Jak obniżyć głos? – trening emisji głosu i poprawnej wymowy

29 maja, 2020

Szkolenie Trening emisji głosu i poprawnej wymowy realizowane w naszej firmie pozwala Uczestnikom szkolenia poznać konkretne narzędzia i metody do świadomego zarządzania melodyką języka. Emisja głosu jest jednym z podstawowych elementów, które budują nasz wizerunek. Często nawet nie zdajemy sobie sprawy z tkwiącego w emisji głosu potencjału i dlatego nie zwracamy uwagi na to, jak mówimy – najważniejsze wydaje się nam to, co mówimy. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że świadoma emisja głosu ma ogromny wpływ na to, jak odbierane są nie tylko nasze komunikaty, ale i my sami.

Emisja naszego głosu jest przez nas inaczej odbierana, niż jak słyszą go nasi słuchacze. Mówca, którego emisja głosu promieniuje entuzjazmempogodąoptymizmem i do tego ma nośnymocnypewny głos o odpowiedniej barwie, zyskuje wielu aktywnych słuchaczy. Możesz skutecznie zmienić wizerunek poprzez wzmocnienie emisji głosu, a także dowiedzieć się, co robić, by nie narażać swojego gardła na ból, obciążenie czy ciągłą chrypę nawet pomimo nieustannego operowania głosem.

Jak obniżyć głos?

Obniżenie tonu głosu może Ci pomóc w zwiększeniu wiarygodności i pozyskania zaufania ze strony otoczenia dla  Twoich kompetencji. Piskliwy głos jest nieprzyjemny dla otoczenia, co powoduje zmniejszenie szans danej osoby na sukces w wielu dziedzinach.

Istnieje też zasada sprzężenia zwrotnego pomiędzy głosem  a umysłem. Umysł i ciało są ze sobą powiązane i wzajemnie na siebie oddziałują. Jeśli zmieni się więc siła głosu, zmieni się także,  w pewnym stopniu, nasza pewność siebie i nasza samoocena.

Ćwiczenia oddechowe:

  1. Połóż kilka papierków na stole i zdmuchuj je, jeden po drugim.
  2. Weź piórko i dmuchając, utrzymuj je w powietrzu.

Ćwiczenia wokalu:

  1. Stań przed lustrem. Weź głęboki oddech i głośno wymawiaj każdą głoskę, aż wyleci całe powietrze. Pamiętaj o oddychaniu przeponą. Kolejność, nie jest przypadkowa.
  2. Wymawiaj w podanej kolejności wszystko 3 razy.
  • I –-> Połóż rękę na głowie, by poczuć lekkie wibrowanie. 
  • E –-> Aktywuje strefę gardła. 
  • A –-> Otwórz szeroko usta, by dostarczyć energii klatce piersiowej. 
  • O –-> Ożywia górną część brzucha. 
  • U –-> Działa na podbrzusze.

3. Mrucz 3 razy w seriach:

  • najpierw cicho: ma, me, my, mo, mu;,
  • później głośniej;,
  • następnie jednym głosem:, MaaaMeeeMyyyMoooMuuu.

4. Wielokrotne wymawianie w ciągu dnia głoski “”u”” obniży Twój głos. Uuuuuuuuu. 5. Z naciskiem na “”r”” wymawiaj:

rower rakieta redaktor rozgrywka rysunek rozrost rynek radioamator recepta krater improwizator prastary wróżba lakier lukier karab dwór oficer

6. Ćwiczenia Tarzana:

  • stojąc, odetchnij głęboko;
  • zaciśnij dłonie w pięści;
  • głośno wymawiając głoski ieaou, a gdy będziesz przy i, uderzaj się w klatkę piersiową jak Tarzan.

7. Śpiewanie skal. Wybierz skalę, zacznij od dosyć wysokiej tonacji i ją obniżaj.

8. Wybierz fragment z jakiejś książki. Przeczytaj go trzykrotnie:

  • modulując głos w górę na końcu każdego zdania,
  • czytając wszystkie zdania tą samą tonacją głosu,
  • modulując głos w dół na końcu każdego zdania.

Czy mogę polubić emisję mojego głosu? Czy mogę być bardziej przekonujący? Czy mogę zmienić swoją barwę głosu? Jak zapanować nad tremą związaną z publicznymi wystąpieniami? Jak uniknąć drżenia głosu i wygłosić stanowczą przemowę, której chce się słuchać z przyjemnością? Jak trafić ze swoimi postulatami do rozmówcy czy też zespołu? Jak wyeliminować złe nawyki podczas mówienia?

Z przyjemnością odpowiemy na powyższe pytania podczas naszych szkoleń  z zakresu treningu emisji głosu oraz sztuki autoprezentacji i wystąpień publicznych. 

Pozdrawiam serdecznie, Iwona Firmanty

Trener, Psycholog, Socjolog, Coach ICC

iwonafirmanty@humanskills.pl

Udostępnij

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Przeczytaj również: