
Working in culturally diversed enviroment – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne
Working in cultural diversed environment – szkolenie zamknięte jest dedykowane dla zespołów zróżnicowanych kulturowo, które chcą unikać konfliktów i współpracować efektywnie. Jak to osiągamy z naszymi klientami? Najpierw diagnozujemy wszelkie przeszkody komunikacyjne i zarządcze, które zdarzają się w zespole wielokulturowym, a następnie rozpoznajemy potencjalne zalety konkretnego układu sił, wynikające z rozłożenia mocnych stron danego zespołu. Dla przykładu, inną współpracę i osiągnięcia uda się wypracować w zespole polsko-chińskim, a zupełnie inną w grupie polsko-filipińsko-amerykańskim. Zaufaj naszemu dużemu doświadczeniu w tworzeniu projektów szkoleniowych dla zespołów wielokulturowych i zapytaj o bezpłatną wycenę dla Twojej firmy!
Working in culturally diversed enviroment – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne

Working in cultural diversed environment – szkolenie zamknięte jest dedykowane dla zespołów zróżnicowanych kulturowo, które chcą unikać konfliktów i współpracować efektywnie. Jak to osiągamy z naszymi klientami? Najpierw diagnozujemy wszelkie przeszkody komunikacyjne i zarządcze, które zdarzają się w zespole wielokulturowym, a następnie rozpoznajemy potencjalne zalety konkretnego układu sił, wynikające z rozłożenia mocnych stron danego zespołu. Dla przykładu, inną współpracę i osiągnięcia uda się wypracować w zespole polsko-chińskim, a zupełnie inną w grupie polsko-filipińsko-amerykańskim. Zaufaj naszemu dużemu doświadczeniu w tworzeniu projektów szkoleniowych dla zespołów wielokulturowych i zapytaj o bezpłatną wycenę dla Twojej firmy!
Cele i Korzyści
OSOBY, KTÓRE UKOŃCZĄ PROJEKT SZKOLENIOWY, BĘDĄ W STANIE:
- rozumieć jaki wpływ na komunikację mają aspekty kulturowe i wzorce zachowania poszczególnych kultur.
- rozumieć jaki wpływ na komunikację mają: kultura, religia, system polityczny, z którego wywodzi się dany pracownik, uprzedzenia, poziom ucyfrowienia i usieciowienia,
- zrozumieć specyfikę komunikacji międzykulturowej,
- rozpoznawać, klasyfikować i interpretować style komunikacyjne charakterystyczne dla poszczególnych kultur,
- wybierać odpowiednie strategie komunikacyjne,
- zrozumieć przyczyny i skutki barier międzykulturowych w komunikacji,
- rozwiązywać konflikty komunikacyjne o podłożu kulturowym.
UCZESTNICY PROGRAMU NABĘDĄ WIEDZĘ O:
- zróżnicowaniu międzykulturowym – jego źródłach, przejawach i manifestacjach w miejscu pracy,
- tożsamości kulturowej i jej wpływie na komunikację i zarządzanie,
- komunikacji międzykulturowej, czyli o tym jak rozmawiać z przedstawicielem innej kultury? W tym aspekcie poruszone zostaną m.in. kwestie najczęściej spotykanych w praktyce firm przeszkód w komunikacji międzykulturowej oraz komunikacji werbalnej i niewerbalnej poszczególnych kultur,
- zasadach pracy w środowisku zróżnicowanym pokoleniowo, m.in. o tym jak:
– udzielać informacji i informacji zwrotnej, która niezależnie od kultury, do której będzie kierowana, będzie asertywna, nieoczerniająca, nieponiżająca, niedyskryminująca, budująca poczucie własnej wartości i przynależności, poczucie dumy z własnej pracy i postępów, poczucia odpowiedzialności za siebie, swoje zadania i zespół,
– rozwiązywać konflikty komunikacyjne o podłożu kulturowym,
– uczestniczyć w budowie zespołu wielokulturowego.
UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:
- aktywnej komunikacji międzykulturowej,
- informowania i stosowania pozytywnego wzmocnienia zgodnie z normami kulturowymi wszystkich uczestników komunikacji,
- rozwiązywania konfliktów w wielokulturowym zespole.
UCZESTNICY POGŁĘBIĄ KOMPETENCJE ZWIĄZANE Z:
- kompetencjami miękkimi (ogólnymi),
- kompetencjami międzykulturowymi,
- komunikacją międzykulturową,
- informowaniem i motywowaniem w środowisku zróżnicowanym kulturowo,
- radzeniem sobie z konfliktem w zespole.
Program Szkolenia
Program, formę szkolenia oraz agendę godzinową dopasowujemy do potrzeb szkoleniowych Klienta.
I. Working in cultural diversed environment. Kultura i kultury – wprowadzenie do świadomości międzykulturowej (CCA – Cross-cultural awareness)
- Czym jest kultura i tożsamość kulturowa?
- Zróżnicowanie kulturowe.
- Typy kultur według R. Gestelanda z uwzględnieniem sposobów komunikowania się międzykulturowego i wewnątrzkulturowego.
- Nastawienie do rozmówcy, na cel, na czas, na transakcyjność, na tradycje i obyczaje, na kontekst.
- Wymiary kultury według G. Hofsetede – czyli jak zmierzyć kultury i jak z tego mierzenia wyciągać wnioski dla komunikacji?
- Komunikacja międzykulturowa a dystans władzy, dychotomia egoizm-empatia, unikanie niepewności, indywidualizm i kolektywizm.
- Czynniki wpływające na świadomość kulturową (i jak ją wypracować?).
- Podatność na stereotypizację i uprzedzenia.
- Stereotypy, uprzedzenia, ślepota kulturowa, autostereotypy, etnocentryzm.
II. Working in cultural diversed environment. Komunikacja międzykulturowa, czyli jak rozmawiać z przedstawicielem odmiennej kultury?
- Kompetencja międzykulturowa (CCC – Cross-culture Competence).
- Droga od świadomości kulturowej do komunikacji międzykulturowej i kompetencji międzykulturowej.
- Przeszkody w komunikacji międzykulturowej.
- Komunikacja zdalna i jej wymogi.
- Przeciwdziałanie zoom fatique.
- Budowanie działającego zespołu międzykulturowego – wskazówki praktyczne.
- Szok kulturowy, a komunikacja międzykulturowa.
III. Working in cultural diversed environment. Zasady pracy w środowisku zróżnicowanym kulturowo:
- Zasady współpracy międzykulturowej – wskazówki praktyczne.
- Radzenie sobie z problemami związanymi z międzykulturowością w miejscu pracy – zmniejszanie uprzedzeń i budowanie więzi grupowej.
- Przygotowanie środowiska pracy do współdziałania ze współpracownikami zagranicznymi.
IV. Working in cultural diversed environment. Wnioski i podsumowanie.
Eksperci
METODY SZKOLENIA
Activity Based Learning
Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)
Ćwiczenia
Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćw