ASERTYWNOŚĆ W BIZNESIE

Jak być asertywnym, pewnym siebie i bronić się przed manipulacjami ze strony otoczenia?
szkolenie asertywność w biznesie

Wprowadzenie

Asertywność to niezwykle ważna i przydatna umiejętność. Bez niej ciężko poradzić sobie zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Niestety, często pojawia się na tym polu problem. Mamy trudności z asertywnością i popadamy z jednej skrajności w drugą – jesteśmy albo zbyt ulegli albo zbyt zaborczy. Jak zatem osiągnąć złoty środek i żyć w zgodzie z własnymi poglądami? Jak nie dać się wykorzystywać innym? Jak dbać o swoją asertywność bez postawy roszczeniowej?

Pracę nad sobą i swoimi kompetencjami należy zacząć od wyjaśnienia i zrozumienia, czym właściwie jest asertywność. To przede wszystkim umiejętność bycia sobą. Życie w zgodzie z samym sobą. Umiejętność wyrażania swoich potrzeb, emocji i własnego zdania. To uczciwość wobec samego siebie, jak i wobec otoczenia. To nieuleganie presji. To wolność.

Asertywność jest podstawą wszelkiego rodzaju relacji międzyludzkich – z przełożonymi, podwładnymi, współpracownikami, partnerami biznesowymi, jak i życiowymi czy też z przyjaciółmi. My zajmiemy się asertywnością w biznesie – o tym będzie nasze szkolenie. Możemy je zrealizować w mniejszych grupach bądź też w formie coachingu.

Korzyści dla uczestników:

UCZESTNICY NABĘDĄ WIEDZĘ O:

  • Sposobach podniesienia samoświadomości w zakresie własnych mocnych stron oraz obszarów do rozwoju z zakresu efektywności i asertywności.
  • Technikach asertywnej, dyplomatycznej odmowy i prezentowania poglądów.
  • Zasadach radzenia sobie z atakami personalnymi ze strony otoczenia.
  • Zasadach asertywnego radzenia sobie z manipulacją ze strony otoczenia.
  • Korzyściach posiadania postawy asertywnej w kontakcie z innymi.

UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:

  • Skutecznego wyrażania swojego zdania, oczekiwań i poleceń oraz obrony swoich granic.
  • Świadomego kształtowania relacji zawodowych i prywatnych.
  • Świadomego budowania swojej siły i stanowczości.
  • Dyplomatycznej odmowy, która nie urazi innych.

UCZESTNICY POGŁĘBIĄ KOMPETENCJE ZWIĄZANE Z:

  • Asertywnością i pewnością siebie.
  • Komunikacją ustną i pisemną.

Program szkolenia 

Rozpoczęcie szkolenia, ustalenie celów i potrzeb uczestników.

TRENING ASERTYWNOŚCI. Czym jest asertywność.

  • Czym jest asertywność?
  • Skutki braku asertywności i korzyści z bycia asertywnym na co dzień.
  • Agresja, uległość, asertywność – mechanizmy zachowań.
  • Jakie są warunki asertywności? Siły hamujące i wspierające asertywność.
  • Poczucie własnej wartości i świadomość swoich umiejętności z zakresu asertywności w życiu codziennym i w biznesie.

Jak odmawiać i jak mówić o tym, czego potrzebujemy.

  • Analiza transakcyjna Berne’a.
  • Role: wybawca/prześladowca/ofiara. Jak wyjść z danej roli?
  • Asertywność w komunikacji werbalnej oraz niewerbalnej.
  • Jak budować asertywne komunikaty?
  • Jak skutecznie używać technik asertywności

.Jak radzić sobie z trudnymi rozmówcami?

  • Asertywne zachowanie w kontaktach z przełożonym, z klientami i współpracownikami?
  • Jak asertywnie prosić, egzekwować i odmawiać?
  • Jak komunikować się z trudnymi rozmówcami w sposób asertywny?
  • Jak w asertywny sposób udzielać i przyjmować negatywne informacje zwrotne?
  • Jak asertywnie wymieniać poglądy?
  • Asertywne zachowanie w kontaktach z przełożonym, z klientami i współpracownikami?
  • Jak asertywnie prosić, egzekwować i odmawiać?
  • Jak komunikować się z trudnymi rozmówcami w sposób asertywny?
  • Jak w asertywny sposób udzielać i przyjmować negatywne informacje zwrotne?
  • Jak asertywnie wymieniać poglądy?
  • Jak reagować na manipulacje ze strony otoczenia?
  • Jak reagować na postawę roszczeniową, lekceważenie, poniżanie, niestosowne żarty?
  • Jak asertywnie wyznaczać innym granice?

Podsumowanie szkolenia z zakresu asertywności oraz sporządzenie osobistej check – listy.

Czas trwania: 1 dzień

TRENERZY

Renata Wrona

Trener biznesu / Trener rozwoju osobistego / Coach ICF/ Wykładowca akademicki/ Autorka poradników rozwojowych/ Konsultantka MaxieDISC
Profil Trenera

KLIENCI

Powyższe szkolenie z zakresu asertywności w biznesie firma Human Skills miała przyjemność prowadzić m.in. dla Uczestników z takich firm jak: SAS Institute Polska, SKF Polska S.A. Oddział w Warszawie, Sollers Consulting Sp. z o.o. Polska Organizacja Turystyczna, Lux Med Sp. z o.o., Sellpoint Sp. z o.o., Grupa Pracuj Sp. z o.o., Den Hartogh Polska Sp. z o.o., Robert Bosch Sp. z.o.o., Essilor Optical Laboratory Polska Sp. z.o.o., Lionbridge Poland Sp. z.o.o., Główny Inspektorat Transportu Drogowego, Grupa Pracuj S.A., Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, GTV Poland Sp. z.o.o. Sp. k., Iron Mountain Polska Sp. z.o.o., Brixx Sp. z.o.o., Nikon Polska Sp. z.o.o., Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie, Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A., Bergerat Monnoyeur Sp. z o.o., GEBERIT OZORKÓW Sp. o.o., Windhunter Serwis Sp. z o.o., Bank BGŻ BPN Paribas S.A., Axalta Coating Systems Poland Sp. z o.o., C&C PARTNERS Sp. z o.o., Orsted Polska Sp. z o.o., Nexio Management Sp. z o.o., CFE POLSKA Sp. z o.o., Aereco Wentylacja Sp. z o.o., Press Glass S.A., Orsted Polska Sp. z o.o., Santander Bank Polska S.A., Vestas Poland Sp. z o.o., SANRO Sp. z o.o.

OPINIE

„Świetnie omówione techniki asertywne. Teoria poparta przykładami z życia codziennego. Bardzo przydatne szkolenie dla każdego. Odkryłam, że asertywność jest potrzebna i nie jest przejawem arogancji. Cenne było dla mnie poznanie technik radzenie sobie asertywnie z atakami klientów. Trening rewelacyjnie przygotowany pod względem merytorycznym oraz organizacyjnym. Ważne techniki odmowy asertywności. Technika FUKO, odmowy, parafrazy. Ciekawa asertywna mowa ciała. Metody stosowane w asertywności. Praktyczne wskazówki do wykorzystania. Merytoryczny i miły trener. Dobra lokalizacja szkolenia – centrum Warszawy. Istota asertywności – moje mocje strony/ja jestem ok – Ty jesteś ok. Budowanie asertywnej odmowy – techniki oraz ćwiczenia. Bardzo mi się podobało szkolenie.”

„Ciekawe sposoby reakcji na krytykę oraz schematy asertywnej odpowiedzi gotowe do zastosowania. Indywidualne podejście trenera oraz rzeczowe rady do konkretnych sytuacji.” 

„Ciekawe sposoby komunikacji z trudnym rozmówcą oraz techniki wzmocnienia asertywności. Mocno dopracowane szkolenie.” 

Zainteresowało Cię to szkolenie – Skontaktuj się z nami

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Skontaktuj się z naszym działem szkoleń zamkniętych

ASERTYWNOŚĆ W BIZNESIE