
Szkolenia dla brygadzistów – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne
Dobry Brygadzista to człowiek orkiestra. Potrafi sprawnie realizować cele, umie rozmawiać z ludźmi, reaguje w sytuacjach trudnych, instruuje. Poza wyznaczaniem zadań pracownikom musi prowadzić nadzór, monitorować, a także dbać o bezpieczeństwo.
Brygadziści potrzebują wsparcia w obszarze tych działań, aby sprawniej i efektywniej realizować zadania.
Podczas Akademii Brygadzisty uczestnicy będą mieli czas na przećwiczenie najważniejszych umiejętności z wykorzystaniem adekwatnych narzędzi, analizę przypadków i działania na realnych sytuacjach.
Szkolenia dla brygadzistów – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne

Dobry Brygadzista to człowiek orkiestra. Potrafi sprawnie realizować cele, umie rozmawiać z ludźmi, reaguje w sytuacjach trudnych, instruuje. Poza wyznaczaniem zadań pracownikom musi prowadzić nadzór, monitorować, a także dbać o bezpieczeństwo.
Brygadziści potrzebują wsparcia w obszarze tych działań, aby sprawniej i efektywniej realizować zadania.
Podczas Akademii Brygadzisty uczestnicy będą mieli czas na przećwiczenie najważniejszych umiejętności z wykorzystaniem adekwatnych narzędzi, analizę przypadków i działania na realnych sytuacjach.
Cele i Korzyści
Akademia zbudowana jest z trzech modułów, które dotykają tematu komunikacji w różnych obszarach:
- Skuteczny brygadzista – skupia się na: świadomej roli każdego brygadzisty, jasnym określeniu zasad
i prowadzenia rozmów indywidualnych z pracownikami w sytuacji trudnej. - Skuteczny brygadzista deleguje zadania – skupia się na: komunikacji podczas delegowania zadania, monitorowania i odbioru zadań.
- Skuteczny brygadzista komunikuje się z zespołem – skupia się na: obszarach związanych z asertywną komunikacją, dopasowaniem komunikatu do odbiorcy, oraz wygaszaniem konfliktów w sytuacjach trudnych.
Przykładowe założenia Akademii:
- Każdy obszar to jedno szkolenie jednodniowe (lub podzielone na 2 sesje po 4 godziny, w dwóch różnych dniach).
- Po każdym szkoleniu przewidziane są zadania wdrożeniowe (zadania, do wykonania w codzienności zawodowej uczestników). Każde kolejne szkolenie zaczyna się od omówienia tych zadań.
- Akademię można wzbogacić dodatkowymi działaniami np. indywidualnymi konsultacjami z uczestnikami np. pomiędzy szkoleniami. Dotyczyć one mogą umiejętności ćwiczonych na szkoleniu (każdy uczestnik otrzymuje indywidualną informację zwrotną).
- Szkolenia w Akademii odbywają się co 3-5 tygodni.
Program Szkolenia
Program szkolenia oraz zawartość merytoryczna zostanie dopasowana finalnie do potrzeb Klienta.
Uczestnicy otrzymają narzędziownik brygadzisty, czyli zbiór narzędzi, porad, wskazówek, struktur do wykorzystania „na już”.
1 MODUŁ: Skuteczny Brygadzista
Rola Brygadzisty
- Efektywny Brygadzista – kto to taki? – autodiagnoza: Czy jesteś efektywny?
- Rola i odpowiedzialność brygadzisty w codzienności zawodowej Skierski – ćwiczenie indywidualne.
- Czym jest autorytet – przykłady filmowe.
- Jak budować siłę psychologiczną i pewność siebie – gra obrazująca reguły budowania pewności siebie w relacjach z innymi.
Brygadzista określa zasady
- Jak określić zasady obwiązujące w zespole.
- Struktura wystąpienia kontraktującego i odpowiedni język komunikacji – zasady.
- Przygotowanie wystąpienia – ćwiczenie grupowe.
- O co zadbać podczas spotkania?.
Brygadzista komunikuje się
- Czy ekipa na budowie potrzebuje informacji zwrotnej?
- Zasady informacji zwrotnej.
- Model FUKO – jasny komunikat.
Brygadzista przeprowadza rozmowy korygujące
- Kiedy żadne prośby nie pomagają co wtedy? – dyscyplinowanie pracowników – mini wykład.
- Sens kary i jej skuteczność? – dlaczego metoda „kija i marchewki” nie działa.
- Istota sankcji jak je stosować – bank sankcji.
- Cykl rozmów dyscyplinujących – wykład.
- Trzystopniowe rozmowy dyscyplinujące – ćwiczenie w prowadzeniu rozmów.
2 MODUŁ: Delegowanie i monitorowanie zadań w zespole
Wyzwania przed delegowaniem
- Rola osoby delegującej zadanie.
- Pułapki delegowania (delegowanie niekompetencji, delegowanie nudnych zadań, obciążanie zadaniami, nadmierna kontrola, brak monitorowania).
- Czas i delegowanie – trzy podejścia do organizacji czasu pracy.
- Rola, zadania, odpowiedzialność – ćwiczenie „moja rola”.
- Określanie priorytetów – które zadania delegować, które wykonać osobiście i co z pozostałymi?
- Tworzenie list zadań.
- Określanie pilności i ważności wg. Eisenhowera.
- Planowanie z buforem czasowym.
Dobre przygotowanie
- Czym jest różnica między zlecaniem, a delegowaniem zadań?
- Dwa rodzaje odpowiedzialności podczas realizacji zadań.
- Jak delegować złożone zadania – określanie SMARTnych celów.
- Przygotowanie do rozmowy delegującej/zlecającej.
- Narzędzia wsparcia: określanie priorytetów i celów, scenariusz rozmów.
Delegowanie zadań
- Jak określić cel, oraz rezultat rozmowy – założenia rozmowy.
- Scenariusz rozmowy – narzędzie wspierające.
- Rola brygadzisty i pracownika podczas delegowania.
Monitorowanie zadań
- Dlaczego delegowanie nie przynosi oczekiwanych efektów? – o konieczności monitorowania.
- Różnica między kontrolą a monitorowaniem.
- Analiza sytuacji i interwencje brygadzisty – co może się wydarzyć podczas rozmów monitorujących.
- Scenariusze rozmów monitorujących.
Odbiór zadań
- Co się stanie jeśli nie odbierzesz zadania?
- Rozmowa podsumowująca – narzędzie wspierające.
- Informacja zwrotna podsumowująca/rozwojowa.
- Informacja zwrotna, jako efektywne narzędzie komunikacji dwustronnej.
3 MODUŁ: Komunikacja z zespołem z nastawieniem na budowanie relacji oraz zarządzanie trudnymi sytuacjami
Komunikacja dopasowana do osób
- Przedstawienie modelu DISC i omówienie go.
- Analiza własnych typów – mini analiza – omówienie.
- Ścieżki dostępu w grupach typologicznych (zwroty i sformułowania korzystne i niekorzystne, motywatory i osłabiacze).
- Planowanie ścieżki komunikacyjnej dopasowanej do typologii zachowań .
Komunikacja asertywna
- Błędne założenia komunikacji – mapy komunikacyjne.
- Czym jest asertywność?
- Postawy życiowe – mini wykład.
- Asertywna komunikacja – narzędzia i ćwiczenia.
Komunikacja w sytuacji konfliktowej
- Konfliktowa sytuacja na budowie – jak ja rozwiązać?
- Kwestionariusz Style reagowania w konflikcie – jak reaguję naturalnie w sytuacjach trudnych
- Źródła konfliktów – skąd się biorą konflikty.
- Postawy w obliczu konfliktu.
- Taktyki działania i komunikowania się w sytuacjach konfliktowych – ćwiczenie.
Eksperci
METODY SZKOLENIA
Activity Based Learning
Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)
Ćwiczenia
Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.
Feedback
Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.
Pełna Aktywizacja
Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.