Zarządzanie zespołem wirtualnym – rozproszonym – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne
Wirtualny zespół staje się coraz bardziej popularny. Nic w tym dziwnego, wiele globalnych firm zatrudnia specjalistów z różnych lokalizacji. A zarządzanie na odległość to ogromne wyzwanie. Wymaga bowiem specyficznego podejścia i jest zdecydowanie bardziej złożone niż zarządzanie zespołem w biurze. Jak przeciwdziałać zagrożeniom wynikającym z pracy w zespole rozproszonym? Jak podnosić efektywność takich pracowników i zwiększać ich satysfakcję z realizowanych zadań? Jak budować wzajemne zaufanie na odległość?
Zarządzanie zespołem wirtualnym – rozproszonym – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne
Wirtualny zespół staje się coraz bardziej popularny. Nic w tym dziwnego, wiele globalnych firm zatrudnia specjalistów z różnych lokalizacji. A zarządzanie na odległość to ogromne wyzwanie. Wymaga bowiem specyficznego podejścia i jest zdecydowanie bardziej złożone niż zarządzanie zespołem w biurze. Jak przeciwdziałać zagrożeniom wynikającym z pracy w zespole rozproszonym? Jak podnosić efektywność takich pracowników i zwiększać ich satysfakcję z realizowanych zadań? Jak budować wzajemne zaufanie na odległość?
Cele i Korzyści
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
- Szansach i zagrożeniach w kierowaniu zespołami rozproszonymi.
- Metodach podnoszenia efektywności pracy.
- Motywowania tymczasowych/wirtualnych pracowników.
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- Doboru metod i narzędzi komunikacji z członkami zespołów.
- Prowadzenia rozmów/dialogu z podwładnymi, które służą podniesieniu efektywności pracy.
- Dopasowania stylu kierowania do osób i sytuacji.
- Integracji zespołu wokół wspólnych celów.
Uczestnicy pogłębią kompetencje związane z:
- Komunikacji interpersonalnej.
- Współpracy zespołowej.
- Delegowania, monitorowania i kontroli realizacji zadań.
Program Szkolenia
Zarządzanie pracą zespołów rozproszonych i wirtualnych to dla większości osób niejako wyjście poza strefę komfortu. Jednak właściwe rozszerzenie swoich kompetencji kierowniczych w tym zakresie pozwoli zniwelować związane z tym bariery, a także efektywnie zarządzać w oparciu o wzajemny szacunek i zaufanie.
Menedżer zespołu rozproszonego musi być otwarty oraz elastyczny. Musi też umieć zarządzać komunikacją, a także odpowiednio delegować odpowiedzialność oraz skutecznie motywować.
Program, formę szkolenia oraz agendę godzinową dopasowujemy do potrzeb szkoleniowych Klienta.
Dzień I. Budowanie wirtualnego zespołu.
Wprowadzenie
- Zebranie oczekiwań uczestników: przykłady trudnych sytuacji, wyzwania w kierowaniu zespołem rozproszonych.
- Rola kierownika/lidera zespołu – dyskusja.
- Bariery w kierowaniu wirtualnym zespołem (rozproszenie, różne godziny pracy, różnice kulturowe, inne).
Moduł I. Podstawy zawodowe pracy osób zarządzających wirtualnym zespołem.
- Definiowanie celów służbowych dla zespołu.
- Krótka analiza wskaźników efektywności w obszarach jakości i wydajności (compatibility, mistakes ratio, speed, performance, inne).
- Systemowy przepływ pracy vs lista zadań kierownika/lidera.
- Ustalanie priorytetów.
- Ćwiczenia na własnych przykładach.
Moduł II. Rekrutacja i selekcja pracowników.
- Profil kandydata.
- Prowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej metodą wywiadu behawioralnego.
- Ćwiczenia – symulacje rozmów.
Moduł III. Analiza różnorodności członków zespołu.
- Kultura organizacji vs potrzeby i oczekiwania pracowników.
- Ocena kompetencji.
- Poziom motywacji.
- Osobowości członków zespołu.
- Dopasowanie stylów komunikacji.
- Ćwiczenia na własnych zespołach.
Dzień II. Działania na rzecz wzrostu efektywności i zaangażowania w zespole projektowym.
Moduł IV. Budowanie zaufania na odległość.
- Dobre praktyki dla budowania zaufania.
- Jak zmniejszenie izolacji buduje zaangażowanie i zaufanie?
- Świętowanie sukcesu mimo odległości.
- Generowanie pomysłów metodą „burzy mózgów”.
Moduł V. Efektywna komunikacja w wirtualnym zespole.
- Proces zdalnej komunikacji – zasada sprzężenia zwrotnego.
- Słuchanie i zadawanie pytań.
- Delegowanie pracy i rozliczanie z rezultatów.
- Przekazywanie opinii (informacji zwrotnej): pochwała, krytyka, korekta zachowań, dyscyplinowanie.
- Przyjmowanie opinii (informacji zwrotnej).
- Trudne sytuacje.
- Ćwiczenia – symulacje rozmów.
Moduł VI. Narzędzia zdalnej komunikacji.
- Dobre praktyki rozmów telefonicznych.
- Standardy użycia e-mail w wirtualnym zespole.
- Telekonferencje internetowe.
Moduł VII. Zebrania wirtualnego zespołu.
- Rodzaje zebrań: informacyjne, szkoleniowe, problemowe.
- Wirtualne zebranie – agenda, zasady i role uczestników.
- Jak omawiać wyniki.
- Dobre praktyki prowadzenia wirtualnych i realnych spotkań.
- Elementy integrujące zespół.
- Symulacja spotkania.
Moduł VIII. Motywowanie członków wirtualnych zespołów.
- Niezbędne umiejętności dla prowadzenia wirtualnego zespołu.
- Analiza czynników motywacyjnych: finansowych i pozafinansowych (na czym zależy zleceniobiorcom?).
- Budowanie identyfikacji pracodawcą.
- Przeciwdziałanie nadmiernej rotacji pracowników.
- Przywództwo – na czym polega? Dyskusja.
Podsumowanie warsztatu
- Odniesienie się do potrzeb.
- Plany działania uczestników.
- Zakończenie szkolenia.
Eksperci
METODY SZKOLENIA
Activity Based Learning
Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)
Ćwiczenia
Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.
Feedback
Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.
Pełna Aktywizacja
Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.
Dyskusja
Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.
Opinie o Szkoleniu
„Duża wiedza poparta przykładami, odwołanie do rzeczywistych przypadków.”
„Ciekawymi treściami były: organizacja spotkań, komunikacja w projekcie, wywieranie wpływu na zespół; delegowanie, świętowanie sukcesów.”
„Go with the flow – w zależności od potrzeb grupy rozwijanie, skierowanie tematów.”
Klienci
Powyższe szkolenie z zakresu efektywnego zarządzania pracą wirtualnych zespołów Human Skills miała przyjemność przeprowadzić dla pracowników firm tj.: K.R. Group Sp. z o.o., Mitsubishi Electric Europe B.V. Sp. z o o.
Informacje organizacyjne
Jak tworzymy szkolenia dla firm ?
Analiza potrzeb szkoleniowych
Weryfikacja celów szkolenia
Zaprojektowa-
nie programu szkolenia
Ustalenia logiczno – administracyjne
Realizacja szkolenia
5 powodów, dla których warto wybrać to szkolenie:
1. Wnikliwie zbadamy Twoje potrzeby szkoleniowe, a następnie dopasujemy do nich odpowiedniego Trenera oraz propozycję programu szkolenia.
2. Przydzielimy Ci opiekuna, który zapewni stałą opiekę merytoryczną i organizacyjną nad projektem.
3. Uczestnicy Twojego projektu otrzymają niezbędny pakiet materiałów szkoleniowych w atrakcyjnej formie.
4. W trakcie projektu gwarantujemy stosowanie przez Trenera różnorodnych metod i narzędzi szkoleniowych.
5. Twój projekt zakończymy szczegółowym raportem poszkoleniowym, wraz z ewaluacją i rekomendacjami na przyszłość.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami:
ul. Widok 18/2, 00-023 Warszawa
(22) 224 21 95
603 906 655
biuro@humanskills.pl
Mogą Ci się również spodobać
Zastanawiasz się, czy to szkolenie jest dla Ciebie? Skorzystaj z doświadczenia naszych ekspertów w bezpłatnej konsultacji:
(22) 224 21 95
Zadzwoń do nas
biuro@humanskills.pl
Napisz do nas