Storytelling – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne
Każdy z nas opowiada historie – relacjonując codzienne wydarzenia czy przedstawiając anegdoty trafnie obrazujące dany temat. Storytelling to świadome wykorzystywanie opowieści w budowaniu relacji biznesowych. Storytelling wymaga historii: scenariusza, bohaterów, zmian akcji, a przede wszystkim …emocji. To w nich jest właśnie wartość dodana, która skupia uwagę. Opowieści „z życia wzięte” dają również poczucie zrozumienia, zbliżenia się do naszego rozmówcy, a tym samym wzbudzenia sympatii.
Storytelling to biznesie to budowanie opowieści – o firmie, o sobie, o produktach bądź usługach. To tworzenie przekazu, który zaciekawi i wzbudzi emocje, pozwoli odbiorcy utożsamić się z naszą opowieścią.
Szkolenie prowadzimy w formule stacjonarnej oraz on-line, również w języku angielskiem.
Storytelling – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne
Każdy z nas opowiada historie – relacjonując codzienne wydarzenia czy przedstawiając anegdoty trafnie obrazujące dany temat. Storytelling to świadome wykorzystywanie opowieści w budowaniu relacji biznesowych. Storytelling wymaga historii: scenariusza, bohaterów, zmian akcji, a przede wszystkim …emocji. To w nich jest właśnie wartość dodana, która skupia uwagę. Opowieści „z życia wzięte” dają również poczucie zrozumienia, zbliżenia się do naszego rozmówcy, a tym samym wzbudzenia sympatii.
Storytelling to biznesie to budowanie opowieści – o firmie, o sobie, o produktach bądź usługach. To tworzenie przekazu, który zaciekawi i wzbudzi emocje, pozwoli odbiorcy utożsamić się z naszą opowieścią.
Szkolenie prowadzimy w formule stacjonarnej oraz on-line, również w języku angielskiem.
Cele i Korzyści
- Uzyskanie kompleksowej wiedzy dotyczącej storytellingu.
- Poznanie poszczególnych etapów przygotowania i możliwości stosowania storytellingu.
- Zdobycie umiejętności pozwalających na stosowanie storytellingu praktyce.
- Osiągnięcie autentyczności i wiarygodności w korzystaniu z narzędzi storytellingu rozmawiając, przekonując pracowników czy przemawiając (spontanicznie bądź nie).
- Budowanie uważności i umiejętność dopasowania komunikatu do odbiorcy.
Program Szkolenia
Storytelling
- Program, formę szkolenia oraz agendę godzinową dopasowujemy do potrzeb szkoleniowych Klienta.
Struktura warsztatu:
- Omówienie i przećwiczenie każdego z elementów autentycznego porozumiewania się.
- Praca nad samoświadomością, znajomością swoich charakterystycznych zachowań i potrzeb w trakcie porozumiewania się, mocnych stron budujących siłę i wiarę w sukces otworzy ścieżkę do pracy nad bezpiecznym i wiarygodnym przemawianiem do drugiego człowieka, szczególnie kiedy przewodzi zespołowi.
- Budowanie opowieści czyli przede wszystkim omówienie jej elementów, zagadnienia związane z dopuszczalnym poziomem abstrakcji czy właściwe dopasowanie poziomu narracji historii do publiczności (w tym formalność i nieformalność języka).
- Praca nad powyższymi oparta jest o rozmowę, dyskusję, prezentację dobrych praktyk i przykładów storytellingu w porozumiewaniu się ale to także praca w mniejszych grupach, parach czy też indywidualnie by zbudować stan gotowości do działania.
Pierwsza część szkolenia to czas na pracę nad umiejętnościami odkrywania cech i preferencji, a także postrzegania świata innych. Ten warsztat służy także zastanowieniu się nad intencjami oraz potrzebami osób pozostających ze sobą w porozumieniu oraz nad przyczynami powodzenia metod storytellingu.
Druga część czasu szkoleniowego to wykorzystanie zdobytej wiedzy w ćwiczeniach z budowania przekazu – to przygotowanie prezentacji w kilku wariantach, w zależności od ilości czasu. Będzie to praca w niewielkich grupach jednak wystąpienia będą indywidualne. Ma to na celu przyjęcie pozycji współpracy, także podczas występowania. Co więcej, ćwiczoną zmienną będą: stres w sytuacji przemawiania, zakłócenia z zewnątrz, gotowość do improwizacji oraz kwestie związane z doborem odpowiednich słów i zwrotów by jak najpełniej przekazać swą myśl odbiorcy.
Stosowane narzędzia:
- Narzędzia coachingowe: misja, cel, motywacja, pozytywna recenzja.
- Narzędzia poznawcze: meta programy, pozycje percepcyjne, modalności.
- Narzędzia budowania opowieści: zasady dobrego przemawiania w/g C. Gallo, the single idea story w/g Ch. Andersona, podróż bohatera, poziomy logiczne w/g Diltsa.
- Narzędzia rozbudzające kreatywność: improwizacja, zabawy lingwistyczne, uaktywnienie ciała poprzez ruch.
- Wprowadzenie: prezentacja trenera, grupy, zadania wprowadzające, potrzeby szkoleniowe.
- Moduł I: Czy wiesz jak przemawiasz?
- Moduł II: Czy wiesz do kogo mówisz?
- Moduł III: Czy wiesz co chcesz powiedzieć? Tell the story.
- Moduł IV: Czas na wystąpienia uczestników.
- Podsumowanie szkolenia: ustalenie dalszych działań, Q&A.
Eksperci
METODY SZKOLENIA
Activity Based Learning
Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)
Ćwiczenia
Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.
Feedback
Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.
Pełna Aktywizacja
Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.
Dyskusja
Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.
Opinie o Szkoleniu
Cardif Polska S.A. Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie. „WOW, jesteśmy pod MEGA wrażeniem!!! Sposób poprowadzenia, zaciekawienia grupy i przekazanych informacji przez Piotra jest na bardzo wysokim poziomie. Zapewne mi jak pozostałym uczestnikom szkolenia wiele kwestii zostanie w głowach i będą one stosowane w praktyce.”
„Jestem pod wrażeniem wiedzy, umiejętności i charyzmy Trenerki. Całe szkolenie było bardzo ciekawe, nawet przez chwilę nie pojawiło się znudzenie, czy rozproszenie myśli. Cenne wskazówki i dużo ważnych informacji, które bardzo przydadzą mi się w pracy i nie tylko.”
„Cieszę się, że mogłem uczestniczyć w tym szkoleniu. Było to ciekawe doświadczenie i ogrom wiedzy.”
„Trenerka przeprowadziła to spotkanie w taki sposób, że nawet nie zauważyłam, że się czegoś uczymy, a okazało się, że nauczyłem się bardzo dużo. :)”
„Bardzo profesjonalna obsługa i kontakt; wiedza poparta doświadczeniem; energiczny i skupiający uwagę sposób prowadzenia szkolenia.”
„Wysoki poziom wiedzy przekazywanej bardzo przystępnie i „na luzie”; stworzenie miłej atmosfery; wzorcowy sposób prowadzenia; prezentacje OK; materiały nie były potrzebne.”
„Bezpośredniość i wiedza trenera; dobry sposób prowadzenia szkolenia; dynamika i szczerość trenera; super materiały. Ciekawe przykłady z życia.”
Klienci
Powyższe szkolenie firma Human Skills miała przyjemność przeprowadzić dla pracowników firm m.in: Accenture, Altavia, BNP, Cardif Polska S.A. Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie.
Informacje organizacyjne
Jak tworzymy szkolenia dla firm ?
Analiza potrzeb szkoleniowych
Weryfikacja celów szkolenia
Zaprojektowa-
nie programu szkolenia
Ustalenia logiczno – administracyjne
Realizacja szkolenia
5 powodów, dla których warto wybrać to szkolenie:
1. Wnikliwie zbadamy Twoje potrzeby szkoleniowe, a następnie dopasujemy do nich odpowiedniego Trenera oraz propozycję programu szkolenia.
2. Przydzielimy Ci opiekuna, który zapewni stałą opiekę merytoryczną i organizacyjną nad projektem.
3. Uczestnicy Twojego projektu otrzymają niezbędny pakiet materiałów szkoleniowych w atrakcyjnej formie.
4. W trakcie projektu gwarantujemy stosowanie przez Trenera różnorodnych metod i narzędzi szkoleniowych.
5. Twój projekt zakończymy szczegółowym raportem poszkoleniowym, wraz z ewaluacją i rekomendacjami na przyszłość.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami:
ul. Widok 18/2, 00-023 Warszawa
(22) 224 21 95
603 906 655
biuro@humanskills.pl
Mogą Ci się również spodobać
Zastanawiasz się, czy to szkolenie jest dla Ciebie? Skorzystaj z doświadczenia naszych ekspertów w bezpłatnej konsultacji:
(22) 224 21 95
Zadzwoń do nas
biuro@humanskills.pl
Napisz do nas