Prezentacja w dobrym stylu – sztuka wystąpień publicznych – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne
“Celem komunikacji jest przekonanie innych do przyjęcia twojego punktu widzenia, by ułatwić im zrozumienie przyczyn twojej ekscytacji, smutku, zadowolenia i innych uczuć. Jak chcesz dokument
z faktami, odwołaj prezentację i wyślij raport.”
(N. Duerte, Slajd:ologia, 2011)
Publiczne prezentowanie projektów, analiz, podsumowań czy samego siebie jest wpisane w naszą rzeczywistość, podobnie jak zagęszczanie się sieci kontaktów i relacji między ludźmi. Przy rosnącym szumie informacyjnym i deficycie czasu szansa na zaprezentowanie swojego pomysłu i przekonanie do niego odbiorcy jest często niepowtarzalna i ograniczona czasowo. Od tego na ile świadomie i przekonująco przedstawimy siebie i swój przekaz, zależy nasza efektywność zawodowa oraz osobista. Podczas szkolenia dowiesz się i nauczysz jak być ciekawym, interesującym i wiarygodnym prezenterem publicznym, a jednocześnie wykorzystać stres i zachować naturalność, by wiarygodnie i efektywnie przekazywać myśli odbiorcom.
Prezentacja w dobrym stylu – sztuka wystąpień publicznych – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne
“Celem komunikacji jest przekonanie innych do przyjęcia twojego punktu widzenia, by ułatwić im zrozumienie przyczyn twojej ekscytacji, smutku, zadowolenia i innych uczuć. Jak chcesz dokument
z faktami, odwołaj prezentację i wyślij raport.”
(N. Duerte, Slajd:ologia, 2011)
Publiczne prezentowanie projektów, analiz, podsumowań czy samego siebie jest wpisane w naszą rzeczywistość, podobnie jak zagęszczanie się sieci kontaktów i relacji między ludźmi. Przy rosnącym szumie informacyjnym i deficycie czasu szansa na zaprezentowanie swojego pomysłu i przekonanie do niego odbiorcy jest często niepowtarzalna i ograniczona czasowo. Od tego na ile świadomie i przekonująco przedstawimy siebie i swój przekaz, zależy nasza efektywność zawodowa oraz osobista. Podczas szkolenia dowiesz się i nauczysz jak być ciekawym, interesującym i wiarygodnym prezenterem publicznym, a jednocześnie wykorzystać stres i zachować naturalność, by wiarygodnie i efektywnie przekazywać myśli odbiorcom.
Cele i Korzyści
CELE:
- Doświadczenie technik prezentacyjnych.
- Poznanie zasad konstruowania skutecznego przekazu.
- Uświadomienie sobie potencjału i deficytów własnego ciała.
- Nabycie swobody i pewności siebie w czasie wystąpień na forum.
- Zwiększenie świadomości w wykorzystaniu prezentacji multimedialnych.
UCZESTNICY NABĘDĄ WIEDZĘ O:
- Zasadach skutecznego przekazu i budowaniu angażującego story.
- Potencjale i ograniczeniach prezentacji multimedialnych.
- Różnych typach odbiorców.
UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:
- Układania i zapamiętywania treści wystąpienia.
- Skupiania i utrzymywania uwagi odbiorców.
- Świadomego wyboru i wykorzystania środków wyrazu
UCZESTNICY POGŁĘBIĄ KOMPETENCJE ZWIĄZANE Z:
- Pracą z ciałem i głosem.
- Kontrolą stresu.
- Reagowaniem na trudne sytuacje prezentacyjne.
Program Szkolenia
Program szkolenia: Prezentacja w dobrym stylu – sztuka wystąpień publicznych
Blok I. Prezentacja w dobrym stylu – od czego zacząć, czyli na czym skończyć.
- Cele wystąpienia – jak go osiągnąć i skąd się o tym dowiem?
- Efekt jaki chcę uzyskać (skupienie uwagi, zainteresowanie, przekonanie, skłonienie do reakcji).
- Jak ułożyć optymalny plan wystąpienia i go zrealizować.
- Jak odnaleźć własny styl i wystąpić w roli napisanej pod siebie.
- Ile mam czasu, ile go potrzebuję, jakie znaczenie ma pora dnia.
- Jaki jest kontekst (nie występuję w próżni, co jest przed i po mnie, co jest wokół).
- Jaką formułę chcę wykorzystać (wystąpienie osobiste, online, live, offline).
- Czy potrzebuję sojuszników (statystów, multimediów, sprzętu, akcesoriów, rekwizytów).
- Jak uzyskać efekt „WOW!”.
Blok II. Prezentacja w dobrym stylu. Ciało – najważniejsze narzędzie prezentacyjne.
- Głos.
- Wzrok.
- Mimika.
- Gesty.
- Sylwetka.
- Postawa i pozycja.
- Ruch.
- Ubiór.
- Ciało i jego mowa.
Blok III. Prezentacja w dobrym stylu. Forma i treść. Czyli jak i o czym mówić.
- O czym chcę powiedzieć, o czym powiem, co zostanie w pamięci.
- Mówić czy przemawiać. Mówić komuś czy do kogoś.
- Siła storytellingu, leit motivu i archetypów.
- Moc słowa, obrazu, dźwięku, filmu.
- Wizualizacja trudnych / złożonych treści (mem, infografika, ikona, film, ryślografia).
- Jak współpracować z prezentacją multimedialną.
Blok IV. Prezentacja w dobrym stylu – BHP. Bezpieczeństwo, higiena i komfort prelegenta.
- Czy uczyć się wystąpienia na pamięć?
- Stres jako paralizator lub stymulant.
- Pułapki prezentacyjne i techniki uniknięcia.
- Zadbaj o siebie – instrukcja obsługi.
Blok V. Prezentacja w dobrym stylu. Target, czyli widzowie, słuchacze i odbiorcy.
- Co wiemy o odbiorcach.
- Odbiorcy jako zmysłowcy (wzrokowcy, słuchowcy i kinestetycy).
- Odbiorcy jako Style Myślenia (Zawodnicy, Partnerzy, Wizjonerzy, Badacze).
- Odbiorcy jako pokolenia (X, Y, Z, Alfa).
Eksperci
METODY SZKOLENIA
Activity Based Learning
Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)
Ćwiczenia
Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.
Feedback
Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.
Pełna Aktywizacja
Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.
Dyskusja
Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.
Opinie o Szkoleniu
„Po szkoleniu wiem, jak powstrzymać tremę. Wszystkie treści były bardzo interesujące, zwłaszcza to w jaki sposób operować głosem by przyciągnąć uwagę słuchaczy. Świetny pomysł z wykorzystaniem kamery na szkoleniu. Wiele się dowiedziałem o mowie ciała – swojej, jak i audytorium. Ćwiczenia praktyczne były świetnym sposobem na urozmaicenie warsztatu. Świetne metody prezentacji, zarządzanie audytorium.”
„Duży plus za pojawienie się konkretnych wskazówek co robić podczas prezentacji. Trener bardzo życzliwy, dający cenne uwagi. „
„Polecam przede wszystkim z racji tego, że jest to szkolenie praktyczne. Bardzo dużo ćwiczeń. Trener prowadzi te zajęcia z dużą uważnością na potrzeby grupy. W przystępny i konkretny sposób wskazuje co należy zmienić lub uwzględnić w swoim wystąpieniu. Uczy budowania wypowiedzi tak, aby zainteresować audytorium. Polecam to szkolenie z racji jego dynamiki i konkretnych wskazówek trenera.”
Klienci
Szkolenie z zakresu sztuki prezentacji firma Human Skills miała przyjemność prowadzić m.in. dla pracowników takich firm jak: Cement Ożarów S.A., Fresh Interactive, Nauczycielska Agencja Ubezpieczeniowa S.A., Globallogic S.A., Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Kapsch Telematic Services Sp. z o.o., Grupa Żywiec S.A.; S.C. Johnson Polska Sp. z o.o., Narodowy Bank Polski; Zentiva; Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A.; Polskie Towarzystwo; Uczelnia Łazarskiego; Mazowiecka Spółka Gazownictwa S.z o.o.; Nutricia Zakłady Produkcyjne Sp. z o.o.; Sąd Rejonowy dla Warszawy Mokotowa; Starostwo Powiatowe w Płocku; PSA Finance Polska Sp. z o.o.; Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.; Biżuteria YES; Akzo Nobel Car Refinisches Polska Sp. z o.o.; Svantek Sp. z o.o.; Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Poznaniu; Gemalto Spółka z o.o.; Interpolska S.A.; Główny Inspektorat Transportu Drogowego, Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Płocku, Otis Sp. z o.o., Immofinanz Service Poland Sp. z o.o.; Zespół Szkól w Ostrówku; KK POL Kuczyńscy sp.j; Mitsubshi Electric Europe B.V. (Sp. z o.o.); Nordea Bank ABP S.A.; Mercedes-Benz Leasing Polska Sp. z o.o., Kapsh Telematic Services Sp. z o.o., Orsted Polska Sp. z o.o., Totatalizator Sportowy Sp. z o.o., Sudzucker Polska S.A., Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Ministerstwo Obrony Narodowej, Polska Organizacja Turystyczna, Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu, Bergerat Monnoyeur Sp. z o.o., LUX MED Sp. z o.o., Bureau Veritas Polska Sp. z o.o., Materna Communications Sp. z o.o., THALES DIS POLSKA Sp. z o.o., Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie; HURO Sp. z o.o.; Orsted Polska Sp. z o.o.; LUX MED; Labomask Polska, TVP, Orsted, Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości, Archico Piotr Lewandowski, Jeronimo Martins Polska S.A.
Informacje organizacyjne
Jak tworzymy szkolenia dla firm ?
Analiza potrzeb szkoleniowych
Weryfikacja celów szkolenia
Zaprojektowa-
nie programu szkolenia
Ustalenia logiczno – administracyjne
Realizacja szkolenia
5 powodów, dla których warto wybrać to szkolenie:
1. Wnikliwie zbadamy Twoje potrzeby szkoleniowe, a następnie dopasujemy do nich odpowiedniego Trenera oraz propozycję programu szkolenia.
2. Przydzielimy Ci opiekuna, który zapewni stałą opiekę merytoryczną i organizacyjną nad projektem.
3. Uczestnicy Twojego projektu otrzymają niezbędny pakiet materiałów szkoleniowych w atrakcyjnej formie.
4. W trakcie projektu gwarantujemy stosowanie przez Trenera różnorodnych metod i narzędzi szkoleniowych.
5. Twój projekt zakończymy szczegółowym raportem poszkoleniowym, wraz z ewaluacją i rekomendacjami na przyszłość.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami:
ul. Widok 18/2, 00-023 Warszawa
(22) 224 21 95
603 906 655
biuro@humanskills.pl
Mogą Ci się również spodobać
Zastanawiasz się, czy to szkolenie jest dla Ciebie? Skorzystaj z doświadczenia naszych ekspertów w bezpłatnej konsultacji:
(22) 224 21 95
Zadzwoń do nas
biuro@humanskills.pl
Napisz do nas