EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE PRACĄ WIRTUALNYCH ZESPOŁÓW

Zarządzanie na odległość to ogromne wyzwanie. Wymaga bowiem specyficznego podejścia i jest zdecydowanie bardziej złożone niż zarządzanie zespołem w biurze. Jak przeciwdziałać zagrożeniom wynikającym z pracy w zespole rozproszonym? Jak podnosić efektywność takich pracowników i zwiększać ich satysfakcję z realizowanych zadań? Jak budować wzajemne zaufanie na odległość?

Zarządzanie pracą wirtualnych i rozproszonych zespołów to dla większości osób niejako wyjście poza strefę komfortu. Jednak właściwe rozszerzenie swoich kompetencji kierowniczych w tym zakresie pozwoli zniwelować związane z tym bariery, a także efektywnie zarządzać w oparciu o wzajemny szacunek i zaufanie.

  • Realizacja szkolenia uwzględnia zasady bezpiecznej obsługi klienta w czasie Covid.
  • Szkolenie realizujemy również w formule szkolenia online.

 

Cena i Terminy

01-02.10.2020
9:30-16:30 / 9:00-16:00
CENA PROMOCYJNA
1750 zł netto + 23% VAT
Cena Regularna
2300 zł netto + 23 % VAT
14-15.12.2020
9:30-16:30 / 9:00-16:00
CENA PROMOCYJNA
1750 zł netto + 23% VAT
Cena Regularna
2300 zł netto + 23 % VAT

CENA ZAWIERA:

  • Szkolenie realizowane w samym centrum Warszawy.
  • Materiały szkoleniowe oraz pakiet konferencyjny – notes, długopis, teczka.
  • Serwis kawowy premium (sok, woda, ciasto, owoce).
  • Dwudaniowy obiad (menu do wyboru).
  • Certyfikat – zaświadczenie o odbyciu szkolenia.
  • Możliwość odbycia e-mentoringu z trenerem z zakresu tematu szkolenia, przez miesiąc od dnia szkolenia.
  • Kupon 20% rabatu od ceny katalogowej na udział w kolejnym szkoleniu otwartym ważny 3 miesiące od daty udziału w pierwszym zakupionym szkoleniu.

CENA PROMOCYJNA:

  1. Szkolenia otwarte realizowane do końca 2020 roku zakupisz w cenie promocyjnej.
  2. Przy grupowym zgłaszaniu pracowników z Twojej firmy na szkolenie otwarte, otrzymasz dodatkowy rabat 20% od ceny katalogowej dla drugiej i każdej kolejnej osoby zgłaszanej.

UZYSKAJ DOFINANSOWANIE:

  • Baza Usług Rozwojowych (BUR)

Skorzystaj z dofinansowania na szkolenie dla pracowników: mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Sprawdź na mapie czy Twoje województwo posiada środki na szkolenia –  http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie – skontaktuj się ze swoim operatorem i dokonaj zgłoszenia na nasze szkolenie za pośrednictwem platformy BUR.

  • Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS)

Skorzystaj z dofinansowania dla firm na realizację szkoleń (duże, średnie, małe oraz mikroprzedsiębiorstwa), o ile w Twojej firmie zatrudniają min. jedną osobę na umowę o pracę.
Dowiedz się więcej – http://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy

Cele i Korzyści

UCZESTNICY NABĘDĄ WIEDZĘ O:

  • Metodach przeciwdziałania zagrożeniom związanym z pracą zespołu rozproszonego.
  • Sposobach na podnoszenie efektywności pracy zespołów wirtualnych.
  • Sposobach zwiększenia satysfakcji z wykonywanej pracy w zespole rozproszonym, mimo izolacji od współpracowników.

UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:

  • Przewodzenia wirtualnymi zespołami poprzez budowanie zaufania i partnerstwa.
  • Zniwelowania bariery w pracy rozproszonej.
  • Podnoszenia efektywności pracy zespołów wirtualnych.
  • Doboru adekwatnych metod i narzędzi zarządzania oraz komunikacji w zespołach rozproszonych.
  • Zwiększenie satysfakcji z wykonywanej pracy, mimo izolacji od współpracowników.

UCZESTNICY POGŁĘBIĄ KOMPETENCJE ZWIĄZANE Z:

  • Zarządzaniem zespołem.
  • Komunikacją interpersonalną i budowaniem relacji.

ADRESACI SZKOLENIA

  • Osoby związane z pracą w wirtualnych zespołach.
  • Osoby, które dołączają do pracy w wirtualnym zespole.
  • Szefowie oraz menedżerowie zespołów rozproszonych.
  • Osoby zainteresowane rozwojem kompetencji menedżerskich.

Program Szkolenia

Efektywne zarządzanie pracą wirtualnych zespołów. Jak skutecznie zarządzać zespołem rozproszonym? 

Dzień I

9:30 – 10:00 Rozpoczęcie szkolenia, omówienie celów oraz potrzeb uczestników.

10:00 – 11:30 Zarządzanie pracą wirtualnych zespołów – wprowadzenie

  • Cele do realizacji.
  • Zakres merytoryczny.
  • Organizacja warsztatu.
  • Oczekiwania uczestników warsztatu.

MODUŁ I – Zarządzanie pracą wirtualnych zespołów – działanie

  • Zespół versus grupa pracowników – co decyduje o tym, że mówimy o zespole?
  • Wirtualny zespół versus wirtualna grupa raportująca do jednego szefa.
  • Przykłady wirtualnych zespołów.
  • Wstępna definicja wirtualnego zespołu, którego jestem członkiem i liderem.
  • Identyfikacja kryteriów decydujących wyborze metod pracy dla wirtualnych zespołów.
  • Rodzaje zespołów wirtualnych.
  • Rodzaje barier przy współpracy: fizyczne (ograniczony kontakt osobisty), kulturowe (dotychczasowa rutyna pracy), psychologiczne, inne.
  • Korzyści i czynniki ryzyka w pracy opartej na strukturze wirtualnej.

11:30 – 11:45 Przerwa

11:45 – 13:00 Moduł II – Zarządzanie pracą wirtualnych zespołów – budowanie mostów 

  • Zarządzanie poprzez cele versus zarządzanie poprzez zadania.
  • Różnice kulturowe – bariera, którą należy zarządzać?
  • Radzenie sobie z kulturami innych społeczności.
  • Samoocena świadomości pracy wewnątrz różno kulturowych grup.
  • Wykorzystanie różnorodnej kultury w budowaniu skuteczności zespołowej.
  • Studium przypadku – od czego zacząć? Osobiste przesłanie lidera na inaugurację pracy wirtualnego zespołu.

13: 00 – 13:40 Przerwa na obiad

13:40 – 16:20 Moduł III – Zarządzanie pracą wirtualnych zespołów – zaufanie 

  • Studium przypadku: Problematyczny email.
  • Dobre praktyki dla budowania zaufania.
  • Jak zmniejszenie izolacji buduje zaufanie?
  • Świętowanie sukcesu mimo odległości.

 Moduł IV – Zarządzanie pracą wirtualnych zespołów – komunikacja

  • Proces zdalnej komunikacji.
  • Słuchanie – klucz do sukcesu.
  • Zadawanie pytań.
  • Przekazywanie opinii (informacji zwrotnej).
  • Przyjmowanie opinii (informacji zwrotnej).
  • Metoda Stop-Start-Kontynuuj.

16:20 – 16:30 Podsumowanie pierwszego dnia szkolenia.

Dzień II

09:00 – 11:00 Moduł V – Zarządzanie pracą wirtualnych zespołów – narzędzia

  • Studium przypadku – dzień z życia szefa wirtualnego zespołu.
  • Telefon jako podstawowe narzędzie komunikacji.
    • Efektywne używanie telefonu.
    • Dobre praktyki rozmów telefonicznych.
    • Efektywne telekonferencje.
    • Komunikatory w praktyce.
    • Rozmowy video.
  • Email
    • Do czego służy email?
    • Standardy użycia w wirtualnym zespole.
  • Telekonferencje internetowe
    • Skype, Live Meeting, podobne technologie.
    • Biała tablica, zdalny pulpit w komunikacji.
    • Wykorzystanie technologii informatycznych do budowania relacji personalnych.

11:00 – 11:15 Przerwa

11:15 – 13:00 Moduł VI – Zarządzanie pracą wirtualnych zespołów – zebrania

  • Efektywne i nieefektywne zebrania.
  • Wirtualne zebranie – agenda, zasady i role uczestników.
  • Jak omawiać wyniki biznesowe.
  • Dobre praktyki prowadzenia wirtualnych spotkań.
  • Elementy integrujące zespół.
  • Symulacja zebrania wirtualnego zespołu.

MODUŁ VII – Zarządzanie pracą wirtualnych zespołów – przywództwo

  • Niezbędne umiejętności dla prowadzenia wirtualnego zespołu.
  • Model 7 kluczowych ról do wypełnienia oraz samoocena powiązanych z nimi kompetencji (na podstawie: Distance Manager Effectiveness Assessment wg. K. Fisher, M. Fisher):
  • Lider (leader).
  • Katalizator rezultatów (results catalyst).
  • Moderator (facilitator).
  • Przełamywacz przeszkód (barrier breaker).
  • Strateg biznesowy (business strategist).
  • Wzór do naśladowania (living example).
  • Motywowanie członków wirtualnych zespołów.

13:00 – 13:40 Przerwa na obiad

13:40 – 15:45 Moduł VIII – Zarządzanie pracą wirtualnych zespołów – organizacja

  • Karta Zespołu (Virtual Team Charter)
  • Macierz odpowiedzialności i uprawnień członków zespołu
  • Reguły pracy i współpracy – wytyczne operacyjne
  • Narzędzia do pracy i współpracy oraz dobre praktyki ich wykorzystania

15:45 – 16:00 Podsumowanie szkolenia. Sesja pytań i odpowiedzi. Test wiedzy (na życzenie).

Trenerzy

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Opinie o Szkoleniu

Klienci

Trener dedykowany do szkolenia z zakresu zarządzania wirtualnymi zespołami realizował szkolenia dla takich firm jak m.in.:
Zakłady Farmaceutyczne Polpharma S.A., Essilor Optical Laboratory Polska Sp. z o.o., PSA Finance Polska Sp. z o.o, NIKON Polska Sp. z o.o., Iron Mountain Polska Sp. z o.o., Politechnika Wrocławska, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, EDF Polska S.A.; Narodowy Bank Polski; Urząd Do Spraw Cudzoziemców; Ministerstwo Sprawiedliwości; Ministerstwo Skarbu Państwa; Ministerstwo Spraw Zagranicznych; Urząd Komunikacji Elektronicznej; Narodowy Bank Polski; Deutsche Bank; PZU S.A., T.U. Euler Hermes S.A; Royal Bank of Scotland; Open Finance; ING Lease, INTER POLSKA S.A.; MONDI Świecie S.A, Sony Poland Limited, PHILIPS Polska Sp. z o.o.; Robert Bosch Sp. z o.o., KGHM Polska Miedź S.A; 3M; IKEA S.A.; Bridgestone Stargard Sp. z o.o. Poland, INDITEX; Procter&Gamble Polska; NUTRICIA Polska Sp. z o.o., Trec Nutrition Sp. z o.o., Kontekst Sp. z o.o. sp. k.

Skontaktuj się z konsultantem szkoleń otwartych

EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE PRACĄ WIRTUALNYCH ZESPOŁÓW