TRENING DLA TRENERÓW WEWNĘTRZNYCH

Jak planować i prowadzić szkolenia wewnątrz organizacji?
trening dla trenerów wewnętrznych

Wprowadzenie

Nieustanne poszerzanie kompetencji oraz wiedzy niezbędnej do wykonywania przypisanych do danego stanowiska zadań to dziś nie tyle standard, co konieczność. W trakcie szkolenia wyposażymy trenera w profesjonalne narzędzia, dzięki którym prowadzone przez niego szkolenia staną się interesujące i przede wszystkim skuteczne. Odpowiedni sposób przekazywania informacji – dbałość o autoprezentację, wykorzystanie dodatkowych narzędzi i materiałów, jak również właściwe przygotowanie miejsca szkolenia pomogą osiągnąć sukces. To właśnie połącznie tych wszystkich czynników sprawi, że uczestnikom łatwiej będzie przyswoić i wykorzystać w codziennej pracy  wiedzę i doskonalone w czasie szkolenia umiejętności.

Korzyści dla uczestników:

UCZESTNICY NABĘDĄ WIEDZĘ O:

  • Dynamice procesu grupowego i zjawiskach grupowych, takich jak m.in. normy i role grupowe.
  • Metodach uczenia się poprzez doświadczenie podczas prowadzonych szkoleń.
  • Sposobach zaangażowania uczestników, utrzymania i skupienia uwagi audytorium.
  • Metodach współpracy z grupą oraz sposobów radzenia sobie w sytuacjach na pozór nieprzewidywalnych.
  • Roli komunikacji werbalnej i niewerbalnej.

UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:

  • Efektywnego projektowania, prowadzenia i ewaluacji szkoleń.
  • Radzenia sobie z sytuacjami trudnymi podczas szkoleń (np. opór uczestników) i wystąpień.
  • Elastycznej adaptacji do zmieniającej się dynamiki grupy i innych okoliczności szkolenia.
  • Aktywnego słuchania.

UCZESTNICY POGŁĘBIĄ KOMPETENCJE ZWIĄZANE Z:

  • Autoprezentacją.
  • Budowaniem relacji z grupą.
  • Kreowaniem wiarygodnego wizerunku profesjonalisty.
  • Prowadzeniem szkoleń dla trenerów wewnętrznych.

Program szkolenia 

DZIEŃ I

ROZPOCZĘCIE SZKOLENIA

  • Omówienie kontraktu, celów szkolenia i potrzeb uczestników.

TRENING DLA TRENERÓW WEWNĘTRZNYCH. WPROWADZENIE

  • Elementy treningu integracyjnego trenera z grupą szkoleniową (poznanie trenera z grupą i uczestników szkolenia pomiędzy sobą).
  • Przedstawienie programu szkolenia, planu, celów szkolenia.
  • Omówienie potrzeb szkoleniowych uczestników szkolenia.
  • Mini-wykład oraz praktyczne przećwiczenie zasad budowania kontraktu z grupą wraz z omówieniem. Przykłady.

MODUŁ I. PLANOWANIE I PROJEKTOWANIE SZKOLEŃ

  • Trójkąt kompetencji trenera (omówienie, ćwiczenie indywidualne, dyskusja).
  • Role trenera w procesie szkoleniowym.
  • Metoda Human Performance Improvement (HPI) w prowadzeniu szkoleń.
  • Warunki uczenia dorosłych podczas prowadzonych przez trenera szkoleń.
  • Cztery etapy uczenia się.
  • Piramida zapamiętywania.
  • Cykl Kolba i jak go wdrożyć w plan szkolenia.
  • Metody określania celów szkolenia przez trenera.
  • Dobór metod szkoleniowych do celów szkolenia/warsztatu/ wykładu.
  • Zarządzanie czasem szkoleniowym przez trenera podczas szkolenia.
  • Model efektywności szkolenia Kirkpatricka.
  • Ścieżka działań wzmacniających efekty szkolenia (prezentacja).
  • Normy etyczne jakie musi przestrzegać trener (prezentacja).

MODUŁ II. ZASADY PRZYGOTOWANIA SZKOLENIA OD STRONY TECHNICZNEJ

  • Materiały szkoleniowe (prezentacja możliwości).
  • Sprzęt audiowizualny (flip chart, rzutnik, projektor multimedialny itp. – ustawienie sprzętu a teren trenera).
  • Przygotowanie slajdów i flipów (prezentacja stylu amerykańskiego i standardowego wraz z trickami związanymi z czytelnością przekazywanych treści).
  • Przygotowanie sali szkoleniowej (jak zadbać o swój teren – praktyczna prezentacja możliwości.
  • Przygotowanie akcesoriów do ćwiczeń i gier – Mini-wykład o zasadach budowania ćwiczeń szkoleniowych wraz z praktycznym zastosowaniem wskazówek. Każdy uczestnik będzie poproszony o zaprojektowanie ćwiczenia, które zostanie omówione na forum grupy.
  • Najczęstsze błędy trenerskie (prezentacja).
  • Analiza SWOT dla trenera w organizacji (ćwiczenie indywidualne, omówienie).

MODUŁ III. NAJWAŻNIEJSZE UMIEJĘTNOŚCI TRENERSKIE

  • Techniki zarządzania stresem przed i podczas szkolenia – Mini-wykład omawiający pojęcia eustresu i dystresu. Prezentacja technik radzenia sobie ze stresem na tydzień przed szkoleniem, na dzień przed szkoleniem oraz tuż przed drzwiami sali szkoleniowej.
  • Umiejętność aktywnego słuchania. Przypomnienie zasad parafrazy oraz siły pauzy (mini-ćwiczenie).
  • Mowa ciała trenera podczas prowadzenia szkolenia (przećwiczenie świadomej mowy ciała na forum grupy).
  • Rola głosu trenera podczas prowadzenia szkolenia (przećwiczenie na forum grupy poprawnej wymowy).

MODUŁ IV. TECHNIKI PROWADZENIA SZKOLEŃ

  • Zasady zdobywania zaufania grupy – prezentacja tricków trenerskich.
  • Skuteczny przekaz informacji oraz zasady utrzymania uwagi i zaangażowania uczestników.
    Miniwykład oraz prezentacja na forum obecnego, indywidualnego sposobu przekazywania treści. Analiza wystąpienia przez audytorium z praktycznym przećwiczeniem zasad feedbacku.
  • Chwalenie uczestników szkoleń przez trenera- prezentacja tricków trenerskich.
  • Kreatywne myślenie jako element elastyczności w pracy trenera (przećwiczenie pracy z grupą).
  • Zadanie do wykonania między dniami szkoleniowymi: Planowanie konspektu szkolenia.

Podsumowanie pierwszego dnia szkolenia wraz omówieniem najważniejszych kwestii. Stworzenie przez uczestników osobistej listy poszkoleniowej.

DZIEŃ II

Rozpoczęcie szkolenia wraz z omówieniem zadania domowego.

MODUŁ V. PREZENTACJE TRENERSKIE

  • Wystąpienia uczestników wykorzystujące w praktyce informacje zdobyte podczas pierwszego dnia. Ćwiczenie indywidualne, wystąpienia wraz  z nagraniem.
  • Sesja feedbackowa dla uczestników szkolenia.

MODUŁ VI. TECHNIKI RADZENIA SOBIE Z TRUDNYMI SYTUACJAMI PODCZAS SZKOLEŃ

Moduł oparty na przećwiczeniu poniższych sytuacji trudnych :

  • Pytania bez odpowiedzi.
  • Niezdyscyplinowana grupa.
  • Agresywny uczestnik.
  • Sytuacja kryzysowa.
  • Manipulacja ze strony uczestników.
  • Awaria sprzętu.
  • Przykłady uczestników.

Każdy uczestnik szkolenia dostanie przykłady związane z wyżej wymienionymi trudnymi sytuacjami. Każdy będzie poproszony o prezentację na forum preferowanego systemu radzenia sobie z takimi zdarzeniami. Omówienie i wypracowanie przez grupę najstosowniejszych metod.

MODUŁ VII. PRÓBKI SZKOLENIOWE

  • Trener w praktyce. Każdy z uczestników przeprowadzi próbkę szkoleniową na bazie wcześniej podanego tematu szkoleniowego.
  • Trener w boju – prezentacja na forum.

MODUŁ VIII. ANALIZA PREZENTACJI/NAGRAŃ

  • Omówienie wraz z feedbackiem ze strony trenera prowadzącego oraz grupy szkoleniowej.

Podsumowanie szkolenia, omówienie najważniejszych kwestii oraz stworzenie przez uczestników osobistej listy poszkoleniowej.

Czas szkolenia: 2 dni

TRENERZY





KLIENCI

Szkolenie z zakresu rozwoju technik trenerskich firma Human Skills miała przyjemność prowadzić dla pracowników z takich firm jak: Somfy Sp. z o.o., Kapsch Telematic Services Sp. z o. o., CAT LC Polska Sp. z o.o., Instytut Kosmetologii Estetycznej Cosmobelle, Iron Mountain Polska Sp. z o.o., PKP Energetyka S.A., Antalis Poland Sp. z o.o., Comp S.A., Svantek Sp. z o.o., Grenkeleasing Sp. z o.o., Stanley Black & Decker Polska Sp. z o.o., TFP Sp. z o.o., Kaeser Kompresoren Sp. z o.o., Pierre Fabrre Medicament Polska Sp. z o.o., PKC Group. Sp. z o.o., Bank Zachodni WBK S.A., Frapol Sp. z o.o., Biofarm Sp. z o.o., Biuro Informacji Kredytowej S.A., Innogy Polska S.A., ArcelorMittal Warszawa Sp. z o.o., Toyota Material Handling Polska Sp. z o.o., LUX MED Sp. z o.o., Vistex Poland- CEE Sp. z o.o., IDEA MONEY S.A, JAMP Sp. z o.o., VIGO System S.A., Travel Office Management Sp. z o.o.,  Winkelmann Sp. z o.o., Partner Serwis Sp z o.o., Voss Automotive Polska Sp. z o.o., Trefl S.A., Viva Packaging Poland Sp. z o.o., Ministerstwo Sprawiedliwości,  Sąd Okręgowy w Warszawie, PGE Elektrownia Turów S.A., Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Polskie Zakłady Lotnicze Sp. z o.o., Poradnia Psychologczno-Pedagogiczna Nr 1, Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „NEUROSPEC”, Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.

OPINIE

KAPSCH Profesjonalizm trenera, praktyczne zadanie, odpowiedzi na pytania. Bardzo dobre przygotowanie merytoryczne trenerki Iwony Firmanty. Aktywizacja grupy oraz ciekawe zadania realizowane w grupie. Szczególnie wartościowe dopasowanie treści szkolenia do potrzeb szkoleniowych. Elastyczne podejście do potrzeb grupy, charyzma trenera. Tematyka, zagadnienia, które można będzie wykorzystać w praktyce.

Ministerstwo Sprawiedliwości Przedstawienie mechanizmów psychologii grupy. Szkolenie bardzo potrzebne dla osób prowadzących szkolenia. Praktyczne aspekty pracy trenera…jestem zadowolona z udziału w szkoleniu. Postawy interpersonalne i „tłumienie” ognisk w trakcie zajęć. Szkolenie zrealizowane na bardzo wysokim poziomie.

SKANSKA Kompetentne przedstawienie omawianych zagadnień. Dobry przebieg szkolenia i atmosfera, kompetentny trener. Pozytywne i szczere podejście trenera do uczestników szkolenia.

SOMFY SP. Z O.O. Przykłady z życia; omawianie ich radzenia sobie w niestandardowych sytuacjach; zachowanie, język ciała; docieranie do różnych osobowości; wystąpienia przed audytorium i nagrania; sformułowania podkreślające doświadczenie.

Zainteresowało Cię to szkolenie – Skontaktuj się z nami

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Skontaktuj się z naszym działem szkoleń zamkniętych

TRENING DLA TRENERÓW WEWNĘTRZNYCH