pozyskiwanie klientów

Tworzenie wspaniałych doświadczeń klienta – szkolenie zamknięte – online oraz stacjonarne

W dzisiejszym konkurencyjnym świecie, w obliczu wyrównywania się poziomu produktów i usług, firmom coraz trudniej wyróżnić się pozytywnie. Źródłem przewagi może być obsługa klienta. Ponieważ wymagania klientów co do obsługi ciągle rosną, musisz za nimi nadążać, a jeszcze lepiej byłoby je wyprzedzać. Tworząc wspaniałe doświadczenia klientów masz szansę wyróżnić się „z tłumu” i sprawić, że będą do Was wracać klienci, a nie produkty. Na tym szkoleniu dowiesz się, co jest potrzebne, aby zaoferować swoim klientom obsługę na najwyższym poziomie i rozwiniesz kompetencje, które pomogą Ci osiągnąć sukces na tym polu.

Czas trwania: 2 dni.

Grupa docelowa: Wszystkie osoby zajmujące się obsługą klientów twarzą w twarz, przez telefon, mailowo lub na czacie.

Tworzenie wspaniałych doświadczeń klienta – szkolenie zamknięte – online oraz stacjonarne

pozyskiwanie klientów

W dzisiejszym konkurencyjnym świecie, w obliczu wyrównywania się poziomu produktów i usług, firmom coraz trudniej wyróżnić się pozytywnie. Źródłem przewagi może być obsługa klienta. Ponieważ wymagania klientów co do obsługi ciągle rosną, musisz za nimi nadążać, a jeszcze lepiej byłoby je wyprzedzać. Tworząc wspaniałe doświadczenia klientów masz szansę wyróżnić się „z tłumu” i sprawić, że będą do Was wracać klienci, a nie produkty. Na tym szkoleniu dowiesz się, co jest potrzebne, aby zaoferować swoim klientom obsługę na najwyższym poziomie i rozwiniesz kompetencje, które pomogą Ci osiągnąć sukces na tym polu.

Czas trwania: 2 dni.

Grupa docelowa: Wszystkie osoby zajmujące się obsługą klientów twarzą w twarz, przez telefon, mailowo lub na czacie.

Cele i Korzyści

Po ukończeniu szkolenia jego uczestnicy będą potrafili:

  • Nawiązywać partnerskie relacje z klientami.
  • Wczuwać się w sytuację klientów, wykazując się empatią.
  • Aktywnie słuchać swoich rozmówców i kontrolować przebieg rozmów.
  • Umiejętnie zadawać pytań, aby dobrze zrozumieć potrzeby i motywacje drugiej strony.
  • Skutecznie wywierać wpływ na klientów.
  • Personalizować interakcje poprzez adaptację do indywidualnych stylów komunikacji.
  • Prowadzić efektywne rozmowy telefoniczne.
  • Skutecznie komunikować się mailowo.
  • Prowadzić trudne rozmowy z klientami.
  • Dostosowywać się do różnych typów osobowościowych klientów.

Program Szkolenia

Obsługa zorientowana na klienta jako przewaga konkurencyjna firmy

  • Ćwiczenie: Każdy jest klientem.
  • 9 podstawowych potrzeb klienta.
  • 3 kategorie potrzeb: funkcjonalne, proceduralne i psychologiczne.
  • MOT: Momenty prawdy w obsłudze klienta.
  • Studium przypadku: MOT – przejmowanie odpowiedzialności za problem i stawianie klienta na pierwszym miejscu.
  • Ćwiczenie: identyfikacja MOT i najlepszych praktyk w obsłudze klienta.

Kluczowe umiejętności komunikacyjne zapewniające wspaniałą obsługę klienta

Empatia

  • Czym jest empatia i jak ją okazywać?
  • Ćwiczenie: empatyczne zwroty w obsłudze klienta.

Aktywne słuchanie

  • Czym jest aktywne słuchanie i dlaczego jest ważne?
  • 4 poziomy słuchania.
  • Pułapki aktywnego słuchania.
  • Kluczowe techniki aktywnego słuchania.
  • Test aktywnego słuchania.
  • Ćwiczenie: umiejętności aktywnego słuchania.

Parafrazowanie

  • Zalety i techniki parafrazowania.
  • Ćwiczenie: parafrazowanie klienta.

Umiejętność zadawania pytań

  • Ćwiczenie: Czy potrafisz zadawać pytania?
  • Pytania otwarte – rodzaje i zalety.
  • Pytania zamknięte i kiedy ich używać.
  • Bariery w skutecznym zadawaniu pytań.
  • Techniki zadawania pytań: technika lejka i technika pytań kierunkowych.
  • Ćwiczenie: Jak używać pytań, aby mieć pełną jasność co do potrzeb i oczekiwań klienta?

Budowanie relacji z klientami

  • Technika odbicia lustrzanego.
  • Dostosowanie się do stylów komunikacji klientów.
  • Personalizacja przekazu.

Wywieranie wpływu w obsłudze klienta

  • Przekonaj mnie – ćwiczenie.
  • Język korzyści w obsłudze klienta.
  • Ćwiczenie: zastosowanie języka korzyści.
  • Czym jest język pozytywów.
  • Ćwiczenie: zamiana negatywnych zwrotów na pozytywne.
  • Przekonywanie klienta do naszego rozwiązania – koncepcja TY-MY-JA.
  • Zasady perswazji R. Cialdiniego.
  • Ćwiczenie zasad wywierania wpływu.

Standardy profesjonalnej rozmowy telefonicznej z klientem

  • Rozmowa przychodząca.
  • Rozmowa wychodząca.
  • Sygnały słuchania i zrozumienia.
  • Okazywanie chęci pomocy.
  • Tworzenie więzi z klientem.
  • Praca głosem.
  • Zarządzanie ciszą.

Etykieta mailowa w obsłudze klienta

  • Złote zasady komunikacji mailowej.
  • Jak zbudować skuteczny komunikat mailowy?
  • Tworzenie różnych typów wiadomości e-mail – jak dostosować e-mail do różnych celów.
  • Ćwiczenie: usprawnianie e-maili do klientów.
  • Błędy w wykorzystaniu e-maili, których należy unikać.

Radzenie sobie z trudnymi interakcjami z klientami

  • 4 style zachowań – kwestionariusz autoanalizy.
  • Czym jest asertywność i na czym polega jej przewaga nad innymi stylami komunikacji?
  • Jak doskonalić asertywność werbalnie i niewerbalnie?
  • Jak kontrolować emocje w gorącej wymianie zdań: technika EZOP oraz przyjmowanie perspektywy tarasowej.
  • Model WZO do obsługi wymagających lub zdenerwowanych klientów.
  • Ćwiczenie: Radzenie sobie z obiekcjami za pomocą modelu WZO.
  • 6 kroków w profesjonalnej obsłudze reklamacji.
  • Jak postępować gdy klienta nas obraża?
  • Ćwiczenia.

Dostosowanie się do różnych typów osobowości klientów

  • Teoria typów osobowości Carla G. Junga.
  • Model 4 energii kolorystycznych Insights Discovery, oparty na teorii Junga.
  • Zrozumienie swojej mieszanki energetycznej.
  • Ćwiczenia: Jak zidentyfikować dominujący typ osobowości klienta?
  • Ćwiczenia: Jak nawiązać lepszy kontakt z klientem, wykorzystując tę wiedzę?
  • Kontrolowanie poziomu stresu i reagowanie na stres klientów: przyczyny stresu, objawy stresu i zalecane działania w celu zmniejszenia stresu dla wszystkich czterech energii.

Podsumowanie szkolenia i osobiste plany działania START-STOP-KONTYNUACJA

Obsługa zorientowana na klienta jako przewaga konkurencyjna firmy

  • Ćwiczenie: Każdy jest klientem.
  • 9 podstawowych potrzeb klienta.
  • 3 kategorie potrzeb: funkcjonalne, proceduralne i psychologiczne.
  • MOT: Momenty prawdy w obsłudze klienta.
  • Studium przypadku: MOT – przejmowanie odpowiedzialności za problem i stawianie klienta na pierwszym miejscu.
  • Ćwiczenie: identyfikacja MOT i najlepszych praktyk w obsłudze klienta.

Kluczowe umiejętności komunikacyjne zapewniające wspaniałą obsługę klienta

Empatia

  • Czym jest empatia i jak ją okazywać?
  • Ćwiczenie: empatyczne zwroty w obsłudze klienta.

Aktywne słuchanie

  • Czym jest aktywne słuchanie i dlaczego jest ważne?
  • 4 poziomy słuchania.
  • Pułapki aktywnego słuchania.
  • Kluczowe techniki aktywnego słuchania.
  • Test aktywnego słuchania.
  • Ćwiczenie: umiejętności aktywnego słuchania.

Parafrazowanie

  • Zalety i techniki parafrazowania.
  • Ćwiczenie: parafrazowanie klienta.

Umiejętność zadawania pytań

  • Ćwiczenie: Czy potrafisz zadawać pytania?
  • Pytania otwarte – rodzaje i zalety.
  • Pytania zamknięte i kiedy ich używać.
  • Bariery w skutecznym zadawaniu pytań.
  • Techniki zadawania pytań: technika lejka i technika pytań kierunkowych.
  • Ćwiczenie: Jak używać pytań, aby mieć pełną jasność co do potrzeb i oczekiwań klienta?

Budowanie relacji z klientami

  • Technika odbicia lustrzanego.
  • Dostosowanie się do stylów komunikacji klientów.
  • Personalizacja przekazu.

Wywieranie wpływu w obsłudze klienta

  • Przekonaj mnie – ćwiczenie.
  • Język korzyści w obsłudze klienta.
  • Ćwiczenie: zastosowanie języka korzyści.
  • Czym jest język pozytywów.
  • Ćwiczenie: zamiana negatywnych zwrotów na pozytywne.
  • Przekonywanie klienta do naszego rozwiązania – koncepcja TY-MY-JA.
  • Zasady perswazji R. Cialdiniego.
  • Ćwiczenie zasad wywierania wpływu.

Standardy profesjonalnej rozmowy telefonicznej z klientem

  • Rozmowa przychodząca.
  • Rozmowa wychodząca.
  • Sygnały słuchania i zrozumienia.
  • Okazywanie chęci pomocy.
  • Tworzenie więzi z klientem.
  • Praca głosem.
  • Zarządzanie ciszą.

Etykieta mailowa w obsłudze klienta

  • Złote zasady komunikacji mailowej.
  • Jak zbudować skuteczny komunikat mailowy?
  • Tworzenie różnych typów wiadomości e-mail – jak dostosować e-mail do różnych celów.
  • Ćwiczenie: usprawnianie e-maili do klientów.
  • Błędy w wykorzystaniu e-maili, których należy unikać.

Radzenie sobie z trudnymi interakcjami z klientami

  • 4 style zachowań – kwestionariusz autoanalizy.
  • Czym jest asertywność i na czym polega jej przewaga nad innymi stylami komunikacji?
  • Jak doskonalić asertywność werbalnie i niewerbalnie?
  • Jak kontrolować emocje w gorącej wymianie zdań: technika EZOP oraz przyjmowanie perspektywy tarasowej.
  • Model WZO do obsługi wymagających lub zdenerwowanych klientów.
  • Ćwiczenie: Radzenie sobie z obiekcjami za pomocą modelu WZO.
  • 6 kroków w profesjonalnej obsłudze reklamacji.
  • Jak postępować gdy klienta nas obraża?
  • Ćwiczenia.

Dostosowanie się do różnych typów osobowości klientów

  • Teoria typów osobowości Carla G. Junga.
  • Model 4 energii kolorystycznych Insights Discovery, oparty na teorii Junga.
  • Zrozumienie swojej mieszanki energetycznej.
  • Ćwiczenia: Jak zidentyfikować dominujący typ osobowości klienta?
  • Ćwiczenia: Jak nawiązać lepszy kontakt z klientem, wykorzystując tę wiedzę?
  • Kontrolowanie poziomu stresu i reagowanie na stres klientów: przyczyny stresu, objawy stresu i zalecane działania w celu zmniejszenia stresu dla wszystkich czterech energii.

Podsumowanie szkolenia i osobiste plany działania START-STOP-KONTYNUACJA

Szkolenia i usługi uzupełniające

EFEKTYWNE TECHNIKI NEGOCJACJI

Szkolenia z technik negocjacji – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne

szkolenie z zakresu psychologii negocjacji

Psychologia negocjacji – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne

komunikacja z klientem wewnetrznym

Trudne rozmowy z klientem wewnętrznym – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne

Szkolenie z technik sprzedaży

Elementy sprzedaży i perswazji – szkolenie zamknięte – online oraz stacjonarne

Eksperci

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Opinie o Szkoleniu

Klienci

Informacje organizacyjne

Jak tworzymy szkolenia dla firm ?

Analiza potrzeb szkoleniowych

Weryfikacja celów szkolenia

Zaprojektowa-
nie programu szkolenia

Ustalenia logiczno – administracyjne

Realizacja szkolenia

5 powodów, dla których warto wybrać to szkolenie:

1. Wnikliwie zbadamy Twoje potrzeby szkoleniowe, a następnie dopasujemy do nich odpowiedniego Trenera oraz propozycję programu szkolenia.

2. Przydzielimy Ci opiekuna, który zapewni stałą opiekę merytoryczną i organizacyjną nad projektem.

3. Uczestnicy Twojego projektu otrzymają niezbędny pakiet materiałów szkoleniowych w atrakcyjnej formie.

4. W trakcie projektu gwarantujemy stosowanie przez Trenera różnorodnych metod i narzędzi szkoleniowych.

5. Twój projekt zakończymy szczegółowym raportem poszkoleniowym, wraz z ewaluacją i rekomendacjami na przyszłość.

gwarancja jakości human skills
Human Skills

Dopasujemy program do Twoich potrzeb:

Masz pytania? Skontaktuj się z nami:

FORMULARZ WSTĘPNEGO ZAPYTANIA O OFERTĘ

Wypełnij krótki formularz, aby opisać swoje potrzeby – skontaktujemy się z Tobą, by zaproponować dedykowane rozwiązanie. Możesz zapytać o szkolenie, usługę, narzędzie lub inne działanie wspierające Ciebie lub Twój zespół. Dziękujemy za zainteresowanie naszą ofertą.

DANE KONTAKTOWE

ul. Widok 18/2, 00-023 Warszawa

(22) 224 21 95

603 906 655

biuro@humanskills.pl

Mogą Ci się również spodobać

Chcesz uzyskać atrakcyjne ceny dla pracowników swojej firmy?

Zastanawiasz się, czy to szkolenie jest dla Ciebie? Skorzystaj z doświadczenia naszych ekspertów w bezpłatnej konsultacji:

(22) 224 21 95

Zadzwoń do nas

biuro@humanskills.pl

Napisz do nas