Program, formę szkolenia oraz agendę godzinową dopasowujemy do potrzeb szkoleniowych Klienta.
Dzień I
Diagnoza stylu komunikacji i wywierania wpływu w relacji z klientami wewnętrznymi
Wprowadzenie
- Przedstawienie agendy i sprawy organizacyjne
- Krótkie autoprezentacje uczestników
- Po co tu jesteśmy? – oczekiwania uczestników
Moduł I. Być skutecznym w działaniach – poznanie siebie
- Metoda Insights Discovery™
- Percepcja i preferencje
- „Kolory” Insights Discovery™
- Główne typy osobowości – ich cele, podejście do życia i postrzeganie przez innych
- Ćwiczenia: autodiagnoza
- Analiza Indywidualnych Profili Insights Discovery™ – diagnoza stylu komunikacji i wywierania wpływu
Moduł II. Analiza interesariuszy – klientów wewnętrznych
- Definicja interesariusza prowadzonych analiz i projektów
- Pozyskiwanie informacji o celach i oczekiwaniach interesariuszy
- Analiza pozycji i wpływów
- Identyfikacja osobowości interesariuszy
- Mapowanie interesariuszy – ćwiczenia na przykładach uczestników
Moduł III. Podstawy komunikacji interpersonalnej w biznesie
- Proces komunikacji – zasada sprzężenia zwrotnego
- Dobór formy i narzędzi komunikacyjnych
- Formułowanie klarownych komunikatów
- Ćwiczenia w małych grupach
Dzień II
Budowanie relacji i zwiększenie skuteczności działania
Moduł IV. Być skutecznym w działaniach – przełamywanie barier skutecznego porozumiewania się
- Warunki konieczne współpracy z klientem wewnętrznym: wspólne cele, wzajemna wiedza o sobie, zgodność postaw
- Zespół „kolorowych” indywidualności w działaniu
- Komunikacja – dopasowanie stylu rozmowy do pozycji klienta wewnętrznego na mapie interesariuszy
- Komunikacja z antagonistą i w sytuacjach stresujących
- Ćwiczenia w małych grupach: taktyki komunikacyjne
- Budowanie trwałych i efektywnych relacji interpersonalnych
Moduł V. „Reset” relacji z klientem wewnętrznym
- Ustalanie priorytetów w komunikacji z klientem wewnętrznym
- Warunki konieczne współpracy (wspólne cele, wzajemna wiedza o sobie, zgodność postaw)
- Budowanie zaufania
- Kontrakt komunikacyjny metodą „Kontynuuj – Start – Stop”, ćwiczenie indywidualne
Moduł VI. Umiejętność pozyskiwania informacji
- Dobór formy kontaktu
- Analiza obszaru rozmowy
- Zadawanie pytań i umiejętność słuchania
- Ćwiczenia: symulacje fragmentów rozmów
Wywieranie wpływu
- Taktyki klasyczne: język korzyści, ćwiczenie: tworzenie arkusza argumentów
- Etyczne i nieetyczne wywieranie wpływu, dyskusja
- Wykorzystanie wiedzy z analizy Insights Discovery™ (sposób podejmowania decyzji)
- 9 taktyk wywierania wpływu wg Falbe&Yukl
- Reguły wywierania wpływu wg Roberta Cialdini
- Studia przypadków: dobór metody wywierania wpływu
Podsumowanie warsztatu
- Odniesienie się do agendy i oczekiwań z pierwszej części szkolenia
Plany działania uczestników
Czas trwania: 2 dni