Wprowadzenie
Budowanie wizerunku to długofalowy proces. Musimy pamiętać, że na nasz wizerunek oraz na nasze relacje międzyludzkie zarówno w sferze prywatnej, jak i biznesowej, wpływa wiele czynników. Wśród nich znajduje się etykieta oraz savoir-vivre. Pod pojęciem „savoir-vivre” rozumiemy zasady dobrego wychowania. To wiedza o tym, jak należy się zachowywać podczas kolacji biznesowej, a jak podczas rodzinnego spotkania. To reguły dotyczące zachowania wobec poszczególnych osób (przełożonych, partnerów biznesowych, klientów, współpracowników, teściów, osób starszych, itp.). Ważne jest nie tylko to, jak się zachowujemy i czy przestrzegamy określonych reguł. Na etykietę składa się również dopasowany do okoliczności strój oraz makijaż, gestykulacja, ton głosu, postawa ciała czy nawet uśmiech. Wszystkie te elementy budują nasz wizerunek i pozwalają odnaleźć się w każdej sytuacji.
Opanowanie reguł savoir-vivre na każdej płaszczyźnie życia nie jest łatwym zadaniem. O ile w życiu prywatnym jesteśmy w stanie sami wyczuć, jakie zachowania będą w dobrym tonie, o tyle w życiu zawodowym można się pogubić i nieświadomie popełnić faux pas.
Korzyści dla uczestników:
UCZESTNICY NABĘDĄ WIEDZĘ O:
- Kulturze osobistej, manierach obowiązujących w świecie biznesu i nie tylko.
- Sposobach niwelowania faux pas.
- Specyfice obsługi klientów międzynarodowych, w tym komunikacji międzykulturowej.
- Zasadach biznesowej elegancji i biznesowej etykiety – Business Protocol.
UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:
- Wykazywania swobodnej, a zarazem profesjonalnej postawy w sytuacjach biznesowych.
- Komunikacji interpersonalnej z zachowaniem dobrych manier.
- Kreowania wizerunku profesjonalisty.
UCZESTNICY POGŁĘBIĄ KOMPETENCJE ZWIĄZANE Z:
- Autoprezentacją.
- Budowaniem relacji biznesowych.
Program szkolenia
Rozpoczęcie, omówienie celów szkolenia oraz potrzeb uczestników.
Moduł I. ETYKIETA I SAVOIR-VIVRE: PODSTAWY
- Kanony budowania wizerunku profesjonalisty.
- Punktualność – umiejętność zarządzania sobą w czasie.
- Powitanie oraz pożegnanie w sytuacjach biznesowych zgodnie z zasadą precedencji czyli kiedy ważniejszy jest szef a kiedy ważniejszy klient firmy.
- Sposób zwracania się, właściwe tytułowanie.
- Zasady podawania dłoni, ukłonów, pocałunków i pozdrowień.
Moduł II. ETYKIETA I SAVOIR-VIVRE: WIZERUNEK
- Biznesowy kanon ubioru i wyglądu.
- Właściwa postawa i sposób poruszania się (siadanie i wstawanie, sposób stania i chodzenia).
- Business Dress Code– Business Casual, czyli savoir-vivre w ubiorze oraz Smart Casual, czyli jak pogodzić elegancję z wygodą.
- Znaczenie dodatków w stroju.
- Podkreślanie atutów i ukrywanie niedoskonałości w tworzeniu własnego wizerunku.
- Zasady wyboru stroju i makijażu w zależności od pory dnia i okoliczności.
- Faux pas w ubiorze – przegląd najczęstszych potknięć dotyczących komponowania stroju, wyboru fasonu oraz dodatków.
Moduł III. ETYKIETA I SAVOIR-VIVRE: ZACHOWANIA
- Zasady wymiany wizytówek.
- Zachowanie i postawa w trakcie rozmowy (właściwa gestykulacja, mimika, spojrzenie).
- Zasady zachowania w zależności od miejsca spotkania (praca, wyjazd służbowy, konferencja, teatr, ulica, sklep, wakacje itp.).
- Odpowiedni dobór tematyki.
- Sztuka prowadzenia rozmów telefonicznych i korespondencji elektronicznej.
- Grzecznościowe zachowanie w samochodzie (zajęcie odpowiedniego miejsca, rozliczenie za podróż itp.).
- Grzecznościowe zachowania w windzie, na korytarzu
Moduł IV. ETYKIETA I SAVOIR-VIVRE: SPOTKANIA
- Wręczanie kart wizytowych i zaproszeń.
- Prezentacja uczestników spotkania.
- Sztuka podejmowania gości.
- Zasady obowiązujące podczas spotkań biznesowych.
- Wymogi etykiety przy organizowaniu przyjęć.
- Business dining, stołowa etykieta.
- Alkohole (gatunki, wybór, sposób podawania, wznoszenie toastów).
- Prezenty: wybór odpowiedniego i sposób wręczania partnerowi biznesowemu.
- Faux pas – sztuka unikania uchybień towarzyskich i sposoby niwelowania faux pas.
Podsumowanie i wypracowanie osobistej check listy.
Czas trwania: 1 dzień
TRENERZY
KLIENCI
Szkolenie z zakresu Etykieta i savoir-vivre firma Human Skills miała przyjemność prowadzić m.in. dla pracowników takich firm jak: Kancelaria Prezydenta Rzeczypospolitej; Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa; Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A.; Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Płocku; Ministerstwo Sportu i Turystyki; Ministerstwo Spraw Wewnętrznych; Sąd Rejonowy dla Warszawy Mokotowa; Ośrodek Sportu i Rekreacji w Suwałkach; Ministerstwo Skarbu Państwa; Narodowe Centrum Badań i Rozwoju; Kwidzyńskie Centrum Kultury; Instytut Pamięci Narodowej; Urząd Lotnictwa Cywilnego; Ośrodek Sportu i Rekreacji w Suwałkach; Impreska Com Kamil Ułanowicz; Bombardier Transportation Polska Sp. z o.o; TEZET S.A.; ING Bank Śląski S.A.; Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A.; Zamek Sp. j.; Gemalto. Sp. z o.o.; Savoy; INEA S.A.; International Paper – Kwidzyń Sp. z o.o.; Fujitsu Technology Solutions Sp. z o.o; ; Siemens Sp. z o.o.; NUTRICIA Polska Sp. z o.o.; Pfizer Polska Sp. z o.o.; Delphi Poland S.A; Immofinanze, Sitel Polska Sp. z o.o., Politechnika Warszawska, Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o., Altavia Polska Sp. z o.o.
OPINIE
„Praktyczne wskazówki dotyczące elegancji oraz ocena zachowań. Nauczyłam się odpowiednio dobierać szkło do alkoholu oraz postępować z wizytówkami w trakcie biznesowego spotkania. Wiem jaka jest postawa dżentelmeńska w kwestii równouprawnienia. Ważne było:jak usadzać gości w aucie, podczas kolacji służbowej, jak zachować się przy stole, kwestie związane z ubiorem, organizacja spotkań, przyjmowanie klienta międzynarodowego.”
Zainteresowało Cię to szkolenie – Skontaktuj się z nami