ETYKIETA I PROTOKÓŁ DYPLOMATYCZNY

w biznesie oraz administracji publicznej
etykieta i protokół dyplomatyczny

Wprowadzenie

Aby odnieść sukces w życiu zawodowym trzeba być świadomym obowiązujących zasad etykiety i protokołu dyplomatycznego. Szkolenie stanowi doskonałą okazję do zdobycia wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie dyplomacji ze szczególnym uwzględnieniem norm oficjalnych relacji, spotkań i innych form kontaktu w tym kontaktów międzynarodowych. Świadomość znaczenia właściwego zachowania w różnych sytuacjach pozwoli na przełożenie zdobytej wiedzy i umiejętności na budowanie prestiżu organizacji i wzmocnienie autorytetu wśród współpracowników.

Korzyści dla uczestników:

UCZESTNICY NABĘDĄ WIEDZĘ O:

  • Zasadach protokołu dyplomatycznego oraz etykiety w biznesie i administracji publicznej.
  • Efektywnej komunikacji międzykulturowej.
  • Zasadach obowiązujących w trakcie spotkań z gośćmi krajowymi i zagranicznymi.
  • Specyfice obsługi międzynarodowych kontrahentów.

UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:

  • Zjednywania partnerów biznesowych.
  • Wykazywania w kontaktach biznesowych kultury osobistej i profesjonalnej postawy przy jednoczesnym poczuciu swobody i pewności siebie.
  • Kreowania wizerunku profesjonalisty.

UCZESTNICY POGŁĘBIĄ KOMPETENCJE ZWIĄZANE Z:

  • Komunikacją interpersonalną.
  • Sztuką wystąpień publicznych i autoprezentacją.
  • Budowaniem relacji biznesowych.

Program szkolenia 

Rozpoczęcie szkolenia, omówienie jego oraz potrzeb uczestników z zakresu etykiety biznesu oraz protokołu dyplomatycznego.

Moduł I. SAVOIR-VIVRE W BIZNESIE Z ELEMENTAMI WIZERUNKU.

  • Formy powitań stosowane w miejscu pracy.
  • Przedstawianie się i tytułowanie.
  • Zasady wymieniania wizytówek.
  • Zasady pierwszeństwa w różnych miejscach i sytuacjach.
  • Trudne sytuacje na co dzień – jak nie popełniać faux pas.
  • Zasady netykiety.

Moduł II. PROTOKÓŁ I ETYKIETA.

  • Protokół dyplomatyczny, etykieta i savoir-vivre.
  • Reguła prawej strony.
  • Protokół flagowy – zasady eksponowania flagi.
  • Precedencja w państwie i samorządach.
  • Spotkania z przedstawicielami różnych kultur – jak się zachować.

Moduł III. CEREMONIAŁ I ORGANIZACJA SPOTKAŃ ORAZ UROCZYSTOŚCI.

  • Witanie gości zgodnie z ich hierarchią.
  • Prezentacja gości, forma i kolejność przedstawiania.
  • Sposoby zwracania się do gości i przełożonych.
  • Ustalanie kolejności zabierania głosu zgodnie z precedencją.
  • Zasady usadzania gości przy prezydium i na audytorium.
  • Reguły zajmowania miejsc przy stole.
  • Podawanie poczęstunku w biurze (przyjmowanie zamówień i serwowanie).
  • Podróże samochodem – hierarchia miejsc.

Moduł IV. PRZYJĘCIA I ETYKIETA STOŁU.

  • Rodzaje przyjęć.
  • Zasady zachowania przy stole podczas przyjęć zasiadanych.
  • Wznoszenie toastów.
  • Elementy pełnego nakrycia do stołu.
  • Mowa sztućców.
  • Najczęstsze faux-pas przy stole.
  • Reguły stosowane podczas przyjęć na stojąco.

Moduł V. PROFESJONALNY WIZERUNEK.

  • Międzynarodowe skróty stosowane w zaproszeniach.
  • Typy strojów odpowiednich do okazji i zasady ich doboru (formalny, nieformalny).
  • Zasady damskiej i męskiej elegancji.
  • Złodzieje profesjonalnego wizerunku kobiet.
  • Najczęstsze błędy w wizerunku mężczyzny.

Podsumowanie i wypracowanie osobistej check–listy z zakresu etykiety i protokołu dyplomatycznego.

Czas trwania: 1 dzień

TRENERZY

KLIENCI

Szkolenie z zakresu Etykiety firma Human Skills miała przyjemność prowadzić m.in. dla pracownikówtakich firm jak:  Kancelaria Prezydenta Rzeczypospolitej; Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa; Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A.; Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Płocku; Ministerstwo Sportu i Turystyki; Ministerstwo Spraw Wewnętrznych; Sąd Rejonowy dla Warszawy Mokotowa; Ośrodek Sportu i Rekreacji w Suwałkach; Ministerstwo Skarbu Państwa; Narodowe Centrum Badań i Rozwoju; Kwidzyńskie Centrum Kultury; Instytut Pamięci Narodowej; Urząd Lotnictwa Cywilnego; Ośrodek Sportu i Rekreacji w Suwałkach; Impreska Com Kamil Ułanowicz; Bombardier Transportation Polska Sp. z o.o; TEZET S.A.; ING Bank Śląski S.A.; Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A.; Zamek Sp. j.; Gemalto. Sp. z o.o.; Savoy; INEA S.A.; International Paper – Kwidzyń Sp. z o.o.; Fujitsu Technology Solutions Sp. z o.o; ; Siemens Sp. z o.o.; NUTRICIA Polska Sp. z o.o.; Pfizer Polska Sp. z o.o.; Delphi Poland S.A, Agencja Rezerw Materiałowych, Politechnika Warszawska Wydział Transportu, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Vastint Poland Sp. z o.o., Uniwersytet Medyczny w Białymstoku, Pomorski Fundusz Rozwoju Sp. z o.o.; Svantek Sp. z o.o, Gmina Tłuszcz. 

OPINIE

„Praktyczne wskazówki dotyczące elegancji oraz ocena zachowań. Nauczyłam się odpowiednio dobierać szkło do alkoholu oraz  postępować z wizytówkami w trakcie biznesowego spotkania. Wiem jaka jest postawa dżentelmeńska w kwestii równouprawnienia.”

Zainteresowało Cię to szkolenie – Skontaktuj się z nami

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Skontaktuj się z naszym działem szkoleń zamkniętych

ETYKIETA I PROTOKÓŁ DYPLOMATYCZNY