Sprawna komunikacja dzięki modelowi Extended DISC

Sprawna komunikacja dzięki modelowi Extended DISC

Model Extended DISC to prosty model, który pomaga nam w usprawnianiu komunikacji interpersonalnej, zarówno w pracy, jak i w życiu prywatnym. Wyróżnia cztery podstawowe typy zachowań i ukazuje w jaki sposób osoby o danym stylu naturalnie reagują na to, co dzieje się w ich otoczeniu.
Genezą modelu jest teoria Carla G. Junga z 1920 roku, opisana w książce „Typy psychologiczne”. Wyróżnił on dwie przeciwstawne osie „percepcja vs intuicja” oraz „myślenie vs uczucia”. To był początek podziału na cztery główne style.

extended disc

Tym sposobem mamy cztery typy zachowań, na czterech skalach wzajemnych przeciwności. William Moulton Marston przyporządkował również kolory:
D (czerwony) – Dominance – kombinacja dwóch przeciwności Intuicji i Myślenia
I (żółty) – Influence – kombinacja dwóch przeciwności Intuicji i Uczucia
S (zielony) – Submission – kombinacja dwóch przeciwności Percepcji i Uczucia
C (niebieski) – Compilance – kombinacja dwóch przeciwności Percepcji i Myślenia

Model EXTENDED DISC umożliwia analizy indywidualne i zespołowe

Dzięki analizie indywidualnej, na podstawie otrzymanego raportu, dowiadujemy się o możliwych kierunkach swojego rozwoju i w jaki sposób możemy modyfikować swoje zachowania i reakcje, aby zwiększyć swoją efektywność. Analizy zespołowe z kolei pomagają w rozwiązywaniu i unikaniu konfliktów, poprawiają wzajemne zrozumienie, a tym samym przepływ informacji. Finalnie, dzięki wiedzy na temat wzajemnych modeli zachowań, zespół pracuje efektywniej.

Model Extended DISC pomaga także kadrze menedżerskiej w zarządzaniu zespołem – jest dla nich swoistą mapą drogową w obszarze doboru pracowników, w planowaniu karier, określaniu potrzeb szkoleniowych czy doskonaleniu pracy zespołu.
Pamiętajmy, że model nie klasyfikuje ludzi pod względem inteligencji czy umiejętności zawodowych. Najważniejszym przekazem modelu jest to, że ludzie różnią się zarówno w postrzeganiu, myśleniu, jak i reagowaniu na codzienne sytuacje. Postawienie się w sytuacji drugiej osoby i spojrzenie na świat jej oczami, może prowadzić do owocnej współpracy.

Zaciekawił Cię temat stylów Extended DISC?

Skorzystaj ze szkoleń otwartych Human Skills:

Online:

Komunikacja interpersonalna i budowanie relacji zgodnie z modelem disc (tzw. “kolory osobowości”) 

Stacjonarne – Spotkajmy się na żywo w Warszawie:

Komunikacja interpersonalna i budowanie relacji zgodnie z modelem disc

Potrzebujesz szkolenia zamkniętego dla swojego zespołu?

Skontaktuj się z nami w cel ustalenia szczegółów i wybrania dogodnego terminu, wysyłając zapytanie na: szkoleniadlafirm@humanskills.pl.

A może jesteś zainteresowany analizą indywidualną i omówieniem raportu podczas sesji z Coachem?

Zapraszamy do wysłania zapytania na adres: biuro@humanskills.pl

Dodaj komentarz

3 + trzynaście =

Myślisz o rozwoju osobistym?

Skorzystaj z darmowej konsultacji z naszym specjalistą:

Autor artykułu:

Iwona Firmanty

Dyrektorka Zarządzająca firmy szkoleniowej Human Skills/ Trenerka biznesu/ Psycholożka/ Socjolożka/Coach ICC Doświadczenie zawodowe: Założyłam firmę Human Skills. wyróżnioną jako firma szkoleniowa 2019r. przez Gazetę Finansową. Posiadam wieloletnie doświadczenie korporacyjne, które zdobywałam w działach Human Resources, sprzedaży i obsługi klienta. Od kilkunastu lat prowadzę szkolenia i projekty rozwojowe dla biznesu. Posiadam wieloletnie doświadczenie korporacyjne, które zdobywałam w działach Human Resources, sprzedaży i obsługi klienta. Od ponad kilkunastu lat prowadzę szkolenia i projekty oceny kompetencji dla biznesu. Realizuję sesje coachingowe głównie dla kadry menedżerskiej.

Przeczytaj również:

pierwszy dzień w pracy
Iwona Firmanty

Pierwszy dzień w pracy

Poznaj porady HR-owca, który wprowadzał pracowników do pracy w korporacji. Poczuj się pewnie, tak, aby Twój pierwszy dzień w pracy był udany.

Czytaj więcej