Po czym poznać trenera, który lubi prowadzić szkolenia?

Po czym poznać trenera, który lubi prowadzić szkolenia

Wybierając się na szkolenie, każdy z nas ma oczekiwania, że spotka go niesamowita przygoda na sali szkoleniowej. Zawód trenera jest o tyle specyficzny, że naprawdę trzeba go lubić, aby nie zawieść uczestników. Dobrzy trenerzy istnieją i na szczęście stanowią większość! 

Po czym poznać trenera, który lubi prowadzić szkolenia?

Poniżej przedstawiamy kilka wybranych opisów zachowań trenera, który ma fun z każdego szkolenia. Poznaj je.

  • Jest otwarty na spotkanie z każdym człowiekiem.
  • Ma przekonanie, że posiada odpowiednie kwalifikacje, by prowadzić temat szkolenia. Wie, że uczestnicy będą potrzebowali tego przekonania, by podążyć za nim.
  • Jest pełny entuzjazmu w tym, co robi. Jest to w zgodne z jego wartościami i celami w życiu.
  • Świadomie buduje autorytet, wykorzystując komunikację niewerbalną i werbalną.
  • Ustala kontrakt na szkoleniu, który utrzymuje porządek, nadaje ramy i buduje zaufanie grupy.
  • Słucha tego, co mówią uczestnicy szkolenia.
  • Reaguje na pytania uczestników szkolenia i wie jak nimi zarządzić (np. poprzez „parkowanie”).
  • Używa języka zrozumiałego dla uczestników. Wie, że ten, kto zna i rozumie dany temat, potrafi go przedstawić w najprostszy sposób.
  • Jest uważny na to, co, jak i ile mówi. Trzyma się tematu prowadzonego przez siebie szkolenia. Potrafi zachować równowagę między dygresjami, a głównym wątkiem.
  • Skupia się na zadaniu, a nie na osądzaniu.
  • Chce współpracować z innymi.
  • Podczas prowadzenia szkolenia świadomie wykorzystuje wiedzę i umiejętności uczestników. Nie boi się moderować grupą tak, by wyrównać wiedzę wśród uczestników szkolenia.
  • Unika wykładu, który zabija zdolności percepcji treści. Stosuje różne metody szkoleniowe.
  • Kładzie duży nacisk na możliwość praktycznego wykorzystania przez uczestników wiedzy i metod przedstawianych na szkoleniu.
  • Sam stosuje to, czego naucza.
  • Umie zachować bilans między empatią, a rolą, jaką ma wykonać.
  • Chroni uczestników przed zbytnim naruszeniem ich strefy komfortu.
  • Nie dąży do tego, by zawsze mieć rację, a jednocześnie wzbudza w uczestnikach poczucie, że zna się na temacie, z którego prowadzi zajęcia.
  • Jest otwarty na feedback i zdobyte w ten sposób informacje wykorzystuje do szlifowania swojego warsztatu trenerskiego.
  • Ciągle się uczy również od uczestników, w trakcie prowadzonych przez siebie szkoleń.
  • Jest otwarty na świat i zdobyte doświadczenia wdraża w praktykę zawodową.
  • Rozwija swoją kreatywność i modyfikuje swoje szkolenia.
  • Unika ryzyka wypalenia zawodowego. Dba o swoje BHP, czyli równowagę między ilością pracy a czasem niezbędnym na regenerację.
  • Korzysta z pomocy osób chcących go wspierać.
  • Świadomie zarządza swoją ścieżką kariery.
  • Świadomie buduje swoją markę zgodnie z celami i wartościami, jakie są dla niego ważne.

Powyższa lista nie wyczerpuje wszystkich możliwych cech dobrego i profesjonalnego trenera, który odczuwa satysfakcję z prowadzonych przez niego szkoleń. Co byś dodał do tej listy?

Myślisz, że byłbyś idealnym trenerem wewnętrznym dla swojej organizacji? Zdobądź niezbędną wiedzę w tym zakresie od doświadczonych trenerów na szkoleniu Trening dla trenerów wewnętrznych.

Pozdrawiam serdecznie,

Iwona Firmanty

Trener biznesu/Coach ICC/ Psycholog/ Socjolog

Skorzystaj z darmowej konsultacji

Zainteresował Cię ten artykuł? Zainspiruj innych. Podziel się i podaj dalej:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Autor artykułu:

Iwona Firmanty

Dyrektor Zarządzający firmy szkoleniowej Human Skills/ Trener biznesu/ Psycholog/ Socjolog/Coach ICC Doświadczenie zawodowe: Założyłam firmę Human Skills. wyróżnioną jako firma szkoleniowa 2019r. przez Gazetę Finansową.Posiadam wieloletnie doświadczenie korporacyjne, które zdobywałam w działach Human Resources, sprzedaży i obsługi klienta.Od kilkunastu lat prowadzę szkolenia i projekty rozwojowe dla biznesu. Posiadam wieloletnie doświadczenie korporacyjne, które zdobywałam w działach Human Resources, sprzedaży i obsługi klienta. Od ponad kilkunastu lat prowadzę szkolenia i projekty oceny kompetencji dla biznesu. Realizuję sesje coachingowe głównie dla kadry menedżerskiej.

Przeczytaj również:

pierwszy dzień w pracy
Iwona Firmanty

Pierwszy dzień w pracy

Poznaj porady HR-owca, który wprowadzał pracowników do pracy w korporacji. Poczuj się pewnie, tak, aby Twój pierwszy dzień w pracy był udany.

Czytaj więcej