
Managing cultural diversity – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne
Management in cultural diversed environment – szkolenie zamknięte skierowane jest na wskazanie różnic w zespołach zróżnicowanych kulturowo i wydobycie z nich plusów. Naszym wspólnym celem jest efektywne zarządzanie w wielokulturowym zespole w Twojej firmie.
W trakcie szkolenia budujemy umiejętności efektywnego wykorzystywania tego zróżnicowania, które staje się przewagą i atutem dla firmy.
Managing cultural diversity – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne

Management in cultural diversed environment – szkolenie zamknięte skierowane jest na wskazanie różnic w zespołach zróżnicowanych kulturowo i wydobycie z nich plusów. Naszym wspólnym celem jest efektywne zarządzanie w wielokulturowym zespole w Twojej firmie.
W trakcie szkolenia budujemy umiejętności efektywnego wykorzystywania tego zróżnicowania, które staje się przewagą i atutem dla firmy.
Cele i Korzyści
Uczestnicy szkolenia będą w stanie:
- rozumieć jaki wpływ na komunikację mają aspekty kulturowe i wzorce zachowania poszczególnych kultur,
- rozumieć jaki wpływ na komunikację mają: kultura, religia, system polityczny, z którego wywodzi się dany pracownik, uprzedzenia, poziom ucyfrowienia i usieciowienia,
- zrozumieć specyfikę komunikacji i zarządczości międzykulturowej,
- rozpoznawać, klasyfikować i interpretować style komunikacyjne charakterystyczne dla poszczególnych kultur,
- wybierać odpowiednie strategie zarządcze,
- zrozumieć przyczyny i skutki barier międzykulturowych w zarządzaniu zespołami wielokulturowymi,
- rozwiązywać konflikty komunikacyjne o podłożu kulturowym.
Uczestnicy szkolenia nabędą wiedzę o:
- zróżnicowaniu międzykulturowym – jego źródłach, przejawach i manifestacjach w miejscu pracy,
- tożsamości kulturowej i jej wpływie na komunikację i zarządzanie,
- komunikacji międzykulturowej, czyli o tym jak rozmawiać z przedstawicielem innej kultury? W tym aspekcie poruszone zostaną m.in. kwestie najczęściej spotykanych w praktyce firm przeszkód w komunikacji międzykulturowej oraz komunikacji werbalnej i niewerbalnej poszczególnych kultur,
- zasadach pracy i zarządzania w środowisku zróżnicowanym pokoleniowo, m.in. o tym jak:
– udzielać informacji i informacji zwrotnej, która niezależnie od kultury, do której będzie kierowana, będzie asertywna, nieoczerniająca, nieponiżająca, niedyskryminująca, budująca poczucie własnej wartości i przynależności, poczucie dumy z własnej pracy i postępów, poczucia odpowiedzialności za siebie, swoje zadania i zespół,
– rozwiązywać konflikty komunikacyjne o podłożu kulturowym,
– prowadzić rekrutację z uwzględnieniem zróżnicowania kulturowego,
– prowadzić onboarding i offboarding pracowników z innych kultur,
– budować zespoół wielokulturowy. - aktywnej komunikacji międzykulturowej,
- informowaniu i stosowaniu pozytywnego wzmocnienia zgodnie z normami kulturowymi wszystkich uczestników komunikacji,
- uwzględnianiu zróżnicowania kulturowego w zarządzaniu,
- rozwiązywaniu konfliktów w wielokulturowym zespole.
Uczestnicy szkolenia wzmocnią kompetencje w obszarze:
- kompetencjami miękkimi (ogólnymi),
- kompetencjami międzykulturowymi,
- komunikacją międzykulturową,
- informowaniem i motywowaniem w środowisku zróżnicowanym kulturowo,
- zarządzaniem w zespołach wielokulturowych,
- radzeniem sobie z konfliktem w zespole.
Program Szkolenia
Program szkolenia oraz zawartość merytoryczna zostanie dopasowana finalnie do potrzeb Klienta.
Management in cultural diversed environment – szkolenie zamknięte jest dedykowane działom HR, Employer Branding, projekt managerom i innym osobom decyzyjnym w firmach, w których zespoły są zróżnicowane kulturowo.
Aby osiągnąć ten cel i wypracować synergiczne metody zarządzania:
- Zaczynamy od diagnozy wszelkich przeszkód komunikacyjnych i zarządczych, które zdarzają się w firmach wielokulturowych.
- Następnie rozpoznajemy potencjalne zalety konkretnego układu sił wynikającego z rozłożenia mocnych stron danego zespołu. Inną współpracę i osiągnięcia bowiem uda się wypracować w zespole polsko-chińskim, a zupełnie inne w grupie polsko-filipińsko-amerykańskiej.
Management in cultural diversed environment. Kultura i kultury – wprowadzenie do świadomości międzykulturowej (CCA – Cross-cultural awareness)
- Czym jest kultura i tożsamość kulturowa?
- Zróżnicowanie kulturowe.
- Typy kultur według R. Gestelanda z uwzględnieniem zarządczości międzykulturowej.
- Nastawienie do rozmówcy, na cel, na czas, na transakcyjność, na tradycje i obyczaje, na kontekst.
- Wymiary kultury według G. Hofsetede – czyli jak zmierzyć kultury i jak z tego mierzenia wyciągać wnioski dla zarządzania?
- Komunikacja międzykulturowa a dystans władzy, dychotomia egoizm-empatia, unikanie niepewności, indywidualizm i kolektywizm.
- Czynniki wpływające na świadomość kulturową (i jak ją wypracować?).
- Podatność na stereotypizację i uprzedzenia.
- Stereotypy, uprzedzenia, ślepota kulturowa, autostereotypy, etnocentryzm w zarządzaniu zespołami wielokulturowymi.
II. Management in cultural diversed environment. Komunikacja międzykulturowa, czyli jak rozmawiać z przedstawicielem odmiennej kultury?
- Kompetencja międzykulturowa (CCC – Cross-culture Competence).
- Droga od świadomości kulturowej do komunikacji międzykulturowej i kompetencji międzykulturowej.
- Przeszkody w komunikacji międzykulturowej.
- Komunikacja zdalna i jej wymogi.
- Przeciwdziałanie zoom fatique.
- Budowanie działającego zespołu międzykulturowego – wskazówki praktyczne.
- Szok kulturowy – jak wspierać pracownika w radzeniu sobie z szokiem kulturowym?
III. Management in cultural diversed environment. Kulturowe aspekty zarządzania w środowisku zróżnicowanym kulturowo:
- Onboarding i offboarding.
- Zasady zarządzania międzykulturowego – wskazówki praktyczne.
Radzenie sobie z problemami w międzykulturowej w miejscu pracy – zmniejszanie uprzedzeń i budowanie więzi grupowej.
IV. Management in cultural diversed environment. Wnioski i podsumowanie.
Eksperci
METODY SZKOLENIA
Activity Based Learning
Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)
Ćwiczenia
Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.
Feedback
Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.
Pełna Aktywizacja
Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.
Dyskusja
Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.
Klienci
Powyższe szkolenie firma Human Skills miała przyjemność prowadzić m.in. dla Uczestników z takich firm i instytucji jak: Blue Brick Sp.z o.o., ZDROJOWA HOTELS CENTRAL POMERANIA Sp. z o.o., CBRE Business Services Organisation Sp. z o.o.
Informacje organizacyjne
Jak tworzymy szkolenia dla firm ?

Analiza potrzeb szkoleniowych

Weryfikacja celów szkolenia

Zaprojektowa-
nie programu szkolenia


Ustalenia logiczno – administracyjne


Realizacja szkolenia
5 powodów, dla których warto wybrać to szkolenie:
1. Wnikliwie zbadamy Twoje potrzeby szkoleniowe, a następnie dopasujemy do nich odpowiedniego Trenera oraz propozycję programu szkolenia.
2. Przydzielimy Ci opiekuna, który zapewni stałą opiekę merytoryczną i organizacyjną nad projektem.
3. Uczestnicy Twojego projektu otrzymają niezbędny pakiet materiałów szkoleniowych w atrakcyjnej formie.
4. W trakcie projektu gwarantujemy stosowanie przez Trenera różnorodnych metod i narzędzi szkoleniowych.
5. Twój projekt zakończymy szczegółowym raportem poszkoleniowym, wraz z ewaluacją i rekomendacjami na przyszłość.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami:
ul. Widok 18/2, 00-023 Warszawa
(22) 224 21 95
603 906 655
biuro@humanskills.pl
Mogą Ci się również spodobać
Zastanawiasz się, czy to szkolenie jest dla Ciebie? Skorzystaj z doświadczenia naszych ekspertów w bezpłatnej konsultacji:
(22) 224 21 95
Zadzwoń do nas
biuro@humanskills.pl
Napisz do nas