HUMAN RESOURCES BUSINESS PARTNER

HRBP jako partner wspierający efektywność i skuteczność działań biznesowych

Cele Szkolenia

Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników usystematyzowanej i praktycznej wiedzy z HR Business Partneringu oraz  podniesienie kompetencji społecznych niezbędnych w nowoczesnym strategicznym partnerstwie.

W czasie szkolenia uczestnicy wypracowywać będą elementy składowe służące wzmacnianiu pozycji eksperta w budowaniu zaangażowania wśród pracowników oraz ekonomii zaufania we współpracy i wsparciu menedżerów.

Korzyści ze szkolenia

UCZESTNICY NABĘDĄ WIEDZĘ O:

  • Roli, zadaniach i funkcji Human Resources Busieness Partner oczekiwanych we współczesnym biznesie.
  • Metodach i technikach tworzenia optymalnych procesów i narzędzi Human Resources do potrzeb biznesu.
  • Zasadach i technikach budowania efektywnej współpracy i wsparcia biznesu.
  • Modelach zarządzania zmianą przy jednoczesnym utrzymania ekonomii zaufania i partnerstwa.
  • Zasadach i technikach rozwiązywania konfliktów przy minimalizacji strat dla biznesowych relacji.

UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI Z ZAKRESU:

  • Zdefiniowania zasad i wytycznych do optymalizacji procesów Human Resources i określania wskaźników efektywności.
  • Proponowania metod i technik pozyskiwania najlepszych kandydatów dla potrzeb organizacji.
  • Zrozumienia i analizowania zmian zachodzących w firmie procesów i uwarunkowań oraz wsparcia w ich optymalizacji.
  • Prowadzenia „trudnych rozmów” z pozycji mediatora, budowniczego porozumienia celem wypracowywania efektywnych i skutecznych rozwiązań dla biznesu i pracowników.

UCZESTNICY POGŁĘBIĄ KOMPETENCJE ZWIĄZANE Z:

  • Definiowaniem roli, zadań i funkcji wymaganych od współczesnego HR.
  • Całościowym rozumieniem roli Human Resources Business Partner w organizacji, zrozumieniem wszystkich procesów HR-owych.
  • Stosowaniem kluczowych narzędzi zarządzania kapitałem ludzkim wykorzystywanych w roli Human Resources Business Partner.
  • Wspieraniem kadry kierowniczej w procesach dotyczących zarządzania ludźmi.
  • Pracą z metodami niezbędnymi do efektywnego realizowania roli Human Resources Business Partner w organizacji: coachingowymi, zarządzania konfliktami, prowadzenia spotkań oraz wdrażania zmian.

Program szkolenia 

DZIEŃ 1

Rozpoczęcie szkolenia, ustalenie celów i potrzeb uczestników.

Moduł I. Human Resources Business Partner – rola, funkcje, zadania i kompetencje.

  • Model wielozadaniowy Dave’a Ulricha w perspektywie wymagań co do współczesnego Human Resources.
  • Role Human Resources zgodnie z modelem Ulricha oczekiwana przez biznes.
  • Tworzenie strategii Human Resources zgodnej ze strategią biznesu – Human Resources jako partner strategiczny.
  • Ekspert funkcjonalny w obszarze procesów Human Resources i obszary działania.
  • Developer kapitału intelektualnego i jego zadania przy wspieraniu biznesu.
  • Wsparcie w procesie zmiany – Human Resources Business Partner jako agent zmiany.
  • Definicja i wybór kluczowych kompetencje dla Human Resources Business Partner.

Moduł III. Human Resources Business Partner i jego efektywność osobista „na co dzień”

  • Coaching jako narzędzie Human Resources Business Partner do stosowania w profesjonalnych relacjach biznesowych.
  • Techniki wywierania wpływu – konstruktywne i nie tylko w procesie tworzenie ekonomii zaufania.
  • Analiza Transakcyjna jako model pozycji percepcyjnych i komunikacyjnych w pracy Human Resources Business Partner.

Moduł IV. Human Resources Business Partner i jego efektywność osobista „na co dzień”.

  • Techniki asertywnego i ich wykorzystanie w codziennej pracy Human Resources Business Partner.
  • Skuteczne prezentacje i spotkania biznesowe  w dniu codziennym Human Resources Business Partener czyli to the point.

Podsumowanie I dnia szkolenia oraz sporządzenie osobistej check – listy.

DZIEŃ 2

Moduł I. Human Resources Business Partner w procesach pozyskania i utrzymania najlepszy pracowników.

  • Kompetencje wspierające realizację strategii i celów organizacji czyli people analystics.
  • Kreowanie marki pracodawcy celem pozyskania najlepszych  – employer branding.
  • Techniki i sposoby pozyskiwania najbardziej dopasowanych do organizacji pracowników.
  • Model budowania zaangażowania pracowników poprzez wdrożenie systemowego onboardingu.
  • Programy talentowe – rozwijanie wszystkich czy wybranych?
  • Narzędzia i metody ewaluacji procesu doboru kadr.

Moduł II. Human Resources Business Partner i jego wpływ na rozwój organizacji poprzez optymalizację procesów Human Resources.

  • Digilalizacja procesów miękkich – systemy IT.
  • Zarządzanie projektami HR i podejście Agila w Human Resources.
  • Desing Thinking, service desing w optymalizacji procesów.
  • Grywalizacja jako narzędzie Human Reources.
  • Pomiar mierzalnego i niemierzalnego – wskaźniki Human Resources.

Moduł III. Human Resources Business Partner jako inicjator, inspirator i wsparcie w procesie zmiany.

  • Zmiana jako inwestycja i próba zmiany nastawienia do procesu.
  • Zarządzanie zmianą „3D” jako wymiary zmiany organizacyjnej.
  • Etapy zarządzania zmianą i co za tym idzie uważność w planowaniu zmiany.
  • Lider zmiany i jego rola, zadania i kompetencje w perspektywie Huma Resources Busienss Partner.
  • Problemy i przyczyny niepowodzeń we wdrażaniu zmiany i sposoby ich minimalizacji.

Moduł IV. Human Resources Business Partner jako mediator, budowniczy porozumienia.

  • Korzyści i zagrożenia powstawania konfliktów w miejscu pracy.
  • Strategie rozwiązywania konfliktów jako wybór podejścia do konfliktu.
  • Techniki i metody analiza konfliktu czyli  klucz do rozwiązania konfliktu.
  • Czynniki podtrzymujące konflikt i sposoby ich niwelowania.
  • 5 sposobów na przeciwdziałanie powstawania konfliktom w miejscu pracy – lepiej chuchać na zimne.

Podsumowanie szkolenia oraz sporządzenie osobistej check – listy.

Czas trwania szkolenia: 2 dni

TRENERZY





Zainteresowało Cię to szkolenie – Skontaktuj się z nami

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Skontaktuj się z naszym działem szkoleń zamkniętych

HUMAN RESOURCES BUSINESS PARTNER