EFEKTYWNE TECHNIKI NEGOCJACJI

Szkolenia z technik negocjacji – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne

Czy zawsze potrafisz przekonać drugą stronę do proponowanych przez Ciebie rozwiązań? Potrafisz tak prowadzić rozmowę, by osiągać wyznaczony cel i zachować partnerskie relacje? Zarówno w życiu zawodowym, jak i codziennym tak naprawdę nieustannie bierzemy udział w negocjacjach. Raz prowadzimy rozmowy w sprawie warunków ważnej dla firmy umowy, innym razem chodzi po prostu o większy rabat przy zakupach.

Udział w naszym szkoleniu umożliwi Ci sprawne posługiwanie się językiem korzyści i strat. Zapoznamy Cię z efektywnymi technikami i wyposażymy w narzędzia pozwalające osiągać rozwiązania korzystne dla obu stron. Dzięki rozwojowi umiejętności negocjacji będziesz łatwiej realizować wyznaczone cele, zachowując przy tym uczciwość i szacunek względem drugiej strony.

Szkolenia z technik negocjacji – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne

EFEKTYWNE TECHNIKI NEGOCJACJI

Czy zawsze potrafisz przekonać drugą stronę do proponowanych przez Ciebie rozwiązań? Potrafisz tak prowadzić rozmowę, by osiągać wyznaczony cel i zachować partnerskie relacje? Zarówno w życiu zawodowym, jak i codziennym tak naprawdę nieustannie bierzemy udział w negocjacjach. Raz prowadzimy rozmowy w sprawie warunków ważnej dla firmy umowy, innym razem chodzi po prostu o większy rabat przy zakupach.

Udział w naszym szkoleniu umożliwi Ci sprawne posługiwanie się językiem korzyści i strat. Zapoznamy Cię z efektywnymi technikami i wyposażymy w narzędzia pozwalające osiągać rozwiązania korzystne dla obu stron. Dzięki rozwojowi umiejętności negocjacji będziesz łatwiej realizować wyznaczone cele, zachowując przy tym uczciwość i szacunek względem drugiej strony.

Cele i Korzyści

Uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • Procesie efektywnych negocjacji i jego znaczeniu dla organizacji.
  • Przedmiocie negocjacji.
  • Zaawansowanych zasadach prowadzenia negocjacji według modelu harvardzkiego w ujęciu praktycznym i podstawowych pojęć dotyczących negocjacji według modelu harvardzkiego.
  • Technikach i narzędziach prowadzenia negocjacji.
  • Przećwiczenie umiejętności prowadzenia negocjacji według modelu harvardzkiego.
  • Wykształcenie indywidualnego postrzegania procesu negocjacji.
  • Ukierunkowanie negocjatora na odnoszenie sukcesu negocjacyjnego.

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • Umiejętność stosowania w praktyce zasad przygotowania i przeprowadzenia negocjacji.
  • Rozwiązywania problemów związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem negocjacji, oraz jasnego określania celu i angażowania się w rozwiązywanie problemów.
  • Planowania i przeprowadzania negocjacji według modelu harvardzkiego.
  • Oceny partnera negocjacyjnego i jego zamierzeń.

Uczestnicy pogłębią kompetencje związane z:

  • Negocjowaniem.
  • Wywieraniem wpływu.
  • Komunikacją interpersonalną.
  • Współpraca zespołowa.
  • Ukierunkowanie na realizację celów stanowiskowych.

Program Szkolenia

Efektywne techniki negocjacji

  • Program, formę szkolenia oraz agendę godzinową dopasowujemy do potrzeb szkoleniowych Klienta.

Dzień I

Rozpoczęcie, omówienie celów szkolenia oraz potrzeb uczestników.

Moduł I. Techniki negocjacji – istota problemu.

  • definicje i pojęcia podstawowe,
  • znaczenie i sens negocjacji,
  • procesy percepcji społecznej,
  • zawodowe i osobiste aspekty kontaktów w biznesie,
  • różnice między pozycyjnym stylem negocjowania a negocjacjami według zasad,
  • (korzyści i straty).

Moduł II. Dynamika procesu negocjacyjnego.

Fazy negocjacji

Przygotowanie negocjacji – jak to zrobić:

  • poznanie drugiej strony,
  • opracowanie i analiza możliwych scenariuszy,
  • przygotowanie planu działania,
  • opracowanie argumentów.

Przebieg negocjacji – jak prowadzić rozmowy:

  • zdobywanie wiedzy o rozmówcach,
  • rozpoczęcie negocjacji,
  • prezentacja ofert,
  • negocjacje właściwe,

Zakończenie negocjacji i zawarcie kontraktu.

Moduł III. Style  prowadzenia  negocjacji.

  • style negocjacji ich dobór i ich zastosowanie,
  • twardy i miękki styl negocjowania (korzyści i straty),
  • koncepcja „BATNA”(najlepsza z alternatyw negocjowanego porozumienia) i jej rola w negocjacjach,
  • styl efektywny,
  • style rozwiązywania konfliktów negocjacyjnych.

Moduł IV. Mechanizmy zachowań  społecznych w procesie negocjacji.

  • wybrane elementy  osobowości  negocjatora,
  • cechy dobrego negocjatora,
  • źródła wiedzy  o  partnerze i motywy zachowań partnera,
  • przewidywanie motywów zachowań i  celów negocjacyjnych partnera,
  • ocena stylu negocjacyjnego partnera – sposoby postępowania,
  • zmiana taktyki w zależności od działań drugiej strony,
  • konflikt i sposoby zarządzania nim,
  • jak unikać konfliktu podczas rozmów,
  • sytuacje trudne w negocjacjach i sztuka ich pokonywania.

Moduł V. Komunikacja w negocjacjach i techniki prowadzenie rozmów.

Komunikacja werbalna i niewerbalna

Język ciała jako element autoprezentacji i skutecznego wywierania wpływu:

  • rola języka ciała w negocjacjach,
  • panowanie nad własnymi zachowaniami i odczytywanie zachowań rozmówcy,
  • budowanie wiarygodności poprzez dopasowywanie języka ciała do słów,
  • rozpoznawanie emocji i postaw partnera na podstawie języka ciała.

Podsumowanie i wypracowanie osobistej check – listy.

Dzień II

Rozpoczęcie, omówienie pierwszego dnia szkolenia.

Moduł V. Komunikacja w negocjacjach i techniki prowadzenie rozmów.

Zasady skutecznej argumentacji i przekazywania informacji – komunikacja werbalna:

  • zasady budowy sugestywnej wypowiedzi,
  • komunikacja jedno i dwukierunkowa,
  • wywieranie wpływu na rozmówców.

Moduł VII. Manipulacje w negocjacjach.

  • manipulacje i chwyty w negocjacjach,
  • rozpoznawanie manipulacji,
  • manipulacje samooceną i emocjami,
  • manipulacje czasem, informacją, miejscem,
  • zasady przeciwstawiania się manipulacjom.

Moduł VIII. Uwarunkowania w negocjacjach.

  • jakie jest znaczenie czynników zewnętrznych,
  • czas, miejsce, publiczność,
  • trafność doboru miejsca i czasu.

Moduł IX. Najczęstsze błędy w negocjacjach.

  • najczęstsze błędy i techniki przeciwdziałania.

Moduł X. Zakończenie negocjacji.

  • zamykanie negocjacji,
  • formułowanie umowy,
  • kontrakt negocjacyjny – unikanie pułapek.

 Moduł XI. Autodiagnostyka.

  • analiza cech osobowości i nawyków decydujących o umiejętności oddziaływania na innych oraz o podatności na wpływ w procesie negocjacji.

Podsumowanie szkolenia i wypracowanie osobistej check – listy.

Czas szkolenia: 2 dni

 

Eksperci

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Opinie o Szkoleniu

Dziękuję za to szkolenie! Otworzyło mi oczy na to, ile błędów popełniałam nieświadomie podczas negocjacji. Na szkoleniu poznałam konkretne techniki, które ułatwią mi dalszą pracę.

Bardzo dobre, konkretne szkolenie. Wszystko nazwane po imieniu, przedstawione w sposób przystępny, zrozumiały. Teraz nie dość, że sam będę mógł lepiej negocjować, to jeszcze będę mógł zauważyć, jakie techniki stosuje mój rozmówca.

Szkolenie było ciekawe i rozwinęło moje umiejętności.

 

Klienci

Wybrani klienci Trenera:   Alior Bank, Avon, Azelis, ASG Poland Sp. z o.o., Arcelor Mittel Warszawa Sp. z o.o., Bayer, Canon, Energa Operator, Gatta, Kompania Piwowarska (SAB Miller), Studio 1:1, Creative Media, DAKO, Drosed, Ferrostal, Husqvarna, ICP Group, Infor PL, Infosys, Lionbridge, Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu we Wrocławiu, MTZ Clinical Research, Pekao SA, PEPCO Poland Sp. z o.o., PZ Cussons, Roldrob, Svantek Sp. z o.o., SCHOMBURG POLSKA Sp. z o.o., Superpharm, Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska Sp. z o.o., Tate&Lyle, Wessling, Wolters Kluwer, Pekao SA, PKP Telkol Sp. z o.o., Bionanopark Sp. z o.o., Poczta Polska, Urząd Miasta Łódź, Urząd Miasta Łomża, Urząd Dozoru Technicznego, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Narodowe Centrum Kultury, Ośrodek Rozwoju Edukacji, SCHOMBURG, Gotec Polska Sp. z o.o., Europa Logistics Sp. z o.o..

Informacje organizacyjne

Jak tworzymy szkolenia dla firm ?

Analiza potrzeb szkoleniowych

Weryfikacja celów szkolenia

Zaprojektowa-
nie programu szkolenia

Ustalenia logiczno – administracyjne

Realizacja szkolenia

5 powodów, dla których warto wybrać to szkolenie:

1. Wnikliwie zbadamy Twoje potrzeby szkoleniowe, a następnie dopasujemy do nich odpowiedniego Trenera oraz propozycję programu szkolenia.

2. Przydzielimy Ci opiekuna, który zapewni stałą opiekę merytoryczną i organizacyjną nad projektem.

3. Uczestnicy Twojego projektu otrzymają niezbędny pakiet materiałów szkoleniowych w atrakcyjnej formie.

4. W trakcie projektu gwarantujemy stosowanie przez Trenera różnorodnych metod i narzędzi szkoleniowych.

5. Twój projekt zakończymy szczegółowym raportem poszkoleniowym, wraz z ewaluacją i rekomendacjami na przyszłość.

gwarancja jakości human skills
Human Skills

Dopasujemy program do Twoich potrzeb:

Masz pytania? Skontaktuj się z nami:

ul. Widok 18/2, 00-023 Warszawa

(22) 224 21 95

603 906 655

biuro@humanskills.pl

Mogą Ci się również spodobać

Chcesz uzyskać atrakcyjne ceny dla pracowników swojej firmy?

Zastanawiasz się, czy to szkolenie jest dla Ciebie? Skorzystaj z doświadczenia naszych ekspertów w bezpłatnej konsultacji:

(22) 224 21 95

Zadzwoń do nas

biuro@humanskills.pl

Napisz do nas