TELEWINDYKACJA

Pro-klienckie prowadzenie efektywnych procesów windykacyjnych
skuteczna telewindykacja

Korzyści dla uczestników:

UCZESTNICY NABĘDĄ WIEDZĘ O:

  • Algorytmie rozmowy windykacyjnej i poszczególnych jej etapach.
  • Zasadach rozbijania wymówek.
  • Zasadach zapowiadania sankcji i operowania językiem korzyści.
  • Zasadach prowadzenia skutecznych negocjacji windykacyjnych.
  • Zasadach podsumowania rozmowy niezależnie od jej przebiegu.
  • Zasadach pro-klienckiej postawy w windykacji.
  • Metodach asertywnych w windykacji.
  • Metodach wywierania wpływu w windykacji.

UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:

  • Kontrolowania rozmowy windykacyjnej na każdym z jej etapów.
  • Zachęcania rozmówców do nawiązywania rozmowy.
  • Wzbudzania odpowiedzialności za rozwiązanie sprawy zadłużenia w klientach.
  • Zapowiadania sankcji w pozytywnym komunikacie, bez narażania się na oskarżenia o straszeniu.
  • Skutecznego negocjowania spłaty.
  • Wywierania wpływu na decyzje płatnicze klientów.
  • Przekuwania wymówek w argumenty.
  • Podnoszenia efektywności rozmów – skrócenia czasu na rzecz zwiększenia wpłat.
  • Dostosowania strategii windykacji do sytuacji w sprawie i typu rozmówcy.

UCZESTNICY POGŁĘBIĄ KOMPETENCJE ZWIĄZANE Z:

  • Postawą asertywną w windykacji przy zachowaniu pro-klienckich relacji.
  • Kontrolowaniem przebiegu rozmowy windykacyjnej.
  • Osiąganiem zakładanych celów windykacyjnych.
  • Radzeniem sobie ze stresem i trudnymi emocjami własnymi.
  • Opanowaniem emocji rozmówcy.
  • Wzbudzaniem zaufania klienta i poszukiwaniem satysfakcjonujących rozwiązań.

Program szkolenia 

DZIEŃ I

Rozpoczęcie szkolenia, ustalenie celów i potrzeb uczestników w zakresie skutecznej telewindykacji.

Moduł I Psychologia windykacji.

  • Przyczyny powstawania zadłużenia a skuteczność metod windykacyjnych.
  • Grupy zachowań dłużników i rodzaje wymówek jako narzędzia skutecznego windykatora.
  • Techniki wywierania wpływu w windykacji.
  • Efektywna asertywność w windykacji.
  • Typowe i skrajne zachowania klientów windykacyjnych.

Moduł II Skuteczna telewindykacja. – podstawowe reguły windykacyjne.

  • Procedura skutecznego postępowania windykacyjnego.
  • Schemat rozmowy windykacyjnej.
  • Scenariusze rozmów windykacyjnych.

Moduł III Negocjacje w windykacji.

  • Dostosowanie typu negocjacji do celu windykatora oraz sytuacji w sprawie.
  • Techniki negocjacyjne w windykacji.
  • Praktyczne tricki i proste metody skutecznych negocjacji.

DZIEŃ II

Moduł IV Nowoczesne metody windykacyjne

  • Obiekcje i wymówki dłużników jako narzędzia skutecznej windykacji
  • Sankcje bez sankcji – język korzyści i pozytywny komunikat jako narzędzia efektywnego windykatora
  • Argumentacja windykacyjna – odwołanie do faktów w miejsce zbyt wczesnego wprowadzania sankcji

Moduł V Strategiczne prowadzenie spraw windykacyjnych

  • Postępowanie ugodowe
  • Postępowanie sankcyjne
  • Strategia „dobry-zły policjant” a skuteczność windykacji

Moduł III Relacje w biznesie w postępowaniu windykacyjnym

  • Postawa pro-kliencka w windykacji a skuteczne odzyskiwanie należności
  • Edukacja klienta zadłużonego jako narzędzie sprzyjające odzyskaniu należności

Moduł IV Skuteczna telewindykacja – warsztaty

  • Praktyczne ćwiczenia prowadzenia rozmów – oparte na realnych przykładach sceny typu „role playing”.

Podsumowanie szkolenia oraz sporządzenie osobistej check – listy.

Czas trwania: 2 dni

TRENERZY

Zainteresowało Cię to szkolenie – Skontaktuj się z nami

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Skontaktuj się z naszym działem szkoleń zamkniętych

TELEWINDYKACJA