W 2015 roku CRICO – Controlled Risk Insurance Company – Amerykańska firma doradcza, przebadała 23 tysiące przypadków, w których doszło naruszenia sztuki lekarskiej w szpitalach w USA. Siedem tysięcy przypadków powstało na skutek zaburzeń w komunikacji na linii personel-personel, czy personel-pacjent. Te siedem tysięcy przypadków kosztowało amerykańskie szpitale około dwa biliony dolarów. Te proporcje przenoszą się na biznes. Większość problemów związanych z brakiem motywacji, obniżonym zaangażowaniem, spadkiem wyników, nadmierną rotacją, wynika z braków w komunikacji. Jednym z istotnych powodów zaburzeń w komunikacji jest stres, gdyż ten wpływa na poziom naszej energii, zdolności kognitywne i gotowość do słuchania. Głównym źródłem przypływu energii jak i jej utraty są emocje. Wszystko zależy od tego na ile inteligentnie nimi zarządzamy. Emocje źle zarządzane prowadzą do obniżenia jakości pracy, strat finansowych, czy personalnych. Neuro-nauka, w tym neuro-kardiologia dostarcza wielu zdumiewających i interesujących odpowiedzi na to czego potrzebuje nasz mózg byśmy mogli się porozumieć. Dzięki badaniom naukowym poznajemy skuteczne metody samoregulacji, podnoszenia wydajności i satysfakcji zawodowej. By sprostać wymaganiom współczesnego biznesu warto sięgać po najnowsze rozwiązania podnoszące efektywność i skuteczność działania, a takich dostarcza neuro-nauka.
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
Uczestnicy nabędą umiejętności:
Uczestnicy pogłębią kompetencje związane z:
Neurokomunikacja
Rozpoczęcie szkolenia, omówienie kontraktu, celów szkolenia i potrzeb uczestników.
Moduł I. Biochemia nieporozumień
Czyli jak myśli wpływają na reakcje w ciele i odwrotnie i jak tworzą się tzw. predykcje, czyli założenia o tym co ktoś powiedział, mówi, czy chce powiedzieć. Biochemia w ciele a tryb pracy mózgu – czyli czym jest tryb nauki, a czym obrony i jak działanie w tych trybach wpływa na wynik organizacji. Praca całej grupy.
Moduł II. Model SCARF
Status, pewność, autonomia, przynależność do grupy i poczucie sprawiedliwości, czyli społeczne potrzeby mózgu a powstawanie konfliktów, budowanie zaufania i kształtowanie wspierającej kultury organizacji.
Moduł III. Gry statusowe
Pogłębienie modelu SCARF oraz dyskusja na temat tego kiedy komunikacja wrzuca nas w tryb walki i obrony i o tym jak gry statusowe podsycają konflikty i oddalają ludzi od siebie. Komunikaty włączające i wykluczające – jaki masz styl. Praca w trójkach.
Moduł IV. Neuro-feedback
Czyli jak udzielać feedbacku, by nie był konfliktogenny i nie budził oporu ze strony przyjmującego. Praca w czwórkach.
Moduł V. Cicho czy spokojnie – metoda HeartMath
Skuteczne radzenie sobie ze stresem oraz kształtowanie samoregulacji koniecznej do łagodzenia konfliktów i budowania wzajemnego zaufania. Ćwiczenia mentalne i oddechowe służące redukcji stresu i pozwalające mózgowi na wejście w tryb nauki. Do tej części spotkania użyjemy programu EmWave Pro, który obrazuje w czasie rzeczywistym skuteczność wykonywanych ćwiczeń. (grafika obok)
Podsumowanie warsztatu. Pytania, obserwacje, wnioski.
Czas trwania: 1 dzień
Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)
Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.
Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.
Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.
Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.
1. Wnikliwie zbadamy Twoje potrzeby szkoleniowe, a następnie dopasujemy do nich odpowiedniego Trenera oraz propozycję programu szkolenia.
2. Przydzielimy Ci opiekuna, który zapewni stałą opiekę merytoryczną i organizacyjną nad projektem.
3. Uczestnicy Twojego projektu otrzymają niezbędny pakiet materiałów szkoleniowych w atrakcyjnej formie.
4. W trakcie projektu gwarantujemy stosowanie przez Trenera różnorodnych metod i narzędzi szkoleniowych.
5. Twój projekt zakończymy szczegółowym raportem poszkoleniowym, wraz z ewaluacją i rekomendacjami na przyszłość.
Zadzwoń do nas
Napisz do nas
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.