Trudne rozmowy z klientem wewnętrznym

Cele i Korzyści

Uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • Sposobach analizy interesariuszy wewnętrznych.
  • Typach osobowości w środowisku pracy.
  • Taktykach wywierania wpływu.

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • Dopasowania stylu komunikacji do sytuacji, roli i osobowości partnera.
  • Pozyskiwania kluczowych informacji potrzebnych do realizacji zadań i projektów.
  • Skutecznego wywierania wpływu.
  • Budowania relacji opartych na wzajemnym zrozumieniu i zaufaniu.

Program Szkolenia

Program, formę szkolenia oraz agendę godzinową dopasowujemy do potrzeb szkoleniowych Klienta.

Dzień I

Diagnoza stylu komunikacji i wywierania wpływu w relacji z klientami wewnętrznymi

Wprowadzenie

  • Przedstawienie agendy i sprawy organizacyjne
  • Krótkie autoprezentacje uczestników
  • Po co tu jesteśmy? – oczekiwania uczestników

Moduł I. Być skutecznym w działaniach – poznanie siebie

  • Metoda Insights Discovery™
  • Percepcja i preferencje
  • „Kolory” Insights Discovery™
  • Główne typy osobowości – ich cele, podejście do życia i postrzeganie przez innych
  • Ćwiczenia: autodiagnoza
  • Analiza Indywidualnych Profili Insights Discovery™ – diagnoza stylu komunikacji i wywierania wpływu

Moduł II. Analiza interesariuszy – klientów wewnętrznych

  • Definicja interesariusza prowadzonych analiz i projektów
  • Pozyskiwanie informacji o celach i oczekiwaniach interesariuszy
  • Analiza pozycji i wpływów
  • Identyfikacja osobowości interesariuszy
  • Mapowanie interesariuszy – ćwiczenia na przykładach uczestników

Moduł III. Podstawy komunikacji interpersonalnej w biznesie

  • Proces komunikacji – zasada sprzężenia zwrotnego
  • Dobór formy i narzędzi komunikacyjnych
  • Formułowanie klarownych komunikatów
  • Ćwiczenia w małych grupach

Dzień II

Budowanie relacji i zwiększenie skuteczności działania

Moduł IV. Być skutecznym w działaniach – przełamywanie barier skutecznego porozumiewania się

  • Warunki konieczne współpracy z klientem wewnętrznym: wspólne cele, wzajemna wiedza o sobie, zgodność postaw
  • Zespół „kolorowych” indywidualności w działaniu
  • Komunikacja – dopasowanie stylu rozmowy do pozycji klienta wewnętrznego na mapie interesariuszy
  • Komunikacja z antagonistą i w sytuacjach stresujących
  • Ćwiczenia w małych grupach: taktyki komunikacyjne
  • Budowanie trwałych i efektywnych relacji interpersonalnych

Moduł V. „Reset” relacji z klientem wewnętrznym

  • Ustalanie priorytetów w komunikacji z klientem wewnętrznym
  • Warunki konieczne współpracy (wspólne cele, wzajemna wiedza o sobie, zgodność postaw)
  • Budowanie zaufania
  • Kontrakt komunikacyjny metodą „Kontynuuj – Start – Stop”, ćwiczenie indywidualne

Moduł VI. Umiejętność pozyskiwania informacji

  • Dobór formy kontaktu
  • Analiza obszaru rozmowy
  • Zadawanie pytań i umiejętność słuchania
  • Ćwiczenia: symulacje fragmentów rozmów

Wywieranie wpływu

  • Taktyki klasyczne: język korzyści, ćwiczenie: tworzenie arkusza argumentów
  • Etyczne i nieetyczne wywieranie wpływu, dyskusja
  • Wykorzystanie wiedzy z analizy Insights Discovery™ (sposób podejmowania decyzji)
  • 9 taktyk wywierania wpływu wg Falbe&Yukl
  • Reguły wywierania wpływu wg Roberta Cialdini
  • Studia przypadków: dobór metody wywierania wpływu

Podsumowanie warsztatu

  • Odniesienie się do agendy i oczekiwań z pierwszej części szkolenia

Plany działania uczestników

Czas trwania: 2 dni

Eksperci

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Opinie o Szkoleniu

Szkolenie na zamówienie.

Klienci

Szkolenie na zamówienie.

Informacje organizacyjne

Jak tworzymy szkolenia dla firm ?

Analiza potrzeb szkoleniowych

Weryfikacja celów szkolenia

Zaprojektowa-
nie programu szkolenia

Ustalenia logiczno – administracyjne

Realizacja szkolenia

5 powodów, dla których warto wybrać to szkolenie:

1. Wnikliwie zbadamy Twoje potrzeby szkoleniowe, a następnie dopasujemy do nich odpowiedniego Trenera oraz propozycję programu szkolenia.

2. Przydzielimy Ci opiekuna, który zapewni stałą opiekę merytoryczną i organizacyjną nad projektem.

3. Uczestnicy Twojego projektu otrzymają niezbędny pakiet materiałów szkoleniowych w atrakcyjnej formie.

4. W trakcie projektu gwarantujemy stosowanie przez Trenera różnorodnych metod i narzędzi szkoleniowych.

5. Twój projekt zakończymy szczegółowym raportem poszkoleniowym, wraz z ewaluacją i rekomendacjami na przyszłość.

gwarancja jakości human skills

Dopasujemy program do Twoich potrzeb:

Masz pytania? Skontaktuj się z nami:

ul. Widok 18/2, 00-023 Warszawa

(22) 224 21 95

603 906 655

biuro@humanskills.pl

Mogą Ci się również spodobać

Chcesz uzyskać atrakcyjne ceny dla pracowników swojej firmy?

Zastanawiasz się, czy to szkolenie jest dla Ciebie? Skorzystaj z doświadczenia naszych ekspertów w bezpłatnej konsultacji:

(22) 224 21 95

Zadzwoń do nas

biuro@humanskills.pl

Napisz do nas