szkolenie asertywność w biznesie

Asertywność i pewność siebie – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne

Asertywność to niezwykle ważna i przydatna umiejętność. Bez niej ciężko poradzić sobie zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Niestety, często pojawia się na tym polu problem. Mamy trudności z asertywnością i popadamy z jednej skrajności w drugą – jesteśmy albo zbyt ulegli albo zbyt zaborczy. Jak zatem osiągnąć złoty środek i żyć w zgodzie z własnymi poglądami? Jak nie dać się wykorzystywać innym? Jak dbać o swoją asertywność bez postawy roszczeniowej?

Pracę nad sobą i swoimi kompetencjami należy zacząć od wyjaśnienia i zrozumienia, czym właściwie jest asertywność. To przede wszystkim umiejętność bycia sobą. Życie w zgodzie z samym sobą. Umiejętność wyrażania swoich potrzeb, emocji i własnego zdania. To uczciwość wobec samego siebie, jak i wobec otoczenia. To nieuleganie presji. To wolność.

Asertywność i pewność siebie – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne

szkolenie asertywność w biznesie

Asertywność to niezwykle ważna i przydatna umiejętność. Bez niej ciężko poradzić sobie zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Niestety, często pojawia się na tym polu problem. Mamy trudności z asertywnością i popadamy z jednej skrajności w drugą – jesteśmy albo zbyt ulegli albo zbyt zaborczy. Jak zatem osiągnąć złoty środek i żyć w zgodzie z własnymi poglądami? Jak nie dać się wykorzystywać innym? Jak dbać o swoją asertywność bez postawy roszczeniowej?

Pracę nad sobą i swoimi kompetencjami należy zacząć od wyjaśnienia i zrozumienia, czym właściwie jest asertywność. To przede wszystkim umiejętność bycia sobą. Życie w zgodzie z samym sobą. Umiejętność wyrażania swoich potrzeb, emocji i własnego zdania. To uczciwość wobec samego siebie, jak i wobec otoczenia. To nieuleganie presji. To wolność.

Cele i Korzyści

Uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • Sposobach podniesienia samoświadomości w zakresie własnych mocnych stron oraz obszarów do rozwoju z zakresu efektywności i asertywności.
  • Technikach asertywnej, dyplomatycznej odmowy i prezentowania poglądów.
  • Zasadach radzenia sobie z atakami personalnymi ze strony otoczenia.
  • Zasadach asertywnego radzenia sobie z manipulacją ze strony otoczenia.
  • Korzyściach posiadania postawy asertywnej w kontakcie z innymi.

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • Skutecznego wyrażania swojego zdania, oczekiwań i poleceń oraz obrony swoich granic.
  • Świadomego kształtowania relacji zawodowych i prywatnych.
  • Świadomego budowania swojej siły i stanowczości.
  • Dyplomatycznej odmowy, która nie urazi innych.

Uczestnicy pogłębią kompetencje związane z:

  • Asertywnością i pewnością siebie.
  • Komunikacją ustną i pisemną.

Program Szkolenia

Asertywność w biznesie

Asertywność jest podstawą wszelkiego rodzaju relacji międzyludzkich – z przełożonymi, podwładnymi, współpracownikami, partnerami biznesowymi, jak i życiowymi czy też z przyjaciółmi. My zajmiemy się asertywnością w biznesie – o tym będzie nasze szkolenie. Możemy je zrealizować w mniejszych grupach bądź też w formie coachingu.

  • Program, formę szkolenia oraz agendę godzinową dopasowujemy do potrzeb szkoleniowych Klienta.

Czym jest asertywność.

  • Czym jest asertywność?
  • Skutki braku asertywności i korzyści z bycia asertywnym na co dzień.
  • Agresja, uległość, asertywność – mechanizmy zachowań.
  • Jakie są warunki asertywności? Siły hamujące i wspierające asertywność.
  • Poczucie własnej wartości i świadomość swoich umiejętności z zakresu asertywności w życiu codziennym i w biznesie.

Jak odmawiać i jak mówić o tym, czego potrzebujemy.

  • Analiza transakcyjna Berne’a.
  • Role: wybawca/prześladowca/ofiara. Jak wyjść z danej roli?
  • Asertywność w komunikacji werbalnej oraz niewerbalnej.
  • Jak budować asertywne komunikaty?
  • Jak skutecznie używać technik asertywności.

Jak radzić sobie z trudnymi rozmówcami?

  • Asertywne zachowanie w kontaktach z przełożonym, z klientami i współpracownikami?
  • Jak asertywnie prosić, egzekwować i odmawiać?
  • Jak komunikować się z trudnymi rozmówcami w sposób asertywny?
  • Jak w asertywny sposób udzielać i przyjmować negatywne informacje zwrotne?
  • Jak asertywnie wymieniać poglądy?
  • Asertywne zachowanie w kontaktach z przełożonym, z klientami i współpracownikami?
  • Jak asertywnie prosić, egzekwować i odmawiać?
  • Jak komunikować się z trudnymi rozmówcami w sposób asertywny?
  • Jak w asertywny sposób udzielać i przyjmować negatywne informacje zwrotne?
  • Jak asertywnie wymieniać poglądy?
  • Jak reagować na manipulacje ze strony otoczenia?
  • Jak reagować na postawę roszczeniową, lekceważenie, poniżanie, niestosowne żarty?
  • Jak asertywnie wyznaczać innym granice?

Podsumowanie szkolenia z zakresu asertywności oraz sporządzenie osobistej check – listy.

Czas trwania: 1 dzień

 

Eksperci

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.