Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
AGNIESZKA JARZĘBOWSKA
AGNIESZKA NADSTAWNA
AGNIESZKA OLEJNIK
AGNIESZKA SCHMIDT
ANDRZEJ MIKA
ANETA DREKSLER
ANNA GUCWA
BEATA WIERNICKA-BEŁZ
DANIEL BINDA
DOMINIKA MACIEJAK
DOROTA SZCZEŚNIAK-KOSIOREK
EDYTA MADEJ
ELŻBIETA UŁASIEWICZ
EWA GLAJZER
EWA HARTMAN
EWA STRZYŻEWSKA
IWONA FIRMANTY
IWONA GOLONKO
IWONA KUNACH
JOANNA FRĄCZEK-BRODA
JOANNA ZIĘTARA
KAMILA JAKUBOWSKA
KATARZYNA BĄKOWICZ
KATARZYNA BŁAŻEJEWSKA – STUHR
KATARZYNA LEWANDOWSKA
KOMPETENCJE INTERPERSONALNE
MACIEJ ŚCIBOR
MAGDALENA HONORY
MAŁGORZATA KARCZEWSKA
MAŁGORZATA SYPNIEWSKA
MARCIN WŁADYSŁAW SOBOTA
MAREK JURKIEWICZ
MAREK NAUMIUK
MARTA ORZEŁ
MIROSŁAWA TKACZUK
MONIKA FIRMANTY NAUWELARES
MONIKA KANTOWICZ-GDAŃSKA
MONIKA KLIBER
PIOTR WIŚNIEWSKI
REGINA MAY
RENATA WRONA
SPRZEDAŻ / NEGOCJACJE / OBSŁUGA KLIENTA
SZKOLENIA DLA MENEDŻERÓW
SZKOLENIA HUMAN RESOURCES/ DZIAŁ HR
SZKOLENIA PRAWNE
SZKOLENIA STANOWISKOWE
TATIANA MINDEWICZ-PUACZ
TOMASZ BIERNACKI
TOMASZ KOLASIŃSKI
TOMASZ ZEGARSKI
Trenerzy
Uncategorized
URSZULA FIRMANTY
WOJCIECH ZEZULA
WYSTĄPIENIA PUBLICZNE, KREOWANIE WIZERUNKU
WYSTĄPIENIA PUBLICZNE/ KREOWANIE WIZERUNKU
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI

Zarządzanie zespołem

Najważniejszą umiejętnością menedżerów oraz kierowników jest umiejętność zarządzania zespołem. Obecna sytuacja na rynku pracy sprawia trudności pracodawcom w pozyskiwaniu i utrzymaniu dobrych pracowników. Najczęstszą przyczyną odejść pracowników nie są aspekty płacowe, lecz brak odpowiedniej atmosfery pracy.

Pracownikom zależy na poczuciu docenienia, otwartej komunikacji, a także możliwości rozwoju. W tym obszarze prawie wszystko zależy od bezpośrednich przełożonych. To od nich głównie zależy, jak pracownicy czują się w pracy i jakie mają zdanie o pracodawcy. To dość często zaniedbywany aspekt pracy – menedżerowie nastawieni na zysk firmy nawet nie zdają sobie sprawy z panujących w zespole nastrojów. Czas to zmienić i postawić na model zarządzania, który nie tylko poprawi organizację pracy, ale też zwiększy satysfakcję pracowników z realizowanych zadań. Skuteczne zarządzenia zwiększy również autorytet przełożonego w oczach zespołu. Niezależnie od kultury organizacyjnej (od sformalizowanej do „turkusowej”) warto zainwestować w odświeżenie umiejętności kierowniczych na naszym szkoleniu.

Cele i Korzyści

Uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • Roli menedżera,
  • Zasadach organizacji pracy i zarządzania czasem,
  • Narzędziach planowania i monitorowania realizacji celów i zadań,
  • Metodach komunikacji i motywacji w podległych zespołach.

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • Tworzenia listy zadań i nadawania im priorytetów,
  • Planowania pracy własnej i zespołu,
  • Radzenia sobie z presją czasu i w sytuacjach wysokiego obciążenia pracą,
  • Formułowania klarownych komunikatów i doboru właściwych środków ich przekazywania,
  • Delegowania pracy podwładnym i motywującego egzekwowania wykonania,
  • Budowania atmosfery współpracy w zespole,
  • Integrowania zespołu wokół wspólnych celów i wartości,
  • Komunikowania się w zespole w trudnych sytuacjach, rozwiązywania konfliktów,
  • Przekazywania informacji zwrotnej służącej efektywności zespołowej.

Uczestnicy pogłębią kompetencje związane z:

  • Zarządzaniem zespołem,
  • Zarządzaniem czasem,
  • Współpracy zespołowej,
  • Delegowania, monitorowania i kontroli realizacji zadań.

Program Szkolenia

Zarządzanie zespołem

  • Program, formę szkolenia oraz agendę godzinową dopasowujemy do potrzeb szkoleniowych Klienta.

Dzień I. Organizacja pracy własnej i komunikacja z zespołem.

Moduł I. Wprowadzenie.

  • Przedstawienie agendy.
  • Krótkie autoprezentacje uczestników.
  • Punkty odniesienia – rola i zadania menedżera – dyskusja.
  • Po co tu jesteśmy? – oczekiwania uczestników.

Moduł II. Zarządzanie zadaniami.

  • Identyfikacja celów organizacyjnych, zespołowych i indywidualnych.
  • Zasady prowadzenia listy zadań.
  • Kontrola listy zadań (kompletność, wypełnianie ról, rozwój).
  • Metody ustalania priorytetów.
  • Kategoryzacja zadań.

Moduł III. Organizacja pracy własnej.

  • Zasady planowania dnia i tygodnia.
  • Wykorzystanie narzędzi informatycznych.
  • Planowanie długoterminowe.
  • Radzenie sobie z zakłóceniami w realizacji planu pracy.

Moduł IV.  Analiza zespołu.

  • Warunki konieczne współpracy w zespole: wspólne cele, wzajemna wiedza o sobie, zgodność postaw.
  • Identyfikacja typów pracowników w 3 wymiarach: osobowość, kompetencje, zaangażowanie.
  • Zarządzanie różnorodnością: wiek, doświadczenie, kultura osobista, postawa, wartości.
  • Dopasowanie stylów komunikacji.
  • Ćwiczenia na własnych zespołach: mapowanie zespołów.

Moduł V.  Podstawy skutecznej komunikacji w zespole.

  • Proces komunikacji – zasada sprzężenia zwrotnego.
  • Dobór formy i narzędzi komunikacyjnych.
  • Formułowanie klarownych komunikatów.
  • Dopasowanie stylu komunikacji do sytuacji i pracownika.
  • Słuchanie i zadawanie pytań.
  • Ćwiczenia – symulacje rozmów.

Dzień II. Organizacja pracy zespołu i działania na rzecz wzrostu efektywności i zaangażowania.

Moduł VI. Delegowanie pracy.

  • Podejmowanie decyzji – co i komu delegować.
  • Lista zadań i planowanie pracy zespołu.
  • Struktura rozmowy delegującej.
  • Udzielanie uprawnień.
  • Monitorowanie i kontrola wykonania.
  • Symulacje rozmów delegujących.

Moduł VII. Udzielanie informacji zwrotnych.

  • Rola informacji zwrotnej: motywowanie, rozwój i egzekwowanie wyników.
  • Przekazywanie opinii (informacji zwrotnej): pochwała, krytyka, korekta zachowań, dyscyplinowanie.
  • Przyjmowanie opinii (informacji zwrotnej).
  • Trudne sytuacje.
  • Ćwiczenia – symulacje.

Moduł VIII. Zebrania zespołu.

  • Rodzaje zebrań: informacyjne, operacyjne, szkoleniowe, problemowe.
  • Agenda, zasady  i role uczestników.
  • Jak omawiać wyniki.
  • Elementy integrujące zespół.
  • Symulacja spotkania.

Działania na rzecz rozwoju kompetencji.

  • Notatnik menedżera.
  • Planowanie szkoleń.
  • Menedżer jako coach?  W jakich obszarach?

Motywowanie pracowników.

  • Warunki konieczne motywacji.
  • Czynniki motywacyjne.
  • Lista najczęstszych błędów menedżerskich – czynników demotywujących.

Podsumowanie warsztatu.

  • Odniesienie się do agendy i oczekiwań z pierwszej części szkolenia.

Plany działania uczestników

Czas trwania: 2 dni

Eksperci

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Opinie o Szkoleniu

Klienci

Powyższe szkolenie firma Human Skills miała przyjemność prowadzić m.in. dla Uczestników z takich firm i instytucji jak: Vestas Polska Sp. Z o.o., Kancelaria Sejmu, Kapsch Telematic Services Sp. z o.o., Grupa Lux Med., OLX Polska, Kontekst Sp. Z o.o., Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Stadler Sp.zo.o., Orsted Polska Sp. z o.o., Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, Ministerstwo Środowiska, Metso Poland Sp. z o.o., Roche Diabetes Care Polska Sp. z o.o.; Ambasada Brytyjska.

Informacje organizacyjne

Jak tworzymy szkolenia dla firm ?

Analiza potrzeb szkoleniowych

Weryfikacja celów szkolenia

Zaprojektowanie programu szkolenia

Ustalenia logiczno – administracyjne

Realizacja szkolenia

5 powodów, dla których warto wybrać to szkolenie:

1. Wnikliwie zbadamy Twoje potrzeby szkoleniowe, a następnie dopasujemy do nich odpowiedniego Trenera oraz propozycję programu szkolenia.

2. Przydzielimy Ci opiekuna, który zapewni stałą opiekę merytoryczną i organizacyjną nad projektem.

3. Uczestnicy Twojego projektu otrzymają niezbędny pakiet materiałów szkoleniowych w atrakcyjnej formie.

4. W trakcie projektu gwarantujemy stosowanie przez Trenera różnorodnych metod i narzędzi szkoleniowych.

5. Twój projekt zakończymy szczegółowym raportem poszkoleniowym, wraz z ewaluacją i rekomendacjami na przyszłość.

gwarancja jakości human skills

Szkolenie - Zarządzanie zespołem

ul. Widok 18/2, 00-023 Warszawa

(22) 224 21 95

603 906 655

biuro@humanskills.pl

Mogą Ci się również spodobać

Chcesz uzyskać atrakcyjne ceny dla pracowników swojej firmy?

Zastanawiasz się, czy to szkolenie jest dla Ciebie? Skorzystaj z doświadczenia naszych ekspertów w bezpłatnej konsultacji:

(22) 224 21 95

Zadzwoń do nas

biuro@humanskills.pl

Napisz do nas

Skorzystaj z wiedzy i doświadczenia naszych ekspertów w bezpłatnej konsultacji:

ZADZWOŃ:

+48 (22) 224 21 95

+48 (22) 224 21 96

603 906 655

LUB WYPEŁNIJ FORMULARZ:

X