ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI

Jak planować, prawidłowo monitorować i kontrolować realizację projektu?
zarządzanie projektami

Wprowadzenie

Nowoczesne organizacje rozwijają się dzięki sprawnemu wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań. Dynamika zmian bywa na tyle duża, że coraz więcej menedżerów dodatkowo kieruje lub nadzoruje projekty, które są realizowane poza standardowymi, opisanymi procesami w organizacji. Szkolenie ułatwi prawidłowo zdefiniować cele i zakres projektu oraz zaplanować czas i zasoby potrzebne do jego realizacji. Uczestnicy znajdą również propozycje najlepszych praktyk skutecznego kontrolowania oraz motywowania zespołu projektowego, aby projekt był wykonany na czas i w ramach budżetu.

Szkolenie adresowane jest głównie do liderów projektów stojących przed wyborem metodyki zarządzania projektami, która będzie adekwatna do prowadzonych przez nich przedsięwzięć. Dzięki uczestnictwu w szkoleniu będą mogli wybrać odpowiednią metodę pracy lub opracować własne wewnętrzne zasady prowadzenia projektów. Szkolenia zawiera kluczowe „twarde” umiejętności projektowe, które są warunkiem koniecznym sukcesu projektu.

Korzyści dla uczestników:

UCZESTNICY NABĘDĄ WIEDZĘ O:

  • Wybranych metodykach zarządzania projektami.
  • Różnicach w obszarach zastosowań metodyk projektowych.
  • Zasadach organizacji pracy w zespole projektowym.
  • Narzędziach planowania i monitorowania projektów.

UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:

  • Ustalania celów, zakresu, budżetu i terminu wykonania projektu we współpracy z interesariuszami.
  • Doboru adekwatnych narzędzi wspomagających kierowanie projektami.
  • Tworzenia praktycznych planów i harmonogramów.
  • Skutecznej komunikacji z interesariuszami projektu.
  • Radzenia sobie z ryzykami w projektach.
  • Efektywnej kontroli przebiegu projektu.

UCZESTNICY POGŁĘBIĄ KOMPETENCJE ZWIĄZANE Z:

  • Zarządzaniem projektami.
  • Analizą interesariuszy  przedsięwzięć biznesowych.
  • Komunikacją w organizacji o strukturze macierzowej.

Program szkolenia 

DZIEŃ I

09:30 – 09:45 Omówienie kontraktu szkoleniowego, celów szkolenia i agendy

Moduł I Wprowadzenie do zarządzania projektami w organizacji

  • Co to jest projekt biznesowy? Dyskusja.
  • Omówienie potrzeb i oczekiwań uczestników.
  • Zarządzanie portfelem projektów – jak uzgodnić priorytety?
  • Usytuowanie zespołu projektowego w organizacji.
  • Wyzwania lidera projektu.
  • Kluczowe etapy realizacji projektu.
  • Wybór zasadniczej metodyki projektowej: projekty kaskadowe vs projekty zwinne.

Moduł II Definiowanie projektu

  • Ustalanie celu biznesowego.
  • Analiza interesariuszy.
  • Kreatywne generowanie pomysłów na sposób realizacji celu.
  • Wybór sposobu realizacji.
  • Potrójne ograniczenia.
  • Struktura podziału pracy i inne sposoby uzgadniania zakresu i listy zadań.
  • Powołanie zespołu projektowego.
  • Karta Projektu.

Moduł III Planowanie projektu

  • Diagramy sieciowe i czasowe.
  • Przydział zasobów.
  • Budżetowanie i cash-flow projektu.
  • Zarządzanie listą zadań przez członków zespołu projektowego.
  • Narzędzia informatyczne.

Moduł IV Zarządzanie ryzykiem w projekcie 

  • Identyfikacja ryzyk.
  • Macierz prawdopodobieństwa i uciążliwości.
  • Planowanie reakcji na ryzyko.

DZIEŃ II

Moduł V  Organizacja pracy i komunikacja w zespole projektowym 

  • Struktura organizacyjna projektu.
  • Odpowiedzialność Kierownika Projektu.
  • Macierz odpowiedzialności i uprawnień.
  • Plan komunikacji w projekcie.
  • Przekazywanie informacji i delegowanie zadań projektowych.
  • Udzielanie informacji zwrotnej.
  • Egzekwowanie wykonania.

Moduł VI Monitorowanie i kontrola projektu 

  • Systemy raportowania.
  • Kluczowe wskaźniki efektywności.
  • Poziomy podejmowania decyzji.
  • Zebrania zespołu projektowego i komitetu sterującego.
  • Zarządzanie zmianą.
  • Zamknięcie i rozliczenie projektu.
  • Podsumowanie projektu.

Moduł VII Zamknięcie projektu

  • Ocena realizacji celów.
  • Rozliczenie zasobów.
  • Raporty końcowe.
  • Wnioski dla zespołu projektowego i rekomendacje dla organizacji macierzystej.

Podsumowanie szkoleniawraz omówieniem najważniejszych kwestii. Stworzenie przez uczestników osobistej listy poszkoleniowej.

Czas trwania: 2 dni

TRENERZY

KLIENCI

Wybrani Klienci, dla których trener zrealizował szkolenie w tematyce zarządzania projektami: ABB, AMBRA, Ammono, Archicom, ARCUS, BPD, CERI, HAVI Logistics, IBM, JADE (Bull Group), KONTEKST, METRO, Phytopharm, PLL LOT, Reckitt Benckiser, Saint Gobain, Start People (Randstad), TVP, Unilever, US Pharmacia, Vattenfall, Wrigley, XPLUS

Zainteresowało Cię to szkolenie – Skontaktuj się z nami

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Skontaktuj się z naszym działem szkoleń zamkniętych

ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI