Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
AGNIESZKA JARZĘBOWSKA
AGNIESZKA NADSTAWNA
AGNIESZKA OLEJNIK
AGNIESZKA SCHMIDT
ANDRZEJ MIKA
ANETA DREKSLER
ANNA GUCWA
BEATA WIERNICKA-BEŁZ
DANIEL BINDA
DOMINIKA MACIEJAK
DOROTA SZCZEŚNIAK-KOSIOREK
EDYTA MADEJ
ELŻBIETA UŁASIEWICZ
EWA GLAJZER
EWA HARTMAN
EWA STRZYŻEWSKA
IWONA FIRMANTY
IWONA GOLONKO
IWONA KUNACH
JOANNA FRĄCZEK-BRODA
JOANNA ZIĘTARA
KAMILA JAKUBOWSKA
KATARZYNA BĄKOWICZ
KATARZYNA BŁAŻEJEWSKA – STUHR
KATARZYNA LEWANDOWSKA
KOMPETENCJE INTERPERSONALNE
MACIEJ ŚCIBOR
MAGDALENA HONORY
MAŁGORZATA KARCZEWSKA
MAŁGORZATA SYPNIEWSKA
MARCIN WŁADYSŁAW SOBOTA
MAREK JURKIEWICZ
MAREK NAUMIUK
MARTA ORZEŁ
MIROSŁAWA TKACZUK
MONIKA FIRMANTY NAUWELARES
MONIKA KANTOWICZ-GDAŃSKA
MONIKA KLIBER
PIOTR WIŚNIEWSKI
REGINA MAY
RENATA WRONA
SPRZEDAŻ / NEGOCJACJE / OBSŁUGA KLIENTA
SZKOLENIA DLA MENEDŻERÓW
SZKOLENIA HUMAN RESOURCES/ DZIAŁ HR
SZKOLENIA PRAWNE
SZKOLENIA STANOWISKOWE
TATIANA MINDEWICZ-PUACZ
TOMASZ BIERNACKI
TOMASZ KOLASIŃSKI
TOMASZ ZEGARSKI
Trenerzy
Uncategorized
URSZULA FIRMANTY
WOJCIECH ZEZULA
WYSTĄPIENIA PUBLICZNE, KREOWANIE WIZERUNKU
WYSTĄPIENIA PUBLICZNE/ KREOWANIE WIZERUNKU
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
metody łagodzenia stresu

Trening antystresowy i warsztat kontroli emocji

Osoby, które nie potrafią radzić sobie ze stresem i emocjonalnie reagują na trudne sytuacje, są narażone na wiele chorób. Nie bez powodu lekarze tak często zwracają uwagę na to, by unikać stresu i zadbać o odpowiednią ilość snu i wypoczynku. Zaprzątanie sobie głowy stresującymi sytuacjami może przyczynić się do rozwoju depresji, nerwicy, migren, a nawet problemów z sercem. Celem naszego szkolenia z zakresu treningu antystresowego i warsztatu kontroli emocji jest uświadomienia wpływu długotrwałego stresu na nasze życie. Nauczymy też uczestników, jak zapanować nad emocjami i redukować stres, a także jak unikać stresujących sytuacji oraz odzyskać kontrolę zarówno nad swoim ciałem, jak i emocjami.

 

Cele i Korzyści

Warsztat podzielony został na 4 części, tak, aby uczestnicy mogli nabyć niezbędną wiedzę dotyczącą radzenia sobie ze stresem oraz budowania odporności psychicznej, a także poznać skuteczne techniki obniżania napięcia fizycznego i psychicznego:

  • Fizjologia stresu – aspekty medyczne i psychosomatyczne.
  • Psychologiczne aspekty nakręcania „spirali stresu” i wychodzenie z niej.
  • Praca z ciałem – techniki oddychania, relaksacji, wizualizacji oraz wzmacniania pewności siebie.
  • Stres a relacje interpersonalne – czyli jak budować relacje z innymi, by nie były one źródłem stresu.

Udział w szkoleniu stwarza uczestnikom szansę do pogłębionej pracy nad sobą i swoimi zasobami, dając jednocześnie niezbędne i bardzo praktyczne narzędzia redukowania stresu i budowania odporności psychicznej.

Uczestnicy nabędą wiedzę z zakresu treningu antysresowego i warsztatu kontroli o:

  • Fizjologii stresu.
  • Mechanizmach związanych ze stresem.
  • Własnych źródłach stresu i stylu reagowania na stres.
  • Rozpoznawaniu specyficznych dla siebie stresujących wydarzeń i ich potencjalnego wpływu na zdrowie.
  • Profilaktyce stresu oraz metodach redukujących stres i jego skutki.
  • Swoim wewnętrznym potencjale.
  • Metodach asertywnej (bezstresowej) komunikacji.
  • Psychologicznych metodach zarządzania życiową energią.

Uczestnicy nabędą umiejętności z zakresu treningu antystresowego i warsztatu kontroli:

  • Identyfikacji oznak stresu, w tym irracjonalnych myśli, które przyczyniają się do pojawiania się stresu i negatywnych emocji.
  • Neutralizowania stresorów za pomocą technik dostosowanych do własnych preferencji.
  • Korzystania z technik relaksacyjnych (redukcja i profilaktyka stresu), m.in. poprzez ćwiczenia oddechowe, uwalniające napięcie.
  • Zwiększenia swojej efektywności zawodowej i osobistej.
  • Świadomej obserwacji swojego ciała, rozpoznawania sygnałów stresu.
  • Asertywnej komunikacji.
  • Zarządzania swoim potencjałem w życiu zawodowym i osobistym.

Uczestnicy pogłębią kompetencje z zakresu treningu antystresowego i warsztatu kontroli związane z:

  • Zarządzaniem stresem.
  • Samoświadomością.
  • Efektywnością zawodową i osobistą.
  • Zarządzaniem swoim potencjałem.
  • Pracą z ciałem.

Adresaci szkolenia z zakresu treningu antystresowego i warsztatu kontroli:

  • Osoby, które na co dzień doświadczają negatywnych skutków stresu.
  • Osoby, które chciałyby nauczyć się zarządzać stresem i emocjami.
  • Osoby, które chcą bardziej świadomie wykorzystywać swój potencjał w życiu zawodowym i osobistym.
  • Osoby, które czują nadmiar bodźców i przepracowanie i trudno im wejść w kontakt ze swoim ciałem i emocjami.
  • Osoby, które czują potrzebę zmiany i wprowadzenia nowych nawyków.

Program Szkolenia

Trening antystresowy  i warsztat kontroli emocji. Jak wzmacniać odporności psychiczną i redukować napięciem

  • Program, formę szkolenia oraz agendę godzinową dopasowujemy do potrzeb szkoleniowych Klienta.

Trening antystresowy  i warsztat kontroli emocji. Rozpoczęcie szkolenia

  • Przywitanie uczestników.
  • Zebranie oczekiwań i ustalenie celów warsztatu.
  • Ustalenie kontraktu na czas trwania szkolenia.

Moduł I. Trening antystresowy  i warsztat kontroli emocji. Fizjologia stresu – dlaczego najpierw musimy zrozumieć co dzieje się z naszym ciałem, by móc poradzić sobie w sytuacjach stresowych?

  • Geneza stresu w życiu.
  • Dystres i eustres– rola stresu.
  • Zrozumieć stres, czyli co się dzieje z moim ciałem, gdy w organizmie szaleje kortyzol i adrenalina?
  • Przyczyny stresu w życiu zawodowym.

Przerwa

Moduł I. Trening antystresowy  i warsztat kontroli emocji. – c.d.

  • Reakcje organizmu na stres – psychosomatyczne, emocjonalne i poznawcze.
  • Objawy psychosomatyczne a stres i emocje.
  • Dlaczego ciało choruje, gdy doświadczamy chronicznego stresu? Psychosomatyczne spojrzenie na funkcjonowanie człowieka.
  • Choroby psychosomatyczne – gdy Twoje ciało chce Ci powiedzieć coś ważnego.

Przerwa obiadowa

Moduł II. Trening antystresowy  i warsztat kontroli emocji– psychika. Budowanie odporności psychicznej.

  • Zatrzymać stres – identyfikacja automatycznych myśli stresowych i ich zamiana – technika radzenia sobie z początkowymi objawami stresu.
  • Jak zacząć budować odporność psychiczną? Identyfikacja „pieczątek” z przeszłości.
  • Siła przekonań – dlaczego tak ważne jest kontrolowanie tego, co do siebie mówię?

Moduł II. Trening antystresowy  i warsztat kontroli emocji– psychika – c.d.

  • Muszę, Chcę, Decyduję się – trzy głosy wewnętrzne, które nami sterują. Model analizy transakcyjnej.
  • Człowiek zewnątrzsterowny i wewnątrzsterowny – umiejętność wyznaczania granic kluczem do budowania trwałej odporności psychicznej.
  • Moje prawa – asertywny stosunek do siebie samego.

Dzień II

Rozpoczęcie szkolenia, omówienie wniosków z pierwszego dnia szkolenia.

Moduł III. Trening antystresowy  i warsztat kontroli emocji– redukowanie napięcia.

  • Implozja – czym jest zjawisko implozji i jak pozbywać się stresu, który gromadzimy w ciągu dnia?
  • Oddech przeponowy – nauka prawidłowego oddechu redukującego stres i napięcia w ciele.
  • Technika uziemienia i zrzucania napięcia Alexandra Lowena. Poczuj swoją energię życiową i utrzymuj się na własnych nogach.

Przerwa

Moduł III. Trening antystresowy  i warsztat kontroli emocji – c.d.

  • Wizualizacja i relaksacja – jak skutecznie się relaksować? Dwie techniki wizualizacji dające odpoczynek dla naszego ciała.
  • Trening autogenny Schulza.
  • Muzykoterapia, aromaterapia, ograniczenie zbędnych bodźców – codzienna higiena dla ciała i psychiki.
  • Rola diety i nawyków żywieniowych jako forma radzenia sobie z nadmiernym stresem.

Przerwa obiadowa

Moduł IV. Trening antystresowy  i warsztat kontroli emocji. Bliżej siebie i bliżej ludzi. Jak redukować stres i opanować emocje w kontaktach z innymi?

  • Temperament i jego rola – czyli jak zrozumieć innych i być wyrozumiałym dla siebie.
  • Dlaczego kontakty z innymi potrafią być aż tak stresujące.
  • 4 modele komunikacji – od agresji do partnerstwa. Jak skutecznie rozmawiać z innymi, by nie gromadzić stresu i napięcia.

Przerwa

Moduł V. Trening antystresowy  i warsztat kontroli emocji. Plan działania.

  • Koło życia – identyfikacja obszarów najbardziej potrzebujących wzmocnienia.
  • Kryzys energetyczny Schwarza – jak dbać o siebie?
  • Opracowanie indywidualnego planu działania.
  • Podsumowanie i zebranie informacji od uczestników, feedback trenera, pożegnanie.

Przeczytaj kilka wskazówek: Inspiracje 

Eksperci

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Opinie o Szkoleniu

Dowiedziałem się jak radzić sobie ze stresem; obniżać go w kluczowych momentach. Świetne metody i ćwiczenia.  Bardzo ciekawe metody na ograniczenie i eliminowanie czynników stresowych. Dobre techniki zarządzania sytuacją stresową. Dziękuję za tricki jak radzić sobie z emocjami w pracy. Dowiedziałem się jak rozładować stres w pracy. Będę praktykował techniki wyłączania myślenia o pracy po wyjściu do domu. Dużo śmiechu i zabawy – już wiem, że stres trzeba wyskakać. Bardzo ciekawe arkusze analizy stresu. Polecam udział w tym szkoleniu.

Klienci

Powyższe szkolenie firma Human Skills miała przyjemność prowadzić m.in dla uczestników z takich firm jak:  Optex S.A., Roche Diabetes Care Polska Sp. z o.o., Giełda Papierów Wartościowych, Główny Inspektorat Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych, NUTRICIA Polska Sp. z o.o., Narodowy Bank Polski, Urząd Komunikacji Elektronicznej, Ministerstwo Skarbu Państwa, Urząd Marszałkowski  Województwa Mazowieckiego w Warszawie, Bank BPH S.A. Grupa GE Capital, PSA Finance Polska Sp. z o.o., Halcrow Group Sp. z o.o. Oddział w Polsce, Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Agencja Rynku Rolnego, Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A., Vistex Poland – CEE SP Z.O.O, CD PROJEKT S.A., HolidayCheck Polska Sp. z o.o., Narodowy Fundusz Zdrowia – Centrala, Nexteer Automotive Poland Sp. z o.o., Bank BGŻ BNP Paribas S.A.; Narodowy Fundusz Zdrowia.

Informacje organizacyjne

Jak tworzymy szkolenia dla firm ?

Analiza potrzeb szkoleniowych

Weryfikacja celów szkolenia

Zaprojektowanie programu szkolenia

Ustalenia logiczno – administracyjne

Realizacja szkolenia

5 powodów, dla których warto wybrać to szkolenie:

1. Wnikliwie zbadamy Twoje potrzeby szkoleniowe, a następnie dopasujemy do nich odpowiedniego Trenera oraz propozycję programu szkolenia.

2. Przydzielimy Ci opiekuna, który zapewni stałą opiekę merytoryczną i organizacyjną nad projektem.

3. Uczestnicy Twojego projektu otrzymają niezbędny pakiet materiałów szkoleniowych w atrakcyjnej formie.

4. W trakcie projektu gwarantujemy stosowanie przez Trenera różnorodnych metod i narzędzi szkoleniowych.

5. Twój projekt zakończymy szczegółowym raportem poszkoleniowym, wraz z ewaluacją i rekomendacjami na przyszłość.

gwarancja jakości human skills

Szkolenie - Trening antystresowy i warsztat kontroli emocji

ul. Widok 18/2, 00-023 Warszawa

(22) 224 21 95

603 906 655

biuro@humanskills.pl

Mogą Ci się również spodobać

Chcesz uzyskać atrakcyjne ceny dla pracowników swojej firmy?

Zastanawiasz się, czy to szkolenie jest dla Ciebie? Skorzystaj z doświadczenia naszych ekspertów w bezpłatnej konsultacji:

(22) 224 21 95

Zadzwoń do nas

biuro@humanskills.pl

Napisz do nas

Skorzystaj z wiedzy i doświadczenia naszych ekspertów w bezpłatnej konsultacji:

ZADZWOŃ:

+48 (22) 224 21 95

+48 (22) 224 21 96

603 906 655

LUB WYPEŁNIJ FORMULARZ:

X