Zarządzanie współpracą z interesariuszami – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarnie
Celem zarządzania relacjami z interesariuszami jest wpływanie na ich postawy, decyzje i działania w celu osiągnięcia obopólnych korzyści.
Interesariusze muszą czerpać korzyści z relacji, w przeciwnym razie mogą nie być wystarczająco zmotywowani do współpracy. Wymagane jest umiejętne podejście, aby w jak największym stopniu zrównoważyć interesy wszystkich zaangażowanych stron. Dokładne planowanie pozwoli osiągnąć pożądaną równowagę.
Czas trwania: 2 dni.
Grupa docelowa: Wszystkie osoby, których sukcesy zależą od ścisłej współpracy z interesariuszami ich projektów i inicjatyw.
Zarządzanie współpracą z interesariuszami – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarnie
Celem zarządzania relacjami z interesariuszami jest wpływanie na ich postawy, decyzje i działania w celu osiągnięcia obopólnych korzyści.
Interesariusze muszą czerpać korzyści z relacji, w przeciwnym razie mogą nie być wystarczająco zmotywowani do współpracy. Wymagane jest umiejętne podejście, aby w jak największym stopniu zrównoważyć interesy wszystkich zaangażowanych stron. Dokładne planowanie pozwoli osiągnąć pożądaną równowagę.
Czas trwania: 2 dni.
Grupa docelowa: Wszystkie osoby, których sukcesy zależą od ścisłej współpracy z interesariuszami ich projektów i inicjatyw.
Cele i Korzyści
Korzyści z angażowania interesariuszy w całym cyklu życia projektu są następujące:
- Możesz wykorzystać punkty widzenia głównych interesariuszy, aby pomóc w kształtowaniu projektów na wczesnym etapie. Zwiększa to prawdopodobieństwo ich wsparcia, a ich wkład może również poprawić jakość projektu.
- Uzyskanie wsparcia ze strony ważnych interesariuszy może pomóc przekonać kierownictwo wyższego szczebla do przydzielenia Ci większej ilości zasobów. Zwiększa to prawdopodobieństwo powodzenia projektów.
- Komunikując się z interesariuszami wcześnie i często, możesz upewnić się, że wiedzą oni, co robisz i w pełni rozumieją korzyści płynące z Twojego projektu. Oznacza to, że w razie potrzeby mogą oni aktywnie Cię wspierać.
- Możesz przewidzieć, jaka będzie reakcja interesariuszy na Twój projekt, a następnie wbudować w swój plan działania, które zdobędą ich poparcie.
Po ukończeniu szkolenia jego uczestnicy będą potrafili:
- Identyfikować i mapować interesariuszy.
- Zrozumieć potrzeby i oczekiwania interesariuszy, a także ich zastrzeżenia i źródła oporu.
- Opracować plan zaangażowania i zarządzania oczekiwaniami interesariuszy.
- Stworzyć plan komunikacji z interesariuszami.
- Sprostać globalnym wyzwaniom komunikacyjnym w interakcjach z interesariuszami.
- Skuteczne wykorzystywać umiejętności aktywnego słuchania i zadawania pytań.
- Budować relacje z interesariuszami oparte na wzajemnym zaufaniu.
- Wywierać wpływ na interesariuszy i uzyskiwać ich wsparcie.
- Negocjować z interesariuszami w celu znalezienia wspólnej płaszczyzny porozumienia.
- Radzić sobie z trudnymi interakcjami z interesariuszami, w tym z konfliktami.
- Dostosowywać się do różnych typów osobowości interesariuszy.
Program Szkolenia
Wprowadzenie
- Czym jest zarządzanie relacjami z interesariuszami?
- Najlepsze praktyki angażowania interesariuszy.
- Etapy angażowania interesariuszy.
- Identyfikacja interesariuszy.
- Mapowanie interesariuszy.
- Zrozumienie potrzeb i oczekiwań interesariuszy, a także ich zastrzeżeń i źródeł oporu.
- Opracowanie planu zaangażowania i zarządzania oczekiwaniami interesariuszy.
- Opracowanie planu komunikacji z interesariuszami.
- Realizacja planu.
- Monitorowanie i kontrolowanie planu.
Identyfikacja interesariuszy
- Ćwiczenie: identyfikacja interesariuszy.
Mapowanie interesariuszy
- Siatka wpływu i zainteresowania.
- Strategia zaangażowania oparta na wpływach i zainteresowaniu.
- Ćwiczenie: mapowanie interesariuszy w oparciu o wpływy i zainteresowanie.
- Ocena bieżącego zaangażowania interesariuszy (blokerzy, krytycy, neutralni, zwolennicy, adwokaci).
- Ćwiczenie: mapowanie interesariuszy na podstawie obecnego zaangażowania.
- Określanie pożądanego zaangażowania interesariuszy.
- Ćwiczenie: mapowanie interesariuszy w oparciu o pożądane zaangażowanie.
Zrozumienie potrzeb i oczekiwań interesariuszy, a także ich zastrzeżeń i źródeł oporu
- Racjonalne i emocjonalne potrzeby i oczekiwania.
- Typowe źródła oporu interesariuszy.
- 4 etapy zmian.
- Zrozumienie interesariuszy – taktyka.
- Ćwiczenie: wykorzystanie aktualnej wiedzy do zrozumienia interesariuszy.
- Umiejętność zadawania pytań.
- Pytania otwarte i ich rodzaje.
- Zalety pytań otwartych w rozmowach z interesariuszami.
- Pytania zamknięte i kiedy ich używać.
- Bariery w skutecznym zadawaniu pytań.
- Ćwiczenie: formułowanie pytań do interesariuszy.
Przygotowanie planu zarządzania oczekiwaniami i zaangażowaniem interesariuszy
- Czym jest plan zarządzania oczekiwaniami i zaangażowaniem interesariuszy?
- Co jest niezbędne, aby zapewnić zaangażowanie i zaangażowanie interesariuszy?
- Ćwiczenie: opracowanie planu zaangażowania i zarządzania oczekiwaniami interesariuszy.
Opracowanie planu komunikacji z interesariuszami
- Czym jest plan komunikacji z interesariuszami?
- Dlaczego jest ważny?
- Zawartość planu komunikacji z interesariuszami.
- Ćwiczenie: opracowanie planu komunikacji z interesariuszami.
Globalne wyzwania komunikacyjne w interakcjach z interesariuszami
- Odległość fizyczna.
- Bariery językowe i semantyczne.
- Bariery psychologiczne.
- Różnice kulturowe.
- Strategie pokonywania barier komunikacyjnych.
Umiejętności aktywnego słuchania
- Czym jest aktywne słuchanie?
- Dlaczego aktywne słuchanie jest ważne?
- 4 poziomy słuchania.
- Pułapki aktywnego słuchania.
- Kluczowe techniki aktywnego słuchania.
- Ćwiczenie: praktyka aktywnego słuchania.
Budowanie relacji z interesariuszami
- Technika odzwierciedlania / odbicia lustrzanego.
- Dostosowanie się do stylu komunikacji interesariuszy.
Wywieranie wpływu na interesariuszy
- Czynniki wpływające na decyzje interesariuszy.
- 6 zasad perswazji według R. Cialdiniego.
- Wzajemność.
- Niedobór / niedostępność.
- Autorytet.
- Spójność.
- Lubienie.
- Dowód społeczny.
- Ćwiczenie: zastosowanie 6 zasad w interakcjach z interesariuszami.
Negocjacje z interesariuszami
- Zmienne negocjacyjne.
- Ćwiczenie: definiowanie listy zmiennych i ich wartości (początkowe stanowisko, cel i maksymalne ustępstwo).
- Macierz ustępstw: koszt ustępstw w porównaniu z ich wartością dla interesariusza.
- Ćwiczenie: mapowanie zmiennych negocjacyjnych w oparciu o koszt i wartość.
Radzenie sobie z trudnymi interakcjami z interesariuszami
- Jak kontrolować emocje w gorącej wymianie zdań: przyjmowanie perspektywy tarasowej.
- Model WZO do radzenia sobie z wymagającymi lub zdenerwowanymi interesariuszami.
- Ćwiczenie: Radzenie sobie z obiekcjami za pomocą modelu WZO.
- Zarządzanie konfliktem: Kwestionariusz samooceny Thomasa-Kilmanna: 5 stylów rozwiązywania konfliktów.
- Analiza wyników testu i kluczowe wnioski.
Dostosowanie się do różnych typów osobowości interesariuszy
- Teoria typów osobowości Carla G. Junga.
- Model 4 kolorowych energii Insights Discovery, oparty na teorii Junga.
- Zrozumienie swojej mieszanki energetycznej.
- Ćwiczenia: Jak zidentyfikować dominujące typy osobowości interesariuszy?
- Ćwiczenia: Jak nawiązać lepszy kontakt z interesariuszami, wykorzystując tę wiedzę?
- Kontrolowanie poziomu stresu i reagowanie na stres interesariuszy: przyczyny stresu, objawy stresu i zalecane działania w celu zmniejszenia stresu dla wszystkich czterech energii kolorystycznych.
Podsumowanie szkolenia i osobiste plany działania START-STOP-KONTYNUACJA
Wprowadzenie
- Czym jest zarządzanie relacjami z interesariuszami?
- Najlepsze praktyki angażowania interesariuszy.
- Etapy angażowania interesariuszy.
- Identyfikacja interesariuszy.
- Mapowanie interesariuszy.
- Zrozumienie potrzeb i oczekiwań interesariuszy, a także ich zastrzeżeń i źródeł oporu.
- Opracowanie planu zaangażowania i zarządzania oczekiwaniami interesariuszy.
- Opracowanie planu komunikacji z interesariuszami.
- Realizacja planu.
- Monitorowanie i kontrolowanie planu.
Identyfikacja interesariuszy
- Ćwiczenie: identyfikacja interesariuszy.
Mapowanie interesariuszy
- Siatka wpływu i zainteresowania.
- Strategia zaangażowania oparta na wpływach i zainteresowaniu.
- Ćwiczenie: mapowanie interesariuszy w oparciu o wpływy i zainteresowanie.
- Ocena bieżącego zaangażowania interesariuszy (blokerzy, krytycy, neutralni, zwolennicy, adwokaci).
- Ćwiczenie: mapowanie interesariuszy na podstawie obecnego zaangażowania.
- Określanie pożądanego zaangażowania interesariuszy.
- Ćwiczenie: mapowanie interesariuszy w oparciu o pożądane zaangażowanie.
Zrozumienie potrzeb i oczekiwań interesariuszy, a także ich zastrzeżeń i źródeł oporu
- Racjonalne i emocjonalne potrzeby i oczekiwania.
- Typowe źródła oporu interesariuszy.
- 4 etapy zmian.
- Zrozumienie interesariuszy – taktyka.
- Ćwiczenie: wykorzystanie aktualnej wiedzy do zrozumienia interesariuszy.
- Umiejętność zadawania pytań.
- Pytania otwarte i ich rodzaje.
- Zalety pytań otwartych w rozmowach z interesariuszami.
- Pytania zamknięte i kiedy ich używać.
- Bariery w skutecznym zadawaniu pytań.
- Ćwiczenie: formułowanie pytań do interesariuszy.
Przygotowanie planu zarządzania oczekiwaniami i zaangażowaniem interesariuszy
- Czym jest plan zarządzania oczekiwaniami i zaangażowaniem interesariuszy?
- Co jest niezbędne, aby zapewnić zaangażowanie i zaangażowanie interesariuszy?
- Ćwiczenie: opracowanie planu zaangażowania i zarządzania oczekiwaniami interesariuszy.
Opracowanie planu komunikacji z interesariuszami
- Czym jest plan komunikacji z interesariuszami?
- Dlaczego jest ważny?
- Zawartość planu komunikacji z interesariuszami.
- Ćwiczenie: opracowanie planu komunikacji z interesariuszami.
Globalne wyzwania komunikacyjne w interakcjach z interesariuszami
- Odległość fizyczna.
- Bariery językowe i semantyczne.
- Bariery psychologiczne.
- Różnice kulturowe.
- Strategie pokonywania barier komunikacyjnych.
Umiejętności aktywnego słuchania
- Czym jest aktywne słuchanie?
- Dlaczego aktywne słuchanie jest ważne?
- 4 poziomy słuchania.
- Pułapki aktywnego słuchania.
- Kluczowe techniki aktywnego słuchania.
- Ćwiczenie: praktyka aktywnego słuchania.
Budowanie relacji z interesariuszami
- Technika odzwierciedlania / odbicia lustrzanego.
- Dostosowanie się do stylu komunikacji interesariuszy.
Wywieranie wpływu na interesariuszy
- Czynniki wpływające na decyzje interesariuszy.
- 6 zasad perswazji według R. Cialdiniego.
- Wzajemność.
- Niedobór / niedostępność.
- Autorytet.
- Spójność.
- Lubienie.
- Dowód społeczny.
- Ćwiczenie: zastosowanie 6 zasad w interakcjach z interesariuszami.
Negocjacje z interesariuszami
- Zmienne negocjacyjne.
- Ćwiczenie: definiowanie listy zmiennych i ich wartości (początkowe stanowisko, cel i maksymalne ustępstwo).
- Macierz ustępstw: koszt ustępstw w porównaniu z ich wartością dla interesariusza.
- Ćwiczenie: mapowanie zmiennych negocjacyjnych w oparciu o koszt i wartość.
Radzenie sobie z trudnymi interakcjami z interesariuszami
- Jak kontrolować emocje w gorącej wymianie zdań: przyjmowanie perspektywy tarasowej.
- Model WZO do radzenia sobie z wymagającymi lub zdenerwowanymi interesariuszami.
- Ćwiczenie: Radzenie sobie z obiekcjami za pomocą modelu WZO.
- Zarządzanie konfliktem: Kwestionariusz samooceny Thomasa-Kilmanna: 5 stylów rozwiązywania konfliktów.
- Analiza wyników testu i kluczowe wnioski.
Dostosowanie się do różnych typów osobowości interesariuszy
- Teoria typów osobowości Carla G. Junga.
- Model 4 kolorowych energii Insights Discovery, oparty na teorii Junga.
- Zrozumienie swojej mieszanki energetycznej.
- Ćwiczenia: Jak zidentyfikować dominujące typy osobowości interesariuszy?
- Ćwiczenia: Jak nawiązać lepszy kontakt z interesariuszami, wykorzystując tę wiedzę?
- Kontrolowanie poziomu stresu i reagowanie na stres interesariuszy: przyczyny stresu, objawy stresu i zalecane działania w celu zmniejszenia stresu dla wszystkich czterech energii kolorystycznych.
Podsumowanie szkolenia i osobiste plany działania START-STOP-KONTYNUACJA
Eksperci
METODY SZKOLENIA
Activity Based Learning
Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)
Ćwiczenia
Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.
Feedback
Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.
Pełna Aktywizacja
Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.
Dyskusja
Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.
Opinie o Szkoleniu
Klienci
Informacje organizacyjne
Jak tworzymy szkolenia dla firm ?
Analiza potrzeb szkoleniowych
Weryfikacja celów szkolenia
Zaprojektowa-
nie programu szkolenia
Ustalenia logiczno – administracyjne
Realizacja szkolenia
5 powodów, dla których warto wybrać to szkolenie:
1. Wnikliwie zbadamy Twoje potrzeby szkoleniowe, a następnie dopasujemy do nich odpowiedniego Trenera oraz propozycję programu szkolenia.
2. Przydzielimy Ci opiekuna, który zapewni stałą opiekę merytoryczną i organizacyjną nad projektem.
3. Uczestnicy Twojego projektu otrzymają niezbędny pakiet materiałów szkoleniowych w atrakcyjnej formie.
4. W trakcie projektu gwarantujemy stosowanie przez Trenera różnorodnych metod i narzędzi szkoleniowych.
5. Twój projekt zakończymy szczegółowym raportem poszkoleniowym, wraz z ewaluacją i rekomendacjami na przyszłość.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami:
FORMULARZ WSTĘPNEGO ZAPYTANIA O OFERTĘ
DANE KONTAKTOWE
–
ul. Widok 18/2, 00-023 Warszawa
–
(22) 224 21 95
–
603 906 655
–
biuro@humanskills.pl
Mogą Ci się również spodobać
Zastanawiasz się, czy to szkolenie jest dla Ciebie? Skorzystaj z doświadczenia naszych ekspertów w bezpłatnej konsultacji:
(22) 224 21 95
Zadzwoń do nas
biuro@humanskills.pl
Napisz do nas