Trener wewnętrzny – dlaczego warto inwestować w jego rozwój?

Trener wewnętrzny - dlaczego warto inwestować w jego rozwój

Kluczową zaletą trenera wewnętrznego jest jego specjalizacja w danej tematyce. Dlatego ważne jest, aby nie prowadził on w organizacji szkoleń ze wszystkiego.

Trener wewnętrzny powinien wiedzieć, jak atrakcyjnie przedstawić swoją wiedzę. Uczestnicy szkoleń są coraz bardziej świadomi – mijają czasy kiedy trener mógł prowadzić tylko wykład.

Ważne, aby trener wewnętrzny prowadził szkolenia zgodnie z cyklem Kolba (model uczenia się). Może on zadbać o efektywność szkolenia wykorzystując m.in. model efektywności Kirkpatricka, czy też analizę ROI.

Posiadanie w firmie własnego zespołu trenerów łączy się z wieloma zaletami. Między innymi jest to świetna orientacja w środowisku pracy. Stawka za dzień szkoleniowy dobrego trenera spoza organizacji mieści się w przedziale od 2000 do 5 000 zł netto, bez uwzględnienia dodatkowych kosztów. Jeżeli w organizacji z uwagi na jej wielkość często są prowadzone szkolenia, to bardzo łatwo policzyć oszczędność wynikającą z posiadania swoich trenerów wewnętrznych.

Kluczowe jest zapewnienie trenerom wewnętrznym rozwoju kompetencji, aby zadbać o efektywność ich szkoleń. Ważne, by mieli oni możliwość aktualizacji wiedzy i skrzynki narzędziowej. Dając im przestrzeń na dalszy rozwój, mogą szukać inspiracji rozwijać w sobie kreatywność, dzięki czemu prowadzenie szkoleń nie stanie się dla nich nużącą codziennością. Praca trenera, oprócz samego prowadzenia szkoleń, obejmuje również rzetelne przygotowanie. Dodatkową zaletą posiadania trenera wewnętrznego jest więc fakt, iż dzięki dobrej znajomości organizacji, może przeprowadzić dokładną, bardzo szczegółową i trafną analizę potrzeb. Ponadto, działy związane z rozwojem pracowników mogą budować długoterminowe strategie rozwoju takie jak  m.in. plan szkoleń dla danego stanowiska. Poniżej lista najczęściej zgłaszanych potrzeb ze strony Uczestników szkolenia „Trening dla trenerów”:

„Anons” przedszkoleniowy – jak przekazać? 
Jak najlepiej zacząć szkolenie/prezentację? 
Autoprezentacja – mowa ciała prowadzącego? 
Jak radzić sobie z tremą? 
Jak zadbać o emisję głosu? 
Jak tworzyć plan szkolenia? 
Jak skutecznie stworzyć prezentację (połączenie obrazu z prezentacją, prelekcją)? 
Jak dobrać ilość treści, aby nie przeładować szkolenia? 
Sposób na układ sali czyli , co zrobić jeśli uczestnicy siedzą w rozstrzelony sposób?
Na ile możemy sobie pozwolić, jeśli miejsca są źle rozstawione?
 
Jakie obecnie technologie można wykorzystywać do prezentacji?
Co jest mile widziane?
 
Jak zredukować poziom stresu przez szkoleniem? 
Jak radzić sobie ze stresem? 
Czego unikać (błędy szkoleniowe)? 
Jak prowadzić prezentację, żeby nie schodzić z obranego tematu? 
Czym i jak zapełniać pauzy związane na przykład z usterką rzutnika i innymi sytuacjami? 
Czy i jak mówić o konkurencji? 
Jak zainteresować słuchaczy? 
Jak podzielić uwagę na ciąg dalszy szkolenia i puszczony towar? 
Jak zrobić szkolenie, aby nie zanudzić i żeby klienci najwięcej wynieśli? 
Co zrobić z osobą, która przeszkadza? 
Jak radzić sobie z trudnymi pytaniami od uczestników? 
Jak odpowiadać na zarzuty klienta? 
Jak poradzić sobie z pytaniami, na które nie znamy odpowiedzi? 
Jak reagować na brak zainteresowania szkoleniem? 
Jak zaciekawić słuchających do samego końca?

Nasi trenerzy chętnie odpowiedzą na te i inne pytania w trakcie naszych szkoleń:

Akademia Trenera Online

Stacjonarne szkolenie w Warszawie Trening dla trenerów wewnętrznych

Pozdrawiam serdecznie,

Iwona Firmanty

 Trener biznesu/ Psycholog/ Socjolog/Coach ICC

Dodaj komentarz

20 + czternaście =

Myślisz o rozwoju osobistym?

Skorzystaj z darmowej konsultacji z naszym specjalistą:

Autor artykułu:

Iwona Firmanty

Dyrektorka Zarządzająca firmy szkoleniowej Human Skills/ Trenerka biznesu/ Psycholożka/ Socjolożka/Coach ICC Doświadczenie zawodowe: Założyłam firmę Human Skills. wyróżnioną jako firma szkoleniowa 2019r. przez Gazetę Finansową. Posiadam wieloletnie doświadczenie korporacyjne, które zdobywałam w działach Human Resources, sprzedaży i obsługi klienta. Od kilkunastu lat prowadzę szkolenia i projekty rozwojowe dla biznesu. Posiadam wieloletnie doświadczenie korporacyjne, które zdobywałam w działach Human Resources, sprzedaży i obsługi klienta. Od ponad kilkunastu lat prowadzę szkolenia i projekty oceny kompetencji dla biznesu. Realizuję sesje coachingowe głównie dla kadry menedżerskiej.

Przeczytaj również:

kompetencje lidera przyszlosci
Iwona Firmanty

Odkryj 5 kompetencji lidera przyszłości

W jakie kompetencje zainwestować, aby wyróżnić się ponad przeciętność w dynamicznym świecie biznesu? Poznaj wyniki badań i dowiedz się, na jakie 5 kompetencji lidera przyszłości stawiają organizacje. Przeczytaj artykuł z bazy wiedzy Human Skills!

Czytaj więcej
asertywność a relacje w pracy
Emilia Sałacka- Mańka

Asertywność a dobre relacje w pracy. Czy jest się czego bać?

Asertywność jest pożądaną postawą w życiu zawodowym – pozwala nam lepiej dbać o nasze cele i interesy, komunikować się z innymi na jasnych zasadach i wyznaczać czytelne granice. Dowiedz się, jak rozwijać swoją asertywność, nie tracąc jednocześnie udanych relacji zawodowych. Przeczytaj artykuł z bazy wiedzy Human Skills!

Czytaj więcej