TRUDNE ROZMOWY Z KLIENTEM WEWNĘTRZNYM

Korzyści dla uczestników:

UCZESTNICY NABĘDĄ WIEDZĘ O:

  • Sposobach analizy interesariuszy wewnętrznych
  • Typach osobowości w środowisku pracy
  • Taktykach wywierania wpływu

UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:

  • Dopasowania stylu komunikacji do sytuacji, roli i osobowości partnera
  • Pozyskiwania kluczowych informacji potrzebnych do realizacji zadań i projektów
  • Skutecznego wywierania wpływu
  • Budowania relacji opartych na wzajemnym zrozumieniu i zaufaniu

Program szkolenia 

DZIEŃ I

DIAGNOZA STYLU KOMUNIKACJI I WYWIERANIA WPŁYWU W RELACJACH Z KLIENTAMI WEWNĘTRZNYMI

Wprowadzenie

  • Przedstawienie agendy i sprawy organizacyjne
  • Krótkie autoprezentacje uczestników
  • Po co tu jesteśmy? – oczekiwania uczestników

Moduł I Być skutecznym w działaniach – poznanie siebie

  • Metoda Insights Discovery™
  • Percepcja i preferencje
  •  „Kolory” Insights Discovery™
  • Główne typy osobowości – ich cele, podejście do życia i postrzeganie przez innych
  • Ćwiczenia: autodiagnoza
  • Analiza Indywidualnych Profili Insights Discovery™ – diagnoza stylu komunikacji i wywierania wpływu

Moduł II Analiza interesariuszy – klientów wewnętrznych

  • Definicja interesariusza prowadzonych analiz i projektów
  • Pozyskiwanie informacji o celach i oczekiwaniach interesariuszy
  • Analiza pozycji i wpływów
  • Identyfikacja osobowości interesariuszy
  • Mapowanie interesariuszy – ćwiczenia na przykładach uczestników

Moduł III Podstawy komunikacji interpersonalnej w biznesie

  • Proces komunikacji – zasada sprzężenia zwrotnego
  • Dobór formy i narzędzi komunikacyjnych
  • Formułowanie klarownych komunikatów
  • Ćwiczenia w małych grupach

DZIEŃ II

BUDOWANIE RELACJI I ZWIĘKSZENIE SKUTECZNOŚCI DZIAŁANIA

Moduł IV Być skutecznym w działaniach – przełamywanie barier skutecznego porozumiewania się

  • Warunki konieczne współpracy z klientem wewnętrznym: wspólne cele, wzajemna wiedza o sobie, zgodność postaw
  • Zespół „kolorowych” indywidualności w działaniu
  • Komunikacja – dopasowanie stylu rozmowy do pozycji klienta wewnętrznego na mapie interesariuszy
  • Komunikacja z antagonistą i w sytuacjach stresujących
  • Ćwiczenia w małych grupach: taktyki komunikacyjne
  • Budowanie trwałych i efektywnych relacji interpersonalnych

Moduł V „Reset” relacji z klientem wewnętrznym

  • Ustalanie priorytetów w komunikacji z klientem wewnętrznym
  • Warunki konieczne współpracy (wspólne cele, wzajemna wiedza o sobie, zgodność postaw)
  • Budowanie zaufania
  • Kontrakt komunikacyjny metodą „Kontynuuj – Start – Stop”, ćwiczenie indywidualne

Moduł VI Umiejętność pozyskiwania informacji

  • Dobór formy kontaktu
  • Analiza obszaru rozmowy
  • Zadawanie pytań i umiejętność słuchania
  • Ćwiczenia: symulacje fragmentów rozmów

Wywieranie wpływu

  • Taktyki klasyczne: język korzyści, ćwiczenie: tworzenie arkusza argumentów
  • Etyczne i nieetyczne wywieranie wpływu, dyskusja
  • Wykorzystanie wiedzy z analizy Insights Discovery™ (sposób podejmowania decyzji)
  • 9 taktyk wywierania wpływu wg Falbe&Yukl
  • Reguły wywierania wpływu wg Roberta Cialdini
  • Studia przypadków: dobór metody wywierania wpływu

Podsumowanie warsztatu

  • Odniesienie się do agendy i oczekiwań z pierwszej części szkolenia

Plany działania uczestników

Czas trwania: 2 dni

TRENERZY

Zainteresowało Cię to szkolenie – Skontaktuj się z nami

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Skontaktuj się z naszym działem szkoleń zamkniętych

TRUDNE ROZMOWY Z KLIENTEM WEWNĘTRZNYM