Etykieta i savoir-vivre – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne
Budowanie wizerunku to długofalowy proces. Musimy pamiętać, że na nasz wizerunek oraz na nasze relacje międzyludzkie zarówno w sferze prywatnej, jak i biznesowej, wpływa wiele czynników.
Wśród nich znajduje się etykieta oraz savoir-vivre. Pod pojęciem „savoir-vivre” rozumiemy zasady dobrego wychowania. To wiedza o tym, jak należy się zachowywać podczas kolacji biznesowej, a jak podczas rodzinnego spotkania. To reguły dotyczące zachowania wobec poszczególnych osób (przełożonych, partnerów biznesowych, klientów, współpracowników, teściów, osób starszych, itp.).
Etykieta i savoir-vivre – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne
Budowanie wizerunku to długofalowy proces. Musimy pamiętać, że na nasz wizerunek oraz na nasze relacje międzyludzkie zarówno w sferze prywatnej, jak i biznesowej, wpływa wiele czynników.
Wśród nich znajduje się etykieta oraz savoir-vivre. Pod pojęciem „savoir-vivre” rozumiemy zasady dobrego wychowania. To wiedza o tym, jak należy się zachowywać podczas kolacji biznesowej, a jak podczas rodzinnego spotkania. To reguły dotyczące zachowania wobec poszczególnych osób (przełożonych, partnerów biznesowych, klientów, współpracowników, teściów, osób starszych, itp.).
Cele i Korzyści
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
- Kulturze osobistej, manierach obowiązujących w świecie biznesu i nie tylko.
- Sposobach niwelowania faux pas.
- Specyfice obsługi klientów międzynarodowych, w tym komunikacji międzykulturowej.
- Zasadach biznesowej elegancji i biznesowej etykiety – Business Protocol.
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- Wykazywania swobodnej, a zarazem profesjonalnej postawy w sytuacjach biznesowych.
- Komunikacji interpersonalnej z zachowaniem dobrych manier.
- Kreowania wizerunku profesjonalisty.
Uczestnicy pogłębią kompetencje związane z:
- Autoprezentacją.
- Budowaniem relacji biznesowych.
Program Szkolenia
Ważne jest nie tylko to, jak się zachowujemy i czy przestrzegamy określonych reguł. Na etykietę składa się również dopasowany do okoliczności strój oraz makijaż, gestykulacja, ton głosu, postawa ciała czy nawet uśmiech. Wszystkie te elementy budują nasz wizerunek i pozwalają odnaleźć się w każdej sytuacji.
Opanowanie reguł savoir-vivre na każdej płaszczyźnie życia nie jest łatwym zadaniem. O ile w życiu prywatnym jesteśmy w stanie sami wyczuć, jakie zachowania będą w dobrym tonie, o tyle w życiu zawodowym można się pogubić i nieświadomie popełnić faux pas.
Program, formę szkolenia oraz agendę godzinową dopasowujemy do potrzeb szkoleniowych Klienta.
Rozpoczęcie, omówienie celów szkolenia oraz potrzeb uczestników.
Moduł I. Etykieta i savoir-vivre: podstawy
- Kanony budowania wizerunku profesjonalisty.
- Punktualność – umiejętność zarządzania sobą w czasie.
- Powitanie oraz pożegnanie w sytuacjach biznesowych zgodnie z zasadą precedencji czyli kiedy ważniejszy jest szef a kiedy ważniejszy klient firmy.
- Sposób zwracania się, właściwe tytułowanie.
- Zasady podawania dłoni, ukłonów, pocałunków i pozdrowień.
Moduł II. Etykieta i savoir-vivre: wizerunek
- Biznesowy kanon ubioru i wyglądu.
- Właściwa postawa i sposób poruszania się (siadanie i wstawanie, sposób stania i chodzenia).
- Business Dress Code– Business Casual, czyli savoir-vivre w ubiorze oraz Smart Casual, czyli jak pogodzić elegancję z wygodą.
- Znaczenie dodatków w stroju.
- Podkreślanie atutów i ukrywanie niedoskonałości w tworzeniu własnego wizerunku.
- Zasady wyboru stroju i makijażu w zależności od pory dnia i okoliczności.
- Faux pas w ubiorze – przegląd najczęstszych potknięć dotyczących komponowania stroju, wyboru fasonu oraz dodatków.
Moduł III. Etykieta i savoir-vivre: zachowania
- Zasady wymiany wizytówek.
- Zachowanie i postawa w trakcie rozmowy (właściwa gestykulacja, mimika, spojrzenie).
- Zasady zachowania w zależności od miejsca spotkania (praca, wyjazd służbowy, konferencja, teatr, ulica, sklep, wakacje itp.).
- Odpowiedni dobór tematyki.
- Sztuka prowadzenia rozmów telefonicznych i korespondencji elektronicznej.
- Grzecznościowe zachowanie w samochodzie (zajęcie odpowiedniego miejsca, rozliczenie za podróż itp.).
- Grzecznościowe zachowania w windzie, na korytarzu
Moduł IV. Etykieta i savoir-vivre: spotkania
- Wręczanie kart wizytowych i zaproszeń.
- Prezentacja uczestników spotkania.
- Sztuka podejmowania gości.
- Zasady obowiązujące podczas spotkań biznesowych.
- Wymogi etykiety przy organizowaniu przyjęć.
- Business dining, stołowa etykieta.
- Alkohole (gatunki, wybór, sposób podawania, wznoszenie toastów).
- Prezenty: wybór odpowiedniego i sposób wręczania partnerowi biznesowemu.
- Faux pas – sztuka unikania uchybień towarzyskich i sposoby niwelowania faux pas.
Podsumowanie i wypracowanie osobistej check listy.
Czas trwania: 1 dzień
Eksperci
METODY SZKOLENIA
Activity Based Learning
Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)
Ćwiczenia
Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.
Feedback
Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.
Pełna Aktywizacja
Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.
Dyskusja
Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.
Opinie o Szkoleniu
Cardif Polska S.A. Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie. „WOW, jesteśmy pod MEGA wrażeniem!!! Sposób poprowadzenia, zaciekawienia grupy i przekazanych informacji przez Piotra jest na bardzo wysokim poziomie. Zapewne mi jak pozostałym uczestnikom szkolenia wiele kwestii zostanie w głowach i będą one stosowane w praktyce.”
„Praktyczne wskazówki dotyczące elegancji oraz ocena zachowań. Nauczyłam się odpowiednio dobierać szkło do alkoholu oraz postępować z wizytówkami w trakcie biznesowego spotkania. Wiem jaka jest postawa dżentelmeńska w kwestii równouprawnienia. Ważne było:jak usadzać gości w aucie, podczas kolacji służbowej, jak zachować się przy stole, kwestie związane z ubiorem, organizacja spotkań, przyjmowanie klienta międzynarodowego.”
„Bardzo profesjonalna obsługa i kontakt; wiedza poparta doświadczeniem; energiczny i skupiający uwagę sposób prowadzenia szkolenia.”
„Wysoki poziom wiedzy przekazywanej bardzo przystępnie i „na luzie”; stworzenie miłej atmosfery; wzorcowy sposób prowadzenia; prezentacje OK; materiały nie były potrzebne.”
„Bezpośredniość i wiedza trenera; dobry sposób prowadzenia szkolenia; dynamika i szczerość trenera; super materiały. Ciekawe przykłady z życia.”
Klienci
Szkolenie z zakresu etykiety i savoir-vivre firma Human Skills miała przyjemność prowadzić m.in. dla pracowników takich firm jak: Kancelaria Prezydenta Rzeczypospolitej; Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa; Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A.; Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Płocku; Ministerstwo Sportu i Turystyki; Ministerstwo Spraw Wewnętrznych; Sąd Rejonowy dla Warszawy Mokotowa; Ośrodek Sportu i Rekreacji w Suwałkach; Ministerstwo Skarbu Państwa; Narodowe Centrum Badań i Rozwoju; Kwidzyńskie Centrum Kultury; Instytut Pamięci Narodowej; Urząd Lotnictwa Cywilnego; Ośrodek Sportu i Rekreacji w Suwałkach; Impreska Com Kamil Ułanowicz; Bombardier Transportation Polska Sp. z o.o; TEZET S.A.; ING Bank Śląski S.A.; Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A.; Zamek Sp. j.; Gemalto. Sp. z o.o.; Savoy; INEA S.A.; International Paper – Kwidzyń Sp. z o.o.; Fujitsu Technology Solutions Sp. z o.o; ; Siemens Sp. z o.o.; NUTRICIA Polska Sp. z o.o.; Pfizer Polska Sp. z o.o.; Delphi Poland S.A; Immofinanze, Sitel Polska Sp. z o.o., Politechnika Warszawska, Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o., Altavia Polska Sp. z o.o., Cypriak & Fibich Projects, Cardif Polska S.A. Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie, CORTEN MEDIC SP Z O. O.
Informacje organizacyjne
Jak tworzymy szkolenia dla firm ?
Analiza potrzeb szkoleniowych
Weryfikacja celów szkolenia
Zaprojektowa-
nie programu szkolenia
Ustalenia logiczno – administracyjne
Realizacja szkolenia
5 powodów, dla których warto wybrać to szkolenie:
1. Wnikliwie zbadamy Twoje potrzeby szkoleniowe, a następnie dopasujemy do nich odpowiedniego Trenera oraz propozycję programu szkolenia.
2. Przydzielimy Ci opiekuna, który zapewni stałą opiekę merytoryczną i organizacyjną nad projektem.
3. Uczestnicy Twojego projektu otrzymają niezbędny pakiet materiałów szkoleniowych w atrakcyjnej formie.
4. W trakcie projektu gwarantujemy stosowanie przez Trenera różnorodnych metod i narzędzi szkoleniowych.
5. Twój projekt zakończymy szczegółowym raportem poszkoleniowym, wraz z ewaluacją i rekomendacjami na przyszłość.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami:
ul. Widok 18/2, 00-023 Warszawa
(22) 224 21 95
603 906 655
biuro@humanskills.pl
Mogą Ci się również spodobać
Zastanawiasz się, czy to szkolenie jest dla Ciebie? Skorzystaj z doświadczenia naszych ekspertów w bezpłatnej konsultacji:
(22) 224 21 95
Zadzwoń do nas
biuro@humanskills.pl
Napisz do nas