Zarządzanie zespołem – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne

Czas postawić na model zarządzania, który nie tylko poprawi organizację pracy, ale też zwiększy satysfakcję pracowników z realizowanych zadań. Skuteczne zarządzania zwiększy również autorytet przełożonego w oczach zespołu.

Niezależnie od kultury organizacyjnej (od sformalizowanej do „turkusowej”) warto zainwestować w odświeżenie umiejętności kierowniczych na naszym szkoleniu.

Zarządzanie zespołem – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne

Czas postawić na model zarządzania, który nie tylko poprawi organizację pracy, ale też zwiększy satysfakcję pracowników z realizowanych zadań. Skuteczne zarządzania zwiększy również autorytet przełożonego w oczach zespołu.

Niezależnie od kultury organizacyjnej (od sformalizowanej do „turkusowej”) warto zainwestować w odświeżenie umiejętności kierowniczych na naszym szkoleniu.

Cele i Korzyści

Uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • Roli menedżera,
  • Zasadach organizacji pracy i zarządzania czasem,
  • Narzędziach planowania i monitorowania realizacji celów i zadań,
  • Metodach komunikacji i motywacji w podległych zespołach.

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • Tworzenia listy zadań i nadawania im priorytetów,
  • Planowania pracy własnej i zespołu,
  • Radzenia sobie z presją czasu i w sytuacjach wysokiego obciążenia pracą,
  • Formułowania klarownych komunikatów i doboru właściwych środków ich przekazywania,
  • Delegowania pracy podwładnym i motywującego egzekwowania wykonania,
  • Budowania atmosfery współpracy w zespole,
  • Integrowania zespołu wokół wspólnych celów i wartości,
  • Komunikowania się w zespole w trudnych sytuacjach, rozwiązywania konfliktów,
  • Przekazywania informacji zwrotnej służącej efektywności zespołowej.

Uczestnicy pogłębią kompetencje związane z:

  • Zarządzaniem zespołem,
  • Zarządzaniem czasem,
  • Współpracy zespołowej,
  • Delegowania, monitorowania i kontroli realizacji zadań.

Program Szkolenia

Zarządzanie zespołem

  • Program, formę szkolenia oraz agendę godzinową dopasowujemy do potrzeb szkoleniowych Klienta.

Dzień I. Organizacja pracy własnej i komunikacja z zespołem.

Moduł I. Wprowadzenie.

  • Przedstawienie agendy.
  • Krótkie autoprezentacje uczestników.
  • Punkty odniesienia – rola i zadania menedżera – dyskusja.
  • Po co tu jesteśmy? – oczekiwania uczestników.

Moduł II. Zarządzanie zadaniami.

  • Identyfikacja celów organizacyjnych, zespołowych i indywidualnych.
  • Zasady prowadzenia listy zadań.
  • Kontrola listy zadań (kompletność, wypełnianie ról, rozwój).
  • Metody ustalania priorytetów.
  • Kategoryzacja zadań.

Moduł III. Organizacja pracy własnej.

  • Zasady planowania dnia i tygodnia.
  • Wykorzystanie narzędzi informatycznych.
  • Planowanie długoterminowe.
  • Radzenie sobie z zakłóceniami w realizacji planu pracy.

Moduł IV.  Analiza zespołu.

  • Warunki konieczne współpracy w zespole: wspólne cele, wzajemna wiedza o sobie, zgodność postaw.
  • Identyfikacja typów pracowników w 3 wymiarach: osobowość, kompetencje, zaangażowanie.
  • Zarządzanie różnorodnością: wiek, doświadczenie, kultura osobista, postawa, wartości.
  • Dopasowanie stylów komunikacji.
  • Ćwiczenia na własnych zespołach: mapowanie zespołów.

Moduł V.  Podstawy skutecznej komunikacji w zespole.

  • Proces komunikacji – zasada sprzężenia zwrotnego.
  • Dobór formy i narzędzi komunikacyjnych.
  • Formułowanie klarownych komunikatów.
  • Dopasowanie stylu komunikacji do sytuacji i pracownika.
  • Słuchanie i zadawanie pytań.
  • Ćwiczenia – symulacje rozmów.

Dzień II. Organizacja pracy zespołu i działania na rzecz wzrostu efektywności i zaangażowania.

Moduł VI. Delegowanie pracy.

  • Podejmowanie decyzji – co i komu delegować.
  • Lista zadań i planowanie pracy zespołu.
  • Struktura rozmowy delegującej.
  • Udzielanie uprawnień.
  • Monitorowanie i kontrola wykonania.
  • Symulacje rozmów delegujących.

Moduł VII. Udzielanie informacji zwrotnych.

  • Rola informacji zwrotnej: motywowanie, rozwój i egzekwowanie wyników.
  • Przekazywanie opinii (informacji zwrotnej): pochwała, krytyka, korekta zachowań, dyscyplinowanie.
  • Przyjmowanie opinii (informacji zwrotnej).
  • Trudne sytuacje.
  • Ćwiczenia – symulacje.

Moduł VIII. Zebrania zespołu.

  • Rodzaje zebrań: informacyjne, operacyjne, szkoleniowe, problemowe.
  • Agenda, zasady  i role uczestników.
  • Jak omawiać wyniki.
  • Elementy integrujące zespół.
  • Symulacja spotkania.

Działania na rzecz rozwoju kompetencji.

  • Notatnik menedżera.
  • Planowanie szkoleń.
  • Menedżer jako coach?  W jakich obszarach?

Motywowanie pracowników.

  • Warunki konieczne motywacji.
  • Czynniki motywacyjne.
  • Lista najczęstszych błędów menedżerskich – czynników demotywujących.

Podsumowanie warsztatu.

  • Odniesienie się do agendy i oczekiwań z pierwszej części szkolenia.

Plany działania uczestników

Czas trwania: 2 dni

Eksperci

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.