Profesjonalne spotkania online – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne
Szkolenie jest odpowiedzią na nowe potrzeby w sytuacji rosnącej popularności pracy zdalnej (home office, pracy online), która upowszechniła się w okresie izolacji i pozostanie jako wygodna alternatywa dla pracodawcy i pracownika.
Taka forma pracy (i kontaktu) jest specyficzna, bo przekazuje tylko część informacji działając na wybiórcze zmysły, dlatego wymaga innego prowadzenia spotkań, by optymalnie wykorzystać ograniczony czas, przy zadbaniu o komfort i bezpieczeństwo uczestników.
Profesjonalne spotkania online – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne
Szkolenie jest odpowiedzią na nowe potrzeby w sytuacji rosnącej popularności pracy zdalnej (home office, pracy online), która upowszechniła się w okresie izolacji i pozostanie jako wygodna alternatywa dla pracodawcy i pracownika.
Taka forma pracy (i kontaktu) jest specyficzna, bo przekazuje tylko część informacji działając na wybiórcze zmysły, dlatego wymaga innego prowadzenia spotkań, by optymalnie wykorzystać ograniczony czas, przy zadbaniu o komfort i bezpieczeństwo uczestników.
Cele i Korzyści
Uczestnicy szkolenia nabędą wiedzę o:
- Zasadach i dobrych praktykach pracy online.
- Rodzajach pracy online.
- Specyfice pracy online.
- Różnicach między spotkaniami online a realnymi.
Uczestnicy szkolenia nabędą umiejętności:
- Przygotowania spotkania online.
- Przeprowadzenia spotkania online.
- Zakończenia i podsumowania spotkania online.
Uczestnicy szkolenia rozwiną kompetencje związane z:
- Organizacją spotkań z uwzględnieniem specyfiki spotkań zdalnych.
- Angażowaniem uczestników do aktywności.
- Efektywnym zarządzaniem sobą w czasie.
Program Szkolenia
Program, formę szkolenia oraz agendę godzinową dopasowujemy do potrzeb szkoleniowych Klienta.
Rozpoczęcie szkolenia, wprowadzenie, omówienie zasad i celów szkolenia „Profesjonalne spotkania online”.
Moduł I. Jak zaplanować i jak zacząć spotkanie online?
- Zasady spotkania (kontrakt, sposób działania w sytuacji awarii technicznej).
- Różnice między spotkaniem real a virtual (poziom stymulacji zmysłów, słabe ogniwa).
- Wyzwania, oczekiwania i dobre praktyki (jak zabezpieczyć cel spotkania).
- Jak zaplanować spotkanie online (elementarz zaproszenia).
- Jak rozpocząć spotkanie online (jak formułować cel i ułożyć etapy jego realizacji).
Moduł II. Jak prowadzić spotkanie online?
- Odpowiedzialność prowadzącego (strażnika kontraktu).
- Role uczestników (np. organizator, prowadzący, ekspert).
- Typowe trudne sytuacje (organizacyjne, komunikacyjne, techniczne).
- Dyscyplina czasowa.
- Sprawdzone zasady i dobre praktyki.
Moduł III. Jak zakończyć spotkanie online?
- Waga podsumowania (tzw. „minutka”).
- Wspólna odpowiedzialność za ustalenia.
- O co warto zadbać po spotkaniu.
Przydatne narzędzia, linki, lektury i inspiracje.
Podsumowanie szkolenia, feedback, pytania od uczestników, dyskusja.
Metoda szkoleniowa:
Szkolenie synchroniczne z wykorzystaniem:
- połączenia audio-video,
- prezentacji PowerPoint,
- tablicy interaktywnej.
Z dnia na dzień staliśmy się pracownikami w organizacji rozproszonej, którzy pracują zdalnie (praca zdalna, home Office, praca w organizacji rozproszonej). Umiejętność efektywnej i sprawnej pracy online staje się główną kompetencją, od której może zależeć ścieżka zawodowa, a może i utrzymanie stanowiska w dobie recesji. Dlatego warto rozwijać techniki optymalizacji czasu i pracy przy świadomości możliwości, ale i ograniczeń jakie niesie ze sobą technologia.
Praca przez internet ma wiele rodzajów, m.in. polega na udziale w spotkaniach online. Z jednej strony dzięki technologii zaciera się granica między kontaktem wirtualnym i realnym – widzimy się, słyszymy, możemy wymieniać się dokumentami i wspólnie na nich pracować na żywo. Z drugiej strony łańcuch wzajemnej komunikacji wydłużył się o szereg nowych, często słabych ogniw, na które mamy ograniczony wpływ (zawodność łączy i aplikacji, szybsza eksploatacja zasobów osobistych, ograniczenie aktywnych zmysłów, liczba informacji). W tej sytuacji jednym z najcenniejszych zasobów staje się czas i jego optymalne wykorzystanie. Jak w takim razie zaplanować, przygotować, przeprowadzić i zakończyć spotkanie online w sposób optymalny?
Warto zrobić to w następujących krokach (część z zaleceń ma charakter uniwersalny):
- Określić cel spotkania.
- Ułożyć plan spotkania (instrukcję do osiągnięcia celu).
- Zaprosić uczestników z odpowiednim wyprzedzeniem, podzielić zaproszonych na niezbędnych (DO) i opcjonalnych (DW) podać niezbędne informacje, zachęcić do przygotowania, zapewnić udział decydentów, poprosić o punktualność.
- Rozpocząć od przypomnienia celu spotkania, planu, zasad, Ew. przedstawić uczestników i ich role.
- Przeprowadzić spotkanie jako strażnik celu, planu, zasad, czasu oraz bezpieczeństwa i komfortu uczestników.
- Po spotkaniu rozesłać krótką notatkę, która podsumuje ustalenia i wyznaczy kolejne kroki.
Eksperci
METODY SZKOLENIA
Activity Based Learning
Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)
Ćwiczenia
Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.
Feedback
Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.
Pełna Aktywizacja
Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.
Dyskusja
Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.
Opinie o Szkoleniu
Cardif Polska S.A. Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie. „WOW, jesteśmy pod MEGA wrażeniem!!! Sposób poprowadzenia, zaciekawienia grupy i przekazanych informacji przez Piotra jest na bardzo wysokim poziomie. Zapewne mi jak pozostałym uczestnikom szkolenia wiele kwestii zostanie w głowach i będą one stosowane w praktyce.”
„Bardzo profesjonalna obsługa i kontakt; wiedza poparta doświadczeniem; energiczny i skupiający uwagę sposób prowadzenia szkolenia.”
„Wysoki poziom wiedzy przekazywanej bardzo przystępnie i „na luzie”; stworzenie miłej atmosfery; wzorcowy sposób prowadzenia; prezentacje OK; materiały nie były potrzebne.”
„Bezpośredniość i wiedza trenera; dobry sposób prowadzenia szkolenia; dynamika i szczerość trenera; super materiały. Ciekawe przykłady z życia.”
Klienci
Szkolenie z zakresu profesjonalne spotkania online firma Human Skills miała przyjemność prowadzić m.in. dla pracowników takich firm jak: Cardif Polska S.A. Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie.
Informacje organizacyjne
Jak tworzymy szkolenia dla firm ?
Analiza potrzeb szkoleniowych
Weryfikacja celów szkolenia
Zaprojektowa-
nie programu szkolenia
Ustalenia logiczno – administracyjne
Realizacja szkolenia
5 powodów, dla których warto wybrać to szkolenie:
1. Wnikliwie zbadamy Twoje potrzeby szkoleniowe, a następnie dopasujemy do nich odpowiedniego Trenera oraz propozycję programu szkolenia.
2. Przydzielimy Ci opiekuna, który zapewni stałą opiekę merytoryczną i organizacyjną nad projektem.
3. Uczestnicy Twojego projektu otrzymają niezbędny pakiet materiałów szkoleniowych w atrakcyjnej formie.
4. W trakcie projektu gwarantujemy stosowanie przez Trenera różnorodnych metod i narzędzi szkoleniowych.
5. Twój projekt zakończymy szczegółowym raportem poszkoleniowym, wraz z ewaluacją i rekomendacjami na przyszłość.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami:
ul. Widok 18/2, 00-023 Warszawa
(22) 224 21 95
603 906 655
biuro@humanskills.pl
Mogą Ci się również spodobać
Zastanawiasz się, czy to szkolenie jest dla Ciebie? Skorzystaj z doświadczenia naszych ekspertów w bezpłatnej konsultacji:
(22) 224 21 95
Zadzwoń do nas
biuro@humanskills.pl
Napisz do nas