Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
AGNIESZKA JARZĘBOWSKA
AGNIESZKA NADSTAWNA
AGNIESZKA OLEJNIK
AGNIESZKA SCHMIDT
ANDRZEJ MIKA
ANETA DREKSLER
ANNA GUCWA
BEATA WIERNICKA-BEŁZ
DANIEL BINDA
DOMINIKA MACIEJAK
DOROTA SZCZEŚNIAK-KOSIOREK
EDYTA MADEJ
ELŻBIETA UŁASIEWICZ
EWA GLAJZER
EWA HARTMAN
EWA STRZYŻEWSKA
IWONA FIRMANTY
IWONA GOLONKO
IWONA KUNACH
JOANNA FRĄCZEK-BRODA
JOANNA ZIĘTARA
KAMILA JAKUBOWSKA
KATARZYNA BĄKOWICZ
KATARZYNA BŁAŻEJEWSKA – STUHR
KATARZYNA LEWANDOWSKA
KOMPETENCJE INTERPERSONALNE
MACIEJ ŚCIBOR
MAGDALENA HONORY
MAŁGORZATA KARCZEWSKA
MAŁGORZATA SYPNIEWSKA
MARCIN WŁADYSŁAW SOBOTA
MAREK JURKIEWICZ
MAREK NAUMIUK
MARTA ORZEŁ
MIROSŁAWA TKACZUK
MONIKA FIRMANTY NAUWELARES
MONIKA KANTOWICZ-GDAŃSKA
MONIKA KLIBER
PIOTR WIŚNIEWSKI
REGINA MAY
RENATA WRONA
SPRZEDAŻ / NEGOCJACJE / OBSŁUGA KLIENTA
SPRZEDAŻ, NEGOCJACJE, OBSŁUGA KLIENTA
SZKOLENIA DLA MENEDŻERÓW
SZKOLENIA HUMAN RESOURCES/ DZIAŁ HR
SZKOLENIA PRAWNE
SZKOLENIA STANOWISKOWE
TATIANA MINDEWICZ-PUACZ
TOMASZ BIERNACKI
TOMASZ ZEGARSKI
Trenerzy
Uncategorized
URSZULA FIRMANTY
WOJCIECH ZEZULA
WYSTĄPIENIA PUBLICZNE, KREOWANIE WIZERUNKU
WYSTĄPIENIA PUBLICZNE/ KREOWANIE WIZERUNKU
ZAAWANSOWANE NEGOCJACJE ZAKUPOWE I KUPIECKIE
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI

Efektywne zarządzanie zespołem rozproszonym

Wirtualny zespół staje się coraz bardziej popularny. Nic w tym dziwnego, wiele globalnych firm zatrudnia specjalistów z różnych lokalizacji. A zarządzanie na odległość to ogromne wyzwanie. Wymaga bowiem specyficznego podejścia i jest zdecydowanie bardziej złożone niż zarządzanie zespołem w biurze. Jak przeciwdziałać zagrożeniom wynikającym z pracy w zespole rozproszonym? Jak podnosić efektywność takich pracowników i zwiększać ich satysfakcję z realizowanych zadań? Jak budować wzajemne zaufanie na odległość?

Zarządzanie pracą zespołów rozproszonych i wirtualnych to dla większości osób niejako wyjście poza strefę komfortu. Jednak właściwe rozszerzenie swoich kompetencji kierowniczych w tym zakresie pozwoli zniwelować związane z tym bariery, a także efektywnie zarządzać w oparciu o wzajemny szacunek i zaufanie. Menedżer zespołu rozproszonego musi być otwarty oraz elastyczny. Musi też umieć zarządzać komunikacją, a także odpowiednio delegować odpowiedzialność oraz skutecznie motywować.

Cele i Korzyści

Uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • Szansach i zagrożeniach w kierowaniu zespołami rozproszonymi.
  • Metodach podnoszenia efektywności pracy.
  • Motywowania tymczasowych/wirtualnych pracowników.

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • Doboru metod i narzędzi komunikacji z członkami zespołów.
  • Prowadzenia rozmów/dialogu z podwładnymi, które służą podniesieniu efektywności pracy.
  • Dopasowania stylu kierowania do osób i sytuacji.
  • Integracji zespołu wokół wspólnych celów.

Uczestnicy pogłębią kompetencje związane z:

  • Komunikacji interpersonalnej.
  • Współpracy zespołowej.
  • Delegowania, monitorowania i kontroli realizacji zadań.

Program Szkolenia

Efektywne zarządzanie zespołem rozproszonym

  • Program, formę szkolenia oraz agendę godzinową dopasowujemy do potrzeb szkoleniowych Klienta.

Dzień I. Budowanie wirtualnego zespołu

Wprowadzenie

  • Zebranie oczekiwań uczestników: przykłady trudnych sytuacji, wyzwania w kierowaniu zespołem rozproszonych.
  • Rola kierownika/lidera zespołu – dyskusja.
  • Bariery w kierowaniu wirtualnym zespołem (rozproszenie, różne godziny pracy, różnice kulturowe, inne).

Moduł I. Podstawy biznesowe pracy osób zarządzających wirtualnym zespołem

  • Definiowanie celów biznesowych dla zespołu.
  • Krótka analiza wskaźników efektywności w obszarach jakości i wydajności (compatibility, mistakes ratio, speed, performance, inne).
  • Systemowy przepływ pracy vs lista zadań kierownika/lidera.
  • Ustalanie priorytetów.
  • Ćwiczenia na własnych przykładach.

Moduł II. Rekrutacja i selekcja pracowników

  • Profil kandydata.
  • Prowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej metodą wywiadu behawioralnego.
  • Ćwiczenia – symulacje rozmów.

Moduł III. Analiza różnorodności członków zespołu

  • Kultura organizacji vs potrzeby i oczekiwania pracowników.
  • Ocena kompetencji.
  • Poziom motywacji.
  • Osobowości członków zespołu.
  • Dopasowanie stylów komunikacji.
  • Ćwiczenia na własnych zespołach.

Dzień II. Działania na rzecz wzrostu efektywności i zaangażowania w zespole projektowym

Moduł IV. Budowanie zaufania na odległość

  • Dobre praktyki dla budowania zaufania.
  • Jak zmniejszenie izolacji buduje zaangażowanie i zaufanie?
  • Świętowanie sukcesu mimo odległości.
  • Generowanie pomysłów  metodą „burzy mózgów”.

Moduł V. Efektywna komunikacja w wirtualnym zespole

  • Proces zdalnej komunikacji – zasada sprzężenia zwrotnego.
  • Słuchanie i zadawanie pytań.
  • Delegowanie pracy i rozliczanie z rezultatów.
  • Przekazywanie opinii (informacji zwrotnej): pochwała, krytyka, korekta zachowań, dyscyplinowanie.
  • Przyjmowanie opinii (informacji zwrotnej).
  • Trudne sytuacje.
  • Ćwiczenia – symulacje rozmów.

Moduł VI. Narzędzia zdalnej komunikacji

  • Dobre praktyki rozmów telefonicznych.
  • Standardy użycia e-mail w wirtualnym zespole.
  • Telekonferencje internetowe.

Moduł VII. Zebrania wirtualnego zespołu

  • Rodzaje zebrań: informacyjne, szkoleniowe, problemowe.
  • Wirtualne zebranie – agenda, zasady  i role uczestników.
  • Jak omawiać wyniki.
  • Dobre praktyki prowadzenia wirtualnych i realnych spotkań.
  • Elementy integrujące zespół.
  • Symulacja spotkania.

Moduł VIII. Motywowanie członków wirtualnych zespołów

  • Niezbędne umiejętności dla prowadzenia wirtualnego zespołu.
  • Analiza czynników motywacyjnych: finansowych i pozafinansowych (na czym zależy zleceniobiorcom?).
  • Budowanie identyfikacji pracodawcą.
  • Przeciwdziałanie nadmiernej rotacji pracowników.
  • Przywództwo – na czym polega? Dyskusja.

Podsumowanie warsztatu

  • Odniesienie się do oczekiwań z pierwszej części szkolenia.
  • Plany działania uczestników.
  • Zakończenie szkolenia.

Czas trwania: 2 dni

Eksperci

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Opinie o Szkoleniu

Klienci

Powyższe szkolenie z zakresu efektywnego zarządzania pracą wirtualnych zespołów Human Skills miało przyjemność przeprowadzić dla pracowników firm tj.:  K.R. Group Sp. z o.o., Mitsubishi Electric Europe B.V. Sp. z o o.

Informacje organizacyjne

Jak tworzymy szkolenia dla firm ?

Analiza potrzeb szkoleniowych

Weryfikacja celów szkolenia

Zaprojektowanie programu szkolenia

Ustalenia logiczno – administracyjne

Realizacja szkolenia

5 powodów, dla których warto wybrać to szkolenie:

1. Wnikliwie zbadamy Twoje potrzeby szkoleniowe, a następnie dopasujemy do nich odpowiedniego Trenera oraz propozycję programu szkolenia.

2. Przydzielimy Ci opiekuna, który zapewni stałą opiekę merytoryczną i organizacyjną nad projektem.

3. Uczestnicy Twojego projektu otrzymają niezbędny pakiet materiałów szkoleniowych w atrakcyjnej formie.

4. W trakcie projektu gwarantujemy stosowanie przez Trenera różnorodnych metod i narzędzi szkoleniowych.

5. Twój projekt zakończymy szczegółowym raportem poszkoleniowym, wraz z ewaluacją i rekomendacjami na przyszłość.

gwarancja jakości human skills

Szkolenie - Efektywne zarządzanie zespołem rozproszonym

ul. Widok 18/2, 00-023 Warszawa

(22) 224 21 95

603 906 655

biuro@humanskills.pl

Mogą Ci się również spodobać

Chcesz uzyskać atrakcyjne ceny dla pracowników swojej firmy?

Zastanawiasz się, czy to szkolenie jest dla Ciebie? Skorzystaj z doświadczenia naszych ekspertów w bezpłatnej konsultacji:

(22) 224 21 95

Zadzwoń do nas

biuro@humanskills.pl

Napisz do nas

Skorzystaj z wiedzy i doświadczenia naszych ekspertów w bezpłatnej konsultacji:

ZADZWOŃ:

+48 (22) 224 21 95

+48 (22) 224 21 96

603 906 655

LUB WYPEŁNIJ FORMULARZ:

X