Etykieta i protokół dyplomatyczny – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne
Aby odnieść sukces w życiu zawodowym trzeba być świadomym obowiązujących zasad etykiety i protokołu dyplomatycznego. Szkolenie stanowi doskonałą okazję do zdobycia wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie dyplomacji ze szczególnym uwzględnieniem norm oficjalnych relacji, spotkań i innych form kontaktu w tym kontaktów międzynarodowych. Świadomość znaczenia właściwego zachowania w różnych sytuacjach pozwoli na przełożenie zdobytej wiedzy i umiejętności na budowanie prestiżu organizacji i wzmocnienie autorytetu wśród współpracowników.
Etykieta i protokół dyplomatyczny – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne
Aby odnieść sukces w życiu zawodowym trzeba być świadomym obowiązujących zasad etykiety i protokołu dyplomatycznego. Szkolenie stanowi doskonałą okazję do zdobycia wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie dyplomacji ze szczególnym uwzględnieniem norm oficjalnych relacji, spotkań i innych form kontaktu w tym kontaktów międzynarodowych. Świadomość znaczenia właściwego zachowania w różnych sytuacjach pozwoli na przełożenie zdobytej wiedzy i umiejętności na budowanie prestiżu organizacji i wzmocnienie autorytetu wśród współpracowników.
Cele i Korzyści
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
- Zasadach protokołu dyplomatycznego oraz etykiety w biznesie i administracji publicznej.
- Efektywnej komunikacji międzykulturowej.
- Zasadach obowiązujących w trakcie spotkań z gośćmi krajowymi i zagranicznymi.
- Specyfice obsługi międzynarodowych kontrahentów.
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- Zjednywania partnerów biznesowych.
- Wykazywania w kontaktach biznesowych kultury osobistej i profesjonalnej postawy przy jednoczesnym poczuciu swobody i pewności siebie.
- Kreowania wizerunku profesjonalisty.
Uczestnicy pogłębią kompetencje związane z:
- Komunikacją interpersonalną.
- Sztuką wystąpień publicznych i autoprezentacją.
- Budowaniem relacji biznesowych.
Program Szkolenia
Etykieta i protokół dyplomatyczny
- Program, formę szkolenia oraz agendę godzinową dopasowujemy do potrzeb szkoleniowych Klienta.
Rozpoczęcie szkolenia, omówienie jego oraz potrzeb uczestników z zakresu etykiety biznesu oraz protokołu dyplomatycznego.
Moduł I. Savoir-vivre w biznesie z elementami wizerunku.
- Formy powitań stosowane w miejscu pracy.
- Przedstawianie się i tytułowanie.
- Zasady wymieniania wizytówek.
- Zasady pierwszeństwa w różnych miejscach i sytuacjach.
- Trudne sytuacje na co dzień – jak nie popełniać faux pas.
- Zasady netykiety.
Moduł II. Protokół i etykieta.
- Protokół dyplomatyczny, etykieta i savoir-vivre.
- Reguła prawej strony.
- Protokół flagowy – zasady eksponowania flagi.
- Precedencja w państwie i samorządach.
- Spotkania z przedstawicielami różnych kultur – jak się zachować.
Moduł III. Ceremoniał i organizacja spotkań oraz uroczystości.
- Witanie gości zgodnie z ich hierarchią.
- Prezentacja gości, forma i kolejność przedstawiania.
- Sposoby zwracania się do gości i przełożonych.
- Ustalanie kolejności zabierania głosu zgodnie z precedencją.
- Zasady usadzania gości przy prezydium i na audytorium.
- Reguły zajmowania miejsc przy stole.
- Podawanie poczęstunku w biurze (przyjmowanie zamówień i serwowanie).
- Podróże samochodem – hierarchia miejsc.
Moduł IV. Przyjęcia i etykieta stołu.
- Rodzaje przyjęć.
- Zasady zachowania przy stole podczas przyjęć zasiadanych.
- Wznoszenie toastów.
- Elementy pełnego nakrycia do stołu.
- Mowa sztućców.
- Najczęstsze faux-pas przy stole.
- Reguły stosowane podczas przyjęć na stojąco.
Moduł V. Profesjonalny wizerunek.
- Międzynarodowe skróty stosowane w zaproszeniach.
- Typy strojów odpowiednich do okazji i zasady ich doboru (formalny, nieformalny).
- Zasady damskiej i męskiej elegancji.
- Złodzieje profesjonalnego wizerunku kobiet.
- Najczęstsze błędy w wizerunku mężczyzny.
Podsumowanie i wypracowanie osobistej check–listy z zakresu etykiety i protokołu dyplomatycznego.
Czas trwania: 1 dzień
Eksperci
METODY SZKOLENIA
Activity Based Learning
Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)
Ćwiczenia
Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.
Feedback
Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.
Pełna Aktywizacja
Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.
Dyskusja
Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.
Opinie o Szkoleniu
„Praktyczne wskazówki dotyczące elegancji oraz ocena zachowań. Nauczyłam się odpowiednio dobierać szkło do alkoholu oraz postępować z wizytówkami w trakcie biznesowego spotkania. Wiem jaka jest postawa dżentelmeńska w kwestii równouprawnienia.”
Klienci
Szkolenie z zakresu Etykiety firma Human Skills miała przyjemność prowadzić m.in. dla pracownikówtakich firm jak: Kancelaria Prezydenta Rzeczypospolitej; Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa; Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A.; Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Płocku; Ministerstwo Sportu i Turystyki; Ministerstwo Spraw Wewnętrznych; Sąd Rejonowy dla Warszawy Mokotowa; Ośrodek Sportu i Rekreacji w Suwałkach; Ministerstwo Skarbu Państwa; Narodowe Centrum Badań i Rozwoju; Kwidzyńskie Centrum Kultury; Instytut Pamięci Narodowej; Urząd Lotnictwa Cywilnego; Ośrodek Sportu i Rekreacji w Suwałkach; Impreska Com Kamil Ułanowicz; Bombardier Transportation Polska Sp. z o.o; TEZET S.A.; ING Bank Śląski S.A.; Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A.; Zamek Sp. j.; Gemalto. Sp. z o.o.; Savoy; INEA S.A.; International Paper – Kwidzyń Sp. z o.o.; Fujitsu Technology Solutions Sp. z o.o; ; Siemens Sp. z o.o.; NUTRICIA Polska Sp. z o.o.; Pfizer Polska Sp. z o.o.; Delphi Poland S.A, Agencja Rezerw Materiałowych, Politechnika Warszawska Wydział Transportu, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Vastint Poland Sp. z o.o., Uniwersytet Medyczny w Białymstoku, Pomorski Fundusz Rozwoju Sp. z o.o.; Svantek Sp. z o.o, Gmina Tłuszcz.
Informacje organizacyjne
Jak tworzymy szkolenia dla firm ?
Analiza potrzeb szkoleniowych
Weryfikacja celów szkolenia
Zaprojektowa-
nie programu szkolenia
Ustalenia logiczno – administracyjne
Realizacja szkolenia
5 powodów, dla których warto wybrać to szkolenie:
1. Wnikliwie zbadamy Twoje potrzeby szkoleniowe, a następnie dopasujemy do nich odpowiedniego Trenera oraz propozycję programu szkolenia.
2. Przydzielimy Ci opiekuna, który zapewni stałą opiekę merytoryczną i organizacyjną nad projektem.
3. Uczestnicy Twojego projektu otrzymają niezbędny pakiet materiałów szkoleniowych w atrakcyjnej formie.
4. W trakcie projektu gwarantujemy stosowanie przez Trenera różnorodnych metod i narzędzi szkoleniowych.
5. Twój projekt zakończymy szczegółowym raportem poszkoleniowym, wraz z ewaluacją i rekomendacjami na przyszłość.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami:
ul. Widok 18/2, 00-023 Warszawa
(22) 224 21 95
603 906 655
biuro@humanskills.pl
Mogą Ci się również spodobać
Zastanawiasz się, czy to szkolenie jest dla Ciebie? Skorzystaj z doświadczenia naszych ekspertów w bezpłatnej konsultacji:
(22) 224 21 95
Zadzwoń do nas
biuro@humanskills.pl
Napisz do nas