Szkolenia dla trenerów wewnętrznych – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne
Nieustanne poszerzanie kompetencji oraz wiedzy niezbędnej do wykonywania przypisanych do danego stanowiska zadań to dziś nie tyle standard, co konieczność. W trakcie szkolenia wyposażymy trenera w profesjonalne narzędzia, dzięki którym prowadzone przez niego szkolenia staną się interesujące i przede wszystkim skuteczne. Odpowiedni sposób przekazywania informacji – dbałość o autoprezentację, wykorzystanie dodatkowych narzędzi i materiałów, jak również właściwe przygotowanie miejsca szkolenia pomogą osiągnąć sukces. To właśnie połącznie tych wszystkich czynników sprawi, że uczestnikom łatwiej będzie przyswoić i wykorzystać w codziennej pracy wiedzę i doskonalone w czasie szkolenia umiejętności.
Skorzystaj również ze szkolenia otwartego: Trening dla trenerów szkolenie otwarte Warszawa
Sprawdź naszą Akademię Trenera – projekt na zamówienie (link)
Szkolenia dla trenerów wewnętrznych – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne
Nieustanne poszerzanie kompetencji oraz wiedzy niezbędnej do wykonywania przypisanych do danego stanowiska zadań to dziś nie tyle standard, co konieczność. W trakcie szkolenia wyposażymy trenera w profesjonalne narzędzia, dzięki którym prowadzone przez niego szkolenia staną się interesujące i przede wszystkim skuteczne. Odpowiedni sposób przekazywania informacji – dbałość o autoprezentację, wykorzystanie dodatkowych narzędzi i materiałów, jak również właściwe przygotowanie miejsca szkolenia pomogą osiągnąć sukces. To właśnie połącznie tych wszystkich czynników sprawi, że uczestnikom łatwiej będzie przyswoić i wykorzystać w codziennej pracy wiedzę i doskonalone w czasie szkolenia umiejętności.
Skorzystaj również ze szkolenia otwartego: Trening dla trenerów szkolenie otwarte Warszawa
Sprawdź naszą Akademię Trenera – projekt na zamówienie (link)
Cele i Korzyści
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
- Dynamice procesu grupowego i zjawiskach grupowych, takich jak m.in. normy i role grupowe.
- Metodach uczenia się poprzez doświadczenie podczas prowadzonych szkoleń.
- Sposobach zaangażowania uczestników, utrzymania i skupienia uwagi audytorium.
- Metodach współpracy z grupą oraz sposobów radzenia sobie w sytuacjach na pozór nieprzewidywalnych.
- Roli komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- Efektywnego projektowania, prowadzenia i ewaluacji szkoleń.
- Radzenia sobie z sytuacjami trudnymi podczas szkoleń (np. opór uczestników) i wystąpień.
- Elastycznej adaptacji do zmieniającej się dynamiki grupy i innych okoliczności szkolenia.
- Aktywnego słuchania.
Uczestnicy pogłębią kompetencje związane z:
- Autoprezentacją.
- Budowaniem relacji z grupą.
- Kreowaniem wiarygodnego wizerunku profesjonalisty.
- Prowadzeniem szkoleń dla trenerów wewnętrznych.
Program Szkolenia
Trening dla trenerów wewnętrznych
- Program, formę szkolenia oraz agendę godzinową dopasowujemy do potrzeb szkoleniowych Klienta.
Dzień I
Rozpoczęcie szkolenia.
- Omówienie kontraktu, celów szkolenia i potrzeb uczestników.
Trening dla trenerów wewnętrznych. Wprowadzenie.
- Elementy treningu integracyjnego trenera z grupą szkoleniową (poznanie trenera z grupą i uczestników szkolenia pomiędzy sobą).
- Przedstawienie programu szkolenia, planu, celów szkolenia.
- Omówienie potrzeb szkoleniowych uczestników szkolenia.
- Mini-wykład oraz praktyczne przećwiczenie zasad budowania kontraktu z grupą wraz z omówieniem. Przykłady.
Moduł I. Planowanie i projektowanie szkoleń.
- Trójkąt kompetencji trenera (omówienie, ćwiczenie indywidualne, dyskusja).
- Role trenera w procesie szkoleniowym.
- Metoda Human Performance Improvement (HPI) w prowadzeniu szkoleń.
- Warunki uczenia dorosłych podczas prowadzonych przez trenera szkoleń.
- Cztery etapy uczenia się.
- Piramida zapamiętywania.
- Cykl Kolba i jak go wdrożyć w plan szkolenia.
- Metody określania celów szkolenia przez trenera.
- Dobór metod szkoleniowych do celów szkolenia/warsztatu/ wykładu.
- Zarządzanie czasem szkoleniowym przez trenera podczas szkolenia.
- Model efektywności szkolenia Kirkpatricka.
- Ścieżka działań wzmacniających efekty szkolenia (prezentacja).
- Normy etyczne jakie musi przestrzegać trener (prezentacja).
Moduł II. Zasady przygotowania szkolenia od strony technicznej.
- Materiały szkoleniowe (prezentacja możliwości).
- Sprzęt audiowizualny (flip chart, rzutnik, projektor multimedialny itp. – ustawienie sprzętu a teren trenera).
- Przygotowanie slajdów i flipów (prezentacja stylu amerykańskiego i standardowego wraz z trickami związanymi z czytelnością przekazywanych treści).
- Przygotowanie sali szkoleniowej (jak zadbać o swój teren – praktyczna prezentacja możliwości.
- Przygotowanie akcesoriów do ćwiczeń i gier – Mini-wykład o zasadach budowania ćwiczeń szkoleniowych wraz z praktycznym zastosowaniem wskazówek. Każdy uczestnik będzie poproszony o zaprojektowanie ćwiczenia, które zostanie omówione na forum grupy.
- Najczęstsze błędy trenerskie (prezentacja).
- Analiza SWOT dla trenera w organizacji (ćwiczenie indywidualne, omówienie).
Moduł III. Najważniejsze umiejętności trenerskie.
- Techniki zarządzania stresem przed i podczas szkolenia – Mini-wykład omawiający pojęcia eustresu i dystresu. Prezentacja technik radzenia sobie ze stresem na tydzień przed szkoleniem, na dzień przed szkoleniem oraz tuż przed drzwiami sali szkoleniowej.
- Umiejętność aktywnego słuchania. Przypomnienie zasad parafrazy oraz siły pauzy (mini-ćwiczenie).
- Mowa ciała trenera podczas prowadzenia szkolenia (przećwiczenie świadomej mowy ciała na forum grupy).
- Rola głosu trenera podczas prowadzenia szkolenia (przećwiczenie na forum grupy poprawnej wymowy).
Moduł IV. Techniki prowadzenia szkoleń.
- Zasady zdobywania zaufania grupy – prezentacja tricków trenerskich.
- Skuteczny przekaz informacji oraz zasady utrzymania uwagi i zaangażowania uczestników.
Miniwykład oraz prezentacja na forum obecnego, indywidualnego sposobu przekazywania treści. Analiza wystąpienia przez audytorium z praktycznym przećwiczeniem zasad feedbacku. - Chwalenie uczestników szkoleń przez trenera- prezentacja tricków trenerskich.
- Kreatywne myślenie jako element elastyczności w pracy trenera (przećwiczenie pracy z grupą).
- Zadanie do wykonania między dniami szkoleniowymi: Planowanie konspektu szkolenia.
Podsumowanie pierwszego dnia szkolenia wraz omówieniem najważniejszych kwestii. Stworzenie przez uczestników osobistej listy poszkoleniowej.
Dzień II
Rozpoczęcie szkolenia wraz z omówieniem zadania domowego.
Moduł V. Prezentacje trenerskie.
- Wystąpienia uczestników wykorzystujące w praktyce informacje zdobyte podczas pierwszego dnia. Ćwiczenie indywidualne, wystąpienia wraz z nagraniem.
- Sesja feedbackowa dla uczestników szkolenia.
Moduł VI. Techniki radzenia sobie z trudnymi sytuacjami podczas szkoleń.
Moduł oparty na przećwiczeniu poniższych sytuacji trudnych :
- Pytania bez odpowiedzi.
- Niezdyscyplinowana grupa.
- Agresywny uczestnik.
- Sytuacja kryzysowa.
- Manipulacja ze strony uczestników.
- Awaria sprzętu.
- Przykłady uczestników.
Każdy uczestnik szkolenia dostanie przykłady związane z wyżej wymienionymi trudnymi sytuacjami. Każdy będzie poproszony o prezentację na forum preferowanego systemu radzenia sobie z takimi zdarzeniami. Omówienie i wypracowanie przez grupę najstosowniejszych metod.
Moduł VII. Próbki szkoleniowe.
- Trener w praktyce. Każdy z uczestników przeprowadzi próbkę szkoleniową na bazie wcześniej podanego tematu szkoleniowego.
- Trener w boju – prezentacja na forum.
Moduł VIII. Analiza prezentacji/nagrań.
- Omówienie wraz z feedbackiem ze strony trenera prowadzącego oraz grupy szkoleniowej.
Podsumowanie szkolenia, omówienie najważniejszych kwestii oraz stworzenie przez uczestników osobistej listy poszkoleniowej.
Czas szkolenia: 2 dni
Eksperci
METODY SZKOLENIA
Activity Based Learning
Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)
Ćwiczenia
Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.
Feedback
Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.
Pełna Aktywizacja
Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.
Dyskusja
Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.
Opinie o Szkoleniu
KAPSCH Profesjonalizm trenera, praktyczne zadanie, odpowiedzi na pytania. Bardzo dobre przygotowanie merytoryczne trenerki Iwony Firmanty. Aktywizacja grupy oraz ciekawe zadania realizowane w grupie. Szczególnie wartościowe dopasowanie treści szkolenia do potrzeb szkoleniowych. Elastyczne podejście do potrzeb grupy, charyzma trenera. Tematyka, zagadnienia, które można będzie wykorzystać w praktyce.
Ministerstwo Sprawiedliwości Przedstawienie mechanizmów psychologii grupy. Szkolenie bardzo potrzebne dla osób prowadzących szkolenia. Praktyczne aspekty pracy trenera…jestem zadowolona z udziału w szkoleniu. Postawy interpersonalne i „tłumienie” ognisk w trakcie zajęć. Szkolenie zrealizowane na bardzo wysokim poziomie.
SKANSKA Kompetentne przedstawienie omawianych zagadnień. Dobry przebieg szkolenia i atmosfera, kompetentny trener. Pozytywne i szczere podejście trenera do uczestników szkolenia.
SOMFY SP. Z O.O. Przykłady z życia; omawianie ich radzenia sobie w niestandardowych sytuacjach; zachowanie, język ciała; docieranie do różnych osobowości; wystąpienia przed audytorium i nagrania; sformułowania podkreślające doświadczenie.
Klienci
Szkolenie z zakresu rozwoju technik trenerskich firma Human Skills miała przyjemność prowadzić dla pracowników z takich firm jak: Somfy Sp. z o.o., Kapsch Telematic Services Sp. z o. o., CAT LC Polska Sp. z o.o., Instytut Kosmetologii Estetycznej Cosmobelle, Iron Mountain Polska Sp. z o.o., PKP Energetyka S.A., Antalis Poland Sp. z o.o., Comp S.A., Svantek Sp. z o.o., Grenkeleasing Sp. z o.o., Stanley Black & Decker Polska Sp. z o.o., TFP Sp. z o.o., Kaeser Kompresoren Sp. z o.o., Pierre Fabrre Medicament Polska Sp. z o.o., PKC Group. Sp. z o.o., Bank Zachodni WBK S.A., Frapol Sp. z o.o., Biofarm Sp. z o.o., Biuro Informacji Kredytowej S.A., Innogy Polska S.A., ArcelorMittal Warszawa Sp. z o.o., Toyota Material Handling Polska Sp. z o.o., LUX MED Sp. z o.o., Vistex Poland- CEE Sp. z o.o., IDEA MONEY S.A, JAMP Sp. z o.o., VIGO System S.A., Travel Office Management Sp. z o.o., Winkelmann Sp. z o.o., Partner Serwis Sp z o.o., Voss Automotive Polska Sp. z o.o., Trefl S.A., Viva Packaging Poland Sp. z o.o., Ministerstwo Sprawiedliwości, Sąd Okręgowy w Warszawie, PGE Elektrownia Turów S.A., Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Polskie Zakłady Lotnicze Sp. z o.o., Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 1, Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „NEUROSPEC”, Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.
Informacje organizacyjne
Jak tworzymy szkolenia dla firm ?
Analiza potrzeb szkoleniowych
Weryfikacja celów szkolenia
Zaprojektowa-
nie programu szkolenia
Ustalenia logiczno – administracyjne
Realizacja szkolenia
5 powodów, dla których warto wybrać to szkolenie:
1. Wnikliwie zbadamy Twoje potrzeby szkoleniowe, a następnie dopasujemy do nich odpowiedniego Trenera oraz propozycję programu szkolenia.
2. Przydzielimy Ci opiekuna, który zapewni stałą opiekę merytoryczną i organizacyjną nad projektem.
3. Uczestnicy Twojego projektu otrzymają niezbędny pakiet materiałów szkoleniowych w atrakcyjnej formie.
4. W trakcie projektu gwarantujemy stosowanie przez Trenera różnorodnych metod i narzędzi szkoleniowych.
5. Twój projekt zakończymy szczegółowym raportem poszkoleniowym, wraz z ewaluacją i rekomendacjami na przyszłość.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami:
ul. Widok 18/2, 00-023 Warszawa
(22) 224 21 95
603 906 655
biuro@humanskills.pl
Mogą Ci się również spodobać
Zastanawiasz się, czy to szkolenie jest dla Ciebie? Skorzystaj z doświadczenia naszych ekspertów w bezpłatnej konsultacji:
(22) 224 21 95
Zadzwoń do nas
biuro@humanskills.pl
Napisz do nas