami, wykorzystując tę wiedzę?
  • Kontrolowanie poziomu stresu i reagowanie na stres interesariuszy: przyczyny stresu, objawy stresu i zalecane działania w celu zmniejszenia stresu dla wszystkich czterech energii kolorystycznych.

Podsumowanie szkolenia i osobiste plany działania START-STOP-KONTYNUACJA

Eksperci

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Opinie o Szkoleniu

Klienci

Informacje organizacyjne

Jak tworzymy szkolenia dla firm ?

Analiza potrzeb szkoleniowych

Weryfikacja celów szkolenia

Zaprojektowa-
nie programu szkolenia

Ustalenia logiczno – administracyjne

Realizacja szkolenia

5 powodów, dla których warto wybrać to szkolenie:

1. Wnikliwie zbadamy Twoje potrzeby szkoleniowe, a następnie dopasujemy do nich odpowiedniego Trenera oraz propozycję programu szkolenia.

2. Przydzielimy Ci opiekuna, który zapewni stałą opiekę merytoryczną i organizacyjną nad projektem.

3. Uczestnicy Twojego projektu otrzymają niezbędny pakiet materiałów szkoleniowych w atrakcyjnej formie.

4. W trakcie projektu gwarantujemy stosowanie przez Trenera różnorodnych metod i narzędzi szkoleniowych.

5. Twój projekt zakończymy szczegółowym raportem poszkoleniowym, wraz z ewaluacją i rekomendacjami na przyszłość.

gwarancja jakości human skills
Human Skills

Dopasujemy program do Twoich potrzeb:

Masz pytania? Skontaktuj się z nami:

FORMULARZ WSTĘPNEGO ZAPYTANIA O OFERTĘ

Wypełnij krótki formularz, aby opisać swoje potrzeby – skontaktujemy się z Tobą, by zaproponować dedykowane rozwiązanie. Możesz zapytać o szkolenie, usługę, narzędzie lub inne działanie wspierające Ciebie lub Twój zespół. Dziękujemy za zainteresowanie naszą ofertą.

DANE KONTAKTOWE

ul. Widok 18/2, 00-023 Warszawa

(22) 224 21 95

603 906 655

biuro@humanskills.pl

Mogą Ci się również spodobać

Chcesz uzyskać atrakcyjne ceny dla pracowników swojej firmy?

Zastanawiasz się, czy to szkolenie jest dla Ciebie? Skorzystaj z doświadczenia naszych ekspertów w bezpłatnej konsultacji:

(22) 224 21 95

Zadzwoń do nas

biuro@humanskills.pl

Napisz do nas