Szkolenie stacjonarne: Efektywne zarządzanie pracą wirtualnych zespołów

Podczas szkolenia dowiesz się jak przeciwdziałać zagrożeniom wynikającym z pracy w zespole rozproszonym, podnosić efektywność pracowników, zwiększać ich satysfakcję z realizowanych zadań oraz budować wzajemne zaufanie na odległość?

Cena i Terminy

15-16.02.2020r.
9:00-16:00
CENA PROMOCYJNA*
1769 zł netto + 23% VAT
Cena Regularna
2300 zł netto + 23 % VAT
*Promocja obejmuje terminy szkoleń do 31.03.2021r.
19-20.04.2021r.
9:00-16:00
CENA
2300 zł netto + 23 % VAT

Cena szkolenia:

  • Cena netto należy doliczyć 23% VAT.
  • Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT=zw.
  • W przypadku chęci zgłoszenia kilku pracowników z jednej firmy/organizacji – dopytaj o wycenę indywidualną.

 Ten temat realizujemy również w formie:

  • Szkolenia otwartego online.
  • Szkolenia zamkniętego na zamówienie.
  • Sesji coachingowych oraz konsultacji.

Cena zawiera:

  • Realizacje szkolenia w kamienicy, w centrum Warszawy (zobacz nasze biuro).
  • Przerwę kawową premium (kawa z ekspresu i nie tylko; wybór herbat; napoje; owoce; przekąski) oraz obiad w pobliskiej restauracji. Jeżeli jesteś na szczególnej diecie, zgłoś nam to proszę przed szkoleniem.
  • Pakiet szkoleniowy (materiały szkoleniowe, teczka, notatnik, długopis).
  • Certyfikat odbycia szkolenia.
  • Rabat 20% na cenę szkolenia otwartego ważny 3 miesiące od daty udziału w szkoleniu otwartym ważny dla uczestnika szkolenia lub innych pracowników z tej samej firmy/organizacji (rabaty się nie łączą).
  • Możliwość odbycia e-mentoringu po obyciu szkolenia (po ustaleniu z trenerem).

Jak się przygotować do uczestnictwa w szkoleniu?

  • Szkolenie obywa się w godzinach 9:00-16:00 – zapraszamy Cię już około godziny 8:45.
  • W trakcie szkolenia będą przerwy kawowe i jedna dłuższa obiadowa.
  • Szkolenie obywa się z biurze firmy Human Skills, ul.Widok 18/2 w samym centrum Warszawy. Jeżeli wybierasz się do nas samochodem, weź pod uwagę, że jest to centrum i strefa płatnego parkowania.

Sprawdź czy możesz pozyskać dofinansowanie do szkolenia:

  • Baza Usług Rozwojowych (BUR) Skorzystaj z dofinansowania na szkolenie dla pracowników: mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Sprawdź na mapie czy Twoje województwo posiada środki na szkolenia. Skontaktuj się ze swoim operatorem i dokonaj zgłoszenia na nasze szkolenie za pośrednictwem platformy BUR. (sprawdź).
  • Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS) Skorzystaj z dofinansowania dla firm na realizację szkoleń (duże, średnie, małe oraz mikroprzedsiębiorstwa), o ile w Twojej firmie zatrudniają min. jedną osobę na umowę o pracę (sprawdź).

Cele i Korzyści

UCZESTNICY NABĘDĄ WIEDZĘ O:

  • Metodach przeciwdziałania zagrożeniom związanym z pracą zespołu rozproszonego.
  • Sposobach na podnoszenie efektywności pracy zespołów wirtualnych.
  • Sposobach zwiększenia satysfakcji z wykonywanej pracy w zespole rozproszonym, mimo izolacji od współpracowników.

UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:

  • Przewodzenia wirtualnymi zespołami poprzez budowanie zaufania i partnerstwa.
  • Zniwelowania bariery w pracy rozproszonej.
  • Podnoszenia efektywności pracy zespołów wirtualnych.
  • Doboru adekwatnych metod i narzędzi zarządzania oraz komunikacji w zespołach rozproszonych.
  • Zwiększenie satysfakcji z wykonywanej pracy, mimo izolacji od współpracowników.

UCZESTNICY POGŁĘBIĄ KOMPETENCJE ZWIĄZANE Z:

  • Zarządzaniem zespołem.
  • Komunikacją interpersonalną i budowaniem relacji.

ADRESACI SZKOLENIA

  • Osoby związane z pracą w wirtualnych zespołach.
  • Osoby, które dołączają do pracy w wirtualnym zespole.
  • Szefowie oraz menedżerowie zespołów rozproszonych.
  • Osoby zainteresowane rozwojem kompetencji menedżerskich.

Program Szkolenia

Efektywne zarządzanie pracą wirtualnych zespołów. Jak skutecznie zarządzać zespołem rozproszonym? 

Dzień I

9:00 – 09:30 Rozpoczęcie szkolenia, omówienie celów oraz potrzeb uczestników.

09:30 – 11:30 Zarządzanie pracą wirtualnych zespołów – wprowadzenie

  • Cele do realizacji.
  • Zakres merytoryczny.
  • Organizacja warsztatu.
  • Oczekiwania uczestników warsztatu.

MODUŁ I – Zarządzanie pracą wirtualnych zespołów – działanie

  • Zespół versus grupa pracowników – co decyduje o tym, że mówimy o zespole?
  • Wirtualny zespół versus wirtualna grupa raportująca do jednego szefa.
  • Przykłady wirtualnych zespołów.
  • Wstępna definicja wirtualnego zespołu, którego jestem członkiem i liderem.
  • Identyfikacja kryteriów decydujących wyborze metod pracy dla wirtualnych zespołów.
  • Rodzaje zespołów wirtualnych.
  • Rodzaje barier przy współpracy: fizyczne (ograniczony kontakt osobisty), kulturowe (dotychczasowa rutyna pracy), psychologiczne, inne.
  • Korzyści i czynniki ryzyka w pracy opartej na strukturze wirtualnej.

11:30 – 11:45 Przerwa

11:45 – 13:00 Moduł II – Zarządzanie pracą wirtualnych zespołów – budowanie mostów 

  • Zarządzanie poprzez cele versus zarządzanie poprzez zadania.
  • Różnice kulturowe – bariera, którą należy zarządzać?
  • Radzenie sobie z kulturami innych społeczności.
  • Samoocena świadomości pracy wewnątrz różno kulturowych grup.
  • Wykorzystanie różnorodnej kultury w budowaniu skuteczności zespołowej.
  • Studium przypadku – od czego zacząć? Osobiste przesłanie lidera na inaugurację pracy wirtualnego zespołu.

13: 00 – 13:40 Przerwa na obiad

13:40 – 16:20 Moduł III – Zarządzanie pracą wirtualnych zespołów – zaufanie 

  • Studium przypadku: Problematyczny email.
  • Dobre praktyki dla budowania zaufania.
  • Jak zmniejszenie izolacji buduje zaufanie?
  • Świętowanie sukcesu mimo odległości.

 Moduł IV – Zarządzanie pracą wirtualnych zespołów – komunikacja

  • Proces zdalnej komunikacji.
  • Słuchanie – klucz do sukcesu.
  • Zadawanie pytań.
  • Przekazywanie opinii (informacji zwrotnej).
  • Przyjmowanie opinii (informacji zwrotnej).
  • Metoda Stop-Start-Kontynuuj.

15:40 – 16:00 Podsumowanie pierwszego dnia szkolenia.

Dzień II

09:00 – 11:00 Moduł V – Zarządzanie pracą wirtualnych zespołów – narzędzia

  • Studium przypadku – dzień z życia szefa wirtualnego zespołu.
  • Telefon jako podstawowe narzędzie komunikacji.
    • Efektywne używanie telefonu.
    • Dobre praktyki rozmów telefonicznych.
    • Efektywne telekonferencje.
    • Komunikatory w praktyce.
    • Rozmowy video.
  • Email
    • Do czego służy email?
    • Standardy użycia w wirtualnym zespole.
  • Telekonferencje internetowe
    • Skype, Live Meeting, podobne technologie.
    • Biała tablica, zdalny pulpit w komunikacji.
    • Wykorzystanie technologii informatycznych do budowania relacji personalnych.

11:00 – 11:15 Przerwa

11:15 – 13:00 Moduł VI – Zarządzanie pracą wirtualnych zespołów – zebrania

  • Efektywne i nieefektywne zebrania.
  • Wirtualne zebranie – agenda, zasady i role uczestników.
  • Jak omawiać wyniki biznesowe.
  • Dobre praktyki prowadzenia wirtualnych spotkań.
  • Elementy integrujące zespół.
  • Symulacja zebrania wirtualnego zespołu.

MODUŁ VII – Zarządzanie pracą wirtualnych zespołów – przywództwo

  • Niezbędne umiejętności dla prowadzenia wirtualnego zespołu.
  • Model 7 kluczowych ról do wypełnienia oraz samoocena powiązanych z nimi kompetencji (na podstawie: Distance Manager Effectiveness Assessment wg. K. Fisher, M. Fisher):
  • Lider (leader).
  • Katalizator rezultatów (results catalyst).
  • Moderator (facilitator).
  • Przełamywacz przeszkód (barrier breaker).
  • Strateg biznesowy (business strategist).
  • Wzór do naśladowania (living example).
  • Motywowanie członków wirtualnych zespołów.

13:00 – 13:40 Przerwa na obiad

13:40 – 15:45 Moduł VIII – Zarządzanie pracą wirtualnych zespołów – organizacja

  • Karta Zespołu (Virtual Team Charter)
  • Macierz odpowiedzialności i uprawnień członków zespołu
  • Reguły pracy i współpracy – wytyczne operacyjne
  • Narzędzia do pracy i współpracy oraz dobre praktyki ich wykorzystania

15:45 – 16:00 Podsumowanie szkolenia. Sesja pytań i odpowiedzi. Test wiedzy (na życzenie).

Trenerzy

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Opinie o Szkoleniu

„Duża wiedza poparta przykładami, odwołanie do rzeczywistych przypadków.”
„Ciekawymi treściami były: organizacja spotkań, komunikacja w projekcie, wywieranie wpływu na zespół; delegowanie, świętowanie sukcesów.”
„Go with the flow – w zależności od potrzeb grupy rozwijanie, skierowanie tematów.”

Klienci

8 powodów, dla których warto wybrać to szkolenie:

1. Szkolenie organizowane jest na sali szkoleniowej w samym centrum Warszawy.

2. Przy zgłoszeniu większej ilości osób z Twojej firmy, otrzymujesz rabaty: 10 % przy zgłoszeniu drugiej osoby; 15% przy trzeciej; wycena indywidualna przy czwartej.

3.Otrzymujesz od nas odpowiednie materiały szkoleniowe: pakiet konferencyjny (teczka, długopis, notatnik).

4. W trakcie szkolenia, masz stały dostęp do serwisu kawowego premium (kawa, herbata, woda, sok, przekąski, owoce sezonowe), a także masz zapewniony dwudaniowy posiłek w uznanej w Warszawie restauracji.

5. W trakcie szkolenia analizujemy również Twoje case study.

6. Po udziale w szkoleniu otrzymujesz możliwość e-mentoringu z trenerem, do miesiąca po zakończeniu szkolenia.

7. Po zakupie szkolenia otrzymujesz od nas rabat – 20%, na zakup kolejnego szkolenia, ważny trzy miesiące.

8. W przypadku tego szkolenia, masz możliwość pozyskania dofinansowania z Bazy Usług Rozwojowych (BUR) oraz Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS). Dowiedz się więcej >

gwarancja jakości human skills

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE:

Szkolenie stacjonarne: Efektywne zarządzanie pracą wirtualnych zespołów