Program, formę szkolenia oraz agendę godzinową dopasowujemy do potrzeb szkoleniowych Klienta.
Rozpoczęcie szkolenia, wprowadzenie, omówienie zasad i celów szkolenia „Profesjonalne spotkania online”.
Moduł I. Jak zaplanować i jak zacząć spotkanie online?
- Zasady spotkania (kontrakt, sposób działania w sytuacji awarii technicznej).
- Różnice między spotkaniem real a virtual (poziom stymulacji zmysłów, słabe ogniwa).
- Wyzwania, oczekiwania i dobre praktyki (jak zabezpieczyć cel spotkania).
- Jak zaplanować spotkanie online (elementarz zaproszenia).
- Jak rozpocząć spotkanie online (jak formułować cel i ułożyć etapy jego realizacji).
Moduł II. Jak prowadzić spotkanie online?
- Odpowiedzialność prowadzącego (strażnika kontraktu).
- Role uczestników (np. organizator, prowadzący, ekspert).
- Typowe trudne sytuacje (organizacyjne, komunikacyjne, techniczne).
- Dyscyplina czasowa.
- Sprawdzone zasady i dobre praktyki.
Moduł III. Jak zakończyć spotkanie online?
- Waga podsumowania (tzw. „minutka”).
- Wspólna odpowiedzialność za ustalenia.
- O co warto zadbać po spotkaniu.
Przydatne narzędzia, linki, lektury i inspiracje.
Podsumowanie szkolenia, feedback, pytania od uczestników, dyskusja.
Metoda szkoleniowa:
Szkolenie synchroniczne z wykorzystaniem:
- połączenia audio-video,
- prezentacji PowerPoint,
- tablicy interaktywnej.
Z dnia na dzień staliśmy się pracownikami w organizacji rozproszonej, którzy pracują zdalnie (praca zdalna, home Office, praca w organizacji rozproszonej). Umiejętność efektywnej i sprawnej pracy online staje się główną kompetencją, od której może zależeć ścieżka zawodowa, a może i utrzymanie stanowiska w dobie recesji. Dlatego warto rozwijać techniki optymalizacji czasu i pracy przy świadomości możliwości, ale i ograniczeń jakie niesie ze sobą technologia.
Praca przez internet ma wiele rodzajów, m.in. polega na udziale w spotkaniach online. Z jednej strony dzięki technologii zaciera się granica między kontaktem wirtualnym i realnym – widzimy się, słyszymy, możemy wymieniać się dokumentami i wspólnie na nich pracować na żywo. Z drugiej strony łańcuch wzajemnej komunikacji wydłużył się o szereg nowych, często słabych ogniw, na które mamy ograniczony wpływ (zawodność łączy i aplikacji, szybsza eksploatacja zasobów osobistych, ograniczenie aktywnych zmysłów, liczba informacji). W tej sytuacji jednym z najcenniejszych zasobów staje się czas i jego optymalne wykorzystanie. Jak w takim razie zaplanować, przygotować, przeprowadzić i zakończyć spotkanie online w sposób optymalny?
Warto zrobić to w następujących krokach (część z zaleceń ma charakter uniwersalny):
- Określić cel spotkania.
- Ułożyć plan spotkania (instrukcję do osiągnięcia celu).
- Zaprosić uczestników z odpowiednim wyprzedzeniem, podzielić zaproszonych na niezbędnych (DO) i opcjonalnych (DW) podać niezbędne informacje, zachęcić do przygotowania, zapewnić udział decydentów, poprosić o punktualność.
- Rozpocząć od przypomnienia celu spotkania, planu, zasad, Ew. przedstawić uczestników i ich role.
- Przeprowadzić spotkanie jako strażnik celu, planu, zasad, czasu oraz bezpieczeństwa i komfortu uczestników.
- Po spotkaniu rozesłać krótką notatkę, która podsumuje ustalenia i wyznaczy kolejne kroki.