Wiktor Sawoniaka

Psycholog z wykształcenia, trener biznesu i dojrzały manager z kilkunastoletnim doświadczeniem w zarządzaniu zespołami w tym w międzynarodowych organizacjach. Prowadzi szkolenia w języku polskim, angielskim oraz rosyjskim.

Wiktor Sawoniaka

PROFIL TRENERA:

Od 9 lat tworzy, współtworzy i wdraża kompleksowe programy szkoleniowe z zakresu rozwoju kompetencji pracowników, rozwoju kompetencji menedżerskich i rozwoju kompetencji osobistych. Na sali szkoleniowej przepracował ponad 850 dni. W pracy z klientami stawia na praktyczność i skuteczność biznesową.

Łączy doświadczenie sprzedażowe, menedżerskie i mentoringowe, by jak najefektywniej wspierać klientów w procesie zmian i osiągania wymarzonych celów.

Oprócz szkoleń, specjalizuje się w modelowaniu procesów w działach sprzedaży: w latach 2018 – 2020 na zlecenie Google wspierał konsultingowo wybranych kluczowych partnerów na różnych rynkach międzynarodowych.

Do mocnych stron zaliczane są wiedza psychologiczna, twarda znajomość realiów biznesowych oraz znajomość i doświadczenie współpracy na rynkach międzynarodowych; ponieważ biegle się posługuje prowadzi też szkolenia w języku angielskim i rosyjskim.

W 2017 roku na zlecenie Microsoft Polska realizował projekt wsparcia szkoleniowego dla wiodących partnerów Microsoft w zakresie wzmocnienia sprzedaży Pakietu MS Office 365 oraz Teams.

W latach 2016- 2023 wspierał zespoły Google ETO team (ponad 400 os.) dedykowane rynkom CEE, DACH, oraz MENA realizując działania w zakresie rozwóju kompetencji w obszarze sales, digital marketing, e-commerce i digital sales.

W latach 2012-2015 współpracował z sieciami stacji paliwa Shell, Lotos i inn. w ramach projektu wdrożenia programu wzmocnienia sprzedaży elementów 2Go, za który odpowiadał. W tym czasie przeprowadziła dziesiątki spotkań i rozmów sprzedażowych zarówno z kierownikami własnościowych stacji jak i właścicielami stacji partnerskich czy niezależnych.

Największa specjalizacja branżowa:

  • Branża FMCG (produkcja i sprzedaż).
  • Budowlana (produkcja, budowa dróg i mostów).
  • IT oraz digital marketing.

Doświadczenie zawodowe:

Swoją ścieżkę zawodową zaczął w 2002 roku najpierw jako specjalista, a następnie kierownik, główny specjalista ds. rynków WNP w Polsko-Ukraińskiej Izbie Gospodarczej (usługi b2b). Odpowiadał za zarządzanie zespołem przedstawicieli handlowych, budowanie transgranicznej współpracy polskich i ukraińskich firm, za wsparcie kluczowych klientów, pozyskiwanie partnerów biznesowych na rynkach wschodnich dla polskich firm i koordynację kontaktów polskich firm z firmami z Rosji, Ukrainy i Białorusi,

W latach 2008-2013 jako dyrektor zarzadzający LagerTrade Sp. z o.o. (Browar Konstancin – FMCG – napoje) zarządzał supply chaine, sprzedażą i marketingiem i zespołem produkcyjnym  z całkowitą odpowiedzialnością za wynik sprzedażowy. Odpowiadał za wyznaczanie celów produkcyjnych, sprzedażowych i operacyjnych, tworzenie planów sprzedażowych, budżetów sprzedaży oraz nadzór nad realizacją.

2013 – 2015 – jako Dyrektor Rozwoju Costa Express, (FMCG, Beverages), Costa Coffee Polska S.A. (Whitbread Group) odpowiadał za rozwój i kompleksowe zarządzanie samodzielnym business unitem COSTA Express z pełną odpowiedzialnością za wynik sprzedażowy i finansowy z rocznym obrotem > 20 mln PLN.

Od 2016 roku – prowadzi czasowe projekty rozwoju sprzedaży krajowej, eksportowej lub budowania nowych zespołów sprzedażowych i obsługowych.

SPECJALIZACJA/PROWADZONE TEMATY SZKOLENIOWE:

ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM:

PRODUKTYWNOŚĆ:

  • Time management.
  • Planowanie i organizacja pracy.
  • Efektywność osobista.
  • Zarządzanie uwagą.
  • Dobrostan w pracy.
  • Asertywność w komunikacji.
  • Stres.
  • Produktywność dla managerów.
  • Budowanie efektywnych nawyków.

SPRZEDAŻ

  • Negocjacje.
  • Sprzedaż B2B.
  • Sprzedaż B2C.
  • Obsługa klienta.
  • Sprzedaż omnichannel.
  • Sprzedaż dodatkowa – podniesienie efektywności sprzedaży.
  • Trudne sytuacje w obsłudze klienta.
  • Budowanie długofalowych relacji z klientem.

Oprócz języka polskiego płynnie mówi też po angielsku i rosyjsku, prowadzi też szkolenia w tych językach.

WYBRANI KLIENCI TRENERA:

Warner Music Poland, Konimpex, GE Aerospace, EGGER, CBRE, Samsung, EWE, PMI, GlaxoSmithKlein, IAG, Wirtualna Polska, ByteDance, Orsted, Google, Microsoft, Accenture, Delloitte, N7, Avenga, e-Lama, LG, Gale Invest, Cube, ING HUB, DNB, VW Financial Service, Nationale Netherlanden, PZU, Sewe, British Airways, Mostostal, Mazowieckie Mosty, PROFBUD, CCTG Grudziądz, Orsted, Polsat, TikTok, M Group, MSZ, Biuro Rzecznika Finansowego, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, PAIH, Nadleśnictwo Kolumna, Novartis, RYVU Therapeutics, GSK, Inpost, TME, Grupa Żywiec, PSG Sp zoo, PGING, Gaspol, Ewe, Kellys, Veissmann, Jeronimo Martins, CBRE Business Services Organisation Sp. z o.o., Stellantis Financial Services Polska.

OPINIE PO SZKOLENIACH TRENERA:

„Przydatne treści szkolenia: Temat produktywności w ciągu dnia. Zgłębienie tematu może znacznie poprawić efektywność.”

„Przydatne treści szkolenia: funkcje outlooka, kalendarze – praktyczne, proste zastosowanie, wszystko było super.”

„Szkolenie prowadzone w bardzo ciekawy sposób. Super.”

„Exact, efficient training materials, small group.”

„Trainer was well prepared and knowledgable.”

„Trainer was well prepared for the session.”

„Well prepared, interesting topic. Definitely recomended!”

„Useful training content: The test/game was interesting. The ideas of how to start a day was useful! Practical disscussions (examples from work). Delegation, 2 min rule, 3 tasks rule.”